Autor Wątek: Paliwa w Polsce  (Przeczytany 21910 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Paliwa w Polsce
« dnia: Październik 05, 2011, 15:10:38 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
No i czyżby w przyszłym roku był kryzys diesli?
http://www.petrolnet.pl/Wzrost-cen-oleju-napedowego-jest-nieunikniony,wiadomosc,4,pazdziernik,2011.aspx
Od kilku lat dysproporcja pomiędzy cenami benzyny a oleju napędowego widocznie się zaciera. Jeszcze 10 lat temu kupowało się "tylko diesle" ponieważ mniej palą a ropa jest znacznie tańsza, co rekompensuje droższe w zakupie auto napędzane silnikiem o zapłonie samoczynnym.
Chyba dochodzimy do czasów gdy znów silniki benzynowe szczególnie niewielkich pojemności zawiodą prym na polskim rynku.
Niepokojąco przedstawia się rynek autogazu, w ostatnim czasie ceny powędrowały bardzo mocno w górę, ceny w hurcie z dnia na dzień coraz wyższe (a jeszcze nie mamy mieszanek propanu z butanem w proporcjach "zimowych" - co również podnosi cenę litra w detalu).

« Ostatnia zmiana: Październik 05, 2011, 15:35:41 pm wysłana przez BARTEK#1925 »
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odp: Paliwa w Polce
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 05, 2011, 15:35:27 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
No niestety ceny paliw rosną jeszcze z jednego, bardzo istotnego powodu: ceny dolara.
Jeszcze miesiąc temu dolar kosztował nieco ponad 2,80 zł, teraz o 50 gr więcej, musiało się to przełożyć na ceny paliw...


poprawiłem literówkę w tytule ;)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Paliwa w Polsce
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 05, 2011, 15:50:31 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
LPG też ładnie w górę poszło. Dziś widziałem u mnie w mieście po 2.89pln.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Paliwa w Polsce
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 05, 2011, 15:57:34 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Prócz akcyzy na ON ma być przeprowadzona korekta akcyzy na Bio100, czyli dość popularny zamiennik ON. Tankujący diesla tak czy siak nie będą mieli wyboru i będą płacić więcej.
Zobaczymy jak będzie się rozwijać wprowadzania na polski rynek Bio85-alkohol+benzyna. Po zamontowaniu prostego modułu każdy samochód benzynowy może na tym śmigać. Niestety jak na razie jest tylko jedna taka stacja (Warszawa, Wawelska) i cena jest niższa tylko o jakieś 20gr. Próby montażu ów modułu już przeprowadziłem z kolegą i jeżdził na tym Bio85. Jednak cena nie zachęca. Ponoć są plany rozwoju sieci oraz zapowiadane są zmiany w stawce akcyzy-ma stanieć. Przeróbka smochodu na Bio85 jest tania-za 300-400zł mogę zamontować. jednak oszczędności niewielkie. Najtańszym rozwiązaniem pozostaje LPG.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Paliwa w Polsce
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 05, 2011, 16:14:19 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Najtańszym rozwiązaniem pozostaje LPG.
Oby jak najdłużej :D
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Paliwa w Polsce
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 05, 2011, 17:09:55 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
A CNG rozwija sie jakos, czy nie bardzo?

