FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: UK Cars w Styczeń 30, 2010, 02:59:21 am

Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: UK Cars w Styczeń 30, 2010, 02:59:21 am
Witam!

Jestem nowy na forum. Niedawno nabyłem Poloneza z 1994 roku z legendarnym silnikiem Rovera. Generalnie autko w niezłym stanie. Wizualnie bardzo ładnie się prezentuje. Na pewno ktoś nie tak dawno robił blacharkę, bo na zewnątrz nie ma żadnych ognisk korozji. Silnik cyka bardzo ładnie, pracuje równo. Samochód ma najechane 80 tys km. Czy to dużo, nie wiem ;)

Samochód od samego początku był kupiony jako dawca części do budowy repliki Lotusa Seven. Skłoniła mnie do tego przede wszystkim niska cena. Nie ma co tutaj ukrywać, że jest to bez wątpienia najtańszy samochód z dość mocnym silnikiem i tylnym napędem. Konstrukcja raczej nie jest trudna i powinien być idealną bazą.

Początkowo z samochodu zamierzałem wykorzystać silnik ze skrzynią biegów, kompletnym przeniesieniem napędu i cały układ kierowniczy z przednimi zwrotnicami. Niestety po dłuższej jeździe wyszło, że tylny most wyje, zapewne i tak nie wytrzymałby długo bardziej wyczynowej jazdy, więc tu od razu moje pytanie. Od czego most zastosować zamiast oryginalnego? Myślałem nad mostem z Volvo 240/740. Jak jest z wytrzymałością tych mostów? Tutaj pojawia się problem, że most z Volvo ma inny rozstaw śrub, jak poradzić sobie z tym problemem? Chciałbym mieć już jeden rozstaw z przodu i z tyłu. Druga sprawa jest taka, że Polonez nie ma wspomagania. Czytałem, że można zamontować przekładnię ze wspomaganiem, ale czy wspomaganie w Polonezach w ogóle zdaje egzamin? Jak to funkcjonuje? Do tego planowałem zamontować elektryczną pompę. Trzecia sprawa, to czy skrzynia wytrzyma takie katowanie? Jest jakaś sześciobiegowa skrzynia, którą można by dopasować do silnika Rovera?

Ja z samochodu na pewno biorę wszystkie części mechaniczne związane z napędem, wszystko co jest pod maską też. Większość wnętrza i wszystkie elementy karoserii będą mi niepotrzebne. Chętnie wymienię się za jakieś inne części, które przydadzą mi się do budowy Lotusa. Ewentualnie odstąpię za drobną opłatą. Samochód ma na prawdę w dobrym stanie blacharkę.

Co w ogóle myślicie o pomyśle wykorzystania Poloneza do budowy tak kultowego, sportowego samochodu?
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: oprawca_1978 w Styczeń 30, 2010, 07:59:29 am
80 kkm przebiegu i wyje most? Ja jestem trzecim właścicielem Poldorovera Atu 1.4 MPI, którego mam od sierpnia 2004 roku, przejechałem nim 99 kkm i jak most nie wył, tak nie wyje, nic go nie słychać.
Ktoś musiał nieźle dawać temu Polonezowi, albo jego realny przebieg trzeba pomnożyć co najmniej trzy razy. Sprawdź w silniku ciśnienie sprężania, ma być 1.4 MPa.
Skrzynia w Polonezie nie jest wcale taka zła, grunt, żeby miała olej, a biegi zmieniać z użyciem sprzęgła, a nic jej się nie stanie.
Jeśli chcesz zastosować inny most to Poloneza, to trzeba zrobić tuleję przejściową pomiędzy kołnierzem mostu a kołnierzem wału.
Wspomagania w Polonezach nie montowano z racji braku miejsca w komorze silnika, acz byli ludzie, którzy wstawiali do Poldoroverów wspomaganie od Roverów, a nie oryginalne od Poloneza. Jeśli będziesz budował lekki pojazd na bazie podzespołów od Poloneza, to wspomaganie nie będzie potrzebne, samochód będzie lżejszy. Ja wspomagana w swoim Poldoroverze nie mam i zupełnie mi to nie przeszkadza, wspomaganie jest dla bab albo gości bez jaj.
Na bazie silnika Rovera 1.4 raczej sportowego samochodu nie zbudujesz. Co najwyżej będzie nieco żwawszy z racji swojej mniejszej masy. Tu, jak już, bardziej pasowałby ten sam silnik, ale o pojemności 1.8, ma 120 KM, jeśli nie więcej i o wiele większy moment obrotowy.
Tytuł: Re: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: 200sx w Styczeń 30, 2010, 09:42:46 am
Cytat: "UK Cars"
Witam! ale czy wspomaganie w Polonezach w ogóle zdaje egzamin? Jak to funkcjonuje? Co w ogóle myślicie o pomyśle wykorzystania Poloneza do budowy tak kultowego, sportowego samochodu?
odnosnie wspomagania w polonezie do ostrej jazdy jest ono bardzo ale to  bardzo.... złe.Za mocne,nie czuje sie dobrze auta w zakretach,nie mowiac o "próbach" driftu itp.

odnosnie wybrania takiej a nie innej bazy - osobiscie zrobiłbym to inaczej,bo do polonezajest praktycznie brak zaplecza profesjonalnych części tuningowych jesli chodzi o układ jezdny, takich np. jak gwintowany zawias, co w sporcie jest praktycznie rzecz biorąc obowiązkiem  :)
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: UK Cars w Styczeń 30, 2010, 10:00:41 am
Tak też myślałem, wspomaganie sobie daruję. Nie mówię, że przebieg jest oryginalny.

Jakie są możliwości wzmocnienia silnika Rovera? Jak będzie za słaby to się wymieni na większy.

