Autor Wątek: 2.0 DOHC sierra w df  (Przeczytany 7467 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

2.0 DOHC sierra w df
« dnia: Wrzesień 02, 2010, 14:47:06 pm »

Michael

  • Gość
Witam sorki ze zkaładam kilka tematów ale rozwazam rózne opcje przekładki silnika do fiaciora rozmawiałem dzisiaj z młodym i nakrecał mnie ostro na temat silników forda z tym ze nie koniecznie ohc. Wiec zastanawiam sie nad przekładka silnika dohc z sierry najprosciej i najtaniej wyjdzie kupic cała sierre na czesci, nie sa one drogie z silnikiem 2.0 i teraz tak co poza silnikiem skrzynia n9 i wałem, który trzeba bedzie przerobic pod mocowanie do mostu fiata bedzie mi jeszcze potrzebne. Słyszałem ze są straszne kombinacje z zamachem i sprzegłem jak to tam działa, i ze trzeba robic flansze pod rozrusznik ?? pompe wspomagania przekładac na prawa strone do tego wiem tez ze trzeba sobie dorobic łapy pod silnik ale to nie problem, młody moze mi użyczyc swoich i zrobie sobie identyczne .A jak z poduszka skrzyni biegów i wału ?? jezeli cos pominałem to prosze o dopisanie tego zebym mógł sobie z tego stworzyc małe kompendium wiedzy pozdrawiam

2.0 DOHC sierra w df
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 02, 2010, 15:16:30 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Michael, polecam artykuły Elwooda#1887, jest tam foto Borka z 2.0 DOHC forda i krótki opis.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

2.0 DOHC sierra w df
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 02, 2010, 23:14:34 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Michael"
Witam sorki ze zkaładam kilka tematów ale rozwazam rózne opcje przekładki silnika do fiaciora rozmawiałem dzisiaj z młodym i nakrecał mnie ostro na temat silników forda z tym ze nie koniecznie ohc. Wiec zastanawiam sie nad przekładka silnika dohc z sierry najprosciej i najtaniej wyjdzie kupic cała sierre na czesci, nie sa one drogie z silnikiem 2.0 i teraz tak co poza silnikiem skrzynia n9 i wałem, który trzeba bedzie przerobic pod mocowanie do mostu fiata bedzie mi jeszcze potrzebne. Słyszałem ze są straszne kombinacje z zamachem i sprzegłem jak to tam działa, i ze trzeba robic flansze pod rozrusznik ?? pompe wspomagania przekładac na prawa strone do tego wiem tez ze trzeba sobie dorobic łapy pod silnik ale to nie problem, młody moze mi użyczyc swoich i zrobie sobie identyczne .A jak z poduszka skrzyni biegów i wału ?? jezeli cos pominałem to prosze o dopisanie tego zebym mógł sobie z tego stworzyc małe kompendium wiedzy


U mlodego podstawowym problemem bylo to ze swap mial byc szybki, tani i bez przerabiania polowy auta. Z zwiazku z czym zapadla decyzja o zostawieniu skrzyni N9 ktora tam jest i podpieciu silnika dohc ze sierry/scorpio ktory to trafil sie w dobrej cenie a ma on  identyczne mocowanie do skrzyni. Okazalo sie ze silnik ma bardzo duze i grube kolo zamachowe, i nie wejdzie ono w obudowe skrzyni N9 a do dohc nie da sie przykrecic kola od pinto. Aby to ominac sa dwa wyjscia
1) Dorobic flansze aby zdystansowac silnik
2) Zastosowac kolo zamachowe od silnika CVH 1,8 albo Zetec 1.8/2.0
Poniewaz u siebie bedziesz montowal od zera to kup silnik z dedykowana skrzynia tj MT 75 i caly ten zestaw zamontuj -skrzynia MT 75 wymiarowo pasuje bardziej od N9, a dodatkowo przerobienie walu napedowego jest latwijsze poniewaz rozstaw srub na skrzyni jest taki sam jak w FSO a sama skrzynia jest chyba lzejsza niz N9
Tylko najpierw sie zdecyduj co KONKRETNIE chcesz zrobic, bo akurat wyspawanie lap(od mlodego nie beda pasowac) to jeden z mniejszych problem jakie beda przy fordowskim dohc w DF poniewaz jak zapewne zauwazyles jest to silnik duzo wiekszy i bardziej skomplikowany niz ohc ktory ma mlody a zazwyczaj wystepuje jeszcze na wtrysku gdyz gaznikowce sa rzadkie i maja zaledwie 109 KM

