Autor Wątek: -= LINKowisko =-  (Przeczytany 1317282 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #8540 dnia: Styczeń 22, 2023, 00:11:27 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13838
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Polecam lekturę komentarzy na fejsbukowym profilu motoru, pod tym postem
standardowo, tylko sukcesywnie powieksza sie grupa hejterow, ktorzy na nawet na zywo nie widzieli PN, ale slyszeli od jakiegos zjeba na jotubie, ze modnie jest obsrac cos o czym nie ma sie pojecia,
zwlaszcza majac sie za znawcow motoryzacji,

tutaj pismak odlecial:
Cytuj (zaznaczone)
Zużycie oleju do 1 l na 1000 km dla silnika Poloneza nie powinno budzić niepokoju, w VW oznacza poważna niesprawność. Szczęśliwie w obu samochodach zużycie oleju było zgodne z normami krajów cywilizowanych, na dystansie 3500 km – niezauważalne.
ktos mu kartke napisal, ale pojebalo mu sie i przepisal  na odwrot : FSO nigdy nie podawalo takich norm zuzycia oleju, a wieswagen i owszem <lol>

chyba bedzie padal deszcz, bo gelendy nisko lataja : https://www.youtube.com/shorts/TwN7j4mqHVw

Czesi to niby spokojny i wesoly narod, ale taka maniane odwalic, zeby w robic silnik 1.4 OHV od podstaw w roku 1998 dysponujacy taka sama moca jak poprzedni 1.3 - musieli ostro poplynac, to najpewniej narkolyki, moze metaamfa : https://www.youtube.com/watch?v=m746ZYJX2B8
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #8541 dnia: Styczeń 22, 2023, 00:45:48 am »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1682
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
ale slyszeli od jakiegos zjeba na jotubie
A propos, największa bekę mam z niejakiego MotoznaFcy, co przyszło co do czego to kupił trupa-Calibrę...

Czesi to niby spokojny i wesoly narod, ale taka maniane odwalic, zeby w robic silnik 1.4 OHV od podstaw w roku 1998 dysponujacy taka sama moca jak poprzedni 1.3 - musieli ostro poplynac, to najpewniej narkolyki, moze metaamfa : https://www.youtube.com/watch?v=m746ZYJX2B8

KGB, co jak co ale OHV rządzi, OHV radzi  <lol>

A propos_ 2 względem powyższego, świetnie zrobiona Skoda na pohybel hejterom, nie dość że trzy podpory wału, nie dość że OHV, to jeszcze pedalskie tuleje cylindrów. A mimo to pracuje i robi zayebiscie robotę  :d Co najlepsze, nasze rodzime OHV przy tym silniku wydaje się być konstrukcją pancerną.
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=34122&st=0
« Ostatnia zmiana: Styczeń 22, 2023, 01:29:18 am wysłana przez Sławek#1978 »
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #8542 dnia: Styczeń 23, 2023, 00:42:51 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13838
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
A propos_ 2 względem powyższego, świetnie zrobiona Skoda na pohybel hejterom, nie dość że trzy podpory wału, nie dość że OHV, to jeszcze pedalskie tuleje cylindrów. A mimo to pracuje i robi zayebiscie robotę  :d Co najlepsze, nasze rodzime OHV przy tym silniku wydaje się być konstrukcją pancerną.
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=34122&st=0
juz kiedys czytalem o tej szkodzie, ale to jest dziwne, ze ten silnik wytrzymuje takie moce i doladowanie,
dziwne tez ze skrzynia to wytrzymuje, bo chyba dopiero w jednej ogolil zeby,
sam silnik to pokraka, a nic nie wzmacnial i nie peka blok - malo tym jezdzi, a czesto zaglada,
najlepsze jak kupil blok na wymiane, bo gwinty uszkodzil - blok z seryjnego auta mial pekniecia na sciankach, a dmuchany ponad bara nie peka ;>

ogolnie to ten silnik 1.4 jest totalnie bez sensu, chodzi mi o jego wprowadzenie do produkcji,
wzmocnili mu dol, ale wal korbowy wazy chyba ze dwa razy tyle,
wzgledem 1.3 nie wnosi nic w parametrach, bo 10Nm wiecej to zadna roznica - mogli do fabii ladowac ciagle 1.3 i robilby ta sama robote,

w sumie to tak patrzylem jakis czas temu, ze szkody da sie kupic jeszcze w przyzwoitych pieniadzach, a proste jak konstrukcja gwozdzia,
dobra alternatywa cenowa do wystrzelonych cen 125p,
najbardziej podobaja mi sie 105 i wolalbym tam wlozyc 1.3 niz 1.4, bo jest sensowniejszy,
jezeli 1.4 bylby tanszy to oczywiscie taki by wlecial, ale raczej nie jest, a nie widze sensu istnienia tego silnika