Jakby ktoś jakieś części potrzebował to pisać, Poldek i tak do rozebrania.
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Styczeń 30, 2010, 13:09:27 pm
Cytat: "UK Cars"
Początkowo z samochodu zamierzałem wykorzystać silnik ze skrzynią biegów, kompletnym przeniesieniem napędu i cały układ kierowniczy z przednimi zwrotnicami.

Z ukladem kierowniczym daj sobie spokój- ze wzgledu na iloscc miejsca lepszym rozwiazaniem jest chyba zastosowanie maglownicy z jakiegos innego auta- np fiat punto czy ford granada -dorobisz odpowiednie weze(jak ma byc wspomaganie) czy koncówki i bez problemu to zepniesz. Przekladnia od poloneza jest duza i ciezka i bedzie ja ciezko zamocowac wykorzystujac seryjne otwory

Cytat: "UK Cars"
Od czego most zastosować zamiast oryginalnego?
Od czegos z niezaleznym zawieszeniem -najtansze i najłatwiej dostepne to ford sierra/bmw e 30. Sztywny most to nie bardzo tutaj pasuje, ale oczywiscie mozna go zastosowac


Cytat: "UK Cars"
Trzecia sprawa, to czy skrzynia wytrzyma takie katowanie? Jest jakaś sześciobiegowa skrzynia, którą można by dopasować do silnika Rovera?
Jak sie jezdzi z glowa to wytrzyma - skrzynie sa tanie i mozna ja zastapic tez skrzynia N9 z forda

Cytat: "UK Cars"
Co w ogóle myślicie o pomyśle wykorzystania Poloneza do budowy tak kultowego, sportowego samochodu?
To akurat nic nowego bo od dawna sie buduje takie auta na bazie poloneza czy sierry/scorpio -ze wzgledu własnie na koszty  :)

Cytat: "200sx"
odnosnie wybrania takiej a nie innej bazy - osobiscie zrobiłbym to inaczej,bo do polonezajest praktycznie brak zaplecza profesjonalnych części tuningowych jesli chodzi o układ jezdny, takich np. jak gwintowany zawias, co w sporcie jest praktycznie rzecz biorąc obowiązkiem

Czesto zawieszenie buduje sie samemu i wykorzystuje tylko elementy z innych marek -np sprezyny czy tuleje metalowo-gumowe

Po za tym takie kostrukcje sa ramowe i bez problemu mozna zainstalowac potem inny wiekszy silnik -do pierwszych jazd i rejestracji 1.4 w zupełnosci wystarczy - nie kazdy buduje pojazdy ktore maja miec 4s do setki i wyciagac 250Km/h  :P a silnik rovera ma ta zalete ze jest lekki- w tego typu pojazdach lepiej zdjac z masy 20Kg niz dodac 20Km do silnika
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 30, 2010, 15:02:34 pm
jak tak czytam ,to sie zastanawiam czy autor napewno widzial to co chce zbudowac ?
jakie wspomaganie ,przeciez to wazy tyle co maluch  ,a wycie mostu raczej nie bedzie przeszkadzalo jadac 80km/h bez przedniej szyby  :lol:  ,
1.4 bedzie tam zamiatal ulice ,wogole jedynka w skrzyni nada sie tylko do jazdy przez bulwar ,
a przekladnie to rzeczywiscie lepiej dac listwowa ,bo nawet latwiej ja zamontowac,

jak jeszcze nie zabrali to w poniedzialek moge podrzucic fotki takiej repliki z simru ,tam siedzi 2.0 zetec ,ale ile koni ma to nie wiem ,bo wydech jakis taki na pokaz zrobiony ,a nie na przeplyw gazow
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: Multec w Styczeń 30, 2010, 17:06:00 pm
Cytat: "oprawca_1978"
80 kkm przebiegu i wyje most? Ja jestem trzecim właścicielem Poldorovera Atu 1.4 MPI, którego mam od sierpnia 2004 roku, przejechałem nim 99 kkm i jak most nie wył, tak nie wyje, nic go nie słychać.


No i co z tego, że Twój nie wyje ? To nie jest żaden wyznacznik. Mój srebrny GSi miał zmieniany zespół talerz i koło przy przebiegu 10kkm. Znajomy mechanik mówił, że zna przypadki, że po 20tys już była tragedia. Różnie bywa.
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Styczeń 30, 2010, 22:00:13 pm
UK Cars, zagadaj z kolega sova. Jego kumpel zbudowal z ojcem taka replike. Moze da Ci namiary to dowiesz sie sporo interesujacych Cie rzeczy.
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Styczeń 30, 2010, 22:27:00 pm
Ramę to masz zamiar sam robić czy kupić gotową? To auto jest tak lekkie, że na silniku 1.4 będzie śmigać. W Wielkiej Brytanii były przez firmę Caterham, (która ma licencję na Lotusa 7) produkowane "seryjnie" egzemplarze z tym silnikiem. Oto jego niektóre dane - masa własna 580 kg, całkowita 820. Prędkość maksymalna 170km/h, przyśpieszenie do setki 6 sekund. :)
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: UK Cars w Styczeń 31, 2010, 02:00:24 am
Widzę, że temat wzbudził duże zainteresowanie na forum. Oczywiście będę na bieżąco zdawał relacje z prac.

Co do mostu, to nie wiem tylko czy wycie nie jest pierwszą oznaką jego końca. Jeśli on sobie będzie wył i spełniał swoje zadanie, niech wyje ile mu się podoba.

Ramę będę spawał sam z profili stalowych 25x25x1,5. Projekt dostępny tutaj: http://kit-car.org/Files/Chassis/Collins.pdf

Sporo już się naczytałem o tych zabawkach. Wiadomo, że angole na sierze budują, bo to dla nich samochód za 100 funtów (tak na prawdę można za darmo dostać, jak ktoś chce się pozbyć). Niezależne tylne zawieszenie jest trudniejsze do zrobienia.

