Autor Wątek: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy  (Przeczytany 13411 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
« Odpowiedź #40 dnia: Lipiec 06, 2013, 18:54:45 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Przydałoby się go na hamownie postawić i zobaczyć jakie to tak na prawdę przyniosło efekty.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
« Odpowiedź #41 dnia: Lipiec 06, 2013, 19:03:36 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Przydałoby się go na hamownie postawić i zobaczyć jakie to tak na prawdę przyniosło efekty.
Jak zrobię wydech, i dolot, to nie omieszkam zhamować, póki co nie ma sensu. Silnik wyraźnie zaczyna żyć przy około 3.5tys obr, aczkolwiek z zebraniem się z około 1.5 tys nie ma problemu nawet na trojce.

Miałem okazję startować spod świateł z Carismą GDI, która ma około 10s do 100km/h i o długość auta została w tyle, a kręciłem tylko do 6tys obr. Wg mnie jest zadowalająco, a jak wleci most 4.3 i zwiększy się średnicę wydechu to będzie jeszcze lepszy ogień.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
« Odpowiedź #42 dnia: Marzec 25, 2015, 21:30:08 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2870
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Siema wszystkim.Zacznę od tego, iż chcąc do standartowej głowicy od 1.4/1.6/1.8 wstawić zawory od głowicy 1.8 VVC dowiedziałem się, że jest to niemożliwe. Wyczytałem również na stronce Dave'a Andrewsa, że anglicy wstawiają zawory wytwarzane przez kogoś takiego jak Paul Ivey, o wymiarach 29.5mm jako zawór ssący i 26mm jako zawór wydechowy. Anglicy twierdzą, że to max co można wstawić w standartową głowicę.
Siemka. Anglicy to idioci. Zawory od VVC spokojnie zmieszczą się w standartową głowice od 1.4/1.6/1.8. Moim skromnym zdaniem dałoby rade upchnąć jeszcze po 1mm większe zawory ale mógłby pojawić się problem z uszczelką pod głowicą. Okucie uszczelki graniczyłoby z gniazdami zaworowymi. Dokonałem tego wraz z zaprzyjaźnionym zakładem obróbki silników. To co anglik uważa, że nie możliwe, ja uczyniłem :) Jak dotąd nie słyszałem aby ktoś się tego podjął. Jedynym minusem całej operacji jest to, że tego nie da rady zmontować z silnikiem 1.4 ponieważ zawory kolidowałyby z tulejami cylindra.  Poniżej kilka zdjęć:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
« Odpowiedź #43 dnia: Marzec 29, 2015, 21:03:45 pm »

Offline Slawo

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 38
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 2000/ BMW E36 Compact 2.8
Anglicy to nie idioci :) 29.5 mm to max. średnica zaworu jaki można wstawić bez wymiany gniazd zaworowych na większe. Do głowic VVC wstawiają nawet zawory 34 mm.
Cytuj (zaznaczone)
Poniżej kilka zdjęć:
No sporo jeszcze zabawy z obróbką kanałów będzie.

Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
« Odpowiedź #44 dnia: Marzec 29, 2015, 21:10:53 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2870
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Jeżeli wsadzaja 34mm na dolot to są odważni :D ciekawe jak dlugo na takich zaworach to podziala.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
« Odpowiedź #45 dnia: Marzec 30, 2015, 14:09:11 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Zapytam z ciekawości jaki koszt i co dokładnie zrobiono. Wygląda toto na przekładkę kompletu zaworów wraz z gniazdami z VVC do seryjnej czapki...

Widzę że moje 1,8 niedługo stanie się najsłabsze...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
« Odpowiedź #46 dnia: Marzec 30, 2015, 15:43:29 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2870
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Bocian koszta ogromne, nie majac wlasnych gniazd i zaworow. Koszt dorobienia gniazd 70zl za sztuke, nowy zawor 40-50zl za sztuke. Do tego roztoczenie glowicy + wsadzenie gniazd ( w moim przypadku obie operacje 800zl) + dotarcie gniazd pod zawor no i planowanie. Ja na szczescie mialem wlasne zawory i gniazda i sporo zaoszczedzilem. Dokladnie to zrobiono to co napisales. Gniazda wraz z zaworami od VVC wsadzono w glowice od 1.4. Do tego trwaja prace nad powiekszaniem kanalow i polerka.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
« Odpowiedź #47 dnia: Marzec 30, 2015, 16:54:02 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 723
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Cena kosmiczna jak dla mnie, ale pewnie też przesadzona, bo nowy zawór to koszt max 30zł, a można i taniej dostać. Jestem ciekaw jak ta czapka to zniesie. Nie wolałeś poszukać czapki VVC ?

Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
« Odpowiedź #48 dnia: Marzec 30, 2015, 21:16:49 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2870
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
znajdz mi porzadny zawor do VVC za te 30zł w Polsce. Azotowany i z porzadnego materialu. Jezeli uwazasz ze ceny przesadzone podejmij sie takiego zadania. Jezeli ktos Ci dorobi gniazdo za 20zl to ja pierdole takie gniazda. Jak mam pchac gniazda na poziomie chinszczyzny to wole jeździć tico. Głowice od VVC mialem 3. Wszystkie uszkodzone. Za sprawna glowice VVC trzeba dac tyle samo co wynioslo mnie wsadzenie gniazd w obecna glowice. Do tego przy VVC trzeba jeszcze sie bujac z panewkami na walek ssacy itp.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
« Odpowiedź #49 dnia: Marzec 30, 2015, 21:55:26 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 723
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
znajdz mi porzadny zawor do VVC za te 30zł w Polsce.
Bimex Gdańsk, jakieś 32 zł chcieli. http://www.paradowscy.pl/ Paradowscy za standardowy zawór chcieli 17 zł jak dobrze pamietam.
Co do gniazd to nie wiem ile kosztują, ale można zrobić z każdego gniazda frezując je juz wpasowane w głowicę.
No tak, cena glowicy VVC podobna do ceny obróbki, ale zobacz ile materiału masz jeszcze do zdjęcia, obyś sie tylko przez scianę nie przebił powiększając te kanały...
Nie, żebym marudził, bo robota wygląda świetnie, gniazda z 3-ma kątami, aż chce takie mieć u siebie. Chciałem tylko wiedziec, dlaczego taka opcja a nie inna.

Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
« Odpowiedź #50 dnia: Marzec 31, 2015, 07:09:55 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2870
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
ale zobacz ile materiału masz jeszcze do zdjęcia, obyś sie tylko przez scianę nie przebił powiększając te kanały...
zebym  miał robić to pierwszy raz. powiekszanie kanałów robiłem nie raz. także wiem co i jak robic.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)