FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: Frogulus w Lipiec 04, 2007, 09:58:21 am

Tytuł: Czyszczenie układu chłodniczego - małe pytanie.
Wiadomość wysłana przez: Frogulus w Lipiec 04, 2007, 09:58:21 am
Jako że przymierzam się do wymiany płynu chłodniczego połączonego z płukaniem układu, potrzebuję informacji w jaki sposób spuścić w bezpieczny (?) sposób wodę z układu chłodniczego.
Planuję spuścić płyn, zalać parę razy wodą (może z octem) i na końcu zalać nowy płyn. Jak rozumiem do tego wystarczy tylko otworzyć układ przy wlewie płynu oraz przy spuście.

Chłodnica jest dwuwentylatorowa, Caro Plus GSI 1.6 rocznik 1998. Czy ktoś wie w którym miejscu znajduje się korek do spuszczania płynu i jak go znaleźć?

W wyszukiwarce znalazłem opis, ale do innej wersji silnika...
Tytuł: Czyszczenie układu chłodniczego - małe pytanie.
Wiadomość wysłana przez: Alien#174 w Lipiec 04, 2007, 13:48:51 pm
Nie wiem jak w Twojej chłodnicy ale u mnie ( rocznik 92 ) spust z chłodnicy jest w dolnym prawym rogu patrząc od przodu, możliwe że potem poszli na łatwiznę ( jak np w CC ) i płyn spuszcza się odłączając rurę z dołu chłodnicy.
Nie zapomnij o korku w bloku.
Tytuł: Czyszczenie układu chłodniczego - małe pytanie.
Wiadomość wysłana przez: Frogulus w Lipiec 04, 2007, 14:21:24 pm
Cytat: "Alien#174"
Nie zapomnij o korku w bloku.


Masz na myśli korek, który zamyka wlew płynu?
Tytuł: Czyszczenie układu chłodniczego - małe pytanie.
Wiadomość wysłana przez: Alien#174 w Lipiec 04, 2007, 15:41:07 pm
Nie - mam na myśli korek spustu płynu z bloku silnika
Tytuł: Czyszczenie układu chłodniczego - małe pytanie.
Wiadomość wysłana przez: TiAndrews w Listopad 19, 2007, 17:56:33 pm
Cytat: "Alien#174"
Nie - mam na myśli korek spustu płynu z bloku silnika


Ta sruba - korek, znajduje sie na bloku pod kolektorem ssacym przy samej skrzyni :-)
Pzdr TiAndrews.
Tytuł: Czyszczenie układu chłodniczego - małe pytanie.
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Listopad 19, 2007, 20:54:28 pm
Jak masz zamiar dodawac ocet to odepnij nagrzewnice inaczej jest bardzo duze prawdopodobienstwo ze zacznie przeciekac(mokre dywaniki i duzy ubytek plynu) Po odpieciu przepłucz nagrzewnice za pomoca szlaufa z woda pod cisnieniem w obu kierunkach -syf leci przez dosc dlugi okres czasu
Tytuł: Re: Czyszczenie układu chłodniczego - małe pytanie.
Wiadomość wysłana przez: TiAndrews w Listopad 22, 2007, 01:11:36 am
Cytat: "Frogulus"
Jako że przymierzam się do wymiany płynu chłodniczego połączonego z płukaniem układu, potrzebuję informacji w jaki sposób spuścić w bezpieczny (?) sposób wodę z układu chłodniczego.
Planuję spuścić płyn, zalać parę razy wodą (może z octem) i na końcu zalać nowy płyn. Jak rozumiem do tego wystarczy tylko otworzyć układ przy wlewie płynu oraz przy spuście.

Chłodnica jest dwuwentylatorowa, Caro Plus GSI 1.6 rocznik 1998. Czy ktoś wie w którym miejscu znajduje się korek do spuszczania płynu i jak go znaleźć?

W wyszukiwarce znalazłem opis, ale do innej wersji silnika...


Temat wałkowany miliony razey, ale powtorze :-)
Najlepiej jak odkrecisz korek spustowy w chlodnicy - ten na dole, oraz korek w zbiorniku wyrownawczym,wtedy juz ladnie poleci,.Jesli chcesz byc dokladny na bloku pod kolektorem znajduje sie nakretka bodajze 13 rozmiar i tam spuscisz z bloku.

Czyszczenia zazwyczaj wymaga nagrzewnica, wiec odkrecasz waz biegnacy od silnika do nagrzewnicy, a takze ten wychodzacy od nagrzewnicy do takiej czrnej metalowej rurki lecacej pod kolektorem ssacym, pod cisnieniem przeplucz, pozniej zalej roztworem wodnym z duzym dodatekim odkamieniacza(do zelazek, czajnków itd) zostaw na pare godzin.Przeplucz nagzrewnice pod cisnieniem ze szlaufa, operacje plukania z roztworem powtorz 2 razy i przed zalaniem nowym plynem chlodniczym - dobrze wydmuchaj roztwór i wode z nagrzewnicy.
bedzie grzac jak nowa :-) chyba ze miales wczesniej nieszczelnosc to tez pewnie zauwazysz:-D. Milej zabawy :-)
Tytuł: Czyszczenie układu chłodniczego - małe pytanie.
Wiadomość wysłana przez: Mynx w Grudzień 18, 2007, 14:31:41 pm
Na allegro oglądałem sobie chłodnice do silników GLI i są po 200-250. Ja mam GLE z 93 roku i chłodnicę wąską z korkiem. Od pewnego czasu cieknie... W sklepie za nową powiedzieli 540 zł. :roll:  Spojrzałem się dziwnie na sprzedawcę, ale on odpowiedział, że te do GLI są tańsze. Ale o połowę? :?  Czy to możliwe, żeby chłodnica starego typu była droższa od tych szerokich?

Czy opłaca bawić się w coś takiego jak regeneracja starej chłodnicy? Poczytałem trochę na forum i może do mojego GLE będzie pasować ta aluminiowa chłodnica za 220 :? Nie wiem co począć z tym fantem. Proszę o sugestie