Jeśli kogoś zainteresowałem tematem, tutaj kolega buduje Lotka na Polonezie: http://www.forum.tuning.info.pl/viewtopic.php?t=69581

Z tego co się orientowałem gotowa rama waży około 60kg. Silnik, most, wał, zawieszenie, hamulce, laminaty, paliwo + ja to tak na oko z 600 kg.

Zwracam się do was z serdeczną prośbą o jakieś wymiary podzespołów poldorovera, ponieważ samochodu jeszcze nie rozmontowałem i nie mam za bardzo jak pomierzyć a już bym coś zaprojektował.

PS:
Z tym wspomaganiem to rzeczywiście bardzo się pokpiłem, po prostu przesiadłem się do Poldka z Passata B6 z elektromagnetyczną wpomą (można kręcić jednym palcem) i mi jakoś ciężko się wydawało. Kiedyś się jeździło bez i dobrze było :D
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: banned w Luty 03, 2010, 21:27:33 pm
Samochód będzie znacznie lżejszy więc nie tylko układ kierowniczy stawi mniejszy opór ale i most będzie podlegał mniejszym obciążeniom.

Nie zgadzam się że wspomaganie jest bezużyteczne. Może w aucie o masie 400kg jest ale jeżdżę samochodem z przekładnią zębatkową, 824kg i na pahołkówce nieźle ramiona mdleją.

Szkoda że rozbierasz Poloneza jak nadwozie igła. Trzeba było kupić totalną rdzę ze zdrową mechaniką. Mogłeś też kupić same części i może taniej by to wyszło.
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: UK Cars w Luty 03, 2010, 22:27:40 pm
Według mnie wszelkie systemy typu ABS, ESP, wspoma, zostały stworzone dla komfortu kierowców, co wcale nie znaczy, że kierowca nie da sobie bez nich rady, lub nie umie jeździć. Może takim samochodzie jak Polonez nie są potrzebne, ale jak ktoś jeździ szybciej to się przydają. ESP już kilka razy uratowało mi życie (czasem przeszkadza, ale od czego jest wyłącznik).

Co do mojego Poloneza, kupiłem w śmiesznej cenie (odliczając ubezpieczenie 600zł), nie ma gazowni, co jest dla mnie ważne. Też mi trochę tej budy szkoda, ale może ktoś się nią zaopiekuje. Nie wydaje mi się, żebym za poszczególne części zapłacił mniej (most, wał, silnik, skrzynia, zwrotnice, piasty, hamulce, serwo, pedały, kolumna i przekładnia kierownicza do tego elektryka).

Moje plany dotyczące modyfikacji podzespołów Poloneza wyglądają tak:
1. Przednie hamulce:
tarcze hamulcowe mikoda 284x22

(http://mikoda.pl/public/schematy/tarcza_wentylowana.gif)

jak mi się trafią w dobrej cenie to zaciski brembo od alfy brery a jak nie to zwykłe od alfy

(http://img6.imageshack.us/img6/3315/p9160025.jpg)

2. Tylne hamulce:
Tutaj mam dylemat. Po pierwsze jeszcze nie sprawdziłem, czy mam tarcze czy bębny. Na pewno nie mam hamulców Lucasa. Jak to może być z tylnymi hamulcami w aucie z 94 roku? Jakie są możliwości modyfikacji tylnego układu hamulcowego?

3. Hydrauliczny hamulec ręczny w razie potrzeby większe serwo.

4. Zawieszenie tylne i przednie własnej konstrukcji.

5. Na pewno inna przekładnia kierownicza, jakaś listwowa. Tutaj pytanie jaka przekładnia, która pasowałaby do kolumny Poloneza. Czy Polonez ma składaną kolumnę kierowniczą? Ewentualnie na jaki zestaw (przekładnia + kolumna) wymienić?

6. Czy silnik nie będzie się przegrzewał? Może zastosować np. chłodnicę oleju. Co o tym myślicie?

7. Do całego zestawu jakieś fajne alufelgi minimum 16 cali :)
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: sova w Luty 04, 2010, 12:52:17 pm
czeka Cię dużo pracy  jeśli chcesz wszystko robić sam, ale trzymam kciuki, powiodzenia :-)

jak nie masz lucasa to masz ztyły tarcze, złe rozwiązanie, jak sądze auto będzie zimą stało więc co wiosnę będziesz sie musiał bawić w przywracanie im sprawnosci
znajomy ząłożył do lolka przkładnie z golfa chyba II i zgrał to z kolumna poldka.
jego silnik się mocno grzał dopuki nie zrobił po bokach maski wylotów, teraz wentylator włącza się znacznie rzadziej.
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: UK Cars w Luty 04, 2010, 13:08:16 pm
Tak też myślałem, żeby zrobić wloty z obu stron i jakiś fajny dolot poprowadzić, żeby zaciągało zimne powietrze. Czy np budowa dolotu na dwóch stożkach ma sens?
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Luty 04, 2010, 13:30:16 pm
Na Allegro ktoś sprzedaje właśnie gotową ramę do "Siódemki" wykonaną pod podzespoły Poloneza. Może warto tam zajrzeć?

A na tej stronie (http://super7cars.com/gallery%20spec%20race.html) jest bardzo ładnie wykonany pojazd i on ma kratki wylotowe na masce na wierzchu.

