Autor Wątek: Demontaż chłodnicy klimatyzacji w plusie.sz  (Przeczytany 2380 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Demontaż chłodnicy klimatyzacji w plusie.sz
« dnia: Grudzień 26, 2017, 07:45:26 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Szanowni forumowicze i forumowiczki wesprzyjcie starego kolegę.

Potrzebuję nieco info jak zdemontować chłodnicę klimatyzacji w pluszaku. Gdzie są mocowania i ile auta trzeba będzie rozebrać do tej operacji.

Jako usprawiedliwienie napiszę tylko, że auto stoi na dworze a ja mam czas do niego zaglądać tak po 19tej więc przy świeczce mogę czegoś nie zauważyć...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Demontaż chłodnicy klimatyzacji w plusie.sz
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 26, 2017, 10:44:41 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Nie wiem, na ile moja wypowiedź okaże się pomocna, ale w nubirze II parokrotnie wymieniałem chłodnicę klimy (stąd mój uraz do aut z klimą, zwłaszcza tych ze znaczkiem daewoo) i początkowo było spuszczanie płynu z układu chłodzenia, wymontowywanie chłodnicy wody itp.
Pomocna okazała się porada z informacją, że nie należy tego wszystkiego robić - wystarczy odkręcić mocowania chłodnicy i - bez odłączania jakichkolwiek przewodów - po prostu ją odchylić, by dobrać się do skraplacza klimy.
Jeżeli nie pojawią się jakieś konkretne informacje od innych użytkowników, to właśnie od czegoś takiego bym zaczął.

Odp: Demontaż chłodnicy klimatyzacji w plusie.sz
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 26, 2017, 11:19:04 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3129
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
2 śruby przy reflektorach w okolicach chłodnicy, 1 w zaczepie holowniczym u dołu + węże i przewody od SPALi.

Odp: Demontaż chłodnicy klimatyzacji w plusie.sz
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 26, 2017, 11:49:17 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A do wyjęcia to w górę czy w dół. Bez kanału da radę?
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Demontaż chłodnicy klimatyzacji w plusie.sz
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 26, 2017, 13:47:55 pm »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
A do wyjęcia to w górę czy w dół. Bez kanału da radę?
Musisz zdjąć chłodnice wody albo zderzak.Nie potrzeba kanału

Odp: Demontaż chłodnicy klimatyzacji w plusie.sz
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 26, 2017, 15:10:15 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
A do wyjęcia to w górę czy w dół. Bez kanału da radę?
Musisz zdjąć chłodnice wody albo zderzak.Nie potrzeba kanału
Montowałem bez kanału, to i demontaż powinien się udać. Może warto podnieść nieco przód, dla ułatwienia. Montowałem też z chłodnicą i zderzakiem... .
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: Demontaż chłodnicy klimatyzacji w plusie.sz
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 26, 2017, 18:39:36 pm »

Offline qziok

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 601
    • Coupé Plus
Wszystko wyjaśnione ale i ja potwierdzę. Samochód uniesiony samym przodem, lub cały na podnośniku kolumnowym. Chłodnica wychodzi w dół bez konieczności demontażu zderzaka i chłodnicy wody.

Odp: Demontaż chłodnicy klimatyzacji w plusie.sz
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 27, 2017, 08:39:08 am »

Offline Marek94

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 157
  • Płeć: Mężczyzna
    • C+ i inne
a ma ktoś patent jak sprawdzić takową chłodnice ?
Nie śmiać się ale myślałem o dwóch balonach  :]

Odp: Demontaż chłodnicy klimatyzacji w plusie.sz
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 27, 2017, 20:57:13 pm »

Offline qziok

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 601
    • Coupé Plus
Chłodnicę dobrze spryskać wodą z płynem do naczyń z jakiegoś starego opryskiwacza, czy tam butelki po płynie do szyb, albo wrzucić do kalfasa z wodą. Potem wystarczy jeden króciec przytkać palcem, a w drugi wtłaczać z czuciem powietrze z kompresora.

Odp: Demontaż chłodnicy klimatyzacji w plusie.sz
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 29, 2017, 21:39:30 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Udało się wyszarpać ale niestety nie obyło się bez kilku urwanych śrub...

Teraz czas pomyśleć co w zamian.

Mam już pewną koncepcję ale potrzebuję kilku odpowiedzi ma poniższe pytania.

1. Czy przewody gróbszy i cieńszy w chłodnicy mogą być odwrotnie. Innymi słowy mam na oku chłodnicę ale wyjścia są niejako na odwrót. Grubszy wychodzi z dołu a cieńszy tak w 2/3 wysokości.

2. Jakie są gwinty w chłodnicy i osuszaczu. Zmalazłem taką stronę http://www.inter-instal.com. mają trochę osuszaczy i potrzebuję dorobić wąż elastyczny zakończony jak cieńszy wężyk chłodnicy.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Demontaż chłodnicy klimatyzacji w plusie.sz
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 31, 2017, 09:37:23 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
No dobra odpowiem sam sobie...
Chłodnica nie może być do góry nogami bo nie będzie działać. Gorący gaz wpada na górze chłodnicy i stygnąc skrapla się iopada na dół. Zauważyłem że wszystkie chłodnice mają wejście z boku niżej lub wyżej. Wyjście jest zawsze z dołu.
Zatem chłodnica od scorpio nie może być do góry nogami a szkoda bo pasowała idealnie. Nawet mocowania się pokrywały.

