Autor Wątek: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017  (Przeczytany 238365 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1280 dnia: Listopad 07, 2017, 21:06:38 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
No niby tak :) ale mowa jest o polonezie, jak by nie było. Nie wiem, kiedy był zagazowany, ale podejrzewam, że jakieś dwadzieścia lat temu, bo polonezy minusy były gazowane jeszcze w ubiegłym wieku; później raczej się nie zdarzało.
Najeździł się na tym gazie jak jasna cholera...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1281 dnia: Listopad 07, 2017, 21:10:03 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1312
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Kiedyś gazowanie polonezów było można powiedzieć nawet modne. :-)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1282 dnia: Listopad 07, 2017, 21:57:40 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Polonez bez gazu, to Polonez zepsuty.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1283 dnia: Listopad 07, 2017, 22:24:25 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13833
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
moze nie tyle zepsuty, co nie w pelni sprawny
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1284 dnia: Listopad 07, 2017, 22:33:22 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Rzec by można burżujski.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1285 dnia: Listopad 07, 2017, 22:37:59 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3129
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Taaa... Jeździłem roverem i GSi bez gazu i z gazem, najważniejszy atut gazu jest taki, że jest on 2x tańszy niż benzyna, poza tym ogólne zachowanie się silnika zdecydowanie na + w przypadku benzyny.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1286 dnia: Listopad 07, 2017, 23:21:09 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
A jaka to jest różnica w zachowaniu silnika?

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1287 dnia: Listopad 07, 2017, 23:43:40 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13833
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
na gazie chodzi rowniej i nie odcina lutututu (na mikserze ofkoz) ,czyli nie rover
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1288 dnia: Listopad 08, 2017, 00:06:58 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3129
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Praktycznie zawsze pali od strzała, równiej pracuje, wciskasz gaz i silnik zaczyna ciągnąć niezależnie od obrotów, gdzie przy gazie czuć w pewną dziurę w mocy, ciężej zadusić gdy toczysz się w korku.
Paradoksalnie nawet spalanie na benzynie nie zabijało/ja. Bo OHV na benie po "mieście" pali do 11l/100km, w trasie 7-8l/100km. Na gazie było to analogicznie 14-16l/100km (a i czasem ponad 20l się zdarzyło :) ) i 9-11l/100km. Dla rovera (1,4) średnio w miejscu wychodziło jakieś 8-8,5l/100km w trasie 6,5-7,5l/100km i na LPG również analogicznie 14-17l/100km i trasa 8,5-10l/100km.
Także gdyby nie cena benzyny to osobiście wymontowałbym gaz z Atu bo tylko zabiera i tak już stosunkowo niedużą ilość miejsca i pod maską i w bagażniku.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1289 dnia: Listopad 08, 2017, 00:22:15 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6593
  • Płeć: Mężczyzna
Może nie z autem, ale dowiedziałem się ostatnio że OSIN to polski producent zegarków i dotarło do mnie że mam taki zegarek od wielu lat.
Wolałbym wprawdzie Xicorra FSO, albo jakiegoś Gerlacha, ale OSIN to jedyny polski zegarek który można kupić w cenie zegarka, a nie w cenie samochodu.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1290 dnia: Listopad 08, 2017, 01:09:14 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4684
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Praktycznie zawsze pali od strzała, równiej pracuje, wciskasz gaz i silnik zaczyna ciągnąć niezależnie od obrotów, gdzie przy gazie czuć w pewną dziurę w mocy, ciężej zadusić gdy toczysz się w korku.
Paradoksalnie nawet spalanie na benzynie nie zabijało/ja. Bo OHV na benie po "mieście" pali do 11l/100km, w trasie 7-8l/100km. Na gazie było to analogicznie 14-16l/100km (a i czasem ponad 20l się zdarzyło :) ) i 9-11l/100km. Dla rovera (1,4) średnio w miejscu wychodziło jakieś 8-8,5l/100km w trasie 6,5-7,5l/100km i na LPG również analogicznie 14-17l/100km i trasa 8,5-10l/100km.
Także gdyby nie cena benzyny to osobiście wymontowałbym gaz z Atu bo tylko zabiera i tak już stosunkowo niedużą ilość miejsca i pod maską i w bagażniku.