Dla odmiany ten egzemplarz na wierzchu ma wlot powietrza, a wyloty po bokach. (http://www.autozone.be/lotus_super-seven_ruiter-ap-35-v8/auto/detail.jsp?zoekId=2199640&locale=en_GB)

Przy okazji znalazłem fajne forum tematyczne. :) (http://www.locostusa.com/forums/viewforum.php?f=46)
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: KGB w Luty 04, 2010, 17:35:32 pm
Cytat: "UK Cars"

Moje plany dotyczące modyfikacji podzespołów Poloneza wyglądają tak:
1. Przednie hamulce:
tarcze hamulcowe mikoda 284x22

2. Tylne hamulce:
Tutaj mam dylemat. Po pierwsze jeszcze nie sprawdziłem, czy mam tarcze czy bębny. Na pewno nie mam hamulców Lucasa. Jak to może być z tylnymi hamulcami w aucie z 94 roku? Jakie są możliwości modyfikacji tylnego układu hamulcowego?


slyszales moze o Lancii Monte Carlo ?
chcesz miec cos takiego jak jej pierwsze wypusty  :?:
jezeli nie to zostaw seryjne hamulce , przy 700kg to i tak za mocne bedzie
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: UK Cars w Luty 04, 2010, 17:44:01 pm
Cytat: "Grzech#1938"
A na tej stronie jest bardzo ładnie wykonany pojazd i on ma kratki wylotowe na masce na wierzchu.


To prawda ładnie, fajny silnik tam wsadził :D Z tym, że on ma maskę z blachy, moja będzie raczej z laminatu, więc takich wlotów jak on nie zrobię. Mam za małe doświadczenie, żeby zrobić nadwozie z blachy.

Cytat: "Grzech#1938"
Dla odmiany ten egzemplarz na wierzchu ma wlot powietrza, a wyloty po bokach.


W tym mi się przednie błotniki podobają, może sobie zrobię podobne. Ale wloty ma straszne.

Cytuj (zaznaczone)
slyszales moze o Lancii Monte Carlo ?
chcesz miec cos takiego jak jej pierwsze wypusty :?:
jezeli nie to zostaw seryjne hamulce , przy 700kg to i tak za mocne bedzie


A co konkretnie się z nią działo?
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Luty 04, 2010, 18:11:12 pm
Możesz takie kratki wyciąć z jakiegoś auta i wkleić w laminat.
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: UK Cars w Luty 04, 2010, 18:28:46 pm
Też prawda, dobry pomysł.

Zwracam się po raz kolejny z prośbą o jakieś wymiary silnika 1.4 Rovera.
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: banned w Luty 04, 2010, 18:55:07 pm
Cytuj (zaznaczone)
slyszales moze o Lancii Monte Carlo ?
chcesz miec cos takiego jak jej pierwsze wypusty :?:
jezeli nie to zostaw seryjne hamulce , przy 700kg to i tak za mocne bedzie


A co konkretnie się z nią działo?[/quote]

Było dużo ciężkich wypadków bo koła blokowały się przy byle dotknięciu hamulca, koniec końców zrezygnowano ze wspomagania hamulców żeby ludzie przestali się zabijać.
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: UK Cars w Luty 04, 2010, 20:40:15 pm
Bardziej chodzi mi o to, żeby hamulce się nie przegrzewały. Jak wiadomo pod tym względem bębny są kiepskie z tarczami zwykłymi też nie bywa cudownie. Autko będzie do szaleństw czasem na torze, więc nie chce przed zakrętem przegrzać hamulców. Stąd pomysł na zamontowanie wentylowanych tarczy.
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: KGB w Luty 04, 2010, 20:52:57 pm
temperatura tarcz zalezy od ciepla jakie musza rozproszyc ,a to cieplo zalezy od energii kinetycznej ,ktora ma duze powiazanie z masą ,
jest roznica w ukladzie Bendix ,czy hamuje Poloneza 1100kg czy DFa 1000kg ,
a przy 700kg to bedzie zyleta ,

co do bebnow to one sa odporne na przegrzanie ,jednak sila hamujaca jest mniejsza
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: UK Cars w Luty 04, 2010, 21:01:24 pm
Dziękuje za wskazówki, w takim razie zamontuje na początek seryjne hamulce jak będą za słabe to je zmodyfikuje.

Dużo kombinacji byłoby z przerobieniem piast na rozstaw 4x100? Jaki otwór centrujący ma Polonez?

Co do bocznych wlotów powietrza to planuję coś podobnego:

(http://img4.imageshack.us/img4/262/imga0016t.jpg)

W ogóle piękny projekt kolegi greg77 (http://www.forum.tuning.info.pl/viewtopic.php?p=1067531&highlight=#1067531).
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: KGB w Luty 05, 2010, 01:24:25 am
duzo kombinacji
jak chcesz zakladac felgi 4x100 to najprosciej bedzie kupic plywajace sruby
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Luty 05, 2010, 01:34:58 am
W tym miejscu to powinny być raczej wywiewy powietrza niż takie kratki - czyli powinny być inaczej ukształtowane. Dodam fotkę jak znajdę to co mam na myśli. :)
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: sova w Luty 05, 2010, 10:48:28 am
z boku tosą bardziej wyloty  niż wloty, powuietrze chłodzi chłodnice, omywa silnik i wylatuje bokiem maski
u niego jest dolot na jednym stożku za chłodnicą, ciężko go przenieść przed.

(http://img32.imageshack.us/img32/166/loleke.jpg)
By sova1 (http://profile.imageshack.us/user/sova1), shot with Canon PowerShot A460 (http://profile.imageshack.us/camerabuy.php?model=Canon+PowerShot+A460&make=Canon)

fura waży około 700 kg i zapierdziela niesamowicie, na przyspieszenie żadne  dwulitrowe łople nie dają rady
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: UK Cars w Luty 05, 2010, 12:43:27 pm
Bez wątpienia dwu litrowe maszyny nie dają rady. Z reguły takie silniki nie mają więcej niż 150 koni, a samochód wiadomo z półtorej tony waży. Co daje 100 koni na tonę. W lotusie z silnikiem rovera stosunek wychodzi ponad 140 koni na tonę.

Jeszcze pytanie co do mostu. Jakie byłoby najszybsze przełożenie? Raczej zależy mi na przyspieszeniu a nie na prędkości maksymalnej.

Jeszcze co do tych śrub pływających. Czy to jest bezpieczne przy sportowej jeździe?
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: WKLIW w Luty 05, 2010, 13:16:15 pm
A nie prościej poszukać ładnych felg pod rozstaw poloneza przecież wszystkie niemal fiaty na tym jeżdżą i myślę że z felami 4x98 nie będzie problemu. Sam mam na lato 15" od fiata coupe. Tak na szybko co sobie przypominam to np stilo fabrycznie jeździ na 16" alu rozstaw 4x98. Co do innych podzespołów z poldka silnik wg mnie jak najbardziej na początek wystarczy i przy tej masie skrzynia też powinna przeżyć a jeśli będzie za mało pod noga to ten układ jest rozwojowy i to przy niewielkich kosztach. Zawsze można przerzucić silnik na 1,6 czy 1,8 a jeśli nadal będzie mało to VVC aż się prosi do takiego projektu. Jeśli skrzynia okaże się awaryjna to jest przecież na forum pięknie opisana "recepta" na ten problem w postaci przystosowania skrzyni N9 do rovera. Hamulce też są rozwojowe jeśli będzie Ci mało zawsze można przeszczepić lucasa lub coś wentylowanego o czym też na forum sporo było.
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: KGB w Luty 05, 2010, 13:28:21 pm
Cytat: "UK Cars"
Jeszcze pytanie co do mostu. Jakie byłoby najszybsze przełożenie? Raczej zależy mi na przyspieszeniu a nie na prędkości maksymalnej.

Jeszcze co do tych śrub pływających. Czy to jest bezpieczne przy sportowej jeździe?

w tym przypadku nim dluzszy tym lepiej ,czyli od 1.9GLD ,
ale na poczatek zakladaj ten co masz ,a dopasujesz sobie pozniej ,
rozmiarem opon tez mozna manewrowac ,zeby zmieniac przelozenia

sruby plywajace sa bezpieczne tak jak normalne ,ale chodzi glownie o to ,ze kosztuja ~10pln/szt ,
wiec roznica w cenie felg 4x100 do 4x98 moze sie latwo zatrzec
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: UK Cars w Luty 05, 2010, 13:35:21 pm
Tylko po zamontowaniu nadwozia wymiana mostu nie będzie czymś prostym. Chyba, że można samo wnętrze przerzucić.

Fajne felgi 16" mam na oku po 100zł sztuka. Opony będą 205x55R16.
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: KGB w Luty 05, 2010, 14:01:59 pm
no nie przesadzaja z ta wymiana mostu po zmontowaniu :P

co do kol tego rozmiaru to srednica bedzie wieksza o 40mm ,czyli bedziesz mial przelozenie prawie 7% ciezsze ,wiec na poczatek mozesz wyprobowac taka opcje
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Luty 05, 2010, 15:01:29 pm
http://www.kitcar.cba.pl/galeria/galeria.html
sam myslalem kiedys o czyms takim. generalnie mechanika to nie problem tylko najgorzej zrobić to z zewnatrz. Jak sie ma wlasny duzy garaz  i troche sprzetu to mozna tworzyc cuda :)
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: sova w Luty 05, 2010, 16:07:45 pm
co do hamulców, lucas wystarcza ,wręcz bardzo łatwo blokuje przednie koła, aż za łatwo.

co do kół, najpierw jeździł na 13" 185, po zmianie na 15" 205  odczówalnie spadła dynamika

śruby pływające osobiście mam od 3 lat bez najmniejszych problemów.

co do moctu.. jeśli zbudujesz to sam, to wymiana mostu będzie dla ciebie formalnością
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Luty 05, 2010, 16:12:15 pm
Cytat: "sova"
śruby pływające osobiście mam od 3 lat bez najmniejszych problemów.
ja też mam i nie ma bólu :wink:
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: UK Cars w Luty 05, 2010, 17:59:11 pm
Wymiana mostu wiąże się z dorobieniem mocowań do zawieszenia. Mało tego, trzeba będzie zdjąć boczne poszycie, które będzie przytwierdzone na nity, czyli nic przyjemnego.
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: Fistasz w Luty 05, 2010, 20:57:17 pm
Podrzuciliscie link z tego forum o kit carach i cały chory teraz chodze.
Mostem si enie przejmuj narazie, zmienisz przekładnie a obudowa zostanie jesli bedzie taka potrzeba.
Powiedz mi jaki budzet przeznaczasz na ta zabawe?
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: UK Cars w Luty 05, 2010, 21:56:01 pm
Z tego co wiem, to podobno minimum na taką zabawę to 7 tys zł. Sama rejestracja to koszt ok 1000zł. Ja zamierzam przeznaczyć jak najmniej, ale nie więcej niż 10000zł.

Największe koszty to:
-auto dawca 800zł
-stal na ramę 250zł
-nadwozie to ciężko oszacować, gotowe 4000zł, materiały pewnie połowa tego
-jakieś elementy zawieszenia 1000zł
-tapicerka, dodatki do wnętrza itp 1000zł
Myślę, że podstawową opcje za 5000zł się zbuduje.

Reszta to już wypas:
kubełki w skórze 1500zł
sportowa kierownica 250zł
alufelgi z oponami 1000zł
porządne hamulce 1000zł

Pewnie jeszcze dużo nieprzewidzianych kosztów.
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: Fistasz w Luty 05, 2010, 22:01:55 pm
zawsze marzyłem takim kit carze tylko nie Lotusie, nie podobaja mi sie zbytnio. Bardziej cos na modłe Porsche 804 i innych wyscigowek z tego okresu.
A własnie jak z ta rejestracja, kwiatki jakies czy przebiega dosc płynnie?
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: UK Cars w Luty 05, 2010, 22:10:10 pm
Jak dobrze zrobisz, masz pozytywną opinię rzeczoznawcy, wiesz gdzie uderzyć to problemów raczej nie będziesz miał.
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: sova w Luty 07, 2010, 10:26:08 am
Cytat: "UK Cars"
Z tego co wiem, to podobno minimum na taką zabawę to 7 tys zł. Sama rejestracja to koszt ok 1000zł. Ja zamierzam przeznaczyć jak najmniej, ale nie więcej niż 10000zł.

