FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => CAŁA POLSKA => Wątek zaczęty przez: Tales w Grudzień 29, 2016, 23:28:30 pm

Tytuł: M52B25
Wiadomość wysłana przez: Tales w Grudzień 29, 2016, 23:28:30 pm
Witam
Robił ktoś swap na silnik jak w tytule. Silnik dość tani. http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&string=m52b25+swap&bmatch=base-relevance-floki-5-aut-1-1-1025
Warto, nie warto?
Mam dylemat. Bo w tym roku wybudowałem garaż z kanałem więc miejsce do pracy mam i w związku z tym mam rozkminę czy zostawić moje 1,6GLE w oryginale i dopieszczać na to by zarejestrować go na żółte czy bawić się w modyfikacje.
Tytuł: Odp: M52B25
Wiadomość wysłana przez: KGB w Grudzień 29, 2016, 23:29:52 pm
powodzenia  :d

ani nie tani, ani nie warto
Tytuł: Odp: M52B25
Wiadomość wysłana przez: Tales w Grudzień 29, 2016, 23:36:17 pm
Dlaczego?
Z tego co się orientuję to kompletny zestaw na swap na rovera 1,4 też kosztuje koło 1-1.5 tys.
Wiadomo, że tu jeszcze doszłaby kwestia skrzyni, mocowań itd. Na jaką kwotę trzeba by się nastawić by zamknąć taki projekt?
Tytuł: Odp: M52B25
Wiadomość wysłana przez: Multec w Grudzień 29, 2016, 23:58:26 pm
Jak już iść w M52 to raczej w największe - B28. Ale już pomijając parametry to są to silniki ciężkie, długie i średnio pasują do komory Poloneza, a także do zawieszenia. Im więcej silnika będzie wisieć przed belką tym powiększy się podsterowność i pogorszy ogólnie rzecz biorąc prowadzenie. Warto zauwazyć, jak jest np. w BMW E46 gdzie dwóch cylindrów w zasadzie nie widać, bo silnik jest cofnięty w stronę ściany grodziowej.
Tym samym kosztów będzie multum - łapy silnika, skrzyni, układ chłodzenia, paliwowy, wydechowy, modyfikacja zawieszenia (w tym belki bo raczej miska się nie zmieści), wału napędowego. W zasadzie wszystko trzeba rzeźbić. Koszt silnika z osprzętem to w takim przypadku początek kosztów.
Tytuł: Odp: M52B25
Wiadomość wysłana przez: Tales w Grudzień 30, 2016, 00:07:02 am
Dzięki za odpowiedź.
W takim razie odpuszczam temat tego silnika.
A na co można swapować tak by polonez miał, że tak powiem, współczesne osiągi i nie było dużo komplikacji przy przeróbce?
Wiem, że dużo osób wstawia rovera. Śledzę od jakiegoś czasu portale ogłoszeniowe w celu znalezienia kompletnego dawcy czyli poloneza 1.4, ale raczej lipa w tym temacie. Problem jest też taki, że nawet Polonez 1.4 nie ma współczesnych osiągów, w związku z tym trzeba by montować rovera 1.6 albo 1.8, a to już wiąże się z większymi kosztami bo nie dość, że komplet na swapa na rovera jest potrzebny to jeszcze zakup większego silnika dochodzi.
Szczerze mówiąc najchętniej wstawiłbym jakiegoś gaźnikowca. Fiat 2.0DOHC odpada bo jest praktycznie niedostępny. Są jakiś jeszcze sensowne gaźnikowce?
Tytuł: Odp: M52B25
Wiadomość wysłana przez: utek w Grudzień 30, 2016, 00:32:44 am
Na forum jest Polonez z silnikiem Opla 3.0. Właściciel kuras180
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/aa81ddcd910c.jpg)

Jak nie chcesz Rovera, a inny "kompaktowy" silnik, to np VAG 1.8T. Standard 150KM i można dalej dodawać. Fabrycznie 240KM, po "tjuningach" pewnie jeszcze raz tyle.
Tytuł: Odp: M52B25
Wiadomość wysłana przez: KGB w Grudzień 30, 2016, 00:33:43 am
Fiat 2.0DOHC odpada bo jest praktycznie niedostępny.
jest dostepny,ale stosunkowo drogi,
nie ma co wychodzic poza 4cyl ,jak sie nie ma warsztatu ze sprzetem do dyspozycji,
a 4cyl masz dobrze obcykane ,
- najprosciej jest wrzucic K16, bo fabryka wszystko zrobila - silnik z duraplasteliny ,ale dobrze trzyma osiagi i jest stosunkowo tani,
- jakies ople 2.0 i pochodne - rzeźba, rzeźbiarze pomoga wzorcem w razie potrzeby,ale szczerze mowiac nic ciekawego, bo dobry egzemplarz silnika wcale nie kosztuje malo ,osobiscie wolalbym rovera 1.8, pewnie podobna cena wyjdzie
- bmw M42/44  - rzeźby tyle co w oplu ,ale silnik lepszy , niestety jeszcze drozszy
- cytrynowy pedzio ,ten zeliwny XU10 ,bo aluminiowy EW10 nie pomalujesz ... a nie czekaj, miski nie dobierzesz - do XU10 (brzmi znajomo ? ) fabryka dala skrzynie i oprzyrzadowanie ,czyli siadzie latwo ,ale oba kolektory do dorobienia ,co moze kosztowac roznie w zaleznosci od mozliwosci,
silniki w przywoitej cenie ,rzeźby na ilosc moze wyjsc tyle co przy oplu ,ale w innych miejscach - moim zdaniem lepszych miejscach
- ford - stare badziewie trudno nazwac sensowna opcja,a Zeteca jeszcze nie widzialem pod maska, wiec trudno cos napisac

