FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: Stingerek w Wrzesień 12, 2009, 23:16:30 pm
-
Znalazłem temat o sprzęgłach, jednak dywagacji na temat upalania gumy i katowania zimnego silnika jest w nim więcej niż treści mnie ciekawiącej.
Mianowicie, w "lokalnym sklepie z salcesonem" za sprzęgło LUK powiedzieli mi 305zł (komplet)
Z tego co wyczytałem to orignalnie było montowane Valeo.... ale jego cena jest poprostu niedorzeczna. (jak na moje możliwości) w związku z powyższym pytanko do ludzików co sprzęgło mieniali:
Na allegro sa sprzęgła Statim w ATRAKCYJNYCH cenach, niestety nie wiem jak to się spisuje, kupował to ktoś montował jeździł ? Jak to się spisuje ?
Druga sprawa to średnica... jedni podają 190mm drudzy 200mm.. czy to błedy kopiowane przez sprzedawców jeden od drugiego, czy faktycznie są dwie średnice ? A jeśli tak, to jak to się ma do "sprawności" jeśli jest taka możliwość wziąłbym 200mm.
Sprzegło marki LUK, firma niby "znana" jednak nigdy nie kupowałem sprzęgła, w związku z powyższym proszę o pomoc.
W temacie o sprzęgłach, ktoś pisał że kupił Statima i sie po 500km rozleciało na kawałki (zerwane nity na tarczy) prawda to ? Czy może wada fabryczna jednego egzemplarza ?
-
dokładnie 190 mm. Rover 216 ma 200mm . Jedno co wiem to że tarcza firmy Yazda jest tragiczna , bo ktoś to w polonezie dawcy zastosował i zostały z niej szczątki , jest robiona z wyjątkowo powykrawanej blachy i ma małą sztywność . A co do tarcz to ta z roverka mimo niewielkiej różnicy na średnicy w wadze jest o 1/3 cięższa . Pozatym ma 4 sprężyny tłumika drgać ale 2 stopniowe , a poloniusz ma zdaje się 5 czy 6 normalnych .
-
Ja u siebie wymieniłem samą tarczę bo docisk był w dobrym stanie. Tarczę dałem LUK za 140zł, przejechałem na niej do tej pory około 1500km i jest w porządku.
-
Aha cena ~170pln w intercarsie - ale spróbuj sobie załatwić jakieś zniżki - będzie taniej.
TO jest cena za co ? za tarczę czy za komplet ? jak za komplet, to już ci robie przelew.
Nie chce zmieniać samej tarczy, bo ta mozliwe że nawet jest jeszcze "do jazdy" tragiczny jest u mnie docisk , co powoduje ze trzeba sie NAPRAWDE MOCNO zaprzec o fotel zeby wcisnąć sprzegło. Jaka cenka tego sprzęgła w intercarsie w komplecie ? Ma tam ktoś jakieś zniżki ?
-
Do roverka jest sprzęgło o średnicy 190mm.
Widze w katalogu, że jest dostepne sprzeglo kompletne (dociska, tarcza, łożysko) firmy Luk za ok. 220zł po zniżkach. Ale nie w katalogu Intercars...
-
Mogę polecić LUKa, bardzo dobra firma, mam w swojej dwójce sprzęgło LUKA i najechane ponad 15 tys. km. Sprawuje się super, nie ma problemów, przy mocno rozgrzanym silniku nie ślizga się, nie szarpie. Czysta przyjemność z jazdy.
Jako ciekawostkę, powiem Wam, że rozmawiałem z dobrym kumplem, który sprzedaje części od 20 lat i powiedział mi, że nie raz dostawali na sklep kompletne sprzęgło LUKa, a w pudełku była tarcza z logo LUKa i małym napisem informującym o tym, że tarczę dla LUKa wykonała firma VALEO.
-
Ok, czyli LUK jest bardzo w porządku.
Pytanko teraz, czy 305zł w lokalnym sklepie z salcesonem to dobra cena.
Piotrek#1923
Co to za katalog, i ile by kosztowała przesyłka ? ;)
-
Co prawda nie do Rovera, a do 2.0 ohc forda płaciłem półtora roku temu 340 zł
-
Kompletne sprzeglo Rover 400 z silnikiem 1.6 srednica tarczy 200mm. Koszt 350zl. Firma luk. Za taki sam komplet firmy Valeo 470zl. u mnie sa takie ceny. osobiscie smigalem na tarczy Statim. hmm... Docisk uzywany firmy Valeo. jakos to chodzilo. lekko, sprawnie. przejechalem na tej tarczy ponad 2000km. tarcza po zdemontowaniu jak nowa.