Odp: Paliwa w Polsce
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 05, 2011, 18:12:01 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Diesel to już kilka lat temu przestał być opłacalny (chodzi mi o auta nowe). Co z tego, że to mało pali ? Po pierwsze koszt zakupu diesla jest większy niż koszt zakupu benzyny. Po drugie koszty eksploatacji diesla są wysokie - mam tutaj na myśli oleje, filtry paliwowe, rozrządy, świece żarowe. Po trzecie są bardzo delikatne, raz nieświadomie wlane jakieś chrzczone paliwo i cały układ paliwowy do wymiany, a to juz się w tysiącach liczy. Ludzie kupując diesla nie patrzą kompletnie na nic poza tym, że mało pali. Co innego Polonez 1.9, to się jeszcze jakoś opłaca, bo to stary niezawodny, niewysilony, ekonomiczny, tani w eksploatacji diesel, który pojedzie na wszystkim i nic mu nie zaszkodzi. Podobnie z innymi dieslami z lat 80/90. One jeszcze wg. mnie są opłacalne w posiadaniu. 
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Paliwa w Polsce
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 05, 2011, 19:19:24 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
A CNG rozwija sie jakos, czy nie bardzo?
Warszawa - jedna stacja, Poznań też jedna stacja. Od tego roku zabronione jest posiadanie własnej stacji do tankowania - wcześniej tankowanie zbiornika w domu trwało nawet 10 godzin, ale można było zawiesić sobie dystrybutor w garażu. Na stacji tankowanie trwa nieco dłużej niż LPG. Na cng wychodzi taniej i dużo bardziej ekologicznie.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Odp: Paliwa w Polsce
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 05, 2011, 19:54:22 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
W Radomiu również jest jedna stacja CNG.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Paliwa w Polsce
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 05, 2011, 20:09:25 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Cng-czy taniej? raczej porównywanie z lpg, a koszt instalacji ogromny i zajmuje dużo miejsca-potrzeba sporo miejsca na butle.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Paliwa w Polsce
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 05, 2011, 20:41:15 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Widziałem Kangoo dostawcze z fabryczną instalacją CNG. Podłoga podniesiona na całości o 40cm i wtedy to miało jakiś w miarę zasięg.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Odp: Paliwa w Polsce
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 05, 2011, 21:09:56 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
Niech za podnoszeniem cen idzie do góry jakoś tego paliwa, dziś zjechałem do Niemiec, zalałem pełen bak w Polsce najdroższy dieslem na shellu niby maja najlepsze. spalanie w trasie cały czas autostrady drogi szybkiego ruchu 11/100, następne tankowanie w Austrii spalanie 9,2/100 silnik pracuje ciszej jest bardziej dynamiczny elastyczniejszy. tak samo było z gazem w Kombiaku na polskim LPG 14/100 po wlaniu na niemieckiej stacji spalanie spadało do okolu 9/100 i tak samo jak w kijance silnik pracował o niebo lepiej. Niech podnoszą cenę ale nich to paliwo będzie paliwem.

Co do CNG kolega ma golfa III 1.4 z instalacja na ziemny. instalacja kosztuje swoje ale przejechanie 100km wychodzi go niecałe 5 Euro.
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Odp: Paliwa w Polsce
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 05, 2011, 21:12:44 pm »

kazko kk

  • Gość
Mielec orlen  LPG 2,79 pb95 5,29 :/

Odp: Paliwa w Polsce
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 05, 2011, 21:26:03 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Co ciekawe w tej chwili dzieje się coś dziwnego z cenami na Orlenie w detalu względem cen w hurcie. Otóż są one niższe niż hurtowe. Statoil już złożył "skargę". Jak wiadomo wszyscy kupują albo od Orlenu albo z Lotosu. Orlen jako Państwowy koncern dziwnie działa z cenami na swoich stacjach (zerowa marża na paliwie?) względem hurtu. Ciekawe co będzie po wyborach.

Natomiast co do cen lpg, to na dzień dzisiejszy (netto) kształtowały się na poziomie:
Ceny hurtowe LPG, zł/litr bez VAT z dnia 4 października 2011 r.:

Barter - 2,25
 Chem-Line - 2,21
 Orlen Gaz*** - 2,21
 PGK Białystok - 2,25

Cena średnia: 2,23
źródło: http://www.petrolnet.pl/Ceny-LPG-na-rynku-hurtowym-4-10-2011-r-,wiadomosc,4,pazdziernik,2011.aspx
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odp: Paliwa w Polsce
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 05, 2011, 21:30:17 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 785
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
ja osobiście nie narzekam na paliwa w Polsce.Zawsze tankuje na sprawdzonych stacjach,i spalanie mam w zasadzie takie same.Co do ceny,to jest tak,że jeszcze się nie narodził co by mu dogodził,wszystko zależy,kto jakim portfelem dysponuje.Ja jeżdżę zdecydowanie na LPG,i pomimo że mój poldek jara mi średnio 15 l/100km[mam ciężką nogę ] to wcale się tym nie przejmuję.Tak jak zauważyłem,przebitka PB do LPG,ma się w przybliżeniu 2 do 1.więc puki co,jeśli zdecydowanie to się nie zmieni, to opłaca mi się jeździć na LPG,i bez względu na cenę,zawsze będę jeździł na LPG.  <ok> :]
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Odp: Paliwa w Polsce
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 05, 2011, 21:36:55 pm »

