FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: Jerzykowski w Czerwiec 15, 2010, 17:11:57 pm
-
Witam. Czy most od poloneza Kargo będzie pasował do poloneza atu. Polonez kargo był kiedyś karetką i most posiada drążek stabilizatora.
-
Będzie pasował, ale prawdopodobnie ma krótsze przełożenie - tj. będzie mocniejszy, ale wolniejszy.
Jeśli zdecydujesz się przekładać, to warto też od razu resory 3 piórowe z tej karetki.
-
będzie mocniejszy, ale wolniejszy
a jak do tego będzie sie miało spalanie? Nie wzrosnie?
-
radzio_1991, nawet (w warunkach miejskich) spadnie. gorzej na trasie, jak się chce jechać szybciej-wysokie obroty=więcej paliwa.
Rożnica może być nawet do 2l mniej w mieście
-
Zoltan#1930, o taka odpowiedz mi chodziło :) , na spadek spalania nie licze, chodziło mi oto zeby spalanie nie wzrosło, krótsze przełozenia to fajna sprawa zwałasza w miescie, samochód sie szybciej zbiera i nie trzeba tak cisnąc zeby sie bujnął, co ma miejsce w słabszych silnikach ohv.
-
W sumie nie jeżdże tym poldkiem w żadne trasy. Czyli pod względem mechanicznym nie będzie żadnych problemów?
-
pozwole sie podpiac pod temat
mam zamiar zmienic most na szeroki na tarczach (w planach hydrauliczny reczny) i mam takie pytanko
czy z atu plusem to bedzie p&p czy trzeba jakos rzezbe robic
pytanko wyniklo w zwiazku z opinia jednego ze znajomych mechanikow
podobno trzeba bedzie przespawac mocowanie amorow???
-
podobno trzeba bedzie przespawac mocowanie amorow???
bo trzeba.
chyba prościej wymienić hamulce w obecnym moście, niż rzeźbić mocowania amortyzatorów.
-
podobno trzeba bedzie przespawac mocowanie amorow???
bo trzeba.
chyba prościej wymienić hamulce w obecnym moście, niż rzeźbić mocowania amortyzatorów.
a czy Cargo przypadkiem nie ma skosow jak plus?
-
Zastanawiam się nad montażem do 1.6 OHV mostu 4.3,czyli przełożenie będzie o 10%,liczę na poprawę dynamiki i elastyczności bo mam wrażenie że auto nie zawsze pracuje w odpowiednim zakresie obrotów,jak będzie z V.max teraz mam całkowite przełożenie IV biegu 3.9,V 3.15 a po zmianie będzie IV 4.3,V 3.47 czy może dojść do takiej sytuacji że Vmax będzie teraz osiągał na V,tak było w starych Polonezach 1500 gdzie przełożenie mostu było 4.3 a V bieg miał 0.87,całkowite przełożenie 3.74(stara skrzynia i dane z książki Morawskiego) i jak będzie z trwałością silnika czy nie zajeżdżę go szybciej od większych obrotów,moim zdaniem trwałość powinna nawet wzrosnąć bo tak jak mówiłem silnik nie zawsze pracuje na odpowiednich obrotach(czasami na zakrętach mam na II poniżej 2000obr czyli panewki to kochają),A oczywiście po zmianie mostu będę musiał zmienić ślimak w skrzyni na ten od Rovera?
-
w starych Polonezach 1500 gdzie przełożenie mostu było 4.3
Było 4.1.
Dynamika Ci się poprawi, wzrośnie spalanie, do tego prędkościomierz będzie przekłamywał. V-max może się poprawi.
-
W Polonezach 1500 nie było mostów 4,3 tylko 4,1 jeśli już.
Przy krótszym moście spada Vmax rosnie dynamika.
-
To dlaczego jest że w Morawskim z 1987r że Polonez 1500 AA(75km) i AB(82km) że przy skrzyni IV jest most 4.1 a przy V 4.3 :shock:
Rafał a dlaczego prędkościomierz ma kłamać jak dam ślimak od Rovera w którym jest 4.3?
-
Rafał a dlaczego prędkościomierz ma kłamać jak dam ślimak od Rovera w którym jest 4.3?
Skoro chce Ci się tak grzebać to OK ;)
Nie chcę ale muszę bo mój zdechł :cry:
-
http://forum.fsoptk.pl/viewtopic.php?t=25003 chyba nie do końca 1 śrubka
-
A jak ma się średnica koła do przełożenia tzn,mniejsze koło lepsza dynamika czy odwrotnie :?:
-
mniejsza średnica koła - krótsze przełożenia - lepsze przyspieszenie , gorszy v max
-
Jaka jest różnica przełożenia pomiędzy mostem od caro rover a caro plus 1.6?
-
rover ma krótsze przełożenie
-
Jaka jest różnica przełożenia pomiędzy mostem od caro rover a caro plus 1.6?
Następny nie potrafi czytać forum.
Caro 1.4 - 4.3
Caro 1.6 - 3.9
Uprzedzając kolejne pytanie wynikające z lenistwa...
Na moście od Caro 1.4 będziesz miał lepsze przyspieszenie.
Poza tym, most z Plusa nie jest kompatybliny z budą Caro "minusa" ze względu na inne mocowanie amortyzatorów - w Plusie skośnie, w "minusie" pionowe.
-
Poza tym, most z Plusa nie jest kompatybliny z budą Caro "minusa" ze względu na inne mocowanie amortyzatorów - w Plusie skośnie, w "minusie" pionowe.
Jesteś kolego w błędzie. Z plusa pasuje do minusa. W druga stronę nie.
-
No widzisz, a trzeba pójść i jeszcze zobaczyć.
-
Po prostu w plusowych mostach pozostało miejsce do montażu pionowego amorów jak w minusowych i tyle...
-
Dałem zamiast seryjnych 185/70R13 zimówki 165/65R13 i powiem poprawa dynamiki jest dość znaczna nareszcie przełożenia są tak jak powinny być czyli na każdym biegu czuć odejście, tyle że kosztem V-max i większego hałasu :P Ma ktoś wzór na obliczenie całkowitego przełożenia z uwzględnieniem kół.
-
na opony com byl kalkulator ,ktory pokazywal roznice predkosci ,ale ostatnio cos nie dziala,
mozesz skorzystac z innego kalkulatora i policzyc z roznicy srednic ,
srednica 185/70 R13 to 589mm
w sumie to zaczal dzialac znowu http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/
liczac spalanie nie nalezy zapominac o tym ,ze zmienia sie rowniez przebieg nabity przez licznik ,
wiec spalanie na oponach 165/65 R13 jest wieksze o 8% niz wyliczone ,a i to wzgledem 185/70 R13 (to tez zazwyczaj prawdziwe nie jest) ,wiec mozna porownac ,czy spadlo ,czy wzroslo