FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: banned w Październik 28, 2016, 15:30:08 pm
-
Czy ktoś wie jak wygląda kolor 86E i czy to możliwe żeby w fabryce się pomylili? Pytam bo na wydruku zamówienia z fabryki jest inny kolor niż na tabliczce znamionowej, a jak mi mieszają lakier wg. kodu z tabliczki to odcień się nie zgadza. Wóz nie był lakierowany po wyjeździe z fabryki, w każdym razie nie w całości.
-
Taak, ufaj mieszalniom... Prosty kolor L-62 zmieszali mi też na podstawie numeru, bo podmalowywałem swojego lublina. No i później musiałem jeszcze raz malować. Na szczęście, za drugim razem już bardziej podobny do fabrycznego odcień im wyszedł.
-
Mimo wszystko dalej jestem ciekaw co to jest 86E... Bo taki był na tym druczku który chyba jest w fabryce przyporządkowany do konkretnej budy i taki dostałem z papierami wozu, a na tabliczce znamionowej jest co innego.
-
Nie wiem, w czym masz, gościu, problem. Skoro w mieszalni zrobili kolor podobny do koloru budy, różniący się jednak odcieniem, to przynajmniej w przybliżeniu wiesz, czym jest 86E. Żaden opis ani nawet zdjęcie, lepiej tego nie odda.
na tabliczce znamionowej jest co innego
Czyli co?
-
Pozwolę sobie wstawić cytat z tematu o lakierach (nawiasem mówiąc, tam trzeba było pytać)
Cytat: darewnoo w Lipiec 29, 2015, 15:06:10 pm
A jak wygląda 86E
platynowy, czyli srebrny - ciut ciemniejszy od 92U
-
koro w mieszalni zrobili kolor podobny do koloru budy, różniący się jednak odcieniem, to przynajmniej w przybliżeniu wiesz, czym jest 86E.
Zrobili kolor wg. kodu tabliczki. 86E to kolor z dokumentacji który nie zgadza się z kolorem z tabliczki. Dlatego myślałem że to były może dwa podobne odcienie tego samego koloru.
-
To akurat już wiemy, ale nadal brak informacji, jaki kolor jest na tabliczce.
-
Nie patrz na to co masz napisane na tabliczce tylko jedz do lakiernika niech sam dobierze kolor... ostatnio robilem w lakierni samochodowej pokazal mi trzy tabliczki z szarym kolorem i powiedzial ze sa rozne odcienie. A ja od niedawna mam okulary, czyli wzrok jak brzytwa i ja nie widzialem żadnej roznicy...
-
moje 86E
(http://images84.fotosik.pl/121/d93e411979fa959bmed.jpg) (http://images84.fotosik.pl/121/d93e411979fa959b.jpg)
92U jest ciemniejsze , miałem gdzieś foto jak stałem koło egzemplarza w tym odcieniu ale na chwile obecną nie mogę znaleźć
-
92U jest ciemniejsze
92U jest jasniejsze, a nie ciemniejsze,
nasze 86E wygladaja tak samo,
ale np. Adek ma 86E ,ktory wyglada bardziej jak 92U , moze to nawet jest 92U ,tylko w fabryce pomylili puszki z farba ;>
-
Kolor na tabliczce jest bez znaczenia dla dyskusji, po prostu myślałem że zamówili 86E, pomalowali 86E, a nabili co innego. Teraz wiem że pomalowali tym co na tabliczce tylko w sklepie lakierniczym zdrowo zawalili sprawę przy mieszaniu.
Tajemnicą pozostaje dlaczego na druku fabrycznym jest 86E skoro auto jest pomalowane na inny kolor.
-
ktory to rocznik ?
po oznaczeniu koloru wlasciciel sklepu z lakierami mowil,ze do bazy srebrnej trzeba dodac troche czarnego i zoltego,zeby uzyskac 86E wg. danych,
powiedzialem,zeby sobie darowal mieszanie ,bo i tak cale auto maluje ,wiec wzialem srebrna baze (ktora jest tez baza do mieszania),
wiec w sumie nie wiem, jaki byl by efekt po mieszaniu wg. danych producenta
-
tego typu pomyłki świadczą jedynie o burdelu jaki panował w FSO.
-
Kolor na tabliczce jest bez znaczenia dla dyskusji
Tylko że 86E nie jest jakiś mocno charakterystyczny. Można sobie żartować, ale w skrajnym przypadku mogłoby się okazać, że to, co dla ciebie zmieszali, zupełnym przypadkiem bardziej zgadza się z tabliczką niż z dotychczasowym kolorem. Ale nie ma sprawy - mnie ta wiedza do niczego nie potrzebna.
tego typu pomyłki świadczą jedynie o burdelu jaki panował w FSO.
Jak malowali samochody na mnóstwo różnych kolorów, to być może niektóre były traktowane jako przejściowe, żeby pistoletów nie myć i zachować ciągłość prac. ;-)