Autor Wątek: Wtrysk Argenta - Problem  (Przeczytany 7638 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wtrysk Argenta - Problem
« dnia: Wrzesień 14, 2009, 11:25:54 am »

Siurzewski

  • Gość
Witam

Mam olbrzymi problem z samochodem po wymianie wtrysku w swoim Poldolocie. Kiedy kupiłem samochód , pod maską do silnika 2000 podpięty był wtrysk z Poloneza 1.6 GLI ( Bosh ), zapłon też z takiego samego auta. Efektry były do przewidzenia, chodził jak dobra OHVka.

Po kilku miesiącach udało mi sie zakupić wtrysk od Argi. Całej historii przedstawiał nie będę bo szkoda czasu. Do rzeczy:

W chwili obecnej wszystko jest poskładane i mam następujące objawy.

Silnik zapala , nie od razu trzeba troche pokręcić
Pracuje na dośc wysokich obr ( 1500 ), jak po chwili obroty maja spaść na ustawowe 800-100 silnik gaśnie. Jedynym sposobem utrzymania niskich obrotów jest trzymanie auta na gazie, mało tego dym z rury jest koszmarnie czarny.

Silnik zdrowy na 1000%, kompresja 11,5 - 12
Głowica po remoncie miesiąc temu
Świece nowe
Przewody nowe
Czujniki poł wału nowe
Digiplex MED 406 ( Croma ) ale na 100% taki działa.
Komputer org

Przepływka od Peugeota 206 GTI.

Kiedy odebrałem samochód od mechanika , po naprawie głowicy silnik bardzo ciężko zapalił w sumie chyba po 30 minutowym kręceniu i ciągłych próbach.
Kiedy zapalił efekt gaśnięcia wystepował tak jak teraz , miał bardzo wysokie obroty ok 3000. AUTO NIE KOPCIŁO !!. Zrobiłem nawet jazdę próbną. Po powrocie zaczoł sie ksztusić i przestał palic na wszystkie cylindry.

Uszczelnilismy dolot.
Wymieniliśmy listwe wtryskową z szarej na żółtą ( mam żółte wtyczki )

Samochód zapalił , obroty ok ale zjawisko gaśnięcia wystepowało nadal. Jazda próbna , silnik słabszy i przerywał ( brak równej pracy.

Wróciliśmy do szarej listwy , samochód już nie zapalał

Walka od tego momentu trwała kilka tygodniu auto nie chciało zapalać a jak juz zapaliło , pracowało na 2-3 cylidrach , prychało strzelało w dolot.

Rozebrałem to całe ustroństwo jeszcze raz , założyłem nowe czujniki poł wału, poczyściłem wszystkie wtyczki, wróciłem do żółtej listwy ( podejżewając zbyt wysoką wydajność wtrysków a co za tym idzie zalewanie silnika ).

Aktualnie , silnik odpala, zjawisko gaśnięcia na niskich obrotach jest nadal. Silnik wkręca sie na obroty, kopci nadal na czarno.

Czy macie Panowie jakieś rady ????

Obecnie jest na etapie poszukiwania oryginalnej przepływki od Argi , 5 pinowej. Czy może ktos z Was wie jaka przepływkę od innego samochodu można włożyć pod maske ??

Czy ktos ma jakąś teorie dlaczego samochód nagle zaczął kopcić na czarno ??

Z góry dziękuje za pomoc

Wtrysk Argenta - Problem
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 14, 2009, 11:52:00 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6602
  • Płeć: Mężczyzna
Stawiam na źle ustawione wałki lub zbyt dużą ilość paliwa. Ma to sens? :roll:
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Wtrysk Argenta - Problem
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 14, 2009, 12:07:48 pm »

Siurzewski

  • Gość
Rozrząd jest ustawiony na znaki, zresztą robiłem to dwa razy. To że ma za dużo paliwa to też wiem. pytanie tylko czy zmiana przepływki coś zmieni bo czytałem juz różne opinie, np taka że silnik bez przepływki też będzie smigał i niekoniecznie musi kopcic na czarno.

