FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: Tales w Kwiecień 03, 2019, 12:22:03 pm

Tytuł: Konewrsja GLE na GSI
Wiadomość wysłana przez: Tales w Kwiecień 03, 2019, 12:22:03 pm
Pytanie raczej z ciekawości.
Czy jest możliwa i czy ma sens konwersja silnika gaźnikowego na wielopunkt? Chodzi i o zmianę tylko osprzętu, blok a może też i głowica bez zmian.
Tytuł: Odp: Konewrsja GLE na GSI
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Kwiecień 03, 2019, 13:22:16 pm
nie ma
Na GLI tak.
GSI ma inną głowicę, inny kształt kanałów ssących i inne rozmieszczenie szpilek od kolektora.
GLI abimex i Bosch jak najbardziej.
Choć taka modyfikacja w aucie którego nie używa się na co dzień nie ma sensu.
Tytuł: Odp: Konewrsja GLE na GSI
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 03, 2019, 15:44:32 pm
glowice od biedy mozna obrobic tak, by pasowal kolektor z GSI, ale nie ma to ekonomicznego uzasadnienia przy cenach glowic,
za to mozna cos ciekawego wyrzezbic przystosowujac kolektor z abimexa do listwy wtryskowej z gsi (przepustnice abimexa i gsi maja takie same mocowanie)
Tytuł: Odp: Konewrsja GLE na GSI
Wiadomość wysłana przez: Tales w Kwiecień 03, 2019, 20:23:55 pm
A czy blok mógłby pozostac ten sam? Co jeszcze jest potrzebne?
Tytuł: Odp: Konewrsja GLE na GSI
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 03, 2019, 20:36:31 pm
nawet gdybys wymienil glowice na GSI ,to blok mozesz zostawic,ale radzilbym wymienic sprezyny zaworowe na te ze starej glowicy,

potrzebne beda jeszcze jako roznice przy silniku : obudowa rozrzadu z chwytem na CPWK, kolo pasowe z kolem sygnalowym 60-2 i obudowa termostatu, bo ma miejsce na drugi czujnik temp.,
te rzeczy sa wspolne w gsi i boschu,
obudowe termostatu mozesz pominac i wkrecic czujnik temp. plynu dla ECU w inne miejsce
Tytuł: Odp: Konewrsja GLE na GSI
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Kwiecień 03, 2019, 23:30:25 pm
A nie lepiej zamiast robić taką rzeźbę wrzucić mu LPG ze sterowaniem mieszanki na mikserze palnikowym? Efekt powinien być jeszcze lepszy niż po przeróbce na GSi, przy aparacie i gaźniku w dobrym stanie, w bonusie będziesz jeździł taniej na czystszym paliwie, unikniesz montażu niepraktycznego "barana" i potencjalnych problemów z wałkiem i hydro. Co właściwie chcesz osiągnąć taką przeróbką, to będzie prościej.