Autor Wątek: [K-16] Wyższe tłoki do 1.6/1.8  (Przeczytany 3398 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

[K-16] Wyższe tłoki do 1.6/1.8
« dnia: Marzec 30, 2015, 17:04:00 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 723
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Szukam tłoków, do 1.6 16v Roverowskiego nieco wyższych o fabrycznych. Ktoś ma jakies info od czego pasują "mnie wiecej" ? Może KV6 ?

Odp: [K-16] Wyższe tłoki do 1.6/1.8
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 30, 2015, 17:51:17 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3765
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Kucizna. :) Od KV6 trzebaby pomierzyć, bo cylinder też ma 80mm jak w K16 a tłok wygląda nieco inaczej, tzn. ma denko takie jak 1.4 na starym bloku.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: [K-16] Wyższe tłoki do 1.6/1.8
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 30, 2015, 20:17:33 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 723
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
A masz może gdzieś taki do KV6 ? Tuleje pewnie takie same jak w k16 to i średnica tłoka powinna być identyczna.

EDIT:

Tłok z 2.5

vs






Tłok z 1.8


Widać, że ten z KV6 nie jest wklęsły jak ten z K-16, jak ktoś ma dostęp do tłoka z KV6 to proszę o wymiarowanie.
« Ostatnia zmiana: Marzec 30, 2015, 20:30:32 pm wysłana przez zacekpl »

Odp: [K-16] Wyższe tłoki do 1.6/1.8
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 13, 2016, 23:37:01 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 723
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Ok, może trochę mi to zajeło, ale dorwałem tłoki z 2.0 i 2.5 KV6. Ten z 2.0 jest wyższy chyba z 9mm, wiec odpada, ale ten z 2.5 jest wyższy tylko 4mm, co na seryjnych korbach z 1.8 dałoby jakies 17:1 i pewnie wymagałoby wykonania sporych podciec pod zawory. Ale na korbach z 1.8 turbo osiągamy stopień sprężania 13;1 i pewnie trzeba powiększyć seryjne podcięcia. Będę to mierzył i testował za jakiś czas jako alternatywę dla kucizny.

Odp: [K-16] Wyższe tłoki do 1.6/1.8
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 16, 2016, 12:26:07 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2870
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
uuu widzę pierwszy od wieków ciekawy temat. to pisz czym szybciej czy zda to egzamin. Mam zawory od VVC w seryjnej głowicy, ciekawi mnie czy nie trzeba będzie podcinać tłoków. dół mam jeszcze nie złożony na szczęście :)
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: [K-16] Wyższe tłoki do 1.6/1.8
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 16, 2016, 19:17:58 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 723
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Chce te tłoki włożyć do 1.8 VVC, wczesniej myslałem nad nimi w 1.6, ale w międzyczasie wpadło pod maske 1.8. Tłoki na 90% trzeba bedzie frezować bo mają duże mniejsze fabryczne podcięcia. Poki co to mam problem z kupieniem korbowodów z 1.8 T...

Odp: [K-16] Wyższe tłoki do 1.6/1.8
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 21, 2016, 00:12:38 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2870
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
chyba lepiej będzie znaleść 1.8 T z uwaloną uszczelką lub sam dół
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: [K-16] Wyższe tłoki do 1.6/1.8
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 21, 2016, 11:48:45 am »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 723
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Nie ma nic na sprzedaż od 2 tygodni, mało tego z UK sciągają. Zastanawiam się jeszcze nad splanowaniem bloku 1-1.5 mm.

Odp: [K-16] Wyższe tłoki do 1.6/1.8
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 22, 2016, 10:52:28 am »

Offline krzysiek2

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 7
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '83 1.6 16v
ja bym sobie dal spokoj z tlokami od KV6 sa tak samo liche jak w K4, roztocz tuleje od 1.4 pod wymiar jakis pancernych tlokow

Odp: [K-16] Wyższe tłoki do 1.6/1.8
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 22, 2016, 18:33:27 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3765
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
To samo miałem napisać co do do ich wytrzymałości. Więcej kuni zrobicie to półki zaraz polecą.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: [K-16] Wyższe tłoki do 1.6/1.8
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 22, 2016, 23:53:45 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 723
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
ja bym sobie dal spokoj z tlokami od KV6 sa tak samo liche jak w K4, roztocz tuleje od 1.4 pod wymiar jakis pancernych tlokow
To już lepiej kucizne pod fabryczne tuleje, bez sensu cokolwiek toczyć.

To samo miałem napisać co do do ich wytrzymałości. Więcej kuni zrobicie to półki zaraz polecą.

Półka z 2.0 KV6 jest dobre 1.5 mm grubsza niz w K16, nie martwiłbym sie ze to popęka. Jak coś to moge porobic foty do wglądu.
Pomierze jeszcze na dniach jak by sie zgrał splanowany blok z reszta gratów.
« Ostatnia zmiana: Maj 23, 2016, 00:26:33 am wysłana przez zacekpl »

Odp: [K-16] Wyższe tłoki do 1.6/1.8
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 23, 2016, 09:14:28 am »

Offline krzysiek2

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 7
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '83 1.6 16v
Półka z 2.0 KV6 jest dobre 1.5 mm grubsza niz w K16, nie martwiłbym sie ze to popęka. Jak coś to moge porobic foty do wglądu.
Pomierze jeszcze na dniach jak by sie zgrał splanowany blok z reszta gratów.

przekroczysz maksymalna predkosc tłoka i sie rozlecą niestety szkoda roboty

dobre kute tloki do tego silnika kosztuja chore pieniadze