-
a używał ktoś sprzęgła firmy MAPA?? w moim roverku takie jest i nie wiem czy od razu nie wywalić... dodam, że jeździłem na nim i było wszystko ok
-
dokładnie 190 mm. Rover 216 ma 200mm . Jedno co wiem to że tarcza firmy Yazda jest tragiczna , bo ktoś to w polonezie dawcy zastosował i zostały z niej szczątki , jest robiona z wyjątkowo powykrawanej blachy i ma małą sztywność . A co do tarcz to ta z roverka mimo niewielkiej różnicy na średnicy w wadze jest o 1/3 cięższa . Pozatym ma 4 sprężyny tłumika drgać ale 2 stopniowe , a poloniusz ma zdaje się 5 czy 6 normalnych .
Jest tylko jedno ale. Docisk zestawu 200mm jest mocniejszy i daje radę nawet przy większych motorach więc jak ktoś lubi "ostro" to warto jednak zainwestować. Tyle że zesaw z rovera prawie pasuje do poldka. Piszę prawie bo:
- docisk 200mm wymaga śrubek na torx a spotkałem się ze śrubkami na zwykły klucz sześciokątny w pierwszych wersjach poldoroverów.
- tarcza wchodzi tylko w docisk 200mm
- łożysko wyciskowe jest inne i chcąc je zmieniać niestety trzeba kupować doatkowło łozysko do PN-a. Na szczęście jest takie samo jak w OHV.
-
Więc chyba zakupię LUK normalne 190mm.
-
Ja tez polecalbym sprzeglo LUK. Jestem wlasnie swiezo po wymianie sprzegla kompletnego (tarcza, docisk, lozysko) tej wlasnie firmy i jest to naprawde bardzo solidny wyrob w porownaniu do innych ktore mialem okazje ogladac. Dalem 350zl za komplet w normalnym sklepie bo nie mialem czasu czekac na przesylke wiec jak masz to samo za 305 to nie jest zla cena.
-
a ja mam spieka i już mi nic nie smierdzi jak startuje i nie ma efektu skutera(silnik na jednych obrotach auto przyspiesza)
-
a ja mam spieka
Też muszę się a tym zakręcić bo organika ma problem z 190Nm :twisted: . Tylko czy na spieku mogę potem przyczepkę pociągać bo ostatnio stwierdziłem że to przydatna sprawa :P ... Podziel się doświadczeniami jak możesz :lol: :lol: :lol: .
-
a przyczepke bede jakoś w tym tyg targac. ale skoro da rade pociagnac inne auto(na mocnej lince :D) to z przyczepką bedzie latwiej :) zwłaszcza na tych mniejszych przelozeniach jakie mam teraz
-
NO i jak tam.
Ja zrobiłem testy swojemu sprzęgłu. Przyczepka dobre 800kg wyraźna górka IV-ty bieg i ostry dep. Auto przyspieszało ochoczo zarówno na LB jak i na LPG. Nie odnotowano poślizgu sprzęgła. Z tego wniosek że przy rozsądnej jeździe to i te 180Nm przenosi...
Ciekawe czy dużo bym zyskał zmieniajac tarcze ze 190 na 200. Koło da się załatwić a docisk już mam 200. Tylko czy taka przeróbka ma sens. Może lepiej dać spieka 190.
-
Troche wiekowy wątek ale musze go troche odświezyc, otóż potrzebuje nowe sprzęgło do roverka i po przeszukiwaniu opinii już sie wyleczyłem ze statima, natomiast znalazłem na allegro luka http://allegro.pl/sprzeglo-luk-fso-polonez-iii-1-4-i-16v-09-92-i1824872072.html ale coś podejrzanie tanio, u mnie w sklepie ponad 360 zł, co myślicie ? te 279 to normalna cena ? myślałem że jest to sama tarcza ale jak pisze "ZESTAW" to rozumiem że łożysko i docisk też. A byłoby mi na ręke bo obejdzie sie bez wysyłki, podjechałbym osobiście.