A propos, największa bekę mam z niejakiego MotoznaFcy, co przyszło co do czego to kupił trupa-Calibrę...
jemu to juz kasa plynie wodospadem, wiec w sumie im wiekszego grata kupi, tym lepsze glupkowate szol z tego wyjdzie,
a nawet lepiej ze to bedzie badziew, bo i tak zawsze konczy w zgniatarce, wiec ladnych sztuk szkoda
« Ostatnia zmiana: Styczeń 23, 2023, 00:44:27 am wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #8543 dnia: Styczeń 27, 2023, 21:40:02 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6603
  • Płeć: Mężczyzna
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #8544 dnia: Styczeń 27, 2023, 22:34:23 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5135
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
I to dosłownie "lata" bo momentami, to koła całkowicie odrywają się od podłoża. Trochę jednak to wygląda, jak dojeżdżanie tego auta, ale co kto lubi. Czasem, to mu jakieś elementy nawet odpadają. No i widać, jak wydechem o asfalt przyrył. Szkoda, że polonez nie posiada normalnego tunelu środkowego, w którym pomieściłby się układ wydechowy, a zamiast tego, szura wszystko po ziemi. Myśle powoli o przeniesieniu wydechu (w roverze) na drugą stronę, stąd przy okazji pytanie: w którym miejscu robiliście przejście pod skrzynią? Zaraz za dzwonem?

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #8545 dnia: Styczeń 27, 2023, 23:00:36 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6603
  • Płeć: Mężczyzna
I to dosłownie "lata" bo momentami, to koła całkowicie odrywają się od podłoża.

Amory z T4, uważne oko dostrzeże, że koło nie schodzi tak nisko jak seryjnie potrafi, czyli gościu zepsuł zawieszenie przez tego idiotę który lata temu promował T4 na tym forum, bo mu się łatwo zamontowało.
Ale kierowca bardzo dobry.

A auto widziałem osobiście już po tych wszystkich wyczynach. Wyglądało nadspodziewanie dobrze. Myślałem że będzie potwornie pokrzywione, albo nawet złamane. Nie było. Ale kciuka w szparę między błotnikiem, a maską dało się włożyć, więc pewnie geometrii już nie trzymało żadnej. Ogólnie był dużo mniej krzywy niż "profesjonalnie" przygotowane KJSowe rajdówki które widziałem, ale krzywy był bardzo.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 27, 2023, 23:02:08 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #8546 dnia: Styczeń 27, 2023, 23:20:36 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3129
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Myśle powoli o przeniesieniu wydechu (w roverze) na drugą stronę, stąd przy okazji pytanie: w którym miejscu robiliście przejście pod skrzynią? Zaraz za dzwonem?
Możliwie blisko przedniej osi, żeby uniknąć szurania, przy okazji schowa się za osłoną miski.

https://youtu.be/f8iVgYyVRuA

Jak widać niekatowany Truck może nie zgnić i się nie złamać. W tym bantustanie nie do pomyślenia, Janusze wiedzo lepi ile polonez może wziąć na pakę, "aż na odbojach siadł, hehe"...

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #8547 dnia: Styczeń 28, 2023, 13:58:30 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5135
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Możliwie blisko przedniej osi, żeby uniknąć szurania, przy okazji schowa się za osłoną miski.
Muszę się temu przyjrzeć.
A tu takie tam, podobno konserwacja podwozia.
https://www.youtube.com/watch?v=wOTBQSIwALY
Może ja się nie znam, ale to takie trochę na sztukę nieco, bo niby to umyli "porządnie" od spodu, ale żadnego usuwania ewentualnej rdzy, nadkola nie zdemontowane, żeby tam prysnąć pod spodem porządnie itd. Potem wypsikane czymś na sztukę i dawaj następnego. Rdza nie rdza, wszystko jak leci.
Tutaj jest opis tego cudownego preparatu.
http://antymoto.com/zabezpieczenie-antykorozyjne-krown/
Ale trochę ciężko mi uwierzyć, że to jest aż tak dobre, że...
Cytuj (zaznaczone)
hamuje proces korozji w miejscach, w których już występuje.