Zainteresowanych informuje ze Mlody zostaje przy ohc poniewaz przy jego stylu jazdy w DOHC najpierw zagrzalby motor, potem zapewne zacznie klepac hydraulika a na koniec padnie uszczelka pod glowica
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC sierra w df
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 03, 2010, 05:37:41 am »

Michael

  • Gość
no to tutaj mnie z łapami zaskoczyłeś ale ok w sumie to mały problem ok jako ze jestescie znawcami tematu forda czy skrzynia mt75 wystepuje w sierrach dohc czy w innych modelach z silnikem dohca ? bo mysle o kupieniu całej sierry i przekłądaniu wszystkiego.Napewno chce w tym wypadku załadaowac wtrysk blos i lpg ceny paliwa jednak są za wysokie dla mnie. Rozumiem ze koło zamachowe rozwiaze problem a sprzegło zostaje to co jest przy skrzyni mt75 czy tez jest jakis problem z tym ?? pozdro

2.0 DOHC sierra w df
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 03, 2010, 12:06:35 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Jak kupujesz cala sierre to o nic sie nie martwisz, nic nie trzeba zmieniac poniewaz fabrycznie 2.0 dohc oraz 2,3 DOHC z wieloryba bylo laczone z MT 75 zarowno sierra jak i scorpio, problem sie zaczyna jak chcesz dac skrzynie N9 do tego silnika ale Ciebie to nie dotyczy poniewaz pasujaca skrzynie bedziesz mial w komplecie razem z motorem -sorry ale prosciej juz nie potrafie
Tutaj widac czemu wielkie kolo zamachowe sie nie miesci w obudowie N9 :
http://allegro.pl/silnik-2-0-dohc-8v-ford-scorpio-sierra-i1214287122.html
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC sierra w df
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 03, 2010, 12:13:50 pm »

Michael

  • Gość
ale sam wywnioskowałem z twojego poprzedniego posta ze moge zostawic mt 75 która daje rade i o to mi chodzi zeby pół roku nie kompletowac gratów tylko kupic całe sprawne auto i rozebrac je.A czy wiecie moze co z podpora wału i skrzyni ??

2.0 DOHC sierra w df
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 03, 2010, 12:16:49 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "Elwood#1887"
Zainteresowanych informuje ze Mlody zostaje przy ohc poniewaz przy jego stylu jazdy w DOHC najpierw zagrzalby motor, potem zapewne zacznie klepac hydraulika a na koniec padnie uszczelka pod glowica

do tego dodałbym jeszcze pęknięcie głowicy :mrgreen: , która w DOHCu jest aluminiowa...
Generalnie do normalnej jazdy i niemodzenia DOHC forda jest fajny, trzeba dbać o układ chłodzenia, bo jak nie to j/w :wink:
moce od 105 do 125 KM. Najmocniejszy jest ten bez katów i sondy, czyli N9A (bodajże).
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

2.0 DOHC sierra w df
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 03, 2010, 17:38:51 pm »

Michael

  • Gość
ja mysle ze moc 120 koni w poczatkowej fazie w zupełnosci wystarczy a dwa ze wydaje mi sie ze dohc chociazby patrzac po forum sierra fan jest dosyc mocno tuningowalnym motorem chociazby pod kompresor albo turbo :D

2.0 DOHC sierra w df
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 03, 2010, 21:02:45 pm »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
A jak jest z masą 2.0 DOHC i 2.3 DOHC,czy w zestawie ze skrzynią MT 75 będzie to dużo lżejsze od Pinto+N9?Czy da radę zrobić zestaw DOHC+koło zamachowe Zetec+MT75  i jak jest z wytrzymałością MT75 i czy będzie trzeba w Polonezie tunel ruszać?
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW

2.0 DOHC sierra w df
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 03, 2010, 21:09:01 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Bogdan611, tunelu ruszać nie trzeba, podejrzewam że 2.3 wejdzie bez większych zabaw.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

2.0 DOHC sierra w df
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 03, 2010, 22:55:36 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
W OHC forda też da się wydusić 200 KM bez turbo :twisted:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

2.0 DOHC sierra w df
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 04, 2010, 00:23:53 am »

Michael

  • Gość
a czy ja moge prosci link do artykułu kolegi elwooda o poldzie z silnikiem dohc forda ?? i dwa czy w fiacie jest podobny problem z alternatorem i trzeba zakłądac staba od rovera .Prosiłbym o podesłanie linku do arktykułu zeby nie zadawac bez sensu kolejnyc pytan pozdro

