Autor Wątek: Przełożenia skrzyni biegów  (Przeczytany 10793 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Przełożenia skrzyni biegów
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 18, 2006, 20:22:10 pm »

Poldek#1838

  • Gość
Na tym mo?cie to jet dopiero jazda.
120..haha chyba na III
Mam trucka z tym mostem,
roverek osi?gnie tyle co na standardowym, przecierz wiadomo że V jest nadbiegiem, ale za to będzie miał lepsze przyspieszenie

Przełożenia skrzyni biegów
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 18, 2006, 21:04:54 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
Poldek#1838,  i tutaj kolego sie mylisz bo TRUCK ma wyzsze koła

Przełożenia skrzyni biegów
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 18, 2006, 21:17:42 pm »

Zak

  • Gość
Poldek#1838,
licznik będzie ci pokazywać tyle samo!
ale faktycznie pojedziesz szybciej lub wolniej!
bo jak nie zamienisz ?limaka to będzie "tak samo"!

Przełożenia skrzyni biegów
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 18, 2006, 21:29:12 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
ja mam 1,4 na mo?cie 3,9 i liczkin kantuje o ok 10% czyli jak zegar 100 to ja 110 zapitalam. jakbym dał 4,55 to jak zegar 100 to poldek 85 :)

[ Dodano: 2006-04-18, 21:31 ]
a rozwi?zanie problemu innego mosto. Nadrukować sobie nowe zegary odpowiednio wyskalowane  :roll:

Przełożenia skrzyni biegów
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 18, 2006, 21:50:47 pm »

Poldek#1838

  • Gość
No tak
Pojade napewno wolniej , ale różnica jest bardzo mala. więc czy rover na moscie
4,3 pójdzie 180, czy na moscie 4,55 170 to ma małe znaczenie,
bo bł?d licznika i tak jest ok 10 %.
Liczy sie to że ma lepsze przyspieszenie

Przełożenia skrzyni biegów
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 19, 2006, 12:35:54 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytuj (zaznaczone)
a rozwi?zanie problemu innego mosto. Nadrukować sobie nowe zegary odpowiednio wyskalowane

Jednak nadal pozostanie problem wskazania kilometrów :(. Tak BTW skoro mój poldek na 3,9 da radę wkręcić się na 6000RPM na IV i to na LPG to tym bardziej da radę się wkręcić na tyle samo na mo?cie 4,55, co daje już ponad 150km/h (jak mnie pamięć nie myli)..

Prawdopodobnie pojęcie Vmaxa na poziomie 120km/h wi?że się z realn? sesnown? prędko?ci? w trasie. Przy tej prędko?ci hałas i spalanie będzie jeszcze do przyjęcia. tak s?dzę. Jak dla mnie styknie i tak sporadycznie latam szybciej.

Ostatecznie dam odpowied? na ten pal?cy problem przed wakacjami (mam nadzieję).

Jedno nie ulega w?tpliwo?ci. Dynamika samochodu wyra?nie się poprawi zwłaszcza przy większych prędko?ciach  :mrgreen: .
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Przełożenia skrzyni biegów
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 19, 2006, 20:48:50 pm »

batorejro

  • Gość
Witam,
nieco sie ju zpogubilem  w tych przelozeniach. U siebie w DF-ie mam most standardowy czyli 41/10 a skrzynie wrzucilem od Borewicza i własnie 1 i 5 wydaje mi sie jakas krótka. Na jakim moscie 3,9 czy 4,3 bede mógł osi?gn?c wyzsz? prędko?ć??
Napiszcie prosze bo juz sam nie wiem!!!!

Przełożenia skrzyni biegów
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 19, 2006, 22:12:50 pm »

Zak

  • Gość
batorejro,
tzn:
gdy wzrasta przyspieszenie maleje Vmax
a gdy chcesz mieć większy Vmax wtedo dieje się to kosztem przyspieszenia! :?
co? za co?! :sad:

Przełożenia skrzyni biegów
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 19, 2006, 22:18:05 pm »

Meggido

  • Gość
A caro+ jakie miały przełożenie mostu? Zwłaszcza GSI?

Przełożenia skrzyni biegów
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 19, 2006, 22:28:41 pm »

Arnold

  • Gość
jechałem licznikowe 120 km/h na III biegu i to było ok. 6000 obr/min.  My?lę że 180-190 to powinien polecieć (je?li silnik poci?gnie)

Przełożenia skrzyni biegów
« Odpowiedź #30 dnia: Kwiecień 19, 2006, 22:35:14 pm »

Nadija

  • Gość
batorejro, przy moscie 3,9 maszlepszy v-maxaprzy 4,3 lepsze przyspieszenie

Przełożenia skrzyni biegów
« Odpowiedź #31 dnia: Kwiecień 19, 2006, 22:43:12 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytuj (zaznaczone)
gdy wzrasta przyspieszenie maleje Vmax


Niestety nie zawsze tak jest- kolejny przykład na to jak bardzo rózni sie teoria od praktyki :D  Teoretycznie im dłuzsze przelozenie tym wiekszy V max, niestety ze wzrostem predkosci rosnie opór powietrza i to do kwadratu tzn predkosc rosnie 2 razy a opory 4 razy :?  wiec na długim przelozeniu silnik nie bedzie miał"siły" aby wkrecic sie na wysokie obroty. Stosujac krótsze przełozenie powodujemy ze silnik dokreci sie do wyzszych obrotów  i automatycznie mamy wtedy wyzsza predkosc maksymalna. Np silnik 2,0 dohc najwieksza predkosc maksymalna rozwija na mostach 3,9  i 3,7
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Przełożenia skrzyni biegów
« Odpowiedź #32 dnia: Kwiecień 19, 2006, 22:46:30 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Cytat: "Meggido"
A caro+ jakie miały przełożenie mostu? Zwłaszcza GSI?

