FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: Tomala#1829 w Czerwiec 15, 2004, 10:03:06 am
-
mam problem z wycieraczkami, założyłem do poldka 89 przełączniki pod kierownicą od caro i wycieraczki nie pracóją jak powinny czy ktoś to może przerabiał?
-
A jak pracują ??
-
seru ma racje napisz jak działaja i jak powinny a poza tym sprawdŹ wszystkie połączenia ja jak coś naprawie i nie działa tzn że jakiś kabelek mi się pomylił rozkręcam znowu i co rzeczywiście jeden kabelek i jest gites ;-)
-
przłącznik jest 3 stopniowy a nie 2stopniowy jak ten stary, nie działają czasowe, tzw "0" jest na 2 biegu, wolne na 1 a szybkie na 3, jak włącze i zaraz wyłącze to ramie pozostaje np w połowie drogi do powrotu, no i w starych modelach jest o jeden kabel więcej cały przełącznik ma 9 kabli a ten tylko 8
-
Oj Tomala. Przecież w Caro są "inteligentne" wycieraczki, które programujesz "wajchą" od wycieraczek a nie regulatorem czasowym za konsolą środkową. W Caro tego po prostu nie ma-praca wycieraczek jest sterowana "urządzeniem mikroprocesorowym".
-
czyli najprostszym, najtanszym i najszubszym sposobem rozwiązania tego skomplikowanego problemu jest powrót do orginału bo z tymi to ciężka sprawa. A dlaczego w DF jak je miałem to wszycho było wpożo i same wracały
-
Bo w kancie też jest inaczej. Tam nie ma przełącznika "aktywującego" czasową pracę wycieraczek (zwróć uwagę, że kant i poldek mają różne przełączniki zespolone-inne kostki!!!). Jest tylko samo pokrętło do regulacji częstotliwości ich pracy. Poza tym prawdopodobnie ten kabelek, co Ci się ostał w poldku MR89 jest właśnie odpowiedzialny za powrót wycieraczek a w kancie być może wycieraczki na stałe mają zaprogramowany powrót. Nigdy się nie bawiłem w takie wynalazki więc Ci nie pomogę. Jeżeli podobają Ci sie same dŹwigienki, to można kupić do MR89 przełączniki Caro-look (też są takie kwadratowe i większe)
-
jeżeli chodzi o problemy z powrotem to może być to wina silniczka, chociaż nie sądzę - jak montowałem programator od DF do skody to miałem takie same cuda - programator nie działał prawidłowo - odpuściłem, w Poldku kolesia Ojciec kombinował z przełącznikami od Caro do Borewicza i w końcu odpuścił, pojechał na szrot i kupił sprawne.
-
ja chyba zrobie tak samo odwiedze szrot i bede szczesliwy ze nie musze czekac z wylaczeniem wyciraczek jak ramie jest na samym dole.
dzieki za podpowiedzi
-
http://www.fso.inds.pl/album_page.php?pic_id=148 zwroc uwage na przelaczniki zalozone u mnie. Ja po prostu wyjalem jedne wsadzilem drugie, a mam poldka z 1988 roku. Wiem o nich tyle, ze sa z caro. A maja identyczne kosci jak te stare.
-
Tak-ja u siebie tez mam takie ale ze starymi kostkami. Problem w tym, że Tomala przerabiał kostki i mu się ilość kabelków nie zgadza więc wniosek jeden-ma przełączniki od Caro MR94, który jest bardziej skomputeryzowany :mrgreen:
-
Wydaje mi sie że do starszych poldolotów podchodzą przełączniki od modeli do 92 roku czyli te przed MR93
-
Co wy gadacie , ja mam przełączniki od mr94 zaadoptowane do mojej przejściówki 91r i działają dobrze.