roblem jest też taki, że nawet Polonez 1.4 nie ma współczesnych osiągów,
O'RLY
a nie widziales, w cennikach np. Skody Octavi 1.2 75KM ,czy cos w tym stylu ?
Tytuł: Odp: M52B25
Wiadomość wysłana przez: utek w Grudzień 30, 2016, 00:40:32 am
12s do 100 i 180km/h.

Jest jeszcze 1.0 co ma 9.9s i 200km/h.
Tytuł: Odp: M52B25
Wiadomość wysłana przez: KGB w Grudzień 30, 2016, 00:53:14 am
12s do 100 i 180km/h.

Jest jeszcze 1.0 co ma 9.9s i 200km/h.
https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Octavia
teraz najslabsza to 86KM  z doladowaniem  <lol2> - ladnie laduja swoich klientow,nie ma zadnej wolnossacej,
ale poprzednie sprzedawane do 2013 i 2010  mialy 60KM , 75KM, 80KM  14.5-18s do setki
Tytuł: Odp: M52B25
Wiadomość wysłana przez: banned w Grudzień 30, 2016, 01:59:53 am
w związku z tym mam rozkminę czy zostawić moje 1,6GLE w oryginale i dopieszczać na to by zarejestrować go na żółte czy bawić się w modyfikacje.

Weź dziewczynę i jedź na wakacje w jakieś ładne miejsce.
Tytuł: Odp: M52B25
Wiadomość wysłana przez: OLO w Grudzień 30, 2016, 09:25:56 am
Weź dziewczynę i jedź na wakacje w jakieś ładne miejsce.
O! Popieram.
Tytuł: Odp: M52B25
Wiadomość wysłana przez: utek w Grudzień 30, 2016, 11:00:28 am
ale poprzednie sprzedawane do 2013 i 2010  mialy 60KM , 75KM, 80KM  14.5-18s do setki

W Fabii.
Tytuł: Odp: M52B25
Wiadomość wysłana przez: jacek2 w Grudzień 30, 2016, 12:01:16 pm
    ale poprzednie sprzedawane do 2013 i 2010  mialy 60KM , 75KM, 80KM  14.5-18s do setki


W Fabii.


Nie w Fabi.... Carusiem na żółtych. Laska nie zapomni doznań do końca życia. A na tylnej kanapie miejsca wystarczy na bararara...
Tytuł: Odp: M52B25
Wiadomość wysłana przez: Varisella w Grudzień 30, 2016, 12:33:42 pm
by polonez miał, że tak powiem, współczesne osiągi
Skoro osiągi Poloneza są dla ciebie niewystarczające to sprzedaj go i kup sobie BMW. Proste.
Tytuł: Odp: M52B25
Wiadomość wysłana przez: kuras180 w Grudzień 30, 2016, 16:11:47 pm
Mam rozwiazanie   :] https://www.olx.pl/oferta/kpl-silnik-c20xe-172km-228-nm-fso-polonez-fiat-125-p-rwd-kjs-mot-2-8-CID5-IDjtC49.html
Tytuł: Odp: M52B25
Wiadomość wysłana przez: KGB w Grudzień 30, 2016, 16:18:30 pm
ale poprzednie sprzedawane do 2013 i 2010  mialy 60KM , 75KM, 80KM  14.5-18s do setki

W Fabii.
dalem link do Octavii ,a nie do Fabi
Tytuł: Odp: M52B25
Wiadomość wysłana przez: utek w Grudzień 30, 2016, 21:59:03 pm
W Octavii nie było takich silników, tylko w Fabii. To są moce trzycylindrowego silnika 1.2.
Tytuł: Odp: M52B25
Wiadomość wysłana przez: KGB w Grudzień 30, 2016, 22:15:11 pm
oczywiscie,ze byly w Octavii 1.4  60KM i 75-80KM,
nie bylo 1.2 ,ale takie moce mi sie skojarzyly z 1.2 - napisalem "czy cos w tym stylu"
co to za roznicy przy 60KM czy bedzie to z 1.2 czy 1.4  ,albo 75KM z 1.2 , 1.4 czy 1.6
Tytuł: Odp: M52B25
Wiadomość wysłana przez: utek w Grudzień 30, 2016, 22:23:49 pm
oczywiscie,ze byly w Octavii 1.4  60KM i 75-80KM,
nie bylo 1.2 ,ale takie moce mi sie skojarzyly z 1.2 - napisalem "czy cos w tym stylu"
co to za roznicy przy 60KM czy bedzie to z 1.2 czy 1.4  ,albo 75KM z 1.2 , 1.4 czy 1.6

