FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: Jerzykowski w Czerwiec 15, 2010, 17:11:57 pm

Tytuł: Most od kargo do atu.
Wiadomość wysłana przez: Jerzykowski w Czerwiec 15, 2010, 17:11:57 pm
Witam. Czy most od poloneza Kargo będzie pasował do poloneza atu. Polonez kargo był kiedyś karetką i most posiada drążek stabilizatora.
Tytuł: Most od kargo do atu.
Wiadomość wysłana przez: matucha w Czerwiec 15, 2010, 17:12:51 pm
Będzie pasował, ale prawdopodobnie ma krótsze przełożenie - tj. będzie mocniejszy, ale wolniejszy.
Jeśli zdecydujesz się przekładać, to warto też od razu resory 3 piórowe z tej karetki.
Tytuł: Most od kargo do atu.
Wiadomość wysłana przez: radosław91 w Czerwiec 15, 2010, 18:16:58 pm
Cytat: "matucha#1931"
będzie mocniejszy, ale wolniejszy
a jak do tego będzie sie miało spalanie? Nie wzrosnie?
Tytuł: Most od kargo do atu.
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Czerwiec 15, 2010, 18:22:37 pm
radzio_1991, nawet (w warunkach miejskich) spadnie. gorzej na trasie, jak się chce jechać szybciej-wysokie obroty=więcej paliwa.
Rożnica może być nawet do 2l mniej w mieście
Tytuł: Most od kargo do atu.
Wiadomość wysłana przez: radosław91 w Czerwiec 15, 2010, 18:44:23 pm
Zoltan#1930, o taka odpowiedz mi chodziło :) , na spadek spalania nie licze, chodziło mi oto zeby spalanie nie wzrosło, krótsze przełozenia to fajna sprawa zwałasza w miescie, samochód sie szybciej zbiera i nie trzeba tak cisnąc zeby sie bujnął, co ma miejsce w słabszych silnikach ohv.
Tytuł: Most od kargo do atu.
Wiadomość wysłana przez: Jerzykowski w Czerwiec 15, 2010, 22:34:57 pm
W sumie nie jeżdże tym poldkiem w żadne trasy. Czyli pod względem mechanicznym nie będzie żadnych problemów?
Tytuł: Most od kargo do atu.
Wiadomość wysłana przez: Jarecki w Grudzień 22, 2010, 18:03:42 pm
pozwole sie podpiac pod temat

mam zamiar zmienic most na szeroki na tarczach (w planach hydrauliczny reczny) i mam takie pytanko
czy z atu plusem to bedzie p&p czy trzeba jakos rzezbe robic


pytanko wyniklo w zwiazku z opinia jednego ze znajomych mechanikow
podobno trzeba bedzie przespawac mocowanie amorow???
Tytuł: Most od kargo do atu.
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Grudzień 22, 2010, 18:16:40 pm
Cytuj (zaznaczone)
podobno trzeba bedzie przespawac mocowanie amorow???
bo trzeba.
chyba prościej wymienić hamulce w obecnym moście, niż rzeźbić mocowania amortyzatorów.
Tytuł: Most od kargo do atu.
Wiadomość wysłana przez: G.T. w Grudzień 25, 2010, 01:15:40 am
Cytat: "maciejowski"
Cytuj (zaznaczone)
podobno trzeba bedzie przespawac mocowanie amorow???
bo trzeba.
chyba prościej wymienić hamulce w obecnym moście, niż rzeźbić mocowania amortyzatorów.


a czy Cargo przypadkiem nie ma skosow jak plus?
Tytuł: Most od kargo do atu.
Wiadomość wysłana przez: Bogdan611 w Styczeń 05, 2011, 14:49:57 pm
Zastanawiam się nad montażem do 1.6 OHV mostu 4.3,czyli przełożenie będzie o 10%,liczę na  poprawę dynamiki i elastyczności bo mam wrażenie że auto nie zawsze pracuje w odpowiednim zakresie obrotów,jak będzie z V.max teraz mam całkowite przełożenie IV biegu 3.9,V 3.15 a po zmianie będzie IV 4.3,V 3.47 czy może dojść do takiej sytuacji że Vmax będzie teraz osiągał na V,tak było w starych Polonezach 1500 gdzie przełożenie mostu było 4.3 a V bieg miał 0.87,całkowite przełożenie 3.74(stara skrzynia i dane z książki Morawskiego) i jak będzie z trwałością silnika czy nie zajeżdżę go szybciej od większych obrotów,moim zdaniem trwałość powinna nawet wzrosnąć bo tak jak mówiłem silnik nie zawsze pracuje na odpowiednich obrotach(czasami na zakrętach mam na II poniżej 2000obr czyli panewki to kochają),A oczywiście po zmianie mostu będę musiał zmienić ślimak w skrzyni na ten od Rovera?
Tytuł: Most od kargo do atu.
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Styczeń 05, 2011, 15:11:55 pm
Cytat: "Bogdan611"
w starych Polonezach 1500 gdzie przełożenie mostu było 4.3

Było 4.1.