Wygląda to tak:
0- wyłączone
1- czasowe ( przy włączonym guziku ) lub wolne (przy wyłączonym )
2- szybkie
3- wolne
próbowałem zamienić szybkie z wolnymi żeby miec pokolei ale się nie udało
Jak znajde kartke z rozpisanymi to podam ci gdzie który kabelek podłączyć. I niech nikt nie ściemnia że nowy przełącznik jest niby bardziej skomplikowany ( rozbierałem go na części i niczym się nie różni ) jedyna różnica to mniej kabelków ( bo masa jest jedna i rozprowadzana w kilka miejsc a stary przełącznik miał je oddzielnymi kabelkami )
A te przełączniki kupiłem od Czaka :P
-
Nie dawało mi to spokoju przez ostatnie półtorej godziny a że kartki z rozpiską nie znalazłem to rozkręciłem obudowe kolumny :D
Oto jak mam podłączony przełącznik z nową kostką ( wtyczki zdjełem a wsuwki rozklepałem żeby weszły w te stare gniazdo bo niechciało mi się ich zmieniać )
Przyjmując że to jest wtyczka w aucie jak patrzymy na nią z przodu to podłączamy tak:
|1|2|3|4|
|5|6|7|8|
1- czarno-biały ( klakson )
2- żółty ( masa - w starym były 2 żłóte podłączone razem do 1 gniazda )
3- pomarańczowy
4- niebieski ( powrót wycieraczek chyba )
5- ciemno zielony
6- biały
7 - szary
8 - PUSTY
Może można pozamieniac je tak aby biegi były kolejno przerywany, wolny , szybki ale ja troche popróbowałem i zrezygnowałem
I zdaje mi się że mikroprocesor można podłączyć nawet do starego przełącznika ( działa na ten samej zasadzie co stary tylko zamiast czas ustawiać pokrętłem to podpinamy się pod spryskiwacz szyby i on sobie mierzy przerwe pomiędzy dwoma włączeniami )
Jeśli uda się komuś podłączyć lepiej to niech się pochwali ( chętnie przerobie )
-
jak programować te inteligentne czasy pracy w Caro? Mam tak - praca - praca przerywana <tu pewnie jest program> praca ciagła wolna - ciagla szybka - jak zmieniać czasy pracy?
Dzięki
-
Przelocznika nie rozbieralem ale porownywalem je na schematach ten stary i ten nowy to roznic znalazlem kilka ale jedna to taka ze w przlaczniku nowym 2 "styki" od wycieraczek sa ze soba polaczone w srodku a w starym tego polaczenia jest brak i mysle ze tu jest pies pogzebany. Chudson dzieki za podpowiedzi bede eksperymentowal w moim bialasie moze sie uda. A co zrobic z dwoma bialymi kabelkami ktore wychodzo z przlacznika i z niego wychodzo jako jeden?
-
Ja w 91, mam takie same jak np w borewiczach.... kurka co wersja to rozwiązanie...
-
Ja w tym tygodniu będę adoptował do mojego efi przeł?czniki z mr93 , te z 3 przełożeniami.
Wydaje mi się po rozrysowaniu wszystkiego że nie będzie problemów , nawet nie będę potrzebował mikroprocesora !!
Jak wszystko podł?czę dam znać
[ Dodano: 2006-08-09, 18:22 ]
I działa wszystko jak należy.
Podł?czamy tak:
Ja zrobiłem tak że miałem kostkę z przeł?cznika od Caro od strony instalacji i polutowałem ze star? kostk? od oryginalnego przeł?cznika.
Kolory kabli które trzeba poł?czyć:
kable z przeł?cznika od MR93 - kable z czerwonej kostki (ze starego przeł?cznika)
biało-czarny - fioletowo-czarny (klakson)
zielono-czarny - zielono-czarny (spryskiwacz)
szary - szary (szybszy bieg silnika)
żółty - żółto-czarny (+ stacyjka)
pomarańczowy - pomarańczowy (wł?czenie programatora)
biały - biały (wolniejszy bieg silnika)
niebieski - niebiesko-biały (styk z silnika)
Jak już to mamy zrobione to wszystko działa za wyj?tkiem programatora.
Żeby to działało trzeba wywalić wył?cznik programatora z konsoli i zł?czyć ze sob? kable koloru pomarańczowego z br?zowym.
Teraz działa wszystko jak należy - ot cała filozofia 8)