Takie 1.4 były, ale chyba w 1, ale ona jest od 6 lat nie produkowana, więc ciężko ją będzie znaleźć w cenniku.
Tytuł: Odp: M52B25
Wiadomość wysłana przez: KGB w Grudzień 30, 2016, 23:07:34 pm
no a co z tymi 6 letnimi ? zostaly wycofane z ruchu ?
a te 3 letnie 1.4 80KM tez juz za stare ?
a to sa tylko te ze slabszymi osiagami niz PN 1.4 ,
bo sa jeszcze 1.6 102KM i w aktualnie produkowanych 2016 rok 1.2TSI i 1.6TDI  - to juz chyba wspolczesne,skoro ciagle produkowane ;]
a osiagi jak PN 1.4
Tytuł: Odp: M52B25
Wiadomość wysłana przez: utek w Grudzień 31, 2016, 00:12:21 am
Tylko wszystkie współczesne mają niestety katalogowo lepsze osiągi. A porównałeś Poloneza do współczesnych, a nie do tych sprzed 20 lat. Wtedy oczywiście Polonez był najszybszy. Ople 1.6 w Vectrze B i Astrze G również objeżdżał.

Standardowo w swoim stylu piszesz tekst w którym nie masz racji ("a nie widziales, w cennikach np. Skody Octavi 1.2 75KM ,czy cos w tym stylu ?"), później próbujesz wybrnąć i niby wychodzi na Twoje, tylko nijak się to ma do pierwszego stwierdzenia. Chyba że współczesne auto to takie do 20 lat.

Podsumowując, osiągi Poloneza w stosunku do współczesnych aut są niestety gorsze. W latach produkcji, mimo że Polonez był starą konstrukcją, wbrew obiegowej opinii nie był wcale najwolniejszy. Tzn może był najwolniejszy, ale przyspieszenia miał całkiem dobre. I to nawet niekoniecznie Rover, ale i OHV.
Tytuł: Odp: M52B25
Wiadomość wysłana przez: mruk1313 w Grudzień 31, 2016, 00:15:25 am
Tylko wszystkie współczesne mają niestety katalogowo lepsze osiągi. A porównałeś Poloneza do współczesnych, a nie do tych sprzed 20 lat. Wtedy oczywiście Polonez był najszybszy. Ople 1.6 w Vectrze B i Astrze G również objeżdżał.

Standardowo w swoim stylu piszesz tekst w którym nie masz racji ("a nie widziales, w cennikach np. Skody Octavi 1.2 75KM ,czy cos w tym stylu ?"), później próbujesz wybrnąć i niby wychodzi na Twoje, tylko nijak się to ma do pierwszego stwierdzenia. Chyba że współczesne auto to takie do 20 lat.

Podsumowując, osiągi Poloneza w stosunku do współczesnych aut są niestety gorsze. W latach produkcji, mimo że Polonez był starą konstrukcją, wbrew obiegowej opinii nie był wcale najwolniejszy. Tzn może był najwolniejszy, ale przyspieszenia miał całkiem dobre. I to nawet niekoniecznie Rover, ale i OHV.

I z tym się zgodzę jak najbardziej..
Tytuł: Odp: M52B25
Wiadomość wysłana przez: KGB w Grudzień 31, 2016, 01:03:16 am
Tylko wszystkie współczesne mają niestety katalogowo lepsze osiągi. A porównałeś Poloneza do współczesnych, a nie do tych sprzed 20 lat. Wtedy oczywiście Polonez był najszybszy. Ople 1.6 w Vectrze B i Astrze G również objeżdżał.

Standardowo w swoim stylu piszesz tekst w którym nie masz racji ("a nie widziales, w cennikach np. Skody Octavi 1.2 75KM ,czy cos w tym stylu ?"), później próbujesz wybrnąć i niby wychodzi na Twoje, tylko nijak się to ma do pierwszego stwierdzenia. Chyba że współczesne auto to takie do 20 lat.

