GŁÓWNE KATEGORIE FORUM > Silniki OHV 1.3 1.5 1.6

caro plus 1.6gsi pracuje na tylko dwa cylindry (najbliżej przodu auta)

(1/4) > >>

brons222:
Kręci do max 4 tysięcy obrotów, ledwo rusza na jedynce; brakuje mocy.
Co było sprawdzane:
-świece zamieniane
-sprężanie na każdym cylindrze 12bar
-każda świeca daje iskrę
-każda świeca czyszczona

Odpaliłem silnik i zostawiłem go na wolnych obrotach. Po 5ciu minutach katalizator nagrzał się bardzo mocno, przez co zaczął dymić - to wg mnie wyklucza problemy z podawaniem paliwa, ponieważ nagrzewanie się katalizatora wynika najpewniej z dopalania benzyny która nie spaliła się w dwóch niedziałających cylindrach. Nadmienię, że wszystko zaczęło się dziać po tym, jak brakło mi paliwa wyjeżdżając z domu. Samochód mi zgasł chwilę po powrocie (jechałem na max 3k obrotów, więcej dusiło silnik.

lukasz190:
A nie zassała ci pompa syfu z dna baku i przytkało wtryskiwacze na tych cylindrach. Spróbuj podmienić wtryskiwacze miejscami, lub sprawdź czy dochodzi do nich napięcie, jeśli tak duże prawdopodobieństwo że są brudne/zatkane i nie podają paliwa.

diodalodz:
Jeśli nie działają 2 cylindry to uszkodzeniu uległa cewka lub jej sterowanie 1 i 4 lub 2 i 3.
Jeśli nie pali 1 i 2 , 2 i 3 , 3 i 4 to uszkodzeniu uległa uszczelka, chyba że sprawdzałeś ciśnienie na wszystkich wykręconych świecach.
Najlepiej odpal silnik i po 10 sekundach dotknij każdej rury z kolektora wydechowego. Te niedziałające będą zimne. W GSI da sie dotknąć każdej rury oddzielnie

banned:

--- Cytat: brons222 w Wrzesień 20, 2023, 21:20:34 pm ---Odpaliłem silnik i zostawiłem go na wolnych obrotach. Po 5ciu minutach katalizator nagrzał się bardzo mocno, przez co zaczął dymić - to wg mnie wyklucza problemy z podawaniem paliwa, ponieważ nagrzewanie się katalizatora wynika najpewniej z dopalania benzyny która nie spaliła się w dwóch niedziałających cylindrach. Nadmienię, że wszystko zaczęło się dziać po tym, jak brakło mi paliwa wyjeżdżając z domu. Samochód mi zgasł chwilę po powrocie (jechałem na max 3k obrotów, więcej dusiło
--- Koniec cytatu ---

Wcale niekoniecznie. Prawdopodobnie masz przytkane wtryski które leją zamiast pylić. Efekt jest taki, że owszem, masz podawane paliwo do wszystkich cylindrów, ale nie wytwarza się prawidłowa mieszanka paliwowo-powietrzna i ta benzyna przy suwie wydechu jest wyrzucana do katalizatora gdzie się potem pali.


--- Cytat: diodalodz w Wrzesień 20, 2023, 23:59:17 pm ---Najlepiej odpal silnik i po 10 sekundach dotknij każdej rury z kolektora wydechowego. Te niedziałające będą zimne. W GSI da sie dotknąć każdej rury oddzielnie
--- Koniec cytatu ---

Też niekoniecznie. Jeżeli problemem jest lejący wtryskiwacz to zawsze cośtam jeszcze pyli jakieś spalanie w cylindrze jest. Nie daje to żadnej mocy bo paliwa spala się bardzo mało, ale przy ubogiej stechiometrii tego co się pali, ilość wytworzonego ciepła będzie nieproporcjonalnie duża do ilości spalonej mieszanki.

Jeżeli autor ma rację że nie działają dwa cylindry z przodu auta, to na bank jak wyjmie z kolektora listwę wtryskową i powie komuś żeby pokręcił rozrusznikiem, to dwa wtryski będą pylić wyraźną mgłę, a dwa będą lały, względnie jeden będzie lał, a jeden nic nie dawał.


--- Cytat: lukasz190 w Wrzesień 20, 2023, 23:45:35 pm ---A nie zassała ci pompa syfu z dna baku i przytkało wtryskiwacze na tych cylindrach.
--- Koniec cytatu ---

Albo to, albo po prostu zbieg okoliczności z niedawną wymianą filtra paliwa na Filtrona. Filtry paliwa Filtrona seryjnie mordowały Rovery. Skoro robią taki badziew, to typ stosowany w GSI pewnie też jest trefny.

brons222:
Dobrze, wyczyszcze wtryski i dam znać. Dzięki :)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej