Autor Wątek: [k-seria] Niespokojne wolne obroty  (Przeczytany 6769 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

[k-seria] Niespokojne wolne obroty
« dnia: Styczeń 01, 2015, 21:36:37 pm »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
Problem z obrotami, raz są na poziomie 500rpm i obroty falują (Jakby krokowy za bardzo zamykał przepustnice), czasem są na poziomie 2000 (jakby za bardzo otwierał) a w większości są w porządku. Problem jest w tym, że to samo przychodzi i samo odchodzi. W ciągu 300km w trasie przytrafiło mi się dwa razy, że przez kilka kilometrów po puszczeniu gazu obroty trzymały się po 2000rpm.

Zbyt niskie obroty są po odpaleniu zimnego silnika. Po wymianie czujnika temperatury silnik palił od obrotu i bez gazu, teraz by odpalił trzeba lekko nacisnąć pedał gazu.
Nie bardzo wiem gdzie szukać przyczyny.
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: [k-seria] Niespokojne wolne obroty
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 01, 2015, 21:59:33 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2870
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Jaki jest krokowiec? PN 1.4 czy komputer od Rover'ka? Jak PN 1.4 to zacznij od czyszczenia przepuchy, ustawienia jej, wykonaj reset. Potem w razie co szukac dalej
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: [k-seria] Niespokojne wolne obroty
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 01, 2015, 22:14:38 pm »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
Wyczyściłem przepustnice jak miałem problemy tą śrubą co dotyka do trzpienia krokowca - sama się wkręcała i obroty jałowe były tak niskie, że falowały obroty.Jak ją zablokowałem to do tej pory było w porządku. Otwór obejściowy jest drożny. Może krokowy się w jakiś sposób blokuje - ale po resecie wykonuje całą procedurę.
Komp od 1.4 z poldorovera
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 2015, 22:16:21 pm wysłana przez FSOmr88 »
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: [k-seria] Niespokojne wolne obroty
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 01, 2015, 22:20:16 pm »

Offline Thomson#1976

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 581
Dla pewności poodginaj i wyczyść styki we wtyczce krokowego. U mnie objawy były podobne, pojawiały się i zanikały nie wiadomo kiedy. Silnik podczas pracy drga poruszając przewody przepustnicy a przez luźne styki będzie się samo psuć i naprawiać. Na chwilę tuż przed całym zabiegiem w moim przypadku silnik gasł na wolnych oraz trudno było go utrzymać na obrotach. Trochę trzeba się pobawić z tymi stykami, ja to zrobiłem zwyczajną igłą do szycia. U mnie pomogło :)

Odp: [k-seria] Niespokojne wolne obroty
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 01, 2015, 22:23:35 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2870
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Po resecie wszystko wraca do normy? Sprawdzic polaczenia w kostkach czy wszystko wyglada ok. Mozesz rozebrac krokowy i sprawdzic czy ten bialy duzy tryb pracuje luzno bez wyczuwalnych zaciec. Najlepiej jakbys ustawil na nowo to wszystko. Czyli ustaw krokowca na max'a tj. zamknieta przepustnica, ustaw ta srubke od przepustnicy, tak zeby byl niewielki luz przy zamknietej przepustnicy i max schowanym trzpieniu. Mowa tutaj o luzie ok 0.10-0.15mm :P nie bierz tego doslownie. Zmontuj to wszystko wlacz zaplon, reset i obserwuj dalej czy problem wystepuje. To sie dzieje na Pb i LPG czy jak?
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: [k-seria] Niespokojne wolne obroty
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 01, 2015, 23:28:54 pm »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
Po resecie (kilka razy pedał w podłogę na zapłonie) nic się nie zmienia - w ogóle komuś to w czymś pomogło? Nawet jak wkręcona była ta śruba przy trzpieniu reset też nic nie zmieniał.
Przed ostatnio jak tak się stało na odpalonym silniku wyciągałem i wkładałem wszystkie wtyczki i bez rezultatu. Pamiętam, że wtedy zgasiłem, odpaliłem i było w porządku. W trasie gdy mi się to przytrafiło, zatrzymałem się, zgasiłem ale po odpaleniu było to samo - dopiero kilka kilometrów dalej na stacji paliw okazało się, że jest już dobrze.
Po przełączeniu na Pb obroty lekko spadają ale nadal są wysokie.
Śledzik_ a ustawiałeś kiedyś tego krokowca? Kupię chyba drugą przepustnicę do testów.
Spróbuję też te styki, być może pomoże.

Pytanie zasadnicze, czy przyczyny szukać tylko w krokowcu? Może w innym miejscu leży przyczyna?
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: [k-seria] Niespokojne wolne obroty
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 02, 2015, 11:00:30 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2870
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Tak ustawialem nie jedno krotnie. Po za krokowcem przyczyna moze lezec po stronie nieszczelnosci dolotu, czyt. ktorys przewod od podcisnienia, np. tez do mapsensora, reg. cisnienia paliwa albo ktoras z uszczelek. Ale wtedy caly czas trzymalby wysokie obroty. Chyba, ze uszkodzil sie mapsensor. Winny tez moze byc sam TPS. Zmierz go. Na wlaczonym zaplonie, miernikiem, mase do masy a plusem z miernika do srodkowego przewodu w kostce do TPS. na zamknietej wartosc powinna byc 0.5v 0.48V. Przy max otwartej miedzy 4.8-5V
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: [k-seria] Niespokojne wolne obroty
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 02, 2015, 17:58:19 pm »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
Śledzik, i po takim ustawieniu krokowca, czyli na "zero" bez problemu ECU go wysterowało?