EmpTy212

  • Gość
Jeszcze parę lat a ulice będą tak samo puste jak to było kiedyś, że przejechał jeden maluch i to było by na tyle... Zobaczymy ile osób będzie jeździć jak cena skoczy do 8zł za litr pb95.

Może ktoś to jeszcze pamięta
?

Odp: Paliwa w Polsce
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 05, 2011, 21:40:54 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Zobaczymy ile osób będzie jeździć jak cena skoczy do 8zł za litr pb95.
To samo było niedawno, tylko zamiast opisywanych przez Ciebie 8zł, było wstawiane 5zł. Zmieniło się coś na drogach ? Tyle ludzi mówiło, że jak będzie 5zł za litr benzyny to wsiada na rower...

Może ktoś to jeszcze pamięta
Ja pamiętam jak ojciec założył LPG w Poldku i litry gazu leciały równo ze złotówkami :d
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Paliwa w Polsce
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 05, 2011, 22:53:48 pm »

Offline Pio555

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 276
  • Płeć: Mężczyzna
  • RENAULT SCENIC 1,6 dci
Diesel to już kilka lat temu przestał być opłacalny (chodzi mi o auta nowe). Co z tego, że to mało pali
z tym mało palenie to nie tak do końca
jak miałem fabie 1,4 TDI 70KM paliła srednio 6,5l ON kolegi 1,4 16V 75KM 7,3 PB-różnica znikoma a auta w identycznej specyfikacji
teraz jeżdze Astra J 1,7 CDTI i spalanie srednie na poziomie 7,5-8 l ON i za cholere nie chce byc mniejsze a taka sama benzynka łyka sredno 8,5l pB


Odp: Paliwa w Polsce
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 06, 2011, 10:38:40 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5109
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Przypominam że nadal mamy najniższą akcyzę na lpg w UE
Nic się nie bój,za to też się już biorą.Słyszeliście te pogłoski o 4pln za litr LPG po nowym roku?Oficjalnie to przez to,że Unia chce akcyzę podnieść,ale niby mówili,że Unia wyznacza tylko jakiś tam próg,a o tym ile dokładnie,decyduje dany kraj.Czyli można powiedzieć,że u nas na pewno nie będzie tanio,bo nasi złodzieje raczej się nie zadowolą "ochłapami" Nie chciałbym teraz mieszkać w mieście i płacić za ogrzewanie mieszkania.Do zimy jeszcze daleko,a gaz już drożeje i to pięknie.U mnie wczoraj na statoilu 2.85 To co będzie w grudniu?

Odp: Paliwa w Polsce
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 06, 2011, 10:53:16 am »

Offline Bartekcom#1982

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1545
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2x FSO Polonez
Chciałem tylko dodać od siebie że kolega DF ma absolutną rację. Nie można sobie dać dmuchać w kaszę tylko dlatego że oni mają się za rządzących i mamy się im podporządkować bo jak nie to dostajemy w zęby i do więzienia za nie stosowanie się do systemu.
Te ceny paliw to rozpaczliwe szukanie pieniędzy które i tak zostaną "rozwalone"

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/189843_196726843683422_100000383229866_555855_4549613_n.jpg
Obrazek z 2008 roku a do dziś wzrósł tylko zielony słupek reszta się nie ruszyła, a jeśli ruszyła to minimalnie.
A to nie koniec podwyżek.
Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6GSi 2001'
FSO Polonez 1.5SLE 1989'
Opel Vectra C FL Sedan 2.2DIRECT 2005'