Autor Wątek: Rover - szarpie  (Przeczytany 17532 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - szarpie
« Odpowiedź #40 dnia: Marzec 02, 2009, 15:21:05 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Po ostatnich zabawach z autem i wymianie pompy na wydajniejszą mam nieco nowych sposrzeżeń:
1. na wolnych obrotach silnik dalej się dławi ale zdecydowanie ma za mało paliwa. Podawania LPG poprzez krótkie impulsy na zasilania instalacji poprawia kulturę pracy silnika (podobnie zresztą robi to odrdzewiacz do śrub w aerozolu).
2. na wysokich obrotach silnik chodzi dobrze w konfiguracji 230ccm@3Bar tak że ciągnie do odcinki bez wyraźnej utraty ciągu.
3. Kickdown z wolych obrotów na dwa razy inaczje silnik gaśnie.

Podejrzewam że jest tam jakaś usterka mechaniczna typu nieszczelność bo wszystkie czujniki wyglądają OK, przepustnice podmieniałem z caro a i tak problem nie chce zniknąć...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - szarpie
« Odpowiedź #41 dnia: Marzec 09, 2009, 10:31:26 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Dalej problem nierozwiazany. Może jakieś sugesie??
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - szarpie
« Odpowiedź #42 dnia: Marzec 09, 2009, 14:02:59 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2870
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "Bocian_s#313"
Kickdown
tzn?? przygasa czy szarpie??
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - szarpie
« Odpowiedź #43 dnia: Marzec 09, 2009, 14:25:01 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
no w sumie to już nie gaśnie i wolne obroty są znośne. Może nieznacznie pływają. Nadal jest problem z kickdownem z wolnych obrotów, bo depnięcie w gaz powoduje że silnik najpierw zabulgocze a do piero po chwili startuje i wkręca się jak szalony.

na zimnym silniku sonda pokazuje ciągle biednie dopiero jak się silnik nagrzeje (jakieś 80st) to zaczyna pokazywać bogato/biednie czyli jak należy..
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - szarpie
« Odpowiedź #44 dnia: Marzec 09, 2009, 14:44:02 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2870
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "Bocian_s#313"
depnięcie w gaz powoduje że silnik najpierw zabulgocze a do piero po chwili startuje i wkręca się jak szalony.
mialem podobna sytuacje jak odpiela mi sie kostka czujnika polozenia przepustnicy. byc moze czujnik na zbyt gwaltowne wcisniecie za pozno reaguje i silnik dusi sie przez zbyt uboga mieszanke. Bocian_s#313, sprawdz tez przewodziki przy krokowym. mi jeden kabelek zwieral sie z drugim w obudowie przepustnicy.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - szarpie
« Odpowiedź #45 dnia: Marzec 09, 2009, 14:45:23 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Bociek, Ty masz modzonego MAPa. Moze on wprowadza jakas glupote do ECU. A tak wogole to Twoj komp ma pewnie kilka bledow zapisanych w pamieci.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - szarpie
« Odpowiedź #46 dnia: Marzec 09, 2009, 15:23:26 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Senn#1869"
Bociek, Ty masz modzonego MAPa

Nie modzonego mapa tylko kompa od 2,0. O błędach też nie wykluczę że są. Niemniej jednak coś z tym trzeba zrobić...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - szarpie
« Odpowiedź #47 dnia: Marzec 14, 2009, 07:24:35 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ostatnio jest już i tak lepiej. Silnik już nei gaśnie i trzyma wolne obroty. Może delikatnie falują ale to już nie jest to co było. Na zimnym silniku lambda pokazuje biednie. PO porządnym rozgrzaniu już jest wszystko OK. Co prawda sonda nie ma masy odniesienia (sonda z nowego Rovera była z kolektorem 4w1) na szarym przewodzie ale zrobiłem zworkę pomiędzy 18 i 30 pinem kompa i poprawiło to nieco sytuację.

Zasaniczo pozostał problem z kickdownem. Ostre depnięcie z wolnych obrotów i silnik zabulgocze pomyśli i dopiero się wkręca. Jak się dodaje gazu na dwa razy to jest OK. Wystarczy lekko musnąć gaz tak do 2000RPM i po chwili depnąć do dna i silnik już się nie zastanawia tylko kręci.

Dodam jeszcze że mam dziurę w kolektorze wydechowym jeszcze przed sondą więc może ona dodatkowo negatywnie wpływać na sterowanie silnikiem.

Niemniej jednak chyba komp od 2,0 radzi sobie lepiej od kompa 1,4 Ale to może tylko powiedzieć hamownia...

Swoją drogą ciekawe co UK-owcy na takie rozwiązanie  :twisted:
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - szarpie
« Odpowiedź #48 dnia: Marzec 14, 2009, 11:44:28 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
W moim fordzie były podobne objawy jak u Ciebie Bocian_s#313 ,pomogła ...wymiana świec i kabli WN na nowe- diametralnie poprawiło to sytuacje  :mrgreen:
Kolejna sprawa jaka masz sondę lambda ?? Mozę wymiana na 4-przewodowa czyli wersje z grzałka poprawiłaby sytuacje- tak sonda szybciej się nagrzewa niż "normalna" Jeżeli jest uboga mieszanka możesz spróbować zmniejszyć trochę odległość na elektrodach świec -to tez powinno choć trochę poprawić sytuacje. Możesz tez dać cewkę od zapłonu elektronicznego od forda sierry ohc - jest taka sama jak w roverze i ohv tyle ze daje sporo wyższe napięcie na świeczkach niż standardowe cewki
Jest jeszcze jedna sprawa -nie napisałeś co pochodzi z 1.8 a co z 1.4 -musisz dokładnie sprawdzić co i jak bo u mnie była taka sytuacja ze w tych samych silnikach np montowali 2 rożne czujniki położenia przepustnicy -wyglądały identycznie, miały ta sama oporność tyle ze w zależności od typu dawały sygnał do komputera na innych pinach  :evil: wiec może u Ciebie tez z czymś jest podobna sytuacja
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rover - szarpie
« Odpowiedź #49 dnia: Marzec 14, 2009, 16:38:04 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13839
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Bocian_s#313"