Dynamika Ci się poprawi, wzrośnie spalanie, do tego prędkościomierz będzie przekłamywał. V-max może się poprawi.
Tytuł: Most od kargo do atu.
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Styczeń 05, 2011, 15:45:11 pm
W Polonezach 1500 nie było mostów 4,3 tylko 4,1 jeśli już.

Przy krótszym moście spada Vmax rosnie dynamika.
Tytuł: Most od kargo do atu.
Wiadomość wysłana przez: Bogdan611 w Styczeń 06, 2011, 00:29:29 am
To dlaczego jest że w Morawskim z 1987r że Polonez 1500 AA(75km) i AB(82km) że przy skrzyni IV jest most 4.1 a przy V 4.3 :shock:
Rafał a dlaczego prędkościomierz ma kłamać jak dam ślimak od Rovera w którym jest 4.3?
Tytuł: Most od kargo do atu.
Wiadomość wysłana przez: Bogdan611 w Styczeń 06, 2011, 12:48:48 pm
Cytat: "Rafał#1951"
Cytat: "Bogdan611"
Rafał a dlaczego prędkościomierz ma kłamać jak dam ślimak od Rovera w którym jest 4.3?

Skoro chce Ci się tak grzebać to OK ;)

Nie chcę ale muszę bo mój zdechł :cry:
Tytuł: Most od kargo do atu.
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Styczeń 06, 2011, 13:53:00 pm
http://forum.fsoptk.pl/viewtopic.php?t=25003 chyba nie do końca 1 śrubka
Tytuł: Most od kargo do atu.
Wiadomość wysłana przez: Bogdan611 w Styczeń 06, 2011, 16:46:05 pm
A jak ma się średnica koła do przełożenia tzn,mniejsze koło lepsza dynamika czy odwrotnie :?:
Tytuł: Most od kargo do atu.
Wiadomość wysłana przez: Buszek w Styczeń 06, 2011, 17:20:53 pm
mniejsza średnica koła - krótsze przełożenia - lepsze przyspieszenie , gorszy v max
Tytuł: Most od kargo do atu.
Wiadomość wysłana przez: Ślimak w Styczeń 07, 2011, 18:16:24 pm
Jaka jest różnica przełożenia pomiędzy mostem od caro rover a caro plus 1.6?
Tytuł: Most od kargo do atu.
Wiadomość wysłana przez: ARTUROO w Styczeń 07, 2011, 18:21:55 pm
rover ma krótsze przełożenie
Tytuł: Most od kargo do atu.
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Styczeń 07, 2011, 18:24:28 pm
Cytat: "Ślimak"
Jaka jest różnica przełożenia pomiędzy mostem od caro rover a caro plus 1.6?

Następny nie potrafi czytać forum.

Caro 1.4 - 4.3
Caro 1.6 - 3.9

Uprzedzając kolejne pytanie wynikające z lenistwa...

Na moście od Caro 1.4 będziesz miał lepsze przyspieszenie.

Poza tym, most z Plusa nie jest kompatybliny z budą Caro "minusa" ze względu na inne mocowanie amortyzatorów - w Plusie skośnie, w "minusie" pionowe.
Tytuł: Most od kargo do atu.
Wiadomość wysłana przez: utek w Styczeń 07, 2011, 18:55:21 pm
Cytat: "Rafał#1951"


Poza tym, most z Plusa nie jest kompatybliny z budą Caro "minusa" ze względu na inne mocowanie amortyzatorów - w Plusie skośnie, w "minusie" pionowe.


Jesteś kolego w błędzie. Z plusa pasuje do minusa. W druga stronę nie.
Tytuł: Most od kargo do atu.
Wiadomość wysłana przez: utek w Styczeń 07, 2011, 19:02:21 pm
No widzisz, a trzeba pójść i jeszcze zobaczyć.
Tytuł: Most od kargo do atu.
Wiadomość wysłana przez: DF w Styczeń 08, 2011, 16:29:02 pm
Po prostu w plusowych mostach pozostało miejsce do montażu pionowego amorów jak w minusowych i tyle...
Tytuł: Most od kargo do atu.
Wiadomość wysłana przez: Bogdan611 w Styczeń 15, 2011, 00:30:41 am
Dałem zamiast seryjnych 185/70R13 zimówki 165/65R13 i powiem poprawa dynamiki jest dość znaczna nareszcie przełożenia są tak jak powinny być czyli na każdym biegu czuć odejście, tyle że kosztem V-max i większego hałasu :P Ma ktoś wzór na obliczenie całkowitego przełożenia z uwzględnieniem kół.
Tytuł: Most od kargo do atu.
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 15, 2011, 16:08:44 pm
na opony com byl kalkulator ,ktory pokazywal roznice predkosci ,ale ostatnio cos nie dziala,
mozesz skorzystac z innego kalkulatora i policzyc z roznicy srednic ,
srednica 185/70 R13 to 589mm

w sumie to zaczal dzialac znowu  http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/

liczac spalanie nie nalezy zapominac o tym ,ze zmienia sie rowniez przebieg nabity przez licznik ,
wiec spalanie na oponach 165/65 R13 jest wieksze o 8% niz wyliczone  ,a i to wzgledem 185/70 R13 (to tez zazwyczaj prawdziwe nie jest) ,wiec mozna porownac ,czy spadlo ,czy wzroslo