Pzdr
-
Cena jak najbardziej OK. Ktoś kupił po wysokich rabatach i sprzedaje z niską marżą (zarabia na tym 15-20zł), natomiast to co masz w mieście jest wysoko marżowane. Śmiało możesz brać. A czy ma łożysko to musisz sprzedawcę zapytać, bo czasem w katalogach komplet jest rozumiany jako docisk, tarcza i łożysko, a czasem jako docisk i tarcza.
-
dokładnie tak koleś zarabia na tym równo 20 zł, u mnie jest taka sama cena na firmę a cena proponowana do sprzedaży to niby 425 zł, zależy ile kto chce zarobić
-
Co do łożyska może go nie być lub być ale nie od poldorovera...
-
Co do łożyska może go nie być lub być ale nie od poldorovera...
To konkretne sprzęgło jest dedykowane do Poloneza 1.4 16V, więc jeśli będzie łożysko to do tego samochodu.
-
w zestawie tym jest łożysko o numerze katalogowym 500 0024 10 niby produkcji LUK, nie wiem z kim oni współpracują
ale lepiej zapytać jest podany telefon 10 sekund i już wiesz na pewno
-
Ja kupowałem swego czasu taki komplet LUK-a u mojego dobrego kolegi i zapłaciłem jakieś 320pln,już dokładnie nie pamiętam,ale jakoś tak,bo orginał Valeo miał sporo droższe.W tym komplecie był docisk,tarcza i łożysko oporowe z tuleją.Łożyska igiełkowego na wał nie było,kupowałem osobno :-)
Sprzęgło do tej pory działa bez zarzutu.Stare już było ciężko wcisnąć,a teraz,to może 4-ro latek wcisnąć :P
-
Nie polecam statima - szarpie na gorącym silniku niemiłosiernie. Slizga się przy dużym obciążeniu.
łozysko jest takie samo jak do OHV.
Jest dwa rodzaje śrubek - ja miałem Torx E8, kolega miał na zwykłe śruby z łbem 6kątnym (8 lub 10)
-
Przy statimie na odległość "coś" śmierdzi jeśli porówna się ceny względem valeo, luka. W 1,4 była tarcza LUKa, było ok. Teraz w 1,6 jest Valeo (mimo, dużego stopnia zużycia daje radę).
-
U mnie jeszcze jest fabryczne jednak już nie da się na nim jeździć, bierze bardzo wysoko, przy wolnej jeździe i płynnym przyśpieszaniu jako tako jedzie ale jak chce sie przygazować to tylko słychać "buuu" i zero przyśpieszenia. Podciągałem linke ale efekt mizerny i po chwili jazdy spowrotem to samo. Słyszałem że można tanio wymienic samą okładzine ale jak już coś robić to porządnie a to nie jest część która sie za miesiąc popsuje tylko będzie na lata (mam nadzieje) więc myśle że warto zainwestować więcej.
-
Jest dwa rodzaje śrubek - ja miałem Torx E8, kolega miał na zwykłe śruby z łbem 6kątnym (8 lub 10)
Żeby założyć docisk 200m to muszą być Torxy. Polecam zakup zestawu 200mm do rovera nawet używki. Sprzęgło zniesie dużo więcej niż seryjne 190 do poldka...
-
To dopiero przy zmianie silnika.
-
Co jest dokładnie na rzeczy z tym łożyskiem? Mam używaną tarczę i docisk Valeo na wymianę ale bez żadnego łożyska... Aktualnie po puszczeniu sprzęgła coś u mnie szumi, mniemam że to to łożysko. Ale kolega Joker mówił że trzy razy u siebie zmieniał sprzęgło ale nie łożysko i było ok. więc, za co ono właściwie odpowiada, kiedy należy je wymienić i jaki to ma numer katalogowy albo od czego zamawiać samo łożysko?
-
Łożysko wyciskowe sprzęgła powinno się wymieniać przy okazji roboty sprzęgła. No chyba, że jest dobre, ale dla świętego spokoju warto, bo potem znów trzeba wszystko rozkładać.
Jak szumi to oczywiście wymienić. Nie jest drogie ok 40zł kosztuje. Łożysko wyciskowe jest takie same w każdym polonezie czy to ohv, rover, diesel. Przed montażem dokładnie wyczyścić tulejkę na której pracuje.