Wtrysk Argenta - Problem
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 14, 2009, 12:23:09 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
To odepnij przepływkę.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Wtrysk Argenta - Problem
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 14, 2009, 12:28:45 pm »

Siurzewski

  • Gość
Nie zapala

Wtrysk Argenta - Problem
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 14, 2009, 14:59:24 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6602
  • Płeć: Mężczyzna
Jak tak to od początku można było założyć że wszystko to wina przepływomierza. :!:
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Wtrysk Argenta - Problem
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 14, 2009, 19:40:18 pm »

Siurzewski

  • Gość
Bzdury piszesz kolego, jak nie masz pojęcia o temacie to poprostu sie nie wypowiadaj.

Raczej gdyby nie było zmiany po odpięciu to można było by przyszpuszczać że przepływka nie działa.

Wtrysk Argenta - Problem
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 14, 2009, 20:30:40 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3414
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
U mnie podobne objawy były w sytuacji, gdzie rozrząd przestawił się o 4 zęby. Znaki na kołach dobrze wybite, w sensie, czy nie nabijane jakieś nowe... bo i takie kwiatki się zdarzają.
Wałki jak rozumiem seryjne i krzywki dobre.
Czy obwód WN jest w 101% pewny? To, że świece i kable nowe to jeszcze nic, zdarza się różny szmelc w sklepach. Komputer również wykluczyłeś, na jakiej podstawie, dawałeś drugi na podmiankę?
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Wtrysk Argenta - Problem
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 14, 2009, 22:33:51 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Powiem tak ja mam L Jetronicka u siebie i działa to elegancko  :wink:  auto odpala od strzała nie wiem czy ta przepływka ci nie bruździ podobno pasują z VW 1,8 jak pamiętam tych z 90 lat mogę się mylić, czy próbowałeś odpiąć przepływkę w czasie pracy silnika ? np.  odpiąć ją przy 4-5 tys. czy dalej będzie kopcenie ?  Zapłon też może ci bruździć ja u siebie mam zapłon z poloneza 1,6 GLE i auto gania. Pamiętam jak u kumpla w oplu jedna świeca była zagięta że nie dawała iskry auto kopciło jak dzikie, bez przepływki auto nie powinno normalnie jeździć w końcu ona steruje ile benzynki ma trafić

Wtrysk Argenta - Problem
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 14, 2009, 22:44:35 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
A pompa paliwa i regulator ciśnienia jest dobry? może po prostu za duże ciśnienie paliwa jest? na szybko to spróbować zagiąc wąz, lub na chwile odłaczać pompę i zobaczyć co się będzie dzialo
to, że dostaje za dużo paliwa jest ewidentne. a czy wtryski nie "leją"? znaczy szczelne są?
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Wtrysk Argenta - Problem
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 14, 2009, 22:55:39 pm »

200sx

  • Gość
wiem ze to nie to auto ale...
u mnie na zrąbanej przepływce wogóle nie palił,jak juz zapaliła to dymiła na czarno ale tak fest fest  :| (spalanie około 30 litrow bo raz wybrałem sie do roboty z tą przepływką...) zero mocy,gasła.

zmień przepływke na ori a powinno sie to poprawic, ja po zmianie nie poznałem auta  :shock:

to jest przepływka klapkowa? zdejmij plastikową pokrywe i zobaczysz suwak i potencjometr, reguluj nim sobie dawke paliwa palcem ostrożnie,zobacz czy dymi na wolnych na czarno jesli dasz mniej paliwa.

Wtrysk Argenta - Problem
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 14, 2009, 23:42:21 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "jimo#1921"
Komputer również wykluczyłeś, na jakiej podstawie, dawałeś drugi na podmiankę?

