FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: adamski w Marzec 27, 2009, 22:18:54 pm
-
witam.robie przekladke silnika 1.4 16V z poloneza rovera do fiata 125p i chcialbym sie dowiedziec co gdzie jest w 13 pinowej kostce lub jakies schematy.i jak mozna dodac zdjecia by pokazac.
-
Posiada ktos dokladna rozpiske tego zlacza ?
U mnie sa zupelnie inne kolory kabli. Zlacze mocowaniem do gory, od lewej do prawej
I rzad
1)Niebieski z czarnym paskiem
2)Niebieski z czerwonym paskiem
3)Brazowy z jasnofioletowym(gruby)
II rzad
4)Bialy z brazowym paskiem (olej)
5)Brazowy z zoltym paskiem (ladowanie)
III rzad
6)Bialy z fioletowym paskiem(gruby) pompa paliwa z wylacznika bezwladnosciowego
7)Bialy z czarnym paskiem
8)Bialy
-
Przekladam z poloneza do poloneza z abimexem, z podpieciem sobie poradze tylko nie chce mi sie sleczec nad schematem wiazki - moze ktos ma juz rozpiske :) Mam caly zestaw oprocz silnika ale to odrazu 1.6 bedzie :)
[ Dodano: 2010-07-25, 23:38 ]
A autor to chyba sobie poradzil bo to juz prawie 1.5 roku minelo :P
-
He , he zaraz północ jutro postaram się wrzucić.
-
a jaj mam "głupie" pytanie. gdzie szukać tego złącza?
mam problem z zasilaniem pompy paliwa z komputera idzie prąd do wyłącznika bezwładnościowego, dalej też wychodzi a potem kabel chowa się w przegrodzie a do bezpiecznika już nie dochodzi. najciekawsze jest to że według schematu zmienia się kolor kabli po przejściu przez to złącze i przypuszczam że to właśnie tam ginie mi prąd.
-
najciekawsze jest to że według schematu zmienia się kolor kabli po przejściu przez to złącze
tak jest naprawde, nie tylko w roverku w 1.6 ze złaczem 13 krotnym tez zmieniaja sie kolory kabli. Moze faktycznie ktos by wrzucił rozpiske tych kabli? Tez rozwazam opcje swapa i chciałbym sie dowiedziec jak to faktycznie wygląda, bo na forum nie moge nic znalezc w tym temacie :roll:
-
Rzad górny --- WS grubybiały z czerwonym do niebieski z czerwonym (do przekażnika pompy paliwa) , WS cienki biały z czarnym do brązowy z 2 białymi (cewka + obrotomierz) , WS cienki biały do niebieski (+ po zapłonie) . rząd środkowy --- WS cienki biały z 2 brązowymi doszary zczarnym (od czujnika do kontrolki oleju) , WS cienki brązowo żółty do czarno fioletowy (od alternatora do kontrolki ładowania) . rząd dolny WS cienki niebieski z czarnym i cienki niebieski z czerwonym (u mnie niewykorzystane) . DOTYCZY MR 93 . Jak mam w plusie w tej chwili nie powiem bo żona nim pojechała.
-
Czyli rozumiem ze mam podlaczyc to tak w instalacje auta(interesuje mnie podlaczenie od strony silnika)
I rzad
1)Niebieski z czarnym paskiem niewykorzystane
2)Niebieski z czerwonym paskiem niewykorzystane
3)Brazowy z jasnofioletowym(gruby) ????
II rzad
4)Bialy z brazowym paskiem -kontrolka oleju
5)Brazowy z zoltym paskiem- lampka braku ladowania
III rzad
6)Bialy z fioletowym paskiem(gruby) +12V na pompa paliwa z wylacznika bezwladnosciowego
7)Bialy z czarnym paskiem- minus do obrotomierza i cewki zaplonowej
8)Bialy +12V po zaplonie(stacyjce)
Dodatkowo gruby brazowy z 2 pinowej wtyczki(ladowanie aku) na + instalacji elektrycznej
Cewka zaplonowa -z jednej strony +12 po stacyjce a z drugiej pin 7 czyli bialy z brozowym
Czujnik temperatury osobnym przewodem bezposrednio na czujnik
Czyli Check Engine sie nie podpina w roverku ?
W plusie w centralce elektrycznej jest dodatkowy przekaznik w skrzynce bezpiecznikow od pompy - czy w roverku jest wykorzystany czy sygnal na pompe idzie bezposrednio z zestawu przekaznikow ? - troche to glupota dublowac przekaznik ale kto wie co tam w fso wymyslili
a jaj mam "głupie" pytanie. gdzie szukać tego złącza?
mam problem z zasilaniem pompy paliwa z komputera idzie prąd do wyłącznika bezwładnościowego, dalej też wychodzi a potem kabel chowa się w przegrodzie a do bezpiecznika już nie dochodzi. najciekawsze jest to że według schematu zmienia się kolor kabli po przejściu przez to złącze i przypuszczam że to właśnie tam ginie mi prąd.
A nie masz odcinki pompy na LPG jakims przyciskiem ?