To coś masz skopaną instalację, bo siłą rzeczy, przez niedziałającą pompę w abimexie od 4 miesięcy jeżdżę i odpalam tylko na gazie. Odpala zawsze idealnie, spalanie trasa - 9L, miasto - 13 - 14 L (a mam niestety bardzo ciężką nogę), do tego mam jeszcze gównianą instalację udającą drugą generację i parownik tomasetto AT-07 z twardymi membranami, czekający na wymianę. I ja narzekałem, że mi dużo pali :D. Problemów z dynamiką brak, przed regulacją owszem, były.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1291 dnia: Listopad 08, 2017, 01:35:51 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3129
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Na gazie też odpala, trzeba trochę pokręcić, ale odpala, bo pompa paliwa też mi padła, więc odpalanie na LPG było priorytetem :) Jak była OHVka to palił prawie, że od razu, ale lubił się zalać. Dziura w mocy to prawdopodobnie wina starych membran w reduktorze i brak bieżącej korekty składu mieszanki przez akutator (czy jak to ustrojstwo się nazywa).
Człowieku ja mieszkam w takim "mieście", że rzadko trasa z punktu A do B przekracza 5 km, więc de facto silnik nawet się dobrze nie zagrzeje, a już jest wyłączany. Jak jeżdżę po Krakowie to przy mniejszym natężeniu ruchu spalanie LPG spada do ok. 12l, a przy dużym natężeniu mieści się do 13-14l, czyli średnie korkowe wychodzi ~13l.
Myślę, że gdyby nie urzędasy, którzy zamiast Kraków odkorkować, korkują go coraz bardziej to spalanie w rzeczywistym miejskim mogłoby wynieść ok 10-11l.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1292 dnia: Listopad 08, 2017, 01:44:49 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4684
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
A myślisz, że ja mieszkam przy autostradzie, wskakuję na nią, jadę 20 minut i zjeżdżam elegancko pod samą bramę? Też jazda przez miasto, korki, czasem jadę pierwsze 3km w miarę szybko, a pozostałe 3 pokonuję na jedynce i dwójce, dzięki cudownym wymysłom typu "tempo 30" (w praktyce - 10-15km/h).

Miasto zawsze opłaca się zakorkować, kiedy głównym priorytetem są rowerzyści, donice z kwiatami i wyłączone ulice pod "uchlej się i pokaż na co się stać, czyli Mariacka w Katowicach" , czyli luksusowe menelnie dla hipsterów i place pod food-trucki.
« Ostatnia zmiana: Listopad 08, 2017, 01:46:53 am wysłana przez daniel22 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1293 dnia: Listopad 08, 2017, 06:25:50 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Na gazie też odpala, trzeba trochę pokręcić, ale odpala, bo pompa paliwa też mi padła, więc odpalanie na LPG było priorytetem :) Jak była OHVka to palił prawie, że od razu, ale lubił się zalać. Dziura w mocy to prawdopodobnie wina starych membran w reduktorze i brak bieżącej korekty składu mieszanki przez akutator (czy jak to ustrojstwo się nazywa).

Czyli standardowo to nie kwestia LPG, a użytkownika.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1294 dnia: Listopad 08, 2017, 11:12:06 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3129
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Właśnie, że kwestia LPG, jeździłem kilkoma autami z I/II gen., z nowym i starym reduktorem i żadne nie pracowało na gazie zbyt rewelacyjnie. Jedne lepiej inne gorzej, ale żadne tak dobrze jak na benzynie... Nie wiem może jak jest sekwencja to się to zachowuje dużo lepiej, bo nie ma żadnych zwężek w ukł. dolotowym, a samą dawkę paliwa wyznacza sterownik i jest dostarczana od razu w takiej ilości jakiej silnik potrzebuje.
A myślisz, że ja mieszkam przy autostradzie, wskakuję na nią, jadę 20 minut i zjeżdżam elegancko pod samą bramę? Też jazda przez miasto, korki, czasem jadę pierwsze 3km w miarę szybko, a pozostałe 3 pokonuję na jedynce i dwójce, dzięki cudownym wymysłom typu "tempo 30" (w praktyce - 10-15km/h).
Widzisz, nawet jadąc w korku samochód ma czas na nabranie temperatury, a co za tym idzie, lepsze rozprężenie gazu, czyli jego mniejsze zużycie, a tego u mnie w "ośrodku miejsko-wiejskim" poza godzinami szczytu nie uświadczysz, wsiadasz jedziesz 2-3 km i gasisz, w tym czasie często wskazówka od temp nawet się nie uniesie.
De facto, wychodzi na to, że w mieście spalanie jest podobne, tyle, że Ty masz ciężką nogę, a ja po prostu muszę kręcić, żeby 1,4 chciał jechać :P

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1295 dnia: Listopad 08, 2017, 12:52:22 pm »

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
Właśnie, że kwestia LPG, jeździłem kilkoma autami z I/II gen., z nowym i starym reduktorem i żadne nie pracowało na gazie zbyt rewelacyjnie. Jedne lepiej inne gorzej, ale żadne tak dobrze jak na benzynie... Nie wiem może jak jest sekwencja to się to zachowuje dużo lepiej, bo nie ma żadnych zwężek w ukł. dolotowym, a samą dawkę paliwa wyznacza sterownik i jest dostarczana od razu w takiej ilości jakiej silnik potrzebuje.