Największe koszty to:
-auto dawca 800zł
-stal na ramę 250zł
-nadwozie to ciężko oszacować, gotowe 4000zł, materiały pewnie połowa tego
-jakieś elementy zawieszenia 1000zł
-tapicerka, dodatki do wnętrza itp 1000zł
Myślę, że podstawową opcje za 5000zł się zbuduje.


Pewnie jeszcze dużo nieprzewidzianych kosztów.


optymista...
Kolego jest dużo mniejszych i większych wydatków, niby drobostek które kupe kasy kosztują a trzeba kupić nowe, chyba że chcesz robić z byleczego byle było.
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: UK Cars w Luty 07, 2010, 11:28:01 am
Zobaczymy, ja chcę zrobić autko na prawdę dopracowane, nie będę za bardzo oszczędzał na wykończeniach.
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: Fistasz w Luty 07, 2010, 11:52:22 am
Cytat: "UK Cars"
Myślę, że podstawową opcje za 5000zł się zbuduje.

Sie zbuduje, bedzie to wystarczajaco do rejestracji ale przypuszczam ze to pełniszczescia jeszcze kilka tysiecy. TO tak jak z normalnym autem można kupić za 5000zl wraka i ten sam model za 150000 igiełka.
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Luty 07, 2010, 13:32:10 pm
Nawet 15000zł to jest "troszkę" ;) mniej niż cena nowego Caterhama Seven w Polsce. 136 400zł to cena za najtańszą wersję. :)
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: UK Cars w Luty 07, 2010, 14:24:22 pm
Powiedzcie mi jakie śruby pływające powinienem kupić? Jaki gwint, stożek, jaka długość?

Cena Caterhama Seven jest adekwatna do cen nowych samochodów. Tym bardziej samochody sportowe są drogie, dużo droższe. Przy cenie np Ariela Atoma cena Caterhama Seven jest nawet promocyjna. Weźcie pod uwagę, że tam są wszystkie nowe części. Wystarczy popatrzeć na ceny nowych części i ładna sumka się zbiera.
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Luty 07, 2010, 19:45:04 pm
Cytat: "UK Cars"
Powiedzcie mi jakie śruby pływające powinienem kupić? Jaki gwint, stożek, jaka długość?


Mama dziwne wrazenie ze zaczynasz budowe tego Kita od bzdetow typu sruby plywajace zamiast zabrac sie do budowy ramy :)
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: UK Cars w Luty 07, 2010, 19:54:26 pm
Nie do końca tak jest. Zamawiam silenbloki do wahaczy i widzę, że ten koleś ma też śruby pływające, to po co mam płacić dwa razy za przesyłkę?
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: Fistasz w Luty 07, 2010, 23:50:07 pm
Olej narazie te sruby. Zajmij sie rama i zawieszeniem. O takich pierdołach mysl pózniej, ja bym tak zrobił. o to troszke tak jakbys juz kupowal lakier nie majac karoserii.
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: UK Cars w Luty 21, 2010, 01:49:32 am
Sprawdziłem dzisiaj wreszcie jakie mam hamulce z tyłu. Są tarcze w stanie idealnym, jakby klocek po nich kilka razy przejechał. Pewnie dla tego, że tłoczki zapieczone. Praktycznie nie hamują. Czy jeśli mam z tyłu tarcze to nie mam Lucasa?

Stół pod budowę ramy już prawie gotowy. Jak w przyszłym tygodniu przywiozą stal to zaczynam ramę spawać. Będą niedługo pierwsze fotki.
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: radosław91 w Luty 21, 2010, 10:33:12 am
Cytat: "UK Cars"
Czy jeśli mam z tyłu tarcze to nie mam Lucasa?

TAK
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: UK Cars w Luty 21, 2010, 11:04:04 am
Są jakieś możliwości modyfikacji tylnych hamulców?
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Luty 21, 2010, 11:11:37 am
sA, proponuję temat o tarczach wentylowanych (przód) i temat Bociana o hamulcach z tyłu.
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: UK Cars w Marzec 14, 2010, 18:24:40 pm
Obiecałem, że będę zdawał relacje z prac, więc dotrzymuję słowa. Były ferie, więc kilka dni poświęciłem na budowę Lotka.

Na początek zbudowałem stół z profila zamkniętego 40x40x2 i płyty OSB o grubości 25mm.

(http://img705.imageshack.us/img705/9974/dsc04069p.jpg)
(http://img717.imageshack.us/img717/5033/dsc04071c.jpg)
(http://img294.imageshack.us/img294/1497/dsc04072b.jpg)
(http://img69.imageshack.us/img69/6290/dsc04077w.jpg)
(http://img519.imageshack.us/img519/7100/dsc04079g.jpg)
(http://img63.imageshack.us/img63/6651/dsc04088w.jpg)
(http://img683.imageshack.us/img683/377/dsc04091u.jpg)
(http://img717.imageshack.us/img717/9425/dsc04093.jpg)
(http://img215.imageshack.us/img215/2268/dsc04097ls.jpg)
(http://img101.imageshack.us/img101/8984/dsc04100.jpg)
(http://img502.imageshack.us/img502/2259/dsc04186m.jpg)
(http://img502.imageshack.us/img502/5655/dsc04187k.jpg)

Farba na stole wysychała, ale nie marnowałem czasu. Dzięki uprzejmości firmy Formaplan z Wolborza, która udostępniła mi swoją tokarkę, wytoczyłem tulejki do zawieszenia.

