Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
CAŁA POLSKA / Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Morfina dnia Dzisiaj o 11:42:55 »
Jak buda trzyma się kupy to 1500 mogę dać i podjeżdżam w każdej chwili po niego lawetą   <spoko>
2
CAŁA POLSKA / Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Ostatnia wiadomość wysłana przez lukasz190 dnia Dzisiaj o 11:12:03 »
Tak jak myślałem zawór jest zablokowany, ten po uderzenia młotkiem otwiera się i w takiej pozycji zostaje, kolejne puknięcie leniwie wraca do pozycji zamkniętej. Laska popychacza z tego zawodu ma obecnie kształt jak banan. Tak na szybko policzyłem wszelkie części plus zrobienie układu hamulcowego plus przegląd plus legalizacja butli LPG. To robi się spora kwota, za ok 2 miesiące kończy się OC. Tyle daję sobie na naprawę jak nie to złomowanie.
3
CAŁA POLSKA / Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Buźka dnia Dzisiaj o 07:47:06 »
na zdjeciach to goowno widac w kwesti zuzycia krzywek - wygladaja na w pelni sprawne,
zmierz je to sie dowiesz, czy cokolwiec ubylo
Mierzyłem je, ale jako całość, a nie same wzniosy. Wszędzie po 40 mm, a na dwóch było 39,7-39,8. Na jednej widać ślad zużycia, bo od strony tylnego czopa, ma już taki lekki zadziorek. Porównywaliśmy ten wałek z innym wałkiem, który był już zużyty i na którym silnik klepał, bo brakło już regulacji na hydro i mój jest zdecydowanie w lepszym stanie, ale co z tego, skoro już zaczyna go brać. Padło stwierdzenie, że albo go ogoli np za miesiąc, albo pojeździ jeszcze kolejne 100 000. Ja wiem, że na zdjęciach gówno widać, dlatego byłem z nim specjalnie u chłopaków w Tarnowie i porównywaliśmy to że zużytym wałkiem z innego silnika.
Plan jest taki, żeby to jeszcze wytrzymało jakiś czas,  a muszę poszukać innego "odkurzacza" tylko od razu większej pojemności, bo z 1,4 szkoda kosztów robić.
4
CAŁA POLSKA / Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Ostatnia wiadomość wysłana przez lukasz190 dnia Dzisiaj o 07:31:17 »
Ja wczoraj po 4 latach chciałem się zabrać za zrobienie układu hamulcowego. Nowa pompa hamulcowa jest, trzeba tylko zamontować i odpowietrzyć układ. Jednak Polonez powiedział nie zablokowanym zaworem ssącym na 3 cylindrze. Miały być robione hamulce, będzie silnik, tylko jak od stania najprawdopodobniej skrzywił się zawór i tłok w niego wali jak oszalały to tego nie jestem w stanie pojąć. Dziś zrzucam klawiaturę i spróbuję młotkiem go rozruszać. Jak nic to nie da czapka do góry i podmianką na zapasową, tylko muszę jeszcze uszczeklę kupić.
5
Mechanika / Odp: Części i zamienniki
« Ostatnia wiadomość wysłana przez diodalodz dnia Dzisiaj o 01:21:43 »
tylny simmering pasuje od Łady. Ten elring jest spoko. Mam w 2 silnikach i ok wielu lat sucho.
6
CAŁA POLSKA / Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Ostatnia wiadomość wysłana przez KGB dnia Dzisiaj o 00:36:11 »
na zdjeciach to goowno widac w kwesti zuzycia krzywek - wygladaja na w pelni sprawne,
zmierz je to sie dowiesz, czy cokolwiec ubylo
7
Mechanika / Odp: Części i zamienniki
« Ostatnia wiadomość wysłana przez KGB dnia Dzisiaj o 00:27:02 »
Ciekawy temat, tylko żeby czasem nie było tak, że zaraz znajdą się "zaradni" którzy zaczną pisać przy danych częściach "Subaru BRZ, Forester; Toyota GR86 POLONEZ" albo tylko POLONEZ i cena od razu 100% w górę, bo to do poloneza i tego już niema.

Już to robi, ale tylko na razie jeden, i jest to sklep REGMOT, który chyba czyta to forum :D

https://sklep.regmot.com.pl/uszczelniacz-simering-silnika-tyl-fso-polonez-f,3,14181,17781

Pojawił się jakiś czas po tym, jak kiedyś napisałem, że ten model elringa, pierwotnie do nissana patrola, pasuje do poloneza. Ale dzięki temu tylko więcej osób kupi dobry uszczelniacz z porządnego materiału, zamiast badziewia :) Tak to dalej sklepy by oferowały tylko moto-technikę i inny szajs, kiedy na półkach sklepowych leżą części pasujące, a kilkukrotnie lepszej jakości.

