FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Szybkie pytanie / odpowiedź => Wątek zaczęty przez: majster w Listopad 28, 2023, 19:09:16 pm
-
Cześć. Mam problem w moim Poldku (Caro 1.6 gli na abimexie). Zauważyłem wyciek płynu chłodniczego przy zbiorniku wyrówawczym na postoju. Płyn wycieka z dołu zbiornika,płynie w dół pod akumulatorem w okolice zbiorniku płynu do spryskiwaczy i prawej lampy. Przewody suche zbiornik płynu odziwo też (jedynie z dołu delikatnie zapocony). Dzieje się tak jedynie na zagrzanym silniku. Czy jest możliwe aby korek przepuszczał, lub by było zbyt wysokie ciśnienie w zbiorniku i się rozczelniał? Dziwi mnie to ponieważ Poldek przejechał trasę ponad 100km bez problemu i wycieku, temperatura płynu też była ok. Pozdrawiam
-
Zbiorniczek do wymiany. Często się rozklejaja lub pękają i płyn ucieka.
-
zrobić profilaktycznie test na upg? czy aktualnie sytuacja tego nie wymaga jesli się nie przegrzewa?
-
Najpierw zmień zbiorniczek, to popularna przypadłość - lubią pękać na przegrodzie wewnętrznej.
-
Zbiorniczek kula z vw rozwiązuje problem raz na zawsze i nowy jest dostępny za kilka złotych w każdym motoryzacyjnym,jedynie trzeba dorobić mocowanie. Chyba że musisz mieć 100% łoryginał to się przyzwyczaj do cen z dupy i częstych wymian <spoko>
-
Zbiorniczek "trójkątny" z poloneza nie mozę być przykręcony na sztywno. Dolne mocowanie - owszem, dokręca się na maxa. Ale górną nakrętkę przy patyku maski trzeba zostawić niedokręconą. Kiedy zbiornik pracuje (rozszerza się/puchnie) od temperatury i ciśnienia, mocowanie musi się swobodnie przesuwać pod nakrętką.
-
Tydzień temu wymieniłem zbiorniczek. Powielu poszukiwaniach i oględzinach podejrzewaem nawet nagrzewnice dopatrzyłem sie plamy pod zbiornikiem.udało sie kupić na all.za 65pln.
Dzieki za uwagę o mocowaniu bo ja oczywiście dokręcam na max.
A pęknięcie zbiorniczka jest takie minimalne przy dolnym mocowaniu.
Pozdrowionka.
Zaraz ide poluzować górną nakrętke
-
Tydzień temu wymieniłem zbiorniczek. Powielu poszukiwaniach i oględzinach podejrzewaem nawet nagrzewnice dopatrzyłem sie plamy pod zbiornikiem.udało sie kupić na all.za 65pln.
Dzieki za uwagę o mocowaniu bo ja oczywiście dokręcam na max.
A pęknięcie zbiorniczka jest takie minimalne przy dolnym mocowaniu.
Pozdrowionka.
Zaraz ide poluzować górną nakrętke
Możesz też dodać podkładki gumowe pod zbiorniczek, u siebie mam tak zrobione od dawna i nic nie pęka :)
-
Zbiorniczek "trójkątny" z poloneza nie mozę być przykręcony na sztywno. Dolne mocowanie - owszem, dokręca się na maxa. Ale górną nakrętkę przy patyku maski trzeba zostawić niedokręconą. Kiedy zbiornik pracuje (rozszerza się/puchnie) od temperatury i ciśnienia, mocowanie musi się swobodnie przesuwać pod nakrętką.
Potwierdzam . Pęknięcie zazwyczaj jest właśnie od mocowania. OD kilku lat przykręcam delikatnie i jest spokój.
-
Albo na odwrót? Góra mocno a dół lekko.
Chyba tak. Bo pamiętam żeby było ok to musiałem wyciągać akumulator. I nawet jest bardziej logiczne.
Gumki pod spodem też spoko pomysł.
-
Jeśli mówicie o zbiorniczka wyrównawczym plusa pon98 r to powiem wam ciekawostkę. Będąc na taśmie Poloneza od 98 do 2001r robiłem pod montaż ukladu chłodzenia min poprawianie gwintowod wyrównawczego po malowaniu nadwozia. Pamiętam jak dziś pracownik mi mówił że tnąc koszty fabryka zdecydowała się od (chyba 98 listopad) na zbiorniczki z innego plastiku i mówił mi ze będą pękały na zgrzewie kurwiąc przy tym na koreańców, bo to ich wymóg.
-
abryka zdecydowała się od (chyba 98 listopad) na zbiorniczki z innego plastiku i mówił mi ze będą pękały na zgrzewie
Zapewne te zbiorniczki można od siebie odróżnić po wyglądzie górnej części zbiornika, w tych starszych ta podniesiona część z której wystaje korek jest szersza niż w tych późniejszych to raz, dwa kolor tworzywa, te wcześniejsze były bardziej żółte.