(http://img717.imageshack.us/img717/2208/dsc04255.jpg)
(http://img215.imageshack.us/img215/2153/dsc04261a.jpg)
(http://img717.imageshack.us/img717/3402/dsc04252m.jpg)
(http://img163.imageshack.us/img163/38/dsc04251l.jpg)
(http://img717.imageshack.us/img717/5260/dsc04253.jpg)
(http://img192.imageshack.us/img192/4302/dsc04263xg.jpg)
(http://img53.imageshack.us/img53/2286/dsc04265q.jpg)

Potem przyszła pora na rozrysowanie na stole ramy w skali 1:1. Wbrew pozorom zajmuje to trochę czasu. Najważniejsza jest oś symetrii.

(http://img63.imageshack.us/img63/8927/dsc04292w.jpg)
(http://img502.imageshack.us/img502/5332/dsc04218u.jpg)
(http://img689.imageshack.us/img689/9707/dsc04219y.jpg)

Potem już tylko żmudne docinanie, doszlifowywanie i spawanie profili. Nie ma co się rozpisywać na ten temat.

(http://img96.imageshack.us/img96/7033/dsc04227l.jpg)
(http://img361.imageshack.us/img361/7425/dsc04233.jpg)
(http://img42.imageshack.us/img42/2528/dsc04229y.jpg)
(http://img714.imageshack.us/img714/2779/dsc04268.jpg)
(http://img38.imageshack.us/img38/9382/dsc04276p.jpg)
(http://img717.imageshack.us/img717/6759/dsc04277a.jpg)
(http://img396.imageshack.us/img396/7546/dsc04278.jpg)
(http://img294.imageshack.us/img294/8481/dsc04279z.jpg)
(http://img651.imageshack.us/img651/6716/dsc04280j.jpg)
(http://img517.imageshack.us/img517/4225/dsc04281h.jpg)

Pora na górną część ramy.

(http://img377.imageshack.us/img377/228/dsc04288.jpg)
(http://img215.imageshack.us/img215/4073/dsc04295x.jpg)
(http://img8.imageshack.us/img8/1103/dsc04297c.jpg)
(http://img532.imageshack.us/img532/2366/dsc04302e.jpg)
(http://img682.imageshack.us/img682/1778/dsc04305t.jpg)
(http://img715.imageshack.us/img715/8484/dsc04306.jpg)

Pora na połączenie obu części ramy.

(http://img651.imageshack.us/img651/3246/dsc04307.jpg)
(http://img715.imageshack.us/img715/2910/dsc04309c.jpg)
(http://img194.imageshack.us/img194/4584/dsc04310n.jpg)
(http://img52.imageshack.us/img52/1507/dsc04313s.jpg)
(http://img535.imageshack.us/img535/6779/dsc04314b.jpg)
(http://img101.imageshack.us/img101/7976/dsc04317v.jpg)
(http://img682.imageshack.us/img682/6448/dsc04321t.jpg)
(http://img638.imageshack.us/img638/7716/dsc04323g.jpg)
(http://img399.imageshack.us/img399/1077/dsc04325.jpg)
(http://img215.imageshack.us/img215/1038/dsc04329m.jpg)
(http://img83.imageshack.us/img83/9649/dsc04330.jpg)
(http://img25.imageshack.us/img25/3023/dsc04331en.jpg)

Nadszedł czas na tył ramy. Niestety nie mogłem nigdzie kupić kształtownika 3" na 1" i musiałem zespawać trzy kawałki kształtownika 25x25x2. Trochę masa na tym ucierpi, ale trudno.

(http://img96.imageshack.us/img96/4905/dsc04400y.jpg)
(http://img251.imageshack.us/img251/9053/dsc04401mf.jpg)
(http://img214.imageshack.us/img214/5347/dsc04402x.jpg)
(http://img715.imageshack.us/img715/2004/dsc04479k.jpg)
(http://img251.imageshack.us/img251/8337/dsc04488e.jpg)
(http://img214.imageshack.us/img214/7388/dsc04489l.jpg)
(http://img714.imageshack.us/img714/3691/dsc04496.jpg)
(http://img52.imageshack.us/img52/4104/dsc04497j.jpg)
(http://img215.imageshack.us/img215/6932/dsc04501n.jpg)

Na tą chwile to wszystko. Prace wstrzymuję do 17 maja, ruszam po maturach.
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Marzec 14, 2010, 19:04:07 pm
Brawo. Teraz widze ze mowiles powaznie. Szkoda tylko ze prace wstrzymane, ale jak to mowia ucz sie ucz bo nauka to potegi klucz :)
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Marzec 14, 2010, 23:19:21 pm
Rama to jeszcze nie tragedia, najgorzej jest jak zaczyna sie dokladac kolejne elementy ktore w pewnym momencie zaczynaja ze soba kolidowac i czasem nie wiadomo w ktorym kierunku potem isc aby bylo minimum zmian a maksimum efektu, nie ma bata zawsze wyjdzie cos czego nie przewidziales  :)
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: UK Cars w Marzec 14, 2010, 23:30:25 pm
Wiadoma sprawa. Jest ryzyko jest zabawa. Szukam teraz kogoś kto ma zwymiarowany most, silnik i skrzynie z Rovera. Niestety w książkach są tylko 1,5 i 1,6.
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: sova w Marzec 17, 2010, 13:05:48 pm
no nieźle nieźle, , tylko pytanie mam, czy nie powinienes fazować krawędzi kontowników przed spawaniem? miałbys mniej do zeszlifowania i głębszy i pewniejszy spaw.
mam nadz ze będę Ci mógł pomóc w jakichś kwestiach:-)
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: FaZi w Marzec 17, 2010, 13:09:35 pm
Cytat: "sova"
czy nie powinienes fazować krawędzi kontowników przed spawaniem?
no wlasnie, ukosowanie.  Ale to sie chyba stosuje przy przy jakiejs tam grubosci materiału. I tak jest dobrze :) Tak trzymać :)
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: UK Cars w Marzec 17, 2010, 13:46:14 pm
Przy grubości ścianki kształtownika 2mm ciężko coś ściąć. W każdym razie spawam na sporym prądzie, jest duży przetop, więc myślę, że będzie dobrze.
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: Multec w Marzec 17, 2010, 14:08:59 pm
Cytat: "UK Cars"
Wiadoma sprawa. Jest ryzyko jest zabawa. Szukam teraz kogoś kto ma zwymiarowany most, silnik i skrzynie z Rovera. Niestety w książkach są tylko 1,5 i 1,6.