3.91 czyli to samo co GLi/SPi

[ Dodano: 2006-04-19, 22:48 ]
Cytat: "Elwood#1887"
Np silnik 2,0 dohc najwieksza predkosc maksymalna rozwija na mostach 3,9  i 3,7
czyli to sa raczej te dluzsze przelozenia wiec teoria a praktyka w tym wypadku ida w parze
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Przełożenia skrzyni biegów
« Odpowiedź #33 dnia: Kwiecień 20, 2006, 08:25:42 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytuj (zaznaczone)
4,3 lepsze przyspieszenie

Nie licz?c 4,55 czy 4,77, które seryjnie nie występowały w osobówkach.
O ile 4,55 jest w każdym benzynowym trucku to z 4,77 będzie problem bo to było tylko do sportu robione.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Przełożenia skrzyni biegów
« Odpowiedź #34 dnia: Kwiecień 20, 2006, 10:54:50 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytuj (zaznaczone)
praktyka w tym wypadku ida w parze


Nie :)  Silnik 2,0 jest silnikiem wolnoobrotowymo duzym momencie obrotowym wiec aby go nie przekrecic(slynne wypadajace korbowody) stosujemy długie przełozenia -gdyz on bedzie w stanie uciagnac na nich i osiagnac V max. Jezeli dobrze zrobisz duemile tzn wywazysz i odchudzisz wszystko tak aby mogła sie krecic powiedzmy do 7 tys to wtedy na krószym moscie pojedziesz wiecej niz niz na długim. Seru swój wynik 215 Km /h osiagnał własnie na moscie od rovera(4,3) !!! Inna sprawa ze przypłacił  to koniecznoscia kolejnego remontu gdyz testował silnik na dotarciu. Tymczasem na moscie 3,7 V max w caro wynosi około 180 Km - stosujemy dłuzszy most aby nie zyłowac silnika i zachowac rozs?dne zuzycie paliwa(wiadomo im wieksze obroty i obciazenie to spali wiecej)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Przełożenia skrzyni biegów
« Odpowiedź #35 dnia: Kwiecień 20, 2006, 12:47:25 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13833
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jak niby wsadzic 4.55 do caro/atu ? chyba chodzi o sama przekladnie upchnieta w normalny most
piszcie dokladniej ,bo ktos sie napali i kupi sobie most od trucka ,a potem bedzie wygladal jak dragster

co do Vmax i przelozenia mostu to zalezy od dokladnego doboru przelozenia ,jak i zgrania tego ze skrzynia biegow
bo zalozmy ,ze silnik ma maksymalny moment obrotowy przy 4kobr/min ,a max moc przy 6k
mozna tak dobrac przelozenia ,ze osiagnie max predkosc dla 4k ,czego nie bedzie mial sily zrobic dal 6k  :mrgreen:
to mozna zrobic ,jak ktos lubi sie bawic
ale jak dla mnie samochod sluzy glownie do jezdzenia ,a nie zabawy w LEGO ,wiec uwazam ze nie warto dawac zbyt krotkiego mostu ,bo rosnie zuzycie paliwa i halas ,a elastycznosc wcale na tym nie zyskuje (elastycznosc ogolna ,a nie na poszczegolnych biegach)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Przełożenia skrzyni biegów
« Odpowiedź #36 dnia: Kwiecień 20, 2006, 15:15:27 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytuj (zaznaczone)
jak niby wsadzic 4.55 do caro/atu ? chyba chodzi o sama przekladnie upchnieta w normalny most
piszcie dokladniej ,bo ktos sie napali i kupi sobie most od trucka ,a potem bedzie wygladal jak dragster

Cytuj (zaznaczone)
Nie licz?c 4,55 czy 4,77, które seryjnie nie występowały w osobówkach.

Czy to tak ciężko zrozumieć  :twisted:

Cytuj (zaznaczone)
jak niby wsadzic 4.55 do caro/atu ? chyba chodzi o sama przekladnie upchnieta w normalny most

Tak dokładnie. Ma tak Arnold (podobno serwis mu to robił) i ja mam taki zamiar zrobić to samo.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Przełożenia skrzyni biegów
« Odpowiedź #37 dnia: Kwiecień 21, 2006, 02:14:39 am »

batorejro

  • Gość
dzieki za odpowiedz, jednak mam jeszcze jedno pytanie.  chodzi oto ktory wg Was most jet krótszy ten 4,1 czy 3,9 i teraz jak przeliczyc  wskazania predkosciomierza. w swoim DF-ie mam most 4,1  a skrzynie mam od  borewicza chyba 1,5 ale juz nie pamietam i nie wiem za bardzo jaki mial  most. jak mialem stara skrzynie IV to leciał 150 i jeszcze mogł troche na 4 biegu, teraz jednak 140 chociaz go  wlasciwie  nie mam gdzie sprawdzic ze wzgledu  na stan  dróg w województwie lubelskim.

[ Dodano: 2006-04-21, 02:25 ]
tzn. sprawa wygl?da dziwnie bo na starej skrzyni  to na III biegu  110 moglem jechac a teraz to chyba tylko 90, zreszta rzadko go tak piłuję

Przełożenia skrzyni biegów
« Odpowiedź #38 dnia: Kwiecień 21, 2006, 07:43:21 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Im większa liczba tym krótszy most i lepsze przyspieszenie (przynajmniej teoretyczne).
Im dłuższy most tym mniejsza liczga i teoretycznie większy Vmax.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Przełożenia skrzyni biegów
« Odpowiedź #39 dnia: Kwiecień 21, 2006, 14:23:25 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13833
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jezeli to byl borewicz 1.5 to mial most 4.1 ,wiec powinno byc wszystko w porzadku
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.