tylny uszczelniacz OHV to (jak wiekszosc takiech elementow w OHV) simering o wymiarach znormalizowanych, a nie jakies nissany czy inne zasrany/posrany,
mozna kupic z gladka warga, lewoskretny, prawoskretny , z gumy, vitonu lub czego tam chcesz - oczywiscie trzeba dobrac odpowiedni,

wiec szukajcie pasujacych czesci z innych aut, ale sie przy tym nie zesrajcie z podniecenia,
sruby, nakretki, opony, zarowki to nie sa czesci pasujace z innych aut, a w przypadku PN takimi nie sa rowniez simeringi i lozyska
8
CAŁA POLSKA / Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Buźka dnia Wczoraj o 23:54:48 »
Cóż, rozebrałem GSI w drobny mak, bo jak już robię, to lubię mieć wszystko czyste. Chciałem zajrzeć do wałka rozrządu, bo przypomniałem sobie, że to cudo techniki, które niektórzy tak wychwalają, ma taką głupią wadę. W misce było centymetr mazi olejopodobnej (pewnie się po prostu ustało przez te dwa lata), oraz ślady płynu chłodniczego, który dostał się przez pierścienie na czwartym tłoku. Przyłapało pierścienie na gładzi, ale wszystko jest już wymyte, wyczyszczone itd i nic się tam złego nie stało, dotrze się. Progów oczywiście niema, a na gładziach ślady fabrycznego honowania, jak w roverach. Poza syfem w misce, to silnik w miarę czysty, jedynie żółtawo brązowy nalot od oleju, ale to już wszystko jest wymyte do czysta. Rozebrałem pompę oleju i tez wszystko wymyłem, w środku wszystko ok. nawet popychacze rozebrałem i wymyłem, skoro są rozbieralne, to czemu nie? Półpierścienie oporowe od strony zamachu są trochę wytarte, ale luz mieści się w dopuszczalnych granicach, więc po prostu zamówiłem nowe i je włożę i powinno być ok. Panewki ok, lekkie ryski, nic szczególnego, ale nie wybite ani nic. Wał również ok. Wymienię od razu łożysko wałka sprzęgłowego. Zamówiłem tez przednie uszczelniacze, bo już coś tam się lekko pociło, a jak już rozebrane wszystko, to trzeba zmienić. Głowica zrobiona, tylko muszę to porządnie domyć, bo "specjalistom" się najwyraźniej nie chciało, ale chociaż zrobili wszystko. Na pierwszym garze był zawory wypalone, reszta niby ok. ale wszystko jest porobione i nowe uszczelniacze. Sam silnik jest ok, ale ten zasrany wałek rozrządu, niedługo chyba stwierdzi, że "pierdolę, nie robię" ale ile do tego czasu wytrzyma, to tylko sam Bóg raczy wiedzieć. To jest jedyna wada tych silników, a przynajmniej większości, bo trafiają się wyjątki, jakie sam znam. Mój silnik ma przejechane 107 000 z groszami, a to już statystycznie powoli pora na wałek. Na dole wrzucę parę zdjęć ładnie wymytego wałka. Złoże to oczywiście do kupy i będzie jeździł aż się wytrze, albo dopóki nie znajdę sobie dobrego k16 większej pojemności. Powoli wszystkim się te wałki powycierają, a nowych jak widać niema.
Wszystkie cztery tłoki, maja małe ślady przytarcie, dosłownie wielkości znaczka pocztowego, od strony rozrządu.
Przy okazji odświeżyłem blok (bo zaczynał już gdzieniegdzie rdzewieć), miskę olejową, pompę wspomagania, osłony zamachu góra dół, a resztę bibelotów dopiero pomaluję. Zawsze to będzie ładniejsze i bez rdzy.
Dorobiłem "osłony" z grubego papieru w kształcie uszczelek, żeby osłonić miejsca, gdzie są przykręcane pokrywy przednie i tylne, oraz pompa wody i podstawa filtra oleju. Po skręceniu wszystkiego do kupy, będzie estetycznie. Wszystkie gwinty powyczyszczałem narzynkami itd. tak samo śruby, w szczególności od głowicy.













9
Mechanika / Odp: Części i zamienniki
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Buźka dnia Wczoraj o 22:34:00 »
I tak tanio ten uszczelniacz. Ja ostatnio przepłaciłem bardzo za taki z Corteco, nawet nie będę pisał, bo wstyd, ale przynajmniej dałem zarobić znajomemu w takim jednym sklepie. Miał to akurat na stanie, a że mi się nie chciało z allegro zamawiać, to cóż...
10
Mechanika / Odp: Części i zamienniki
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Daniel#1984 dnia Wczoraj o 22:19:48 »
Ciekawy temat, tylko żeby czasem nie było tak, że zaraz znajdą się "zaradni" którzy zaczną pisać przy danych częściach "Subaru BRZ, Forester; Toyota GR86 POLONEZ" albo tylko POLONEZ i cena od razu 100% w górę, bo to do poloneza i tego już niema.

Już to robi, ale tylko na razie jeden, i jest to sklep REGMOT, który chyba czyta to forum :D

https://sklep.regmot.com.pl/uszczelniacz-simering-silnika-tyl-fso-polonez-f,3,14181,17781

Pojawił się jakiś czas po tym, jak kiedyś napisałem, że ten model elringa, pierwotnie do nissana patrola, pasuje do poloneza. Ale dzięki temu tylko więcej osób kupi dobry uszczelniacz z porządnego materiału, zamiast badziewia :) Tak to dalej sklepy by oferowały tylko moto-technikę i inny szajs, kiedy na półkach sklepowych leżą części pasujące, a kilkukrotnie lepszej jakości.

Strony: [1] 2 3 ... 10