Autor Wątek: Pinto 165 na 205  (Przeczytany 2349 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pinto 165 na 205
« dnia: Sierpień 23, 2008, 12:46:29 pm »

Fistasz

  • Gość
Ze wzgledu ze mam problem ze znalezienieme w rozsadnych pieniązkach silnika do swojego Poloneza, zastanawiam sie nad taka opcja. Silnik Sierry 1.6 czyli blok 165 moge dostac po cenie 1zl za kilo. Teraz chcialbym wiedziec czy blok ten przyjmie rozwiert do 2.0 i czy sa w nich jakies duze róznice konstrukcyjne? Ceny rozwiertu szlifu wału itp. nie mają znaczenia bo zostawiając swój silnik i tak musialbym to zrobic, chociaz nie wiem czy jeszcze sie uda.

Pinto 165 na 205
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 23, 2008, 18:08:05 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Prawie wszystkie silniki z rodziny pinto maja ten sam wał o skoku 76.95 a wersje pojemnosciowe róznia sie srednica
1.6  81,3
1.8  86,2
2.0  90,8
Maksymalny dopuszczalny rozwiert bez turbo dla bloku 2.0 typ 205 wynosi 94mm czyli okolo 3,2 na srednicy jednego tłoka. Wiercac blok 1.6 musiałbys zebrac 90.8-81.3= 9,5 mm czyli praktycznie 5 mm na strone co jest poza fizyczna mozliwoscia tego bloku- dowiercisz sie do kanałów wodnych. Jezeli zostawiasz stary blok to najlepiej wiercic juz na 93mm pod tłoki od 2,8 Cologne. Najlepiej jednak szukac moim zdaniem drugiego motoru, niekoniecznie musi byc od sierry, moze byc kazde inne pinto np z transita  :) Mysle ze cały silnik bez osprzetu wyrwiesz za 400zł-500zł, reszte masz. Najlepsze sa bloki typ 205 i 207 z ostatnich roczników -maja dodatkowe wzmocnienia w bloku, oraz mozna je wiercic na 94mm podczas gdy do starszych typów np typ 20 zaleca sie maksymalnie 92mm.  Moze zamiast pinto pokusisz sie na silnik z rodziny ZETEC(focus,mondeo)który rozstawem srub pasuje pod skrzynie N9 :mrgreen: Tamtem 2.0 ma juz ponad 130 km w zaleznosci od wersji, ale jest to wrazliwa na przegrzanie aluminiowa 16 V  :|
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Pinto 165 na 205
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 23, 2008, 20:02:17 pm »

e_gregor

  • Gość
Ja silnik z blokiem 207 ze scorpio wyrwałem za 300zł swego czasu. Rzekomo byłna chodzie - bardzo możliwe. Na silniku były oba kolektory, gaźnik, altek, rozrusznik i reszta osprzętu (pompy, aparat) i na dodatek sprzęgło!

Pinto 165 na 205
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 23, 2008, 20:16:05 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Ja za blok na którym jeżdżę zapłaciłem 380 zł. W komplecie cały środek (wał, panewki, korby, tłoki), gładzie w stanie idealnym-brak progów, koło zamachowe, miska olejowa.
Jestem zadowolony z tego bloku, wymieniłem tylko pierścienie na wszelki wypadek.

Proponuję napisać do użytkownika Allegro o nicku caprimaniak, to właśnie od niego kupowałem blok :wink:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Pinto 165 na 205
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 23, 2008, 21:12:03 pm »

Fistasz

  • Gość
dzieki za szybka odpowiedz. postaram sie skontaktowac z ta osoba z allegro

Pinto 165 na 205
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 23, 2008, 23:36:01 pm »

WKLIW

  • Gość
Cytat: "Elwood#1887"
Moze zamiast pinto pokusisz sie na silnik z rodziny ZETEC(focus,mondeo)który rozstawem srub pasuje pod skrzynie N9

wszystko pięknie tylko jak takiego gada powiesić?? bo raczej mocowań/nadlewów pod łapy miał nie bedzie ale mam akurat pod ręką focusa 2.0 w którym wymieniałem rozrząd to z ciekawości popatrze jak to wygląda

Pinto 165 na 205
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 24, 2008, 11:01:13 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "WKLIW"
wszystko pięknie tylko jak takiego gada powiesić?? bo raczej mocowań/nadlewów pod łapy miał nie bedzie
Tu jest własnie ciekawa sprawa  :) Tez spotkałem sie z informacja ze brak mocowania dla jednej łapy w RWD, ale ogladajac na allegro bloki jakies nadlewy które mozna wykorzystac pod łapy jednak sa z obu stron. Byc moze zalezy to od rocznika bloku albo samochodu w którym montowali(jakies dodatkowe nadlewy do mocowania klimy,pompy wspomagania czy cos takiego). Oczywiscie cały czas mowa o fordowskim Zetecu tzn rozrząd DOHC na pasku, bo widziałem tez "zeteca" na łancuchu  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Pinto 165 na 205
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 25, 2008, 11:01:09 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
zetec ma mozliwosc powieszenia w RWD :D ogladalismy z ajkiem na zywca silnik z mondeo :) calkiem sensowny i 136KM w seri
zetec na lancuchu to juz byl stosowany w scorpio wiec nadlewy sa, jednak te silniki maja dosc slabe glowy ktore niestety lubia pekac(te z lancuszkiem) caly motor bez problemu wchodzi w komore poldka. nawet miska jest w dobra strone i prawdopodobnie idealnie siada na belce z tego co mierzylem :) tylko cewki trza przeniesc