Podsumowując, osiągi Poloneza w stosunku do współczesnych aut są niestety gorsze. W latach produkcji, mimo że Polonez był starą konstrukcją, wbrew obiegowej opinii nie był wcale najwolniejszy. Tzn może był najwolniejszy, ale przyspieszenia miał całkiem dobre. I to nawet niekoniecznie Rover, ale i OHV.
moje stwierdzenie jest calkowicie prawdziwe, jest w aktualnym cenniku skoda 1.2 ? JEST !
ma osiagi takie jak PN 1.4 ? MA !
jedyny blad z mojej strony, ze ma 85KM a nie 75KM ,co jej nie pomoglo przeskoczyc PN 1.4
to Ty szukasz dziury w calym, probojesz na sile udowodnic,ze nie mam racji piszac przy tym glupoty takie jak Fabia ,albo sugerujac ,ze Skoda z roku 2011 nie jest autem wspolczesnym,
o ile mozna bez sensu sie sprzeczac o to,czy piecioletnie auto jest wspolczesne ,to z tym ze tegoroczne lub przyszloroczne nie jest,nie da sie dyskutowac,
dlatego zabezpieczylem sie i podalem za przyklad tegoroczna Skode Octavie 1.2 TSI ,ktora w wersji 85KM ma osiagi takie jak PN 1.4
Tytuł: Odp: M52B25
Wiadomość wysłana przez: utek w Grudzień 31, 2016, 09:43:32 am
moje stwierdzenie jest calkowicie prawdziwe, jest w aktualnym cenniku skoda 1.2 ? JEST !
ma osiagi takie jak PN 1.4 ? MA !
jedyny blad z mojej strony, ze ma 85KM a nie 75KM ,co jej nie pomoglo przeskoczyc PN 1.4


Jedyne prawdziwe zdanie to że jest 1.2 w cenniku. Nie, nie ma osiągów jak Polonez.

Octavia 12s do 100 i 180km/h.
Polonez 13,8s 160km/h.

Jeżeli opieramy się na danych katalogowych. To co jest w praktyce inna sprawa i teoretyzowanie. Polonez pewnie ma lepsze osiągi, ale nie wiadomo czy Skoda również nie ma lepszych.

A co do szukania dziury w całym, postępuje tak samo jak Ty. Napisałem o Fabii, bo podałeś moce silnika jaki w niej występował. Dziwię się trochę, że nie cofnąłeś się do Octavii z lat 60, bo byś miał 100% argument o przewadze Poloneza.
Tytuł: Odp: M52B25
Wiadomość wysłana przez: Brysiek#1957 w Grudzień 31, 2016, 09:56:41 am
Mam rozwiazanie   :] https://www.olx.pl/oferta/kpl-silnik-c20xe-172km-228-nm-fso-polonez-fiat-125-p-rwd-kjs-mot-2-8-CID5-IDjtC49.html

Bardzo dobra oferta
Tytuł: Odp: M52B25
Wiadomość wysłana przez: Varisella w Grudzień 31, 2016, 11:22:29 am
Porównanie współczesnego wyrobu samochodopodobnego zwanego Skoda do PN-a 1.4 jest trochę nie na miejscu i nie mówię tu o wieku dzielącym te auta ale o sposobie napełniania cylindrów tych silników. WSZYSTKIE silniki Skody są doładowane, natomiast silniki Poloneza atmosferyczne. Jeżeli porównujemy ze sobą silniki to przynajmniej niech będą podzielone na grupy pojemnościowe i turbo lub N/A. Z tego samego powodu Marit Bjoergen została zdyskwalifikowana- bo była doładowana  :P a nasza zawodniczka n/a. Więc trochę z dupy rywalizacja. Gdyby tej miernocie Skodzie odjąć turbo to Poldorover nie miałby co robić z tym autem. Zwykłe GLE/GLI dyma skodowskie 1.4 N/A w starszej Fabii. I analogicznie- gdyby Polonezowi 1.4 zapiąć turbo to każde TSI (może oprócz 2.0) dostało by baty. Ogólnie panowie, to nie ma co spinać dupy. Dzisiejsze auta to jednorazowa lipa dla leasingowców- w 3 lata jeździsz 200kkm i recycling. Bo tak są zaprogramowane. A kosztują tyle co 4 nowe Polonezy w '02r. Nie zapominajmy o tym.
Tytuł: Odp: M52B25
Wiadomość wysłana przez: Varisella w Grudzień 31, 2016, 11:23:46 am
A, i jeszcze jedno: zobaczcie ile w Niemcowni kosztuje dziś Passat B6 albo Golf 5 <rotfl2> Tyle co u nas dobry Polonez. O czymś to świadczy.
Tytuł: Odp: M52B25
Wiadomość wysłana przez: KGB w Grudzień 31, 2016, 13:07:27 pm
Jedyne prawdziwe zdanie to że jest 1.2 w cenniku. Nie, nie ma osiągów jak Polonez.

Octavia 12s do 100 i 180km/h.
Polonez 13,8s 160km/h.

Jeżeli opieramy się na danych katalogowych. To co jest w praktyce inna sprawa i teoretyzowanie. Polonez pewnie ma lepsze osiągi, ale nie wiadomo czy Skoda również nie ma lepszych.
czekalem na ten argument, a podsumowac go mozna jednym zdaniem :
"Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą"

A mianowicie, Skoda podaje osiagi wg. normy ,czyli 2 osoby na pokladzie i 20kg bagazu,
a FSO, przynajmniej w polowie lat 90-tych podawalo osiagi dla auta o DMC ,czyli zapakowanego na maksa i na IV biegu,
nie jest tajemnica, ze PN 1.4 w pomiarze znormalizowanym uzyskal przyspieszenie 0-100km/h  w czasie 11.95s ,czyli 12s,
103KM to wystarczajaca moc,zeby rozpedzic takie auto do 180km/h ,na co pozwalaja przelozenia - trzeba wrzucic V bieg , to bedzie prawdziwe 180 ,a nie licznikowe
Tytuł: Odp: M52B25
Wiadomość wysłana przez: utek w Grudzień 31, 2016, 13:09:50 pm
Chciałeś napisać eksportowy unikatowy podziadkowy Polonez od handlarza kosztuje tyle co Passat i Golf w Niemczech.

