Autor Wątek: Polonezem w europe - PORADY długodystansowców!  (Przeczytany 21950 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Polonezem w europe - PORADY długodystansowców!
« dnia: Lipiec 31, 2008, 11:51:36 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
planowany przeze mnie i przez moją drugą, lepszą połowkę wyjazd zbliża sie duzymi krokami.
 ok 10.08 zaczynamy.
do przejechania będzie ok 4000 do 5000  km. cel-Chorwacja i ewentualnie jeszcze wycieczka do Włoch. z zahaczeniem o Węgry, a powrotem przez Austrię.

auto od jakiegos czasu jest przygotowywane na dłuższą trase:

w miarę cichy most o przelożeniu na trase czyli 3,9
nowe łozyska w kołach
nowe krzyzaki i podpora wału
nowe opony
klocki i tarcze hamulcowe wymienione

auto ma instalacje gazową, w najblizszym czasie zakupie przejscówki do dystrybutorów, na paliwie jako tako jedzie- dla pewnosci wymienic trzeba pompe paliwa i sonde lambda.
olej niedawno wymieniony, pasek rozrządu po 20kkm

jeszcze nie usunięte wady- troche slychać lożyska w skrzyni biegów ( niewiem czy to robić)
nie zawsze zaskakuje rozrusznik ( w razie czego mozna popchnąc, ale sie to jeszcze nie zdarzyło)

i teraz tu pytanie do Was koleżanki i koledzy: co jeszcze moze sie popsuc o czym zapomniałem i co można zabrać ze sobą by w trasie naprawic i nie miec problemów

z gory dziekuję :)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Polonezem w europe - PORADY długodystansowców!
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 31, 2008, 12:24:49 pm »

CycuE30

  • Gość
w austrii są obowiązkowe łańcuchy - pamietaj

zrob rozrusznik,nie duza kwota a spokoj
sprawdz alternator

Polonezem w europe - PORADY długodystansowców!
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 31, 2008, 12:54:56 pm »

Offline Pio555

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 276
  • Płeć: Mężczyzna
  • RENAULT SCENIC 1,6 dci
nie zapomnij o rzeczach obowiązkowych i innych krajach
-apteczka w/g DIN
-linka holownicza
-zapasowe żarówki i bezpieczniki
-kamizelka w środku auta

Polonezem w europe - PORADY długodystansowców!
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 31, 2008, 17:04:17 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
rozrusznik zrobie, wymienie tez szczotki w alternatorze

niewiem po co mi łancuchy, jest lato, a ja w góry nie bede się wybierał
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Polonezem w europe - PORADY długodystansowców!
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 31, 2008, 17:33:41 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
a co tak wszyscy teraz na Chorwacje jezdza? :P
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Polonezem w europe - PORADY długodystansowców!
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 31, 2008, 17:46:39 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
taka moda :P byłem jakis czas temu i bardzo mi sie podobało. a akurat w okolicy i po drodze jest kilka fajnych miejsc jakie chciałbym zobaczyc no a przede wszystkim pobyc razem z kobietą :D

[ Dodano: 31 Lip 2008 17:46 ]
no i bałtyk sie znudził
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Polonezem w europe - PORADY długodystansowców!
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 31, 2008, 20:16:32 pm »

Offline Pio555

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 276
  • Płeć: Mężczyzna
  • RENAULT SCENIC 1,6 dci
Cytat: "OZi1845"
a co tak wszyscy teraz na Chorwacje jezdza? :P

bo koszta takie same jak u nas nad morzem a pogoda 100%

Polonezem w europe - PORADY długodystansowców!
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 31, 2008, 22:28:30 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Regulator napięcia ja bym zabrał na zapas ;) Komplet pasków, linkę sprzęgła i linkę gazu. Do tego jakiś przekaźnik, kilka metrów kabla, parę końcówek i jakiś przekaźnik na zapas. Najbardziej bym się martwił o elektrykę. Do tego modół i można śmigać.

[ Dodano: 31 Lip 2008 22:51 ]
Skoro 1,4 to nie wiem jak z modułem ;) Ale reszta i tak się zgadza-dopiero teraz doczytałem, że to Rover :P
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Polonezem w europe - PORADY długodystansowców!
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 31, 2008, 23:43:25 pm »

WKLIW

  • Gość
nie jestem typem który lubi prowizorkę (wystrzegam się tego typu napraw w aucie) ale jak jadę gdzieś dalej to zawsze mam w bagażniku metr drutu i kombinerki. Na doraźne naprawy może się przydać :D

Polonezem w europe - PORADY długodystansowców!
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 01, 2008, 00:31:59 am »

CycuE30

  • Gość
Cytat: "Sterciu"
Cytat: "CycuE30"
w austrii są obowiązkowe łańcuchy - pamietaj

zrob rozrusznik,nie duza kwota a spokoj
sprawdz alternator


Cycu , to tylko dotyczy dróg górskich w Austrii ;).
mozliwe,ale wiem ze jak jezdzimy z włoch przez austrie to lańcuchy sa obowiazkowe,tzn formalnie,praktycznie to leje na te przepisy

Polonezem w europe - PORADY długodystansowców!
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 01, 2008, 07:02:52 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Cytuj (zaznaczone)
oltanno , pamietaj o winecie na Słowenie która wprowadziła winety od lipca.