-
A czy to łożysko może być winne ślizgania sprzęgła?
-
Nie, nie ma z tym nic wspólnego
-
Aktualnie po puszczeniu sprzęgła coś u mnie szumi, mniemam że to to łożysko.
Może szumieć Ci już skrzynia ;p wcale nie musi łożysko
-
jak puscisz sprzeglo i szumi to skrzynia, jak wcisniesz sprzeglo to lozysko oporowe.
-
Pewnie mało oleju jest, bo wypluła.
-
Cytat: Sparrow w Październik 05, 2011, 11:36:39
Aktualnie po puszczeniu sprzęgła coś u mnie szumi, mniemam że to to łożysko.
Może szumieć Ci już skrzynia ;p wcale nie musi łożysko
Szumi Ci,łożysko wałka sprzęgłowego,i ten typ tak ma. U mnie już 11 lat szumi,i nic się nie dzieje,w lecie głośniej,w zimie nie słychać.Ewentualna wymiana nie wiele Ci pomorze.
-
Dzień dobry
Czy mógłbym tutaj Was prosić o pomoc przy doborze łożyska oporowego do poldka 1.4?
Niedawno kupiłem poldorovera z szarpiącym sprzęgłem i dziś kolega rozmontowal sprzęgło. Było założone tarcza 200mm i docisk 200mm. Natomiast łożysko oporowe było wsadzone identyczne jak w 1.5 1.6
Kupiłem już tarcze i docisk 190mm, ponoć oryginalne do poldorovera.
Chciałbym się zapytać czy do tarczy i docisku 190mm pasuje i będzie współpracowało takie łożysko jakie wyjął kolega ?
Pisaliscie w tym wątku że łożyska oporowe są te same do 1.4 1.5 czy 1.6
Jednak kolega kiedyś rozbierając innego Rovera wyjął z niego fabryczne łożysko, które było nieco inne niż te z 1.5 1.6
Czy łożysko z poniższego linku, będzie współpracowało z tarcza i dociskiem 190mm ?
https://allegro.pl/oferta/lozysko-oporowe-luk-500-0024-10-10040251751
-
Łożyska oporowe we wszystkich polonezach są te same. Warto brać z firmy luk/sachs
-
Powiedz lepiej gdzie kupiłeś nowe sprzęgło 190mm? Łożysko z twojego linku jest jak najbardziej odpowiednie. W przypadku Poloneza pasuje do każdej wersji silnikowej
-
Dziekuje wam za pomoc :]
Tarcze i docisk 190mm... zaryzykowałem i kupiłem na allegro. Zobaczymy co przyjdzie w paczce...
-
Rok temu dociski 190 normalnie były dostępne na allegro za 100 zł +/-, tarczę dałem ponownie okuć za 60 zł bo tłumiki drgań były ok więc sprzęgło z nowym łożyskiem wyszło 200 zł
-
Kupiłeś ten zestaw ? https://allegro.pl/oferta/oryginalny-zestaw-sprzegla-valeo-801117-10133602894?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=NmFlNDk0YzMtOTQxYi00Y2JkLThiMTgtYzRkYzM4NmM1NTY0AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=2c8721ca-a2c0-46a0-ab75-368c4a400b7a
-
Nie. Nie ten.
Kupiłem to :
https://allegro.pl/oferta/tarcza-sprzegla-polonez-1-4-rover-oryginal-10992298990?bi_s=ads&bi_m=listing%3Amobile%3Aqueryandcategory&bi_c=ODc3ZmI4ODAtMWEyNC00NDA4LTkwN2EtMGVlZDRkOWMyNzU3AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=635e9dfc-a031-4c5f-8ce1-5d9c86bcb461
I do tego docisk od tego samego sprzedawcy, ponoc tez orginał ze starych zapasów. Nie mam juz linka zeby zapodać. Jutro przyjdzie, zobaczymy.
A ten co Majonez wstawiles to dobry, czy zły ? :)
-
Też powinien pasować, jedynie trzeba dokupić łożysko oporowe. Sprzęgło 190 nie było wykonywane specjalnie pod poldorovera, tylko istniało już wcześniej w starszych roverach przy debiucie k serii.
-
Szkoda tylko, że to Valeo
-
A to jakiś problem ?
-
Szybko się kończą i często się zdarza, że sprężyna jest za slaba