Gdyby to, gdyby tamto, a jeszcze coś innego. O Twoim pojęciu o motoryzacji czytaliśmy w postach dotyczących kutej głowicy i wzmacnianego układu korbowego w GSI.

Gdy do 1.4 dołożymy turbo, to uzyskamy takie samo gówno jak TSI. Już lepiej OHV uturbić.
Tytuł: Odp: M52B25
Wiadomość wysłana przez: KGB w Grudzień 31, 2016, 13:18:28 pm
Gdy do 1.4 dołożymy turbo, to uzyskamy takie samo gówno jak TSI. Już lepiej OHV uturbić.
no z tym moge sie zgodzic,
niemniej jednak wolnossace K16 i tak ma przewage w trwalosci nad TSI , a jest tak samo wysilone (taka sama moc na 1L ~72KM)
bezsensowne naciaganie klientow na najslabsza wersje z doladowaniem,zamiast dac silnik tanszy w utrzymaniu
Tytuł: Odp: M52B25
Wiadomość wysłana przez: utek w Grudzień 31, 2016, 13:19:52 pm
nie jest tajemnica, ze PN 1.4 w pomiarze znormalizowanym uzyskal przyspieszenie 0-100km/h  w czasie 11.95s ,czyli 12s,

Standardowo. Jeżeli to nie tajemnica, gdzie są oficjalnie podane te dane.

Nie neguję osiągów Poloneza 1.4, ale nie o tym był początek dyskusji.


Swoje wywody rozpocząłeś od zaproponowania koledze posiadającemu OHV, myślącym o swapie, zerkniecie do cennika Octavii, aby się przekonał że Polonez nie jest najwolniejszy. Zostałeś standardowo przyłapany na manipulacji i teraz już piszemy o Roverze w porównaniu do wcześniejszej generacji Octavii, która oferowana była w latach produkcji Poloneza. Czy kolega Tales chciał robić SWAPa w 2002 roku, czy chce go zrobić dziś? Czy Polonez miał niewystarczające osiągi na przełomie wieku, czy ma niewystarczające osiągi dziś?
Tytuł: Odp: M52B25
Wiadomość wysłana przez: utek w Grudzień 31, 2016, 13:22:27 pm
Gdy do 1.4 dołożymy turbo, to uzyskamy takie samo gówno jak TSI. Już lepiej OHV uturbić.
no z tym moge sie zgodzic,
niemniej jednak wolnossace K16 i tak ma przewage w trwalosci nad TSI , a jest tak samo wysilone (taka sama moc na 1L ~72KM)
bezsensowne naciaganie klientow na najslabsza wersje z doladowaniem,zamiast dac silnik tanszy w utrzymaniu

W przypadku 1.4 TSI wyciąga 100KM z litra.

Nie jest problemem zapewnienie trwałości przy nawet większej mocy z 1 litra, bo stare 1.8T nie miało problemów.
Tytuł: Odp: M52B25
Wiadomość wysłana przez: mateo#1939 w Grudzień 31, 2016, 13:37:36 pm
Mam rozwiazanie   :] https://www.olx.pl/oferta/kpl-silnik-c20xe-172km-228-nm-fso-polonez-fiat-125-p-rwd-kjs-mot-2-8-CID5-IDjtC49.html


Jak nie sprzedaż do połowy lutego to daj znać.
Tytuł: Odp: M52B25
Wiadomość wysłana przez: KGB w Grudzień 31, 2016, 15:00:30 pm
Standardowo. Jeżeli to nie tajemnica, gdzie są oficjalnie podane te dane.
przyspieszenie PN jest w ktorejs ksiazce, ale nie w Morawskim - ja je znam ze skanow kiedys dostepnych w necie,
jak chcesz to sobie szukaj,
dane dla pomiarow zagranicznych samochodow sa np. w folderach reklamowych - przykladowo folder Alfa Romeo 156 ,data druku wrzesien 1997 ,
jakos nie mam zamiaru skanowac, udostepniam do wgladu dla osob zainteresowanych ;]


Nie neguję osiągów Poloneza 1.4, ale nie o tym był początek dyskusji.