Jest tak debilnie prosty ze jakiekolwiek uszkodzenie spowoduje ze auto nawet nie pierdnie, a ono chodzi tyle ze nie ma wolnych obrotów w ogóle a wcześniej jeździło. Po przeprowadzeniu diagnostyki według książki wszystkie czujniki sa ok  i mieszczą się w granicach oprócz jednej oporności przepływomierza. Przepływomierz ma prawie identyczny numer jak ten orginalny -rożni sie ostatnia cyfra w numerze i o 18 ohmów mniejsza opornością. Próbowaliśmy tez podpiąć przeplywke od 2.0 opel(Ascona/manta) i na tamtej chodził bardzo kulawo(tyle ze tej przepływki nie jestem pewien nawet na 50 % bo dostałem ja w gratisie do innych rzeczy i sie zacina  ) Wtryskiwacze ok dają ładna mgiełkę i nie lecą
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Wtrysk Argenta - Problem
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 15, 2009, 03:01:36 am »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
W omegach było tak z przepływką że wystarczyło zdjąć wąż bez odłączenia przepływki i już nie trzymało wolnych obrotów ani nie wchodziło na obroty. Przepływka to druga przepustnica :)

Wtrysk Argenta - Problem
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 15, 2009, 12:38:38 pm »

Siurzewski

  • Gość
Cytat: Stingerek
Cytuj (zaznaczone)


Skoro auto zalewa, kopci .. to moze byc walnięty regulator ciś paliwa.


Mamy dwie listwy , na obu walnięty ??

[ Dodano: 15 Wrz 2009 12:43 ]
Cytat: "jimo#1921"
U mnie podobne objawy były w sytuacji, gdzie rozrząd przestawił się o 4 zęby. Znaki na kołach dobrze wybite, w sensie, czy nie nabijane jakieś nowe... bo i takie kwiatki się zdarzają.


Jest napewno dobrze bo jeździłem samochodem na wtrysku od Poloneza ( Bosh ) i nie było problemów z samochodem. Rozrząd zakładałem juz 2 razy dla pewności jest wszystko tak jak powinno być

Cytat: "jimo#1921"

Czy obwód WN jest w 101% pewny? To, że świece i kable nowe to jeszcze nic, zdarza się różny szmelc w sklepach. Komputer również wykluczyłeś, na jakiej podstawie, dawałeś drugi na podmiankę?


Nie podmieniałem kompa, wychodze z założenia że skoro daje wysterowanie na wtryskiwacze to jest sprawny.

Świece kable są nowe, zapłon jest , co może byc zrąbane ?? Iskra za słaba ??

Wtrysk Argenta - Problem
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 15, 2009, 21:47:54 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Jeżeli uważasz że z wtryskiem jest wszystko ok kombinuj z zapłonem. Podstawowe pytanie jaka masz ustawioną przerwę na świecach ?

Wtrysk Argenta - Problem
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 15, 2009, 22:12:14 pm »

bodzik

  • Gość
A czy zapłon jest w odpowiednim momencie? Sprawdzaliście/podmienialiście rozdzielacz?
Ogólnie najważniejsze pytanie: czy silnik pracuje normalnie przy jakichkolwiek obrotach?

Wtrysk Argenta - Problem
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 16, 2009, 00:59:54 am »

Michael

  • Gość
Ja bym zastapił na szybko przepływke map sensorem porzyczony z copue z rodziny fiatów to raz jezeli zacznie poprawnie chodzic to znaczy ze przepływka sie przycina dwa ze cisnienie paliwa jest za duze 3 a moze którys zawór sie spierdaczył i zaczyna tak pracowac skoro nie ma wolnych obortów to znaczy ze komp zle steruje mieszanka na wolnych obrotach diagosntyka komputerowa i strojenie tego prawde ci powie moze program jest trzasniety albo obwód na kompie jest zle przelutowany jezeli komp nie był grzebany to zostaje ci zapłon.Pozdro i powodzenia

Wtrysk Argenta - Problem
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 16, 2009, 08:37:40 am »

Siurzewski

  • Gość
Cytat: "Łukasz!842!"
Jeżeli uważasz że z wtryskiem jest wszystko ok kombinuj z zapłonem. Podstawowe pytanie jaka masz ustawioną przerwę na świecach ?