Mój rover jest na sekwencji. Byłem na hamowni nim 2 lata temu prawie, morot miał już lekkieho HGFa. Wynik na benie 101km, na LPG 98km. Brak większej róznicy w jeżdzie na PB/LPG. Jedynym mankamentem jest słaby sterownik i żle dobrane dysze, co powoduje że mam bardzo krótkie czasy na biegu jałowym - nawet hany nie zawsze wyrabiają i potrafi lekko szarnąć. Ale po zmianie wkrętek powinno być git.

Jedynie co widać to czas reakcji na pedał gazu - tutaj krtyczna jest długość wężyków wtrysk/wkrętka w dolocie. Ale w trakcie normalnej jazdy nie jest to zupełnie odczuwalne - osoba która nie wie o co chodzi nie potrafi wyczuć na którym paliwie jedzie : )

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1296 dnia: Listopad 08, 2017, 12:53:08 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13833
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
wsiadasz jedziesz 2-3 km i gasisz, w tym czasie często wskazówka od temp nawet się nie uniesie.
jak jedziesz rownym tempem bez zatrzymywania sie i ruszania ,to nawet na zimnym parowniku sterownik ustali prawidlowa (dla ustawien) mieszanke,
problem zaczyna sie,gdy temp. spda ponizej -10*C
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1297 dnia: Listopad 08, 2017, 14:01:58 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3129
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
wsiadasz jedziesz 2-3 km i gasisz, w tym czasie często wskazówka od temp nawet się nie uniesie.
jak jedziesz rownym tempem bez zatrzymywania sie i ruszania ,to nawet na zimnym parowniku sterownik ustali prawidlowa (dla ustawien) mieszanke,
problem zaczyna sie,gdy temp. spda ponizej -10*C
Problem w tym, że tak nie jest, bo po pierwsze, nie mam żadnego sterownika do LPG, a po drugie od skrzyżowania do skrzyżowania mam średnio jakieś 300m, żeby było weselej to praktycznie wszędzie stoi STOP... Do tego idealnie płasko nie jest, więc przy podjazdach trzeba depnąć. No i stan samego silnika do idealnych raczej się nie zalicza, co prawda nie sprawdzałem kompresji, ale szału nie ma.

Brak większej róznicy w jeżdzie na PB/LPG.
Czyli tak jak podejrzewałem :>
Do sekwencji nastrajam się już 2 rok, ale póki co pieniążki jak zobaczyły cenę za gotowy, dobry komplet, rozchodziły się na bardziej doraźne potrzeby, dlatego chyba zacznę co miesiąc kupować pojedynczo jakieś graty i wrzucę wszystko jak będzie skompletowane, albo jak będę wrzucał 1,8.
Zastanawiam się tylko nad wtryskami, bo te bardzo szybkie są potrzebne do fullgrupy, a obecnie mam sterownik od 1,6, który jest już na półsekwencji, de facto sterownik od 1,8 też będzie na półsekwencji, więc jakie wtryski będą do tego dobre?
« Ostatnia zmiana: Listopad 08, 2017, 14:05:32 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1298 dnia: Listopad 08, 2017, 14:13:30 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13833
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Problem w tym, że tak nie jest, bo po pierwsze, nie mam żadnego sterownika do LPG,
to jeszcze gaznikowca kupiles i go ujezdzasz burżuju ;> ??

chyba zacznę kupować graty pojedynczo
jest cos takiego jak lokaty i na nich nie liczy gwarancja nie liczy sie od momentu kupna, w przeciwienstwie do czesci skladajacych sie na instalacje
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1299 dnia: Listopad 08, 2017, 15:25:26 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3129
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Problem w tym, że tak nie jest, bo po pierwsze, nie mam żadnego sterownika do LPG,
to jeszcze gaznikowca kupiles i go ujezdzasz burżuju ;> ??
Ty mi tu nie śmieszkuj :P Miałem BRC Blitza, ale ponieważ nie wiedziałem jak to skonfigurować pod rovera i nie chciało mi się za bardzo z tym bawić to założyłem prymitywnego, ale prostego w montażu stag2w.
chyba zacznę kupować graty pojedynczo
jest cos takiego jak lokaty i na nich nie liczy gwarancja nie liczy sie od momentu kupna, w przeciwienstwie do czesci skladajacych sie na instalacje
Możesz jaśniej? Przecież to nie będzie czekało 2 lata na montaż a co najwyżej rok, więc w razie hallo można to odesłać.