Swoje wywody rozpocząłeś od zaproponowania koledze posiadającemu OHV, myślącym o swapie, zerkniecie do cennika Octavii, aby się przekonał że Polonez nie jest najwolniejszy. Zostałeś standardowo przyłapany na manipulacji i teraz już piszemy o Roverze w porównaniu do wcześniejszej generacji Octavii, która oferowana była w latach produkcji Poloneza. Czy kolega Tales chciał robić SWAPa w 2002 roku, czy chce go zrobić dziś? Czy Polonez miał niewystarczające osiągi na przełomie wieku, czy ma niewystarczające osiągi dziś?
dokladnie to byl poczatek - gdy odpowiedzialem Talesowi,
moj blad polegal na tym, ze uzylem do porownania ścierwoSkody ,przez co Ty jako fetyszysta Skody przykleiles sie jak rzep psiego ogona do mojego bledu o 10KM ,mimo ze od razu sugerowalem podanie danych z palca i ze moga sie roznic od faktycznych,
a wiesz dlaczego ? bo mam wyjebongo na jakas Skode zwiesniaczona wieswagenem !

to Ty próbujesz manipulowac moimi wypowiedziami i robisz to bardzo nieudolnie - od poczatku chodzilo o PN 1.4 ,co widac dokladnie w moim drugim poscie tego tematu ,gdzie cytuje Talesa ,a post nie byl modyfikowany,
po prostu tym sie skompromitowales - nie sprawdziles nawet mojej wypowiedzi przed napisaniem posta,

a moj post dokladnie dotyczyl porownania osiagow PN 1.4 do osiagow aktualnie sprzedawanej Octavii 1.2 TSI o mocy 85KM ,a nie 75KM jak napisalem z pamieci,
jednak osiagi sugerowane przez Skode zapamietalem prawidlowo

a 75KM wzielo sie wlasnie z tego,ze poprzedni model byl sprzedawany z silnikiem o mocy 75KM ,tak samo jak jeszcze poprzednia generacja,ktora dotrwala do roku 2010,
te samochody z silnikami 60KM i 75KM nie sa stare , to nie sa lata 60-te ani nawet rok 2002 ,tylko rok 2010 - moj kuzyn ostatnio kupil taka Octavie1 1.6 102KM ,czyli o osiagach PN 1.4  i zaplacil 22 000pln - w "ch*" wspolczesnie bym powiedzial
a te modele z silnikami 60KM i 75KM maja osiagi gorsze , na poziomie PN+ 1.6GLI  i to byl przyklad,ze jeszcze kilka lat temu sprzedawano takie samochody o gorszych osiagach niz PN 1.4


W przypadku 1.4 TSI wyciąga 100KM z litra.

Nie jest problemem zapewnienie trwałości przy nawet większej mocy z 1 litra, bo stare 1.8T nie miało problemów.
1.4TSI lapie sie na generalke razem z wymiana UPG w K16 ,wiec lepiej jakby go tak nie zylowali <lol>
najwyrazniej szmelcwagen ma problem z zapewnieniem wiekszej trwalosci z sobie tylko znanych powodow,
a dopoki Ja sam nie produkuje silnikow,to jestem skazany na wybor tego co mozna kupic
Tytuł: Odp: M52B25
Wiadomość wysłana przez: utek w Grudzień 31, 2016, 15:24:34 pm
Standardowo. Jeżeli to nie tajemnica, gdzie są oficjalnie podane te dane.
przyspieszenie PN jest w ktorejs ksiazce, ale nie w Morawskim - ja je znam ze skanow kiedys dostepnych w necie,
jak chcesz to sobie szukaj,
dane dla pomiarow zagranicznych samochodow sa np. w folderach reklamowych - przykladowo folder Alfa Romeo 156 ,data druku wrzesien 1997 ,
jakos nie mam zamiaru skanowac, udostepniam do wgladu dla osob zainteresowanych ;]

Pytałem o Poloneza 1.4. Teraz będzie o Alfie, Lancii, Lagunie i pewnie Sharade czy co tam jeszcze masz na podwórku.

uzylem do porownania ścierwoSkody ,przez co Ty jako fetyszysta Skody przykleiles sie jak rzep psiego ogona do mojego bledu o 10KM ,mimo ze od razu sugerowalem podanie danych z palca i ze moga sie roznic od faktycznych,
a wiesz dlaczego ? bo mam wyjebongo na jakas Skode zwiesniaczona wieswagenem !

Możesz sobie jeździć po Skodzie. Dla mnie to tylko dupowóz rodzinny w rozsądnych pieniądzach. Równie dobrze kupie Opla, Forda czy Fiata, jeżeli podstawią tej wielkości auto z takim wyposażeniem i w tej cenie. A co fetyszyzmu, to w przeciwieństwie do Ciebie mam normalną partnerkę płci przeciwnej, a nie rękę i klawiaturę.

Jedyne auta których jestem pasjonatem to Polonez, Lada (po której też jeździsz) i Jeep. Seksualnie mnie z z nimi nic nie łączy.