-
Wiazka jest od poldrovera tego na nowszym kompie z pochlaniaczem par paliwa i bedzie to podpinane w polonezie atu(nie plus). Rozumiem ze ta kostka do wpiecia w instalacje jest identyczna jezeli chodzi o wyprowadzenia niezaleznie od modelu czy czyms sie to rozni ?(pomijajc kolory kabli)
-
Czy ATU czy CARO prawie bez różnicy ważniejsze czy plus czy minus który rocznik i co dotej pory go napędzało gażnik , jednopunkt , wielopunkt . Trzeba trochę pogłówkować co wyciąć co zostawić co zczym połączyć .Powodzenia.
-
Elwood#1887, skoro mówisz o zwykłym atu to pewnie jest tam jeszcze abimex, a z tego co pamiętam, to tam nie ma złącza 13-sto pinowego
-
Seba OBR, wiem ze abimex nie ma zlacza 13 pinowego, oraz wiem ze GSI ma inna kostke do wpiecia w instalacje. Z zawodu jestem elektrykiem wiec poradze sobie z podlaczeniem. Chodzi mi tylko o to czy rozpiska kostki wiazki silnika do wpiecia w instalacje auta jest ok zebym jak zaczne podlaczac nie musial siedziec z miernikiem i schematami :)
-
A nie masz odcinki pompy na LPG jakims przyciskiem ?
mam przekaźnik odcinający pompę w momencie przełączenia na gaz ale niestety prąd do niego już nie dochodzi. ginie mi gdzieś pod deską. widzę, że będę musiał ją zdjąć i szukać tego złącza
-
Witam koledzy.
Mam dwa pytania odnośnie złącza 13 krotnego.
Właśnie wsadzam 1.4 z poloneza do opla ;p.
U mnie w tym złączu jest 8 przewodów a na schemacie jest tylko 5. Czy te 3 są u was niepodpięte?????
Pozostałe 5 przewodów rozpracowałem dokładnie ze schematem i mogę rozrysować jeśli ktoś chce.
Te tajemnicze 3 kabelki są w pierwszym rzędzie jak ktoś wyżej opisał - dwa cienkie i jeden gruby.
Drugie pytane dotyczy wtyczki dwupinowej w pobliżu złącza diagnostycznego. Nic mi tam nie pasuje, Wie ktoś od czego to? Nie ma jej na schemacie <co>
Proszę o pomoc bo nie mam czym jeździć <lol>
-
ta 2 pinowa nie podłączona to pochłaniacz par paliwa, stosowany od któregoś roku, nie wpływa na pracę.
-
Dzięki za szybką odpowiedź.
Rozumiem że mogę pozostawić ją wolną?
A co do pierwszego pytania - czy u Ciebie w złączu 13 krotnym te 3 tajemnicze kabelki od strony wiązki silnika przechodzą na drugą stronę wiązki czy pozostają niepodłączone?
-
W polonezie wykorzystane jest tylko 5 przewodów.
-
Serdeczne dzięki za szybciutkie odpowiedzi.
Dobre macie tu forum bo na większości innych to ludzie nie mają o niczym pojęcia tylko polecają sobie warsztaty <blee> Pozdrawiam
-
polecają sobie warsztaty
Wszystkie ASO marki FSO zamknięto, więc ciężko coś polecić hehe
-
No to mam jeszcze pytania odnośnie tej wiązki <co>
1. Czarny przewód zakończony oczkiem to masa?
2. +12v z akumulatora idzie do styku B+ w alternatorze a dalej przez wiązkę silnika idzie do rozrusznika. Jakieś cienkie są te przewody. Wystarczą? nie trzeba jakiegoś dodatkowego kabla do rozrusznika?
3. Na alternatorze jest jeszcze terminal oznaczony: W. Co tam macie podłączone?
-
Ad.1 Tak
Ad.2 +12V z aku idzie grubym przewodem do rozrusznika. Przewód z alternatora idzie do rozrusznika skąd grubym przewodem idzie do aku. Ale podłącz sobie B+ bezpośrednio do akumulatora, nie ma co się bawić w fabryczny obwód bo po latach są na nim pokaźne spadki.
Ad.3 Wzbudzenie - kontrolka w zegarach.
-
OK dzięki
A to wzbudzenie jest też w tej kostce 3 pinowej (najmniejsza wsuwka) prawda? więc jak mam tamtędy puszczone to sprawa załatwiona?
Mam nadzieję że jutro rano silniczek odpali...bo jak nie to się załamię.
-
Tak zgadza się.
-
Przepraszam, że odkopuję stary temat ale wróciłem do garażu po zimie i próbuję odpalić to 1.4.
Podłączyłem elektrykę niby zgodnie ze schematem. Jak włączam stacyjkę pompka paliwa uruchamia się na chwilkę, słychać też silniczek krokowy w przepustnicy więc komputer chyba żyje.
Niestety auto nie odpala, nawet nie kaszlnie.
Sprawdziłem - iskra na świecy jest. Wtryskiwacze nie działają <smutny> Podłączyłem żaróweczkę zamiast wtryskiwacza i nie ma tam pulsu <smutny> Poradźcie co to może być? Komputer zdechł? czy to nie możliwe jeśli jest iskra? A może to wiązka?
-
przedzwoniłem po przewodach i przejście jest. Wtryski są sterowane masami czy plusami? Dziwne jest to że każdy wtrysk ma oddzielny przewód do kompa a przecież wiemy, że działają fullgrupowo...z drugiej strony wszystkie podłączone są razem do puszki z przekaźnikami - może to tam tkwi problem?
Żona ma rovera 214si wiem że komp jest inny ale czy przekaźniki podejdą żeby podmienić i sprawdzić?