Nie wiem , wsadziłem tak jak kupiłem , nie pomyślałem o takim szczególe. Skoro pali na 4 garki to chyba jest iskra :)).
Jaka powinna byc przerwa ??

[ Dodano: 16 Wrz 2009 08:38 ]
Cytat: "bodzik"
A czy zapłon jest w odpowiednim momencie? Sprawdzaliście/podmienialiście rozdzielacz?
Ogólnie najważniejsze pytanie: czy silnik pracuje normalnie przy jakichkolwiek obrotach?


Zapłon jest ok, palec na nażynke w obudowie. Rozdzielacz mam tylko jeden.
Tak silnik pracuje ok z wyjątkiem obr jałowych.

[ Dodano: 16 Wrz 2009 08:45 ]
Cytat: "Michael"
Ja bym zastapił na szybko przepływke map sensorem porzyczony z copue z rodziny fiatów to raz jezeli zacznie poprawnie chodzic to znaczy ze przepływka sie przycina dwa ze cisnienie paliwa jest za duze 3 a moze którys zawór sie cenzura i zaczyna tak pracowac skoro nie ma wolnych obortów to znaczy ze komp zle steruje mieszanka na wolnych obrotach diagosntyka komputerowa i strojenie tego prawde ci powie moze program jest trzasniety albo obwód na kompie jest zle przelutowany jezeli komp nie był grzebany to zostaje ci zapłon.Pozdro i powodzenia


Człowieku jaki map sensor ?? Co ma map sensor do przepływomierza klapowego ??

Co do ciśnienia paliwa to odpowiada za to regulator na listwie więc można pompowac ile chcesz i tak wyreguluje na 3 bary. Ciśnienie ws normie tj 3 bary.
Można oczywiście przypuszczać że regulator jest uwalony, ale listwy mamy dwie i na obu jest to samo.

Diagnostyki komputerowej drogi znawco w tym wtrysku sie nie robi bo to lata 80. Diagnostyke robi sie lampką bądź miernikiem sprawdzając napięcia na podzespołach lub oporność.

I jaki obwód na kompie lutowany co ty gadasz  :wink:

I nie bardzo rozumiem co ma zapłon do spalania mieszanki. Auto kopci na czarno więc dostaje za duzo paliwa co tu ma zapłon do tego to nie wiem. Czekam na teorie, każda nawet najgorsza sie przyda

Wtrysk Argenta - Problem
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 16, 2009, 09:52:31 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)


I nie bardzo rozumiem co ma zapłon do spalania mieszanki. Auto kopci na czarno więc dostaje za duzo paliwa co tu ma zapłon do tego to nie wiem. Czekam na teorie, każda nawet najgorsza sie przyda

Jak to co ? Za wczesny czy za pozny spowoduje spalanie stukowe, autko nie bedzie pracowac na wolnych obrotach. I moze kopcic bo niespręona mieszanka nie spali się w całości i zostanie wydmuchana do rury i dopiero tam moze sie spalić (strały w wydech).
Koledze w tym silniku co chwila obraca się aparat zapłonowy (jakoś marnie to prykręcone czy jak / ) w kazdym raie potrafi zgubić wolne obroty, lub złapać mega muła miedzy 1500a 2500RPM (na postoju oczywiscie nie chce sie wkrecac). Wiec przyjrzyj się apracikowi.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Wtrysk Argenta - Problem
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 16, 2009, 14:16:29 pm »

Michael

  • Gość
Drogi znawco lata 80 nie oznaczały ze ludzie zyli w jaskiniach i owszem robi sie lutowanie kompów pracuje w tuningu wiec co nieco wiem wyjmij przepływke zastap ja map sensorem a on prawde ci powie map sensor ma to do klapkowca ze przyczyna złej pracy moze byc zrabana przycinajaca sie klapka na jałowym biegu i tyle w tym temacie