Na drugie pytanie odpowiem połowicznie. Mnieszy gwint to M18/1,5. Taki sam jak nakrętka piasty lewego koła. Czy na osuszaczu jest taki sam to się jeszcze zobaczy...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Demontaż chłodnicy klimatyzacji w plusie.sz
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 31, 2017, 12:42:43 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Wszystko wskazuje na to że drugi gwint to M20/1,5
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Demontaż chłodnicy klimatyzacji w plusie.sz
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 31, 2017, 13:49:16 pm »

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
Chłodnica nie może być do góry nogami bo nie będzie działać. Gorący gaz wpada na górze chłodnicy i stygnąc skrapla się i opada na dół. Zauważyłem że wszystkie chłodnice mają wejście z boku niżej lub wyżej. Wyjście jest zawsze z dołu.
Bocian, na logikę masz rację, ale moja klima dowodzi że jednak na odwrót też działa. Gaz wchodzi u mnie na dole, wyjście na osuszacz mam na górze. Działa bardzo dobrze.
Odwrotne podłączenie jest też stosowane  - rozmawiałem ostatnio z konstruktorem chłodnic, jest to uzasadnione gdy przed chłodnicą klimy jest duży intercooler - wtedy robi się go troszkę niższego i na część powietrza leci prosto na chłodnicę klimy i dochładza już ciekły czynnik.

Osuszacz ma gwiny 5/8"-18 UNF. Sprawdz linki - kiedys naszukałem sie takiego co by był P&P z naszym - problem stanowi gwint na presostat - kia sportage ma taki sam jak my (tej samej firmy) - tylko własnie ma inny gwint na presostat - trzeba by było kupić uniwersalny z pasującym gwintem. Nasz czujnik chyba ma 3/8 24UNF ale głowy nie dam.

http://www.autoklimat.pl/pl/p/FIO288976_FILTR_OSUSZACZ_DM63MM_h176MM_38_OR_R134a_DO_KLIMATYZACJI_POJAZDOWEJ/44
 https://www.mastermot.com/produkt/5123c60a63aca/presostat-uniwersalny.html
« Ostatnia zmiana: Grudzień 31, 2017, 13:57:34 pm wysłana przez paweł1989 »

Odp: Demontaż chłodnicy klimatyzacji w plusie.sz
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 31, 2017, 15:04:23 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13833
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jezeli z chlodnicy mialaby wyplywac ciecz, to nie ma bata,ze wyplynie gora (chyba,ze jej poziom siega ponad gorny krociec),
dopoki wszystko jest w stanie gazowym, to ma prawo dzialac, a ze w samodowych klimach czynnikiem jest gaz to jakos dziala i w przeciwnym ruchu do grawitacji
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Demontaż chłodnicy klimatyzacji w plusie.sz
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 31, 2017, 15:52:28 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Czyli w klimatyzacji nigdy nie ma czynnika w postaci cieczy? Pytam bo aż tak głęboko nie drążyłem tematu...

Czyli co ryzykować i zakładać do góry nogami?
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Demontaż chłodnicy klimatyzacji w plusie.sz
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 31, 2017, 15:55:13 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
paweł1989 ale ten czujnik jest pod r12 a nie r134...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Demontaż chłodnicy klimatyzacji w plusie.sz
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 01, 2018, 15:39:19 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Czyli w klimatyzacji nigdy nie ma czynnika w postaci cieczy?
Ależ jest. W parowniku przechodzi w stan lotny, pobierając ciepło, stąd chłód w kabinie; a w skraplaczu - z powrotem w ciekły, gdzie przy wspomaganiu wentylatorem oddaje ciepło do atmosfery.

Odp: Demontaż chłodnicy klimatyzacji w plusie.sz
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 01, 2018, 22:15:36 pm »

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
Dla czujnika nie ma znaczenia rodzaj czynnika. Ważne są ciśnienia, a  te pokrywają się bardzo z R134a - w końcu ludzie robią retrofit klimy r12 na R134a i działa.
Ciśnienia tego czujnika są jak najbardziej ok dla naszej klimy.
Co do stanu skupienia - oczywiście z parownika wychodzi czynnik w postaci płynnej - odparowuje w parowniku i wtedy pobiera ciepło. Ja mam do góry nogami układ i działa bardzo dobrze - fotki są w jeszcze dostępne w artykule o mojej klimie. Ostatnio wycisnąłem na kratkach -0,5C, wiec działa dobrze :)


Odp: Demontaż chłodnicy klimatyzacji w plusie.sz
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 23, 2018, 13:23:14 pm »

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
Mała korekta. Dzisiaj walczyłem z osuszaczem i okazało się jednak że gwint nie jest 5/8" a M18x1,5... Wymiarowo podobne, a nie wpadłem ze jednak moze to być metryczny gwint. W zwiazku z czym osuszacze które zaproponowałem odpadaja. Sam bede przerabiał końcówki rurek by użyć własnie tych uniwersalnych 5/8".
Wynika z tego że koreańcy wzystkie gwinty do klimy zastosowali metryczne ....