Autor Wątek: olej w skrzyni  (Przeczytany 2522 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

olej w skrzyni
« dnia: Kwiecień 22, 2004, 11:34:21 am »

slaweks

  • Gość
*

Witam,mam pytanie.Czy latwo jest wymienic olej w skrzyni i tylnym moscie?Prosze o krotką instrukcję.
Acha,jeszcze jedno-co moglo pasc  w 1.6 jednopunktowy,ze w czasie jazdy cos brzęczy jakbym cos pod samochodem ciągnąl.Bardziej to slychac na zimnym silniku powyżej 2000 obrotów.

Olej w mo?cie
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 22, 2004, 11:57:40 am »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1211
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
Temat już ruszany-poszukaj w "archiwum x" ;)
a wymiana jest banalna - potrzebujesz kanału albo najazdu, klucza do korków spustu, oleju (tutaj wg uzania - ja lałem hipola 15-F, ale mozna castrola ( syntetyka TAF-X lub TAF-XS albo mineralny EPX 90) hipol jest tańszy i moim zdaniem wystarczający - tu nie ma takich obciażen jak w silniku ale jak deptasz w smoim poldu mocno po gazie to możesz zalać skrzynkę i most czymś droższym (i moze lepszym).
Instrukcja - co tu pisać... najlepiej po jeżdzie by olej był ciepły, odkręcasz oba korku, jeden od spodu drugi z boku, olej sobie wylatuje (jak jeszcze był ;)  ) jak masz więcej oleju to możesz przepłukać, zakręcasz korek od dołu i lejesz (skrzynka 1,5 ltr. most 1,2 ltr.) tyle średnio podaje literatura (a mnie troszkę mniej weszło) lejesz pod korek z boku kadluba, o ile się nie mylę w skrzyni musiałem wlewać za pomocą dużej strzykawy bo dojście z kluszem jest ok ale wlewanie prosto z butli nie wchodzi w grę.
I chyba tyle - zakręcasz i fru - gotowe :mrgreen:
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )

Olej w mo?cie
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 22, 2004, 13:09:28 pm »

slaweks

  • Gość
Dzięki,bede dzialal.

Olej w mo?cie
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 22, 2004, 16:43:15 pm »

Wydra707

  • Gość
Co do tej wymiany oleju, to można to robić bez kanału i bez podnoszenia samochodu. Do obu korków można sięgnąć ręką kładąc się obok samochodu. W przypadku skrzyni biegów musisz uważać, bo w bocznej ścianie są dwa korki - niższy to wlewowy (ten się odkręca), a wyższy to technologiczny (tego nie ruszasz).

Do wlewania polecam plastikową, dwulitrową butelkę po Coca-Coli. Bierzesz igielitową rurkę, możliwie jak najgrubszą, tak ze 40cm długości, i przepychasz ją ciasno przez otwór wywiercony w korku butelki, aż do dna. Z butelki powinno wystawać ok. 15cm. Nalewasz olej do butelki, zakręcasz, koniec rurki wsadzasz w otwór wlewowy i ściskając butelkę wytłaczasz olej do skrzyni.

Starego oleju nie wylewasz do kanału (bo to zbrodnia ekologiczna) tylko robisz sobie z niego maŹ antykorozyjną. Możesz zmieszać ze smarem, Fluidolem albo Bitexem (zależnie od potrzeby) i wykorzystać.

Pozdrawiam
Paweł Rajewski

Olej w mo?cie
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 24, 2004, 14:13:35 pm »

Patryk#153

  • Gość
Ja pozyczyłem od sąsiada mechanika strzykawke  100ml.

Olej w mo?cie
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 24, 2004, 18:52:15 pm »

Bialy

  • Gość
Ale co z tylnym mostem?? Gdzie znajduje sie korek spustowy?? Ja go nie moglem zauwazyc.

Olej w mo?cie
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 24, 2004, 18:59:07 pm »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1211
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
Widać za mało szukałeś 8)  może most masz tak zawalony konserwacją? a poważnie - pooglądaj dokładnie - napewno znajdziesz - bauuu nawet dwa - spustowy i wlewowy 8)
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )

Olej w mo?cie
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 24, 2004, 19:40:09 pm »

Chudson

  • Gość
W moście jak staniesz za furą to obydwa sąz lewej strony  ( z czego wlewowy jest bliżej wału )  wlać do  mostu jest bardzo łatwo , nierzesz wężyk i wciskasz go w otwór do wlewania , drugi koniec nadkolem wyprowadzasz ( można zdjąć koło to będzie łatwiej ) i łączysz go z lejkiem a następnie podnosisz na wysokość wlewu paliwa , i lejesz 1,2 litra

Z skrzynią będzie już trudniej bo niemożna obok kołą poprowadzić wężyka aby utrzymac spadek

Olej w mo?cie
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 25, 2004, 11:35:16 am »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1211
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
Cytuj (zaznaczone)
a po drugie czy braki oleju w skrzyni powoduja zwiekszony jej halas np. podczas postoju przy spuszczonym sprzegle?,

olej w skrzyni się przydaje - nie da się ukryć... przy puszczonym sprzęgle hałasuje samo sprzęgło, skrzynia raczej nie...
(pytanie o białogłowy - tu jest problem bo mamy deficyt jesli o Nie chodzi (przynajmniej oficjalnie zarejestrowane - nie mówię o tych siedzących na prawym fotelu 8) )
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )

Olej w mo?cie
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 04, 2006, 00:16:52 am »

HAMNIS

  • Gość
Panowie, nie wiem czy było- w którym miejscu sprawdzić olej w mo?cie, gdzie się dolewa i jaki to powinien być (koszt je?li też można) i ile. Sorka , zmieniłem z malucha i jeszcze trochę się gubię...

Olej w mo?cie
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 04, 2006, 00:52:10 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
1,2 l wchodzi *chyba
pod autem w mo?cie s? 2 korki
Jeden od dołu a drugi po prawej stronie z boku. poziom oleju powinien być do dolnej krawędzi otworu



scalono ze starym o tej samej tematyce - t#1840