Dokladnie. Najmniejsza to polroczna 35 euro :) Mozna rozwazyc alternatywny przejazd.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Polonezem w europe - PORADY długodystansowców!
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 01, 2008, 08:22:50 am »

Offline Pio555

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 276
  • Płeć: Mężczyzna
  • RENAULT SCENIC 1,6 dci
Cytat: "CycuE30"
praktycznie to leje na te przepisy

do czasu-jak cię złapią i zapłacisz kilka stów mandatu to wtedy będziesz płakał

Polonezem w europe - PORADY długodystansowców!
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 01, 2008, 09:51:27 am »

CycuE30

  • Gość
Pio555, nie chce mi sie z toba klocic,moja sprawa

Polonezem w europe - PORADY długodystansowców!
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 01, 2008, 20:23:04 pm »

SerU#408

  • Gość
Z mojego doswiadczenia powiem, ze jak sie solidnie przygotujesz i zabierzesz mase czesci zapasowych to zadna Ci sie nie przyda-klaniaja sie prawa Murphy-ego. Jadac swoim 30 letnim  Fiatem 131 do UK mialem pol bagaznika czesci, przewodow, kabli, kopulek, aparatow zaplonowych, cewek, wezy gumowych, zarowek, wiadro narzedzi, dwa zapasy i mase innych "waznych" czesci a i tak w Belgii wywalilo mi uszczelke pod kolektorem wydechowym i na prom wjezdzalem warczac jak traktor. I po co? Gumy nie zlapalem, elektryka wytrzymala, zaden waz nie strzelil, zarowki sie nie poprzepalaly... Smutna prawda ale nie jestes niestety w stanie wszystkiego przewidziec  :?

Polonezem w europe - PORADY długodystansowców!
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 01, 2008, 22:06:10 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Tak więc z tych łańcuchów nie rezygnuj - nie wiadomo kiedy wrócisz...  :mrgreen:
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Polonezem w europe - PORADY długodystansowców!
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 02, 2008, 11:10:48 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
linke sprzęgła i linke gazu zakupie- to dobry pomysł.

a z tą Słowenią to mnie zdziwiliscie -35 euro czyli jakies 100 zl za winiete? porażka
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Polonezem w europe - PORADY długodystansowców!
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 02, 2008, 22:18:49 pm »

Offline Sterciu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 482
Cytat: "Zoltanno#1930"


a z tą Słowenią to mnie zdziwiliscie -35 euro czyli jakies 100 zl za winiete? porażka


nie niestety , mają najkrótsze na pół roku

szukaj na allegro , tam mozesz taniej kupic jeszcze wazną od kogoś kto juz wrócił z tamtych rejonów i nie ma co tym zrobić

ja akurat słuzbowo jechałem busem i musiałem kupic taką winiete w drodze powrotnej do PL poniewaz jak jechałem w tamtą strone jeszcze nie obowiązywały :)

a trzepali ostro jak jechałem tych co nie mieli winiet , miałem okazje rozmawiac na tamtejszym parkingu z polakami których zatrzymali bez winiety to dostali w przeliczeniu na polskie złotówki 3500zł kary za jej brak  :roll:
Pozdrowionka ;)
Kiedyś był 125p oraz dwa Plusy - rover i ohv.

Polonezem w europe - PORADY długodystansowców!
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 07, 2008, 12:39:31 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
przygotowania idą, odjazd mam nadzieje w sobote raniutko.

zrobiłem:
-wymieniłem płym chłodniczy
-posprawdzałem resztę płynów
-naprawiłem prędkościomierz ( urwało sie 2 dni temu)
-kupiłem paski klinowe na zapas
-wykręciłem tylnie fotele, by zrobić więcej miejsca na bagaż
-zapakowałem żarówki, kable rozruchowe, kamizelkę odblaskową ,olej ,płyn do spryskiwaczy w turbo koncentracie ( 40ml na 10 l wody), płyn hamulcowy, kompletuje jeszcze skrzynkę z narzędziami, linkę holowniczą

jeszcze zostłao mi odpowietrzyc prawy przod bo cos ciągnie w lewo ( zaraz ide :P )
oplacić OC , bo sie konczy za 10 dni
wyregulować swiatła
no o umyciu szyb i ogolnej toalecie nie wspomnę

[ Dodano: Czw 07 Sie, 2008 ]
zrobiłem rozrusznik, zaskakuje teraz ładnie, zrobił się luz na strzemiączku bendixu

umyłem wywoskowałem wyplakowałem-miód
odpowietrzyłem hamulce.

tak wogole to trochę sie boje tego wyjazdu, ale chyba damy rade
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Polonezem w europe - PORADY długodystansowców!
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 07, 2008, 16:38:52 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
zdjęcie tylnej kanapy nie było dobrym pomysłem. teraz wszystko w aucie wrazie hamowania bedzie waliło prosto w Twój fotel.
cięzkie żeczy powinieneś mieć w bagażniku oddzielone kanapą na której powinny być zapięte pasy. tak by wrazie czego towar nie wpadł do srodka.

Polonezem w europe - PORADY długodystansowców!
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 07, 2008, 19:05:54 pm »

Offline Mynx

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 168
Taka trasa byłaby wyzwaniem dla każdego Poldka, ale bądź dobrej myśli. Podziwiam za odwagę. Sam myślę o takiej wyprawie, może za rok, jak będą fundusze. Na jaki okres czasu sobie rozplanowałeś ten wyjazd?
Polonez - just drive and relax....

www.histmag.org - portal nie tylko dla humanistów