Ponoć nie trzeba nic czyścić przed konserwacją, bo środek penetruje rdzę i dociera do zdrowej blachy. W przypadku poloneza, to brzmi jak spełnienie marzeń, bo jak ktoś ma zdrowa budę, a tylko miejscami małe, niezbyt groźne ogniska korozji, jest idealnym kandydatem do takiego zabiegu.
A wracając do filmu z pierwszego linku, to mam jeszcze taką uwagę, że ta stara kierownica w plusie, bez zminusowania środka, wygląda co najmniej dziwnie. Przykład totalnego bezguścia. Ale to tylko moje zdanie.
Dla kontrastu, tutaj jakiś konkretniejszy remont.
http://www.motoweteran.pl/?p=2213

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #8548 dnia: Styczeń 28, 2023, 14:25:47 pm »

Online ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 277
    • Polonez Atu+X20SED Polonez Kombi Polski Fiat 125p
A wracając do filmu z pierwszego linku, to mam jeszcze taką uwagę, że ta stara kierownica w plusie, bez zminusowania środka, wygląda co najmniej dziwnie. Przykład totalnego bezguścia. Ale to tylko moje zdanie.

Temat konserwacji plus opis tego bezguścia i nawet nie musiałem odpalać jutuba, bo już wiedziałem, o kim mowa. <rotfl2

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #8549 dnia: Styczeń 28, 2023, 16:31:31 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3060
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Ponoć nie trzeba nic czyścić przed konserwacją, bo środek penetruje rdzę i dociera do zdrowej blachy.
Po pierwsze, rdza zawsze może być pod powłoką. Żaden cudny antykorozyjny wynalazek nigdy nie pokona tej bariery.
Po drugie, co do samej rdzy, czasami można się nieźle zdziwić. Masz wrażenie, że dokopałeś się do zdrowego metalu, próbujesz spawać - a tu tylko kratery się wytapiają. Bierzesz młotek, uderzasz nim w to miejsce - i odpada płat ubitej rdzy grubości kilku milimetrów, który podczas traktowania masywną drucianką na szlifierce, został jedynie wypolerowany.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #8550 dnia: Styczeń 28, 2023, 16:42:29 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13838
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
A wracając do filmu z pierwszego linku, to mam jeszcze taką uwagę, że ta stara kierownica w plusie, bez zminusowania środka, wygląda co najmniej dziwnie. Przykład totalnego bezguścia. Ale to tylko moje zdanie.

Temat konserwacji plus opis tego bezguścia i nawet nie musiałem odpalać jutuba, bo już wiedziałem, o kim mowa. <rotfl2
tak, infantylny zadufany pajac,
przestalem to ogladac, gdy ktoregos razu nie potrafil normalnie odpisac na komentarze, tylko zaczal rznac glupa,
zreszta znajomych ma swojego pokroju, bo czerwony Borewicz poszedl w sciane budynku jak dzik w zoledzie
« Ostatnia zmiana: Styczeń 28, 2023, 16:46:36 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #8551 dnia: Styczeń 28, 2023, 17:25:14 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6603
  • Płeć: Mężczyzna

Temat konserwacji plus opis tego bezguścia i nawet nie musiałem odpalać jutuba, bo już wiedziałem, o kim mowa. <rotfl2
tak, infantylny zadufany pajac,
przestalem to ogladac, gdy ktoregos razu nie potrafil normalnie odpisac na komentarze, tylko zaczal rznac glupa,
zreszta znajomych ma swojego pokroju, bo czerwony Borewicz poszedl w sciane budynku jak dzik w zoledzie
[/quote]

Mówiłem gościowi że ci z Krowna są albo leniwi albo niekompetentni, bo w kilku Polonezach wiercili dziury żeby dać konserwację tam, gdzie wystarczyło wyjąć fabryczną zaślepkę, odkręcić listwę, albo po prostu wetknąć

Reakcja była tak piszesz; zaczął rżnąć głupa. W pewnym momencie nie wytrzymałem i mu napisałem, że zachowuje się jak 5-letnia dziewczynka.
Moim zdaniem gościu po prostu ma w tym Krownie udziały/to jest jego, i niszczą samochody pod pozorem konserwacji bo tak jest szybciej, czyli taniej.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #8552 dnia: Styczeń 28, 2023, 17:26:50 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6603
  • Płeć: Mężczyzna
Ponoć nie trzeba nic czyścić przed konserwacją, bo środek penetruje rdzę i dociera do zdrowej blachy.