W Morawskim jest zwymiarowany 1.4. Tylko, że ma kolektor z kanciatego Rovera, tzn. taki sam, jak w Polonezie, ale przepustnica jest od strony zamachu (Odwrócony po prostu).
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: UK Cars w Marzec 21, 2010, 12:09:29 pm
No nadeszła śmierć zza roga...

(http://img716.imageshack.us/img716/482/dsc04539.jpg)

Mam pytanko za 100pkt. Co to jest?

(http://img199.imageshack.us/img199/34/dsc04527k.jpg)
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: Maxiu w Marzec 21, 2010, 12:15:21 pm
W którym miejscu to było?
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: UK Cars w Marzec 21, 2010, 12:38:18 pm
Za dywanem pod nogami kierowcy.
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: sova w Marzec 21, 2010, 14:24:50 pm
moze jakiś rustever czy coś w tym stylu :-)
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: UK Cars w Marzec 21, 2010, 14:31:15 pm
Cytat: "sova"
moze jakiś rustever czy coś w tym stylu :-)


Dużo mi to nie powiedziało :)

Kolejne pytanie, jak najskuteczniej spuścić całe paliwo ze zbiornika paliwa?
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: Buszek w Marzec 21, 2010, 18:49:12 pm
Zależy czy ten bak jeszcze się do czegoś nadaje  :D
Jak zardzewiały to przebij go i po problemie , jak jest OK to widziałem ,że będziesz tam to pompy zaglądał to po prostu włóż wężyk przez kołnierz i pociągnij .
A najlepiej to odkręcić szelki (2 śruby) , przewody paliwowe i wyciągnąć bak .
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: Mariusz# w Marzec 21, 2010, 20:38:23 pm
dla mnie jest to centralka alarmu
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: UK Cars w Marzec 22, 2010, 00:01:38 am
Cytat: "Mariusz#1926"
dla mnie jest to centralka alarmu


Niestety błędne trafienie. Centralka alarmu jest tu:

(http://img36.imageshack.us/img36/5387/dsc04459b.jpg)

Tak przy okazji, co to za alarm, ma ktoś taki, na pilocie jest napisane FOX?

Centralka centralnego jest obok nieznanego cuda:

(http://img222.imageshack.us/img222/6290/dsc04525j.jpg)
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: damian9838 w Marzec 22, 2010, 00:30:59 am
Cytat: "UK Cars"

Mam pytanko za 100pkt. Co to jest?


Może jest to odcięcie zapłonu stosowane pod alarm
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: Maxiu w Marzec 28, 2010, 20:35:31 pm
Da radę. Ktoś od nas z forum się już chwalił i zdjęcia nawet były. To był szary fiat chyba... ale właściciela nie pamiętam.
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Marzec 29, 2010, 01:10:46 am
:arrow: http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?p=436876&highlight=#436876
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: UK Cars w Kwiecień 03, 2010, 15:30:44 pm
Chłodnica od Rovera będzie dla mnie za duża. Wie ktoś może jaką wydajność ma ta chłodnica? Bo chciałbym dopasować coś o zbliżonych parametrach, ale w innych wymiarach (szerokość max 45cm). Wiadomo, Rover się grzeje i nie chcę dać chłodnicy, która nie da rady.
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Kwiecień 03, 2010, 16:34:10 pm
Cytat: "UK Cars"
Bo chciałbym dopasować coś o zbliżonych parametrach, ale w innych wymiarach (szerokość max 45cm). Wiadomo, Rover się grzeje i nie chcę dać chłodnicy, która nie da rady.

Rozumiem ze ma byc waska i wysoka  ? Jak tak to wydaje mi sie ze dobrym wyborem bedzie zwykla nowa chlodnica starego typu od poloneza -plus wydajny wiatrak od klimatyzacji przed nia, chlopaki maja takie chlodnice w DF z roverem na zwyklym wiatraku- bo tam ciezko zaadaptowac jakas inna chlodnice i daje ona rade wiec mysle ze u Ciebie tez spelni to zadanie, ewentualnie chlodnica z zastawy- jest ciut wieksza(wyzsza) niz normalna ale ma gesto upakowane zeberka i chlodzi duzo lepiej niz standardowa
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Maj 15, 2010, 19:02:30 pm
Jakie ma przełożenie ? Był na tarczach czy na bębnach ?
Który rok ?
Z jakiego auta wydarty ?
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: UK Cars w Maj 15, 2010, 19:14:15 pm
Przełożenie 10/43
1994 rok
Hamulce tarczowe
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Maj 15, 2010, 19:43:40 pm
Szeroki.
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: UK Cars w Maj 15, 2010, 19:47:57 pm
A jaką szerokość ma ten wąski?
Tytuł: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
Wiadomość wysłana przez: UK Cars w Czerwiec 13, 2010, 17:07:16 pm
Potrzebuję na szybko wymiar stożka zwrotnicy poloneza. Muszę dopasować sworznie z innym mocowaniem...