Problem częściowo rozwiązany, zrobiłem dziś 200km i w trasie było dobrze a w mieście miał bardzo niskie obroty, gasł, obroty falowały - zupełnie jak wtedy gdy mi się ta śruba na przepustnicy poluzowała i sama się wkręcała i wykręcała.
Okazało się później, że znowu jest luźno - jednak siła działająca na tą śrubę podczas zamykania przepustnicy musi być spora.
Zakleiłem klejem do gwintów, tym razem czerwonym i jest dobrze.
Z moich obserwacji wynika, że krokowy się w czasie jazdy dokładnie ustala pod niskie obroty i nawet jeden czy dwa obroty śruby i głupieje a silnik jednak drży. Poszukam drugiej przepustnicy, wyczyszczę, nasmaruję i wyreguluję jak mówisz będzie spokój na jakiś czas.
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: [k-seria] Niespokojne wolne obroty
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 03, 2015, 16:49:36 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2870
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Tak. Jak ja ustawisz na zero, robisz reset, czyli wlaczasz zaplon, 5 pelnych otwarć, odpalasz silnik i wszystko powinno grac i buczec jak prawinna szesnacha :D
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: [k-seria] Niespokojne wolne obroty
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 03, 2015, 16:51:25 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2870
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Jezeli jest tak jak mowisz, ze podczas jazdy krokowy sam sie przestawia to ewidentnie wina lezy po stronie elektrycznej. Posprawdzaj wszystkie styki polaczenia, rozbiesz krokowca i zobacz na luzie czy silniczek kreci sie bez obciazenia.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: [k-seria] Niespokojne wolne obroty
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 03, 2015, 19:50:03 pm »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
Krokowiec sam się nie przestawia, po prostu śruba która jest wkręcona między dźwignią gdzie pracuje linka od gazu a trzpieniem krokowca - ta na zewnątrz - się kręci pod wpływem wibracji. Widocznie są to na tyle duże ruchy, że ECU myśli że to ja dodaję gazu i zanim się przyzwyczai trzyma wysokie obroty.

Śruba z tego co zaobserwowałem potrafi zmienić swoje położenie o około 1mm w obie strony.
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: [k-seria] Niespokojne wolne obroty
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 04, 2015, 12:00:38 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2870
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
to skontruj ja nakretka. Tak jak to fabryka zrobila. W kazdej przepustnicy, ktora ja mialem, ta sruba byla skontrowana nakretka. Tam chyba M5 gwint bedzie
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: [k-seria] Niespokojne wolne obroty
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 04, 2015, 12:55:02 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)
Po resecie (kilka razy pedał w podłogę na zapłonie) nic się nie zmienia - w ogóle komuś to w czymś pomogł
ŹLE TO ROBISZ !
Nie pedał w podlogę bo tak nigdy nie zadziała.

Zdejmij linkę z przepustnicy i ręką do końca 5 razy - powinna wtedy się zresetować.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: [k-seria] Niespokojne wolne obroty
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 04, 2015, 13:37:24 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2870
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
skoro po wcisnieniu pedalu w podloge nic sie nie zmienia to znaczy, ze przepustnica nie otwiera sie na maxa prawdopodobnie przez słaba napieta linke pedalu gazu. Linki nie trzeba sciagac, zeby zrobic reset.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: [k-seria] Niespokojne wolne obroty
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 04, 2015, 13:39:26 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1947
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Nie pedał w podlogę bo tak nigdy nie zadziała.
Dziwne, u mnie zawsze działa <marzyciel>

a jak nie działa... to trzeba naciągnąć linkę gazu lub ją wymienić skoro przepustnica nie otwiera się do końca.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: [k-seria] Niespokojne wolne obroty
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 04, 2015, 14:05:52 pm »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
ŹLE TO ROBISZ !
Nie pedał w podlogę bo tak nigdy nie zadziała.
Źle napisałem, przepustnica wykonuje ruchy, stabilizuje się a po odpaleniu jest tak jak było.
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: [k-seria] Niespokojne wolne obroty
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 04, 2015, 14:16:27 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2870
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
moze pracuje na dwoch paliwach. Odepnij emulator wtryskow i zobacz na LPG czy bedzie dobrze
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: [k-seria] Niespokojne wolne obroty
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 04, 2015, 14:54:24 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)
Źle napisałem, przepustnica wykonuje ruchy, stabilizuje się a po odpaleniu jest tak jak było.
A widzisz... teraz jasne.


Wywal emulator sondy jak mówi śledzik i zakręć zawór na butli potem wypal gaz który został w parowniku i w rurkach. (aż auto zgaśnie)
Przełącz na benzynę i zobacz czy problem ustanie.
Może któryś elektrozawór puszcza deczko gazu i może mieć za bogato wtedy i go "przycina"

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: [k-seria] Niespokojne wolne obroty
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 04, 2015, 14:57:12 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
A i jeszcze jedna rzecz bardzo ważna.
Tam jest taka cieniutka śrubka na imbusa - tzw. kanał obejściowy.
On się potrafi czesto zabić szlamem z odmy i takie cyrki też mogą się dziać.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: [k-seria] Niespokojne wolne obroty
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 04, 2015, 19:17:10 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2870
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Otwór obejściowy jest drożny
Stinger czytaj wszystko...
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)