Patrząc na kolor, konsystencję, i mgiełkę gazu, jest to normalny Fluidol, albo coś podobnego.

Powodzenia w prawdziwym zwalczaniu korozji, po nałożeniu tego. Do usranej śm... nie odtłuścisz blachy.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #8553 dnia: Styczeń 28, 2023, 17:53:47 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5135
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Mówiłem gościowi że ci z Krowna są albo leniwi albo niekompetentni, bo w kilku Polonezach wiercili dziury żeby dać konserwację tam, gdzie wystarczyło wyjąć fabryczną zaślepkę, odkręcić listwę, albo po prostu wetknąć
No to nawet w tym polonezie na filmie wiercili otwory, bo była o tym mowa, że "razem z właścicielem zdecydowaliśmy się"  czyli właściciel też mądry inaczej.
Nawet tutaj, pod barwnym opisem tego wynalazku i sposobu aplikacji, są dwa ciekawe komentarze na ten temat.
http://antymoto.com/zabezpieczenie-antykorozyjne-krown/
Nie trzeba być chyba mechanikiem, żeby tak normalnie, na chłopski rozum dojść do wniosku, że konserwacja jest czynnością dla zabezpieczenia przed rdzą, a nie dla "zabezpieczenia rdzy". Ta zabawa kosztuje niby 770 pln, a jak będziemy u nich robić co  roku, to stówa zniżki. Normalnie, promocja.
Moim zdaniem gościu po prostu ma w tym Krownie udziały/to jest jego, i niszczą samochody pod pozorem konserwacji bo tak jest szybciej, czyli taniej.
To nawet wygląda jak jedna wielka reklama. Zainteresowało mnie to, bo byłem uczony nieco innej techniki konserwacji i że nie konserwuje się rdzy, bo to bez sensu. No chyba, że chcemy opchnąć auto jakiemuś jeleniowi, który się nie zna.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #8554 dnia: Styczeń 28, 2023, 18:31:46 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13838
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Do usranej śm... nie odtłuścisz blachy.
niekoniecznie, czytalem komntarze ludkow, ktorzy deklaruja, ze to stosowali i nie polecaja, bo po roku zmylo sie z podwozia ;>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #8555 dnia: Styczeń 29, 2023, 13:23:57 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4693
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Auto z desek? Rama z brzozy? Da się  <lol2> :

https://www.youtube.com/watch?v=TtxtJK643UY
« Ostatnia zmiana: Styczeń 29, 2023, 13:26:14 pm wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #8556 dnia: Styczeń 29, 2023, 16:00:25 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5135
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Rdza mu nie straszna, co najwyżej, korniki. A nawet jeśli, to części "blacharskie" są dostępne w każdym tartaku. Jak mawiają, jak coś wygląda na głupie, ale działa, to nie jest głupie.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #8557 dnia: Styczeń 29, 2023, 16:20:35 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3129
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Prawdopodobnie najekologiczniejszy samochód na świecie. W 100% do recyklingu i ujemy ślad węglowy <lol>

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #8558 dnia: Styczeń 31, 2023, 20:27:15 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5135
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Słynny poldek v6
https://www.youtube.com/watch?v=gqKDR9Ne2F8
Silnikowo jak najbardziej fajny, ale ten cały body kit, mi się nie podoba.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #8559 dnia: Styczeń 31, 2023, 20:36:54 pm »

Online ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 277
    • Polonez Atu+X20SED Polonez Kombi Polski Fiat 125p
Słynny poldek v6
https://www.youtube.com/watch?v=gqKDR9Ne2F8
Silnikowo jak najbardziej fajny, ale ten cały body kit, mi się nie podoba.
Cóż, o gustach się nie dyskutuje, ale...

...stylistycznie i w mój nie trafia. Tył jeszcze ujdzie, ale przód i wnętrze ni ch..a.