Autor Wątek: Przekladka silnika 1.6 ->1.4  (Przeczytany 7363 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Przekladka silnika 1.6 ->1.4
« Odpowiedź #60 dnia: Wrzesień 13, 2017, 09:42:40 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3129
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Oto jest pytanie, jeśli rzeczywiście jest to wygląda  np. jak to te konwektory od czujnika hamulca. Ale ja takiego czegoś sobie nie przypominam, żeby były tam takie konwektory, zazwyczaj jak zakładali alarm, to ciachali wiązkę przy skrzynce i tam się wpinali z przekaźnikiem.

Odp: Przekladka silnika 1.6 ->1.4
« Odpowiedź #61 dnia: Wrzesień 13, 2017, 13:31:48 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1295
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Edit, walcze
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 13, 2017, 13:41:56 pm wysłana przez Ciastek »

Odp: Przekladka silnika 1.6 ->1.4
« Odpowiedź #62 dnia: Wrzesień 13, 2017, 15:55:51 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3765
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Jest po prostu zwykła złączka, biała, typu OK-1. Przewód jest dzielony, żeby można było sobie np. wstawić przekaźnik. Kolor niebiesko-czerwony.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Przekladka silnika 1.6 ->1.4
« Odpowiedź #63 dnia: Wrzesień 13, 2017, 18:16:55 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1295
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Dzięki Panowie. Multec, jak zawsze znasz wszystkie szczegóły i jak zwykle masz rację. Napięcie wychodziło z bezwladnosciowego Ale nie docierało do bezpiecznika więc kiedyś pewnie było odcięcie pompy a teraz jest nowy przewód do bezpiecznika.

Auto odpaliło, pochodziło odpowietrzyl się ładnie ale dalej jest dramat. Potrafi zgasnac  i nie odpalić za cholerę. Pompa powinna być sprawna bo wróciłem tym samochodem 120km i jeźdZiłem cały weekend, zresztą nieważne pompę też mogę wymienić natomiast głównym moim problemem pozostaje elektryka.

Całkowity burdel na desce: załączam stop to gaśnie obrotek, załączam postojowe, załącza się obrotek i tylko zarza się kierunki, tylne przeciwmgielne, a postojowe świeca lewe lub prawe itd.
Co tu się mogło stać? Tzn co mogłem spieprzyc  bo samo się nic nie dzieje? Brakuje gdzieś masy? Zamieniłem zegary i to samo.
Gdzie z wiązki powinny iść przewody masowe do budy?

Ja mam 1 za zegarami, 1 za schowkiem, dwie na prawym fartuchu, jedną na lewym no i masa silnika. Co pominalem? Muszę zacząć od tego bo np wskaźnik temp raz działa raz nie, nie wiem czy w dobrym momencie zalaczy się wentylator itd...nie chce go  przegrzac.

Nie ma sensu walczyć z silnikiem jak są jaja  w elektryce więc chce najpierw ogarnąć ten temat...

Dzięki za sugestie
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 13, 2017, 18:26:10 pm wysłana przez Ciastek »

Odp: Przekladka silnika 1.6 ->1.4
« Odpowiedź #64 dnia: Wrzesień 13, 2017, 19:47:13 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3129
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Jest po prostu zwykła złączka, biała, typu OK-1. Przewód jest dzielony, żeby można było sobie np. wstawić przekaźnik.
To było montowane w konkretnych rocznikach, czy w każdym? Bo jedna wiązkę rozpruwałem i był tam jeden przewód od złącza 13ktortnego, do skrzynki bezpieczników. Nie było żadnych dodatkowych przerw i łączeń. Druga też nie miała za zegarami żadnego złącza, na przekaźnik od alarmu była rozcięta na partyzanta przy samej skrzynce. Obydwie były z '96 roku.

To może inaczej, bo w sumie tak trochę enigmatycznie napisałeś, żarzą się kontrolki na desce, czy światła w samochodzie? Może na początek sprawdź czy dobrze powpinałeś przełączniki, w prawdzie trochę to dziwne, żeby dawały taki efekt, ale to bym sprawdził. Masy są tak jak piszesz, możesz wziąć jakiś papierek ścierny i wazelinę techniczna, przeczyścić "kółeczka", miejsce pod nimi, potem lekko nasmarować wazeliną i poskładać. No i sprawdzić, czy na pewno wszystkie masy są przykręcone do budy.

Odp: Przekladka silnika 1.6 ->1.4
« Odpowiedź #65 dnia: Wrzesień 14, 2017, 02:56:21 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1295
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Musze na spokojnie do tego podejść po wczoraj już młotki i klucze latały po garażu, dramat...auto powinno już jeździć od poniedziałku a jest dalekie od tego...

Nie przykręciłem masy przy zbiorniku i jeśli jest to również ominąłem jakiąś z tyłu wiązki - to raz
Dwa: auto miało hak, instalacje wypiąłem ale została mi jedna wtyczka więcej przy zegarach, może być przyczyną opisanych problemów?

Odp: Przekladka silnika 1.6 ->1.4
« Odpowiedź #66 dnia: Wrzesień 14, 2017, 07:02:59 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3129
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Może, słyszałem o przypadku, gdzie też w poldku instalacja haka była tak zamotana, że auto miało raptem kierunkowskazy, świata hamulca i postojówki.
Ta kostka, która Ci została to pewnie od dupogrzajów, więc tym się nie ma co przejmować.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 14, 2017, 07:16:23 am wysłana przez Gomulsky »

Odp: Przekladka silnika 1.6 ->1.4
« Odpowiedź #67 dnia: Wrzesień 14, 2017, 08:37:31 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1295
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Hak był nawet profesjonalnie zamontowany, demontaż bez cięcia przewodów itd. Wiązka pozostała kompletna tylko izolowałem przewody.

Siedzę w pracy i kminie co tu jeszcze zrobić, nie działa wentylator nagrzewnicy w ogóle, nie ma podświetlenia zegarów, kurde to musi być masa. Da się niewłaściwie założyć w Caro kostki licznika?

Odp: Przekladka silnika 1.6 ->1.4
« Odpowiedź #68 dnia: Wrzesień 14, 2017, 09:13:45 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3129
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Niby mają zabezpieczenia, ale z autopsji wiem, że to nie problem złamać te zabezpieczenia i "pomylić" ich kolejność.

Odp: Przekladka silnika 1.6 ->1.4
« Odpowiedź #69 dnia: Wrzesień 14, 2017, 15:35:17 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Jest jeszcze masa z tyłu pod wykładziną nad zbiorniczkiem spryskiwaczy.

Odp: Przekladka silnika 1.6 ->1.4
« Odpowiedź #70 dnia: Wrzesień 14, 2017, 18:52:34 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1295
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Cześć Panowie, sprawa wygląda tak:

zegary szalały, poprawiłem masy za deską oraz w bagażniku (druga w zbiorniku), niewielka poprawa, przestały świecić przeciwmgielne tylne.

Sprawdziłem plus w skrzynce (numer 14: światła hamowania oświetlenie zegarów, ideogramów, cofania, ręczny, wyłączniki klawiszowe)) i okazało się że go tam nie ma! Kminiłem schemat ale jedyne do czego doszedłem to fakt iż ten brązowy przewód dający plus na w.w. idzie do "złącza wewnętrznego wiązki" czyli dalej jestem w dupie.

Po podaniu plusa działa obrotomierz, wskaźnik paliwa, świeci na desce STOP, ręczny i aku, co ważne działa wskaźnik temp płynu chłodzącego, wciąż nie działa lampka ciśnienia oleju, kierunki i oświetlenie zegarów. Dziwny fakt: awaryjne działają naprzemiennie z kontrolką hamulca oraz pomimo że światła nie mają nic wspólnego po odjęciu tego plusa nie świecą...podanie plusa nie jest rozwiązaniem, pytanie gdzie idzie ten brązowy przewód? Czyli gdzie ucieka prąd...

Wentylator nagrzewnicy również milczy

Panowie jak ktoś coś wie w tym temacie proszę o odp...

Odp: Przekladka silnika 1.6 ->1.4
« Odpowiedź #71 dnia: Wrzesień 14, 2017, 20:36:47 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Kostka stacyjki do sprawdzenia.

Odp: Przekladka silnika 1.6 ->1.4
« Odpowiedź #72 dnia: Wrzesień 25, 2017, 13:31:12 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1295
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
temat do kosza

Odp: Przekladka silnika 1.6 ->1.4
« Odpowiedź #73 dnia: Wrzesień 25, 2017, 16:00:31 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
To napisz co ustaliliłeś.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Przekladka silnika 1.6 ->1.4
« Odpowiedź #74 dnia: Wrzesień 26, 2017, 02:43:47 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1295
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Hmm odnośnie elektryki, za zegarami chyba dwie masy, za schowkiem również. Poprzedni magik lutował też kable wychodzące w wiązce od kostki stacyjki więc tam był kolejny zonk, łączyło/nie łączyło - plus po stacyjce. Przeglądałem instalację zanim wrzuciłem do auta ale to widocznie pominąłem. Nic odkrywczego w zasadzie, tyle że było trzeba kabelek po kabelku iść, w takich sytuacjach innego wyjścia niema.

Na koniec gdy już wszystko ogarnąłem i nawet dwa dni jeździłem padła pompa paliwa (One naprawdę nie lubią rezerwy). Wleciała Magneti Marelli z alledrogo i przy 1/4 baku potrafi przerwać a filtr przy pompie czysty, bak fabryka, czytałem tutaj że się zdarza pomimo całego układu sprawnego.

Dzięki wszystkim za pomoc, od zeszłego tygodnia cieszę się roverkiem pod maską, mimo wszystko wg mnie to jedyny słuszny silnik w tym samochodzie, nawet na moście 3.9.

Dzięki !

Odp: Przekladka silnika 1.6 ->1.4
« Odpowiedź #75 dnia: Wrzesień 27, 2017, 07:12:25 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1295
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Witam, jeszcze dwa pytania,

1.sprezynka przepustnicy, podobno ma być i druga żeby się nadmiernie nie wycierała os. Możecie wskazać gdzie ja zamontować?

2.poduszka silnika, dobrze zamontowana? Znalazlem dziwne podkładki które być może były przy poduszkach? Foty poniżej





Odp: Przekladka silnika 1.6 ->1.4
« Odpowiedź #76 dnia: Wrzesień 27, 2017, 10:37:17 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3765
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Zdjęcia nie działają. Sprezynki są dwie na przepustnicy i więcej nie potrzeba.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...