O innych autach w przeciwieństwie do Ciebie nie będę pisał ścierwo, bo nic mi nie zrobiły. A Tobie? Jakiś uraz? Kompleks?
Tytuł: Odp: M52B25
Wiadomość wysłana przez: KGB w Grudzień 31, 2016, 16:31:27 pm
Pytałem o Poloneza 1.4. Teraz będzie o Alfie, Lancii, Lagunie i pewnie Sharade czy co tam jeszcze masz na podwórku.
napisalem Ci wyraznie - poszukaj sobie,
jezeli twierdzisz,ze kłamię to udownodnij to jakas publikacja ,bo ja nie mam zamiaru udowadniac, ze nie jestem wielbladem,
reszta jakos banned znalazl, wiec podbij do niego jezeli chcesz sie czegos dowiedziec, a nie tylko robic goownoburze

O innych autach w przeciwieństwie do Ciebie nie będę pisał ścierwo, bo nic mi nie zrobiły. A Tobie? Jakiś uraz? Kompleks?
to nie pisz, ale zachowaj konsekwencje:
Możesz sobie jeździć po Skodzie.
ja bede sobie pisal jak mi sie podoba, mozesz nawet doszukiwac sie w tym psychologii, ale prawda jest taka, ze ludzi kupujacych takie samochody uwazam za lekko ulomnych - ale nie bierz tego do siebie ;]  zastanow sie lepiej nad tym,dlaczego to oni gardza Polonezami, mimo ze w przewazajacej wiekszosci widzieli je tylko na zdjeciach


A co fetyszyzmu, to w przeciwieństwie do Ciebie mam normalną partnerkę płci przeciwnej, a nie rękę i klawiaturę.
nie masz pojecia o moim stanie cywilnym,a co dopiero o tym, czy mam partnerke czy partnerki,
skoro juz zszedles na ten poziom, ze publicznie informujesz o tym,ze partnerka pomga Ci w robotach ręcznych, to pokaz jej zdjecie - ustosunkuje sie do tego, czy ruszylbym ja kijem  ;-|

z racji,ze osiagnales ujemny poziom wypowiedzi informuje,ze nie bede  juz odpowiadal - zreszta nie mam dzis juz czasu
Tytuł: Odp: M52B25
Wiadomość wysłana przez: utek w Grudzień 31, 2016, 17:28:24 pm
zastanow sie lepiej nad tym,dlaczego to oni gardza Polonezami, mimo ze w przewazajacej wiekszosci widzieli je tylko na zdjeciach

Chyba rzeczywiście masz jakiś kompleks. Jak tylko pamiętam, to Polonezami gardzili najczęściej pasażerowie autobusów i użytkownicy aut droższych od poloneza o 500zł.
Tytuł: Odp: M52B25
Wiadomość wysłana przez: banned w Grudzień 31, 2016, 17:40:45 pm
Octavia 12s do 100 i 180km/h.
Polonez 13,8s 160km/h.

Jeżeli opieramy się na danych katalogowych. To co jest w praktyce inna sprawa i teoretyzowanie. Polonez pewnie ma lepsze osiągi, ale nie wiadomo czy Skoda również nie ma lepszych.

Ale 13.8 to dane auta załadowanego. Jak Auto Week mierzył pustego Poloneza 1.4 z jakimśtam dodatkowym wyposażeniem, to im wyszło im że auto przyspiesza w 11.7 sekundy i rozpędza się do 175km/h

http://www.autoweek.nl/autotest/fso-prima-14-gli-1995/

Choć w sumie to mam dylemat jak zinetrpretować to co napisali, bo jest przyspieszenie/ mierzone i wartość podana to 11.7s (9.8s)

I analogicznie- gdyby Polonezowi 1.4 zapiąć turbo to każde TSI (może oprócz 2.0) dostało by baty.

No niezupełnie. Jeżeli do K16 1.8 dasz soft turbo i nie grzebiesz w głowicy to ma tylko 150KM. Na bank są jakieś mocniejsze wersje TSI.


najwyrazniej szmelcwagen ma problem z zapewnieniem wiekszej trwalosci z sobie tylko znanych powodow,

Powód jest znany: jak robisz silnik z cieniutkich części zrobionych z g****litu to jest to znacząco tańsze niż robienie silnika który ma zapas wytrzymałości.