Dodam jeszcze że mam dziurę w kolektorze wydechowym jeszcze przed sondą więc może ona dodatkowo negatywnie wpływać na sterowanie silnikiem.

to tak jakbys jezdzil bez sondy lambda ,bo jej wskazania sa teraz losowe
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - szarpie
« Odpowiedź #50 dnia: Marzec 15, 2009, 09:56:47 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Sonda jest czteroprzewodowa ale od nowszego rovera. Jest inna bo ma sensor od czoła a nie z boku i właśnie nie ma masy odniesienia (moze jest uszkodzona tego nie wiem).

Kable, kopułkę i cewkę podmieniałem ale to nic nie zmieniło.

Cała wiązka i standardowe czujniki silnika są z 1,4. Przy kompie 2,0 dołożyłem jeszcze czujnik spalanai stukowego z 2,0 oraz czujnik temperatury paliwa (tu akurat podpiąłem zwykły czujnik temperatury na kabelkach gdzieś obok listwy). Wg dokumentacji instalacja elektryczna jest kompatybilna kabel w kabel. Powiem więcej poldkowemu 1,4 jest blizej do 2,0 seriiT16  niż roverowemu. Świadczy o tym cały zespół przepustnicy zapożyczony z 2,0 łącznie ze sterowaniem wolnymi obrotami. KOlo zamachowe ma takie same znaki w FSO i serii T. Oczywiście sprawa tyczy się modeli silnika T16 z przez 96r. Podobnie jak polonez sterwniki starszych silników 2,0 nie mają immo.

Mam świadomość że dziura w kolektorze nie wpływa pozytywnie ale aby ją załatać muszę rozebrać i rozciąć cały kolektor. Niestety przedmuch jest w takim miejscu że nie ma dojścia z zewnątrz migomatem... Jak będzie czas to się tym zajmę. Przy okazji podmienię sondę na oryginalną...

A i zauważyłem jeszcze jedną prawidłowość co do wolnych obrotów. Przez pierwsze kilka minut silnik pracuje normalnie jakby wszystko było OK. Na ciepłym silniku nawet wskazanie sondy lambda jest prawidłowe. Jak komp stwierdza że sonda jest wystarczająco ciepła i zaczyna się nią sugerować to zaczynają się cuda. Niestety nie udało mi się zmienić sondy na wsadzonym kolektorze więc będzie musiała poczekać do spawania...

Oby do czerniewic zdążyć  :evil:
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - szarpie
« Odpowiedź #51 dnia: Marzec 15, 2009, 12:29:22 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13839
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Bocian_s#313"
Sonda jest czteroprzewodowa ale od nowszego rovera. Jest inna bo ma sensor od czoła a nie z boku i właśnie nie ma masy odniesienia (moze jest uszkodzona tego nie wiem).

jak to nie mam masy ?
sonda 4 przewodowa 1V ma na przewodach : sygnal , mase , zasilanie + ,zasilanie -(masa) (zasilanie grzalki)

jezeli bez udzialu sondy silnik pracuje prawidlowo ,a z sonda zle to juz wiesz co jest winne,
niestety majac dziure w kolektorze nie jestes w stanie stwierdzic ,czy sonda jest uszkodzona
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - szarpie
« Odpowiedź #52 dnia: Kwiecień 27, 2010, 00:23:35 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2870
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Odkopiem temat bo mam male problemy ze swoim bolidem. Otoz silnik kreci sie calkiem sympatycznie na 1,2 i 3 biegu znakomicie ale do tylko do 4500rpm :( pozniej ma problemy. Czyzby to wina kompa z 1.4 czy za malo wydajne wtryski. Obecnie jezdze na seryjnym regulatorze cisnienia paliwa z wtryskami o oznaczeniu 0 280 150 725.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - szarpie
« Odpowiedź #53 dnia: Kwiecień 27, 2010, 10:46:50 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Obstawiam że za mało wydajne wtryskiwacze. Ich wydajność to jakieś 190ccm@3bary. Takie wtryski to ma Van w 1,6. W moim jak i w innych 1,8 znanych mi wtryski mają 215ccm. Poszukaj takich to powinno być lepiej.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - szarpie
« Odpowiedź #54 dnia: Kwiecień 27, 2010, 20:59:33 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2870
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
szukac tych 280-150-749 czy innych:?:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - szarpie
« Odpowiedź #55 dnia: Kwiecień 28, 2010, 08:06:24 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Każde pasujące mechanicznie i elektrycznie o zbliżonej wydajności będą dobre.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Rover - szarpie
« Odpowiedź #56 dnia: Grudzień 27, 2014, 19:16:18 pm »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 555
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Odkopię. Auto szarpie od 2000obr/min do 3500obr/min. Jak zimny, pali od strzała, gorący tak samo. Ostygnie chwilę, trzeba dłużej kręcić. Dodam trochę gazu, lepiej pali. Zalewa go?

Odp: Rover - szarpie
« Odpowiedź #57 dnia: Grudzień 27, 2014, 21:49:13 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2870
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
w jakim stanie palec i kopulka?
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Rover - szarpie
« Odpowiedź #58 dnia: Grudzień 30, 2014, 08:38:10 am »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 555
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Podmieniane i dalej to samo.

Odp: Rover - szarpie
« Odpowiedź #59 dnia: Grudzień 30, 2014, 08:39:44 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3414
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
CPWK
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;