2.0 DOHC sierra w df
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 04, 2010, 03:03:34 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Michael"
.Prosiłbym o podesłanie linku do arktykułu zeby nie zadawac bez sensu kolejnyc pytan pozdro
Czy tak ciezko wejsc do dzialu artykuly i sposrod 30 tematow znalesc ten odpowiedni poczym go otworzyc i przeczytac ? :roll: Moze warto by bylo samemu cos poszukac i sie dowiedziec a nie czekac na gotowe... Inaczej to cienko widze ta przekladke w Twoim wykonaniu :|
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC sierra w df
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 04, 2010, 10:01:55 am »

Michael

  • Gość
no ja własnie nie za bardzo wiedziałem gdzie tego szukac dzieki za info pozdrawiam

2.0 DOHC sierra w df
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 04, 2010, 19:07:57 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
A dlaczego nie wsadzić od razu silnika z RS2000 - ten sam motor z głowicą 16v , 150km w serii , problemem będzie przerobienie ssącego , reszta poza chyba odmą albo bagnetem jest taka sama. Berkut z racingforum wsadzał ten silnik do sierry i jemu się to udało.
Escort z tym silnikiem , chipem wolfa , dolotem k&n oraz wydechem jakimś włoskim nieźle masakruje - kumpel takiego ma.
Coś mi wspominał że można wsadzić dół z galaxy 2.3 , głowicę chyba też , właki z rs2000 i wypluwa to ok 170km , silnik w galaxy jest wzdłużnie - może kolektory by od razu podpasowały :D
"jest ryzyko , jest zabawa"

2.0 DOHC sierra w df
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 04, 2010, 19:26:07 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Cytat: "święty"
silnik w galaxy jest wzdłużnie - może kolektory by od razu podpasowały  

w galaxie jest w poprzek, za to w scorpio wielorybie 2,3 16v  jest wzdłużnie połączony z mt75  :D
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

2.0 DOHC sierra w df
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 04, 2010, 20:18:07 pm »

Michael

  • Gość
Nie wiem czy znalezenie rs z mt 75 bedzie takie proste

2.0 DOHC sierra w df
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 04, 2010, 21:40:32 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Przyznaję że na fordach się nie znam, ale z tego co wiem rs2000 ma skrzynie mtx75, co jest odmianą przednionapędową skrzyni mt75 i to by się zgadzało więc połączenie silnika ze skrzynią mamy dość proste - silnik rs 2000 i skrzynia mt 75
"jest ryzyko , jest zabawa"

2.0 DOHC sierra w df
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 05, 2010, 02:22:53 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Po raz setny napisze KAZDA skrzynia od R4 forda pasuje do kazdego silnika fordowskiego R4(do mazdy juz nie) i to samo tyczy sie V6. Dlatego do taunusa czy caprii 1.6 ohc bez problemu zapniesz zeteca z mondeo czy 2,3 16 V z scorpio wieloryba lub 1,7 16V z pumy a w przypadku gdy byla to wersja 2,3 lub 2.0 V6 zapniesz tam 2,9 24V albo 4,0 ohv z explorera. Problem moze jedynie wynikac z roznych sprzegiel i kol zamachowych oraz wytrzymalosci skrzyni ale jak pokazuje praktyka na wszystko sa sposoby
 Dlatego RS 2000 albo 2,3 16V bez problemu zepniesz z Mt75 a po wymianie kola zamachowego takze z N9 poniewaz bazuja na tym samym bloku co 2.0 dohc ze sierry

Cytat: "święty"
Coś mi wspominał że można wsadzić dół z galaxy 2.3 , głowicę chyba też , właki z rs2000 i wypluwa to ok 170km

Na dol od 2.3 montuje sie  czapke i osprzet od RS 2000 z silnika wywala sie walki wywazajace (czy jakos tak) i wtedy masz okolo 160 KM w orginale silnik 2,3 ma 147 KM i mozecie wierzyc na slowo ze daje rade w scorpio  :mrgreen: a tym bardziej w taunusie czy caprii albo DF ktore waza prawie polowe mniej. 2,3 16V w DF to fiaton zabojca :twisted:  i rovera odklada sie na polke z napisem " nie wracaj wiecej"

Cytat: "Leonek1321"
w galaxie jest w poprzek, za to w scorpio wielorybie 2,3 16v jest wzdłużnie połączony z mt75
Silnik ten sam rozni sie jedynie osprzetem np miska olejowa czy kolektorami
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC sierra w df
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 05, 2010, 10:10:44 am »

Michael

  • Gość
a ja mam jeszcze jedno pytanie bo wiem ze w poldofordzie trzebya było wynależc lub tez zrobic sobie stabilizator a czy tak jak pisalisci stab rovera przy dohcu rozwiaze problem w kancie i dwa czy nie ma czasem mozliwosci przeniesienia alternatora a nie ciecie podłuznicy ??