Dlatego VW z Toyotą zdominowali rynek swoimi samochodami z wybuchającymi silnikami i odpadającymi kołami, bo podtrzymują wizerunek z czasów kiedy wyciągali śmieszne moce z solidnie zbudowanych silników i nabili sobie kabzę sprzedając drogo samochody w których najlepszej jakości jest plastik w kabinie, klientom którzy i tak wymieniają samochody zanim te zrobią jakiś sensowny przebieg, podczas gdy takie firmy jak np. Fiat ścigała nienajlepsza opinia z czasów zamierzchłych, i oszczędzali na rzeczach mało istotnych jak wykończenie wnętrza, za co tracili punkty w testach gazetowych, a silniki robili w miarę solidnie, tym bardziej że nie umieli sobie do tej pory zorganizować sieci ASO która by umiała porządnie naprawiać ich własne samochody.
Tytuł: Odp: M52B25
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Grudzień 31, 2016, 23:37:12 pm
Mam dylemat. Bo w tym roku wybudowałem garaż z kanałem więc miejsce do pracy mam i w związku z tym mam rozkminę czy zostawić moje 1,6GLE w oryginale i dopieszczać na to by zarejestrować go na żółte czy bawić się w modyfikacje.
O M52B25 w PN zapomnij... Mam ten motor w E36 i tam już jest mało miejsca w stosunku do M43B19. Do tego spore problemy ze wszystkim w PN- miska/EWS/czujnik prędkości pojazdu Zwłaszcza M52B25TU. Po za tym motor ten mnie osobiście nie zachwyca osiągami  w stosunku do pojemności. Co innego kultura pracy :D Jak już robić swap to moim zdaniem tylko 6 garów - koszta i ilość pracy podobna jak w R4. R6 z czy to z  BMW czy inne odpada z powodu wymiarów i na placu boju zostają właściwie tylko V6. Do wyboru są silniki : opel V6, ford V6 i alfa V6 ale na ten temat napisano już wiele :)
Tytuł: Odp: M52B25
Wiadomość wysłana przez: Grzesiek w Grudzień 31, 2016, 23:53:40 pm
W małych szostkach BMW trzeba przedni pas, który jest jak z bibuły przerobić. Montaż pacjenta w ten sposób niestety wiąże się z przeniesieniem środka ciężkości do przodu.
Ewentualnie przesuwając ścianę grodziową do tyłu.
Tunel jest do przeróbki, chyba że skrzynia z 1,6 1,8 e30
Miska olejowa z e34(cena powala).
Kolektor wydechowy do podjęcia.
Łapy silnika i skrzyni do dorobienia.
Wał napędowy do dorobienia.
Wiązka elektryczna do przeróbki. No i EWS.

Czy warto? Tak :)
Czy się opłaca? Nie ;)
Tytuł: Odp: M52B25
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Styczeń 01, 2017, 02:19:36 am
Miska olejowa z e34(cena powala).
czekaj a miska z e39 nie podejdzie ?
Tytuł: Odp: M52B25
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Styczeń 01, 2017, 14:04:28 pm
nie, ale nie przesadzamy z cenami misek do e34, za 200zł można kupić.
Tytuł: Odp: M52B25
Wiadomość wysłana przez: Grzesiek w Styczeń 01, 2017, 15:01:54 pm
nie, ale nie przesadzamy z cenami misek do e34, za 200zł można kupić.
Nie orientowałem się zbytnio w cenach.Wiem, że raczej ich nie przybędzie.
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: M52B25
Wiadomość wysłana przez: Multec w Styczeń 01, 2017, 15:19:47 pm
Wszystkie problemy ze sterownikiem czytaj VSS, EWS, pompy powietrza wtórnego czy sondy za katami w M52Tu/M54 to małe piwo. Kwestia znalezienia osoby, która zajmuje się sterownikami do BMW i je po prostu wyłączy, a kilka takich osób jest w Polszy. :)
Jeśli chodzi o swap do Poloneza to jeśli miałbym wybierać motor, to tylko taki, który osiągami zrekompensuje ilość rzeźby.
M50B25 (najsłabszy, ale pancerny, żeliwny blok), M52B28 (dobrze się modzi na ponad 200KM), M52TuB28 (tanio idzie wyrwać całe komplety z anglików E39, i modzi się tak samo dobrze jak poprzednik) lub M54B30 (zamocowanie elektronicznego pedału gazu to raczej żaden problem).
Tytuł: Odp: M52B25
Wiadomość wysłana przez: zacekpl w Styczeń 03, 2017, 22:25:31 pm
Tales, jak koszt swapa na 1.6 czy 1.8 Cie przeraża to kup sobie inne auto i nie kombinuj, bo szkoda Twoich nerwów. A propos osiagów Poloneza, nie jestem w stanie dojść moim Renault 1.6 16v z 2007r 112KM ze zmiennymi fazami rozrządu Poloneza 1.6 Rovera do ktorego wkładałem silnik znajomemu. Gdyby tam siedziało 1.4 to ze swiateł ochodziłbym delikatnie lepiej.
Tytuł: Odp: M52B25
Wiadomość wysłana przez: lesor#1973 w Styczeń 04, 2017, 22:35:24 pm
Fiat 2.0DOHC odpada bo jest praktycznie niedostępny.
jest dostepny

 ;>
Tytuł: Odp: M52B25
Wiadomość wysłana przez: Tales w Styczeń 09, 2017, 19:42:24 pm
Podjąłem decyzję. Mój Caro MR93 1.6GLE zostaje w oryginale. Po wykończeniu garażu ruszam z remontem (niby jest sprawny, ale praktycznie każdy podzespół ma po tych 23 latach jakiś defekt, mimo, że na liczniku dopiero 95 tys. km)
Może kiedyś (pewnie nigdy) kupie sobie drugiego Poloneza i w nim będę sobie modził.
Tytuł: Odp: M52B25
Wiadomość wysłana przez: lukasz190 w Styczeń 09, 2017, 19:52:04 pm
Dobra decyzja, do modzenia to jakieś caro +, lub dla odmiany truck+. to by dopiero ludzie miny robili jak ich truck na autobanie zostawia w tyle.