Autor Wątek: 1.6 GSI na gaźniku.  (Przeczytany 3957 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

1.6 GSI na gaźniku.
« dnia: Sierpień 21, 2014, 21:47:53 pm »

Offline Michu125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 188
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jeśli FSO, to tylko z dwoma wałkami rozrządu :)
    • 125p 1.4 16V / Caro 1.4 16V
Panowie, da się to zrobić? ;)

Moje GSI pochodzi z ATU+ z 98, ma zębatkę pod aparat zapłonowy. Kupiłem ten silnik z zamiarem włożenia do 125p. Jednak, gdy się dowiedziałem że jest tam immobiliser, komputer, i inne cuda - chcę go przezbroić na gaźnik. Kolektor dolotowy z Kanta pasuje na dolne szpilki - górne szpilki niestety mija, lecz mam rozwiązanie tego problemu. Pokrywa zaworów również pasuje od Kanta.

Mam pytania;
1. Jakiej pompy paliwa użyć by ciśnienie nie topiło pływaka?
2. Jaki aparat zapłonowy tutaj zastosować? Może być z podciśnieniem ze 125p?
3. Czy koło pasowe z Kanta pasuje do GSI? Chciałbym mieć jakiś znak do ustawienia zapłonu.

Macie jakieś sugestie? Proszę, piszcie! Czekam na odp :)

Odp: 1.6 GSI na gaźniku.
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 26, 2014, 22:05:37 pm »

Offline P!otrek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
  • GSI power :P
    • malinka metalik :)
1. Są specjalne pompki elektryczne do gaźników
2. nie mam pojęcia
3. koło pasuje bez problemów, żeby było zabawniej na pokrywie rozrządu w GSi masz znaki do ustawienia zapłonu ;)

a co do kolektora nawierć górne mocowania, nagwintuj, daj szpilki i jest ok ;)
FSO Polonez 1.6GSI 280000km praktycznie 340000 Rest In Pepperoni... jeszcze doczeka się następcy :)
wiem że nie powinienem ale kupiłem passata :D

Odp: 1.6 GSI na gaźniku.
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 26, 2014, 23:54:37 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
@2. może być, aczkolwiek najlepszy byłby z 1.6 CB.
@3. z fiatowskiego silnika może nie pasować, ale z gaźnikowego poloneza tak.

btw. pokrywa zaworów sama w sobie pasuje, ale nie ma wyjścia na odmę, więc musisz to jakoś obejść.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: 1.6 GSI na gaźniku.
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 28, 2014, 00:35:57 am »

Offline Michu125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 188
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jeśli FSO, to tylko z dwoma wałkami rozrządu :)
    • 125p 1.4 16V / Caro 1.4 16V
Piotrek, sprawa pompki - rozwiązana. Co do znaków na pokrywie rozrządu - sprawdzę to.
Maciejowski, spróbuję z Fiatowskim aparatem. Jak koło pasowe nie podejdzie, to zrobię sobie znak farbą na GSI. ;)  Co do pokrywy zaworów, to właśnie 3 dni po tym jak napisałem tutaj ten post, uświadomiłem sobie że nie mam odmy :P Dzięki za odpowiedzi ;)





Odp: 1.6 GSI na gaźniku.
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 28, 2014, 13:12:23 pm »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1328
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
Piotrek, sprawa pompki - rozwiązana.
W rozwiązaniu tkwi jakaś tajemnica?
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: 1.6 GSI na gaźniku.
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 28, 2014, 16:59:01 pm »

Offline Michu125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 188
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jeśli FSO, to tylko z dwoma wałkami rozrządu :)
    • 125p 1.4 16V / Caro 1.4 16V
lesor, żadna tajemnica! Zastosuję pompkę elektryczną do gaźników (0,2bara). Na pokrywie rozrządu nie mam żadnych znaków. :/

Odp: 1.6 GSI na gaźniku.
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 28, 2014, 18:05:53 pm »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1328
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
A z czego powrót? Masz pokrywkę gaźnika starego typu czy zrobisz jakiś patent?
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: 1.6 GSI na gaźniku.
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 28, 2014, 18:47:53 pm »

Offline Hagar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 485
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSi 99r
 20 ząbek na czujniku położenia walu korbowego od przerwy jedno GSi jedzi na gaźniku odezwij się do Pedrogsi wszystko Ci powie
był 1.6 GSiE, 1.6GLE, 1.6TCGLE

Odp: 1.6 GSI na gaźniku.
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 28, 2014, 22:07:52 pm »

Offline Michu125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 188
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jeśli FSO, to tylko z dwoma wałkami rozrządu :)
    • 125p 1.4 16V / Caro 1.4 16V
Lesor, znajomy przezbroił 1.6 GLi na gaźnik. Zastosował gaźnik Fiatowski, bez powrotu. ;-)

Hagar, dzięki za info! ;-)

Odp: 1.6 GSI na gaźniku.
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 29, 2014, 10:22:09 am »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 723
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Zapłon ustaw na słuch, metodą prób i błędów- problem znaków z głowy ;)

Odp: 1.6 GSI na gaźniku.
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 11, 2014, 21:57:15 pm »

Offline Michu125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 188
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jeśli FSO, to tylko z dwoma wałkami rozrządu :)
    • 125p 1.4 16V / Caro 1.4 16V
Cześć, trochę to trwało, aż zbiorę siły, trochę wiedzy, a szczególnie motywacji i pieniędzy. Udało mi się wsadzić GSI na gaźniku do Kanta. Oddałem głowicę do przerobienia (50zł - przesunięcie szpilek pod kolektor Fiatowski), kupiłem kpl uszczelek do silnika (100zł), elektryczny płaski wiatrak (40zł z wysyłką), pompę paliwa elektryczna do gaźników (polecam szczerze, minusem jest stosunkowo głośna praca, ale działaniem bije pompę mechaniczną na głowę). Autko jeździ, hydrosy kasują luz gdy silnik się nagrzeje (kilka minut i gra), fajnie sie teraz jeździ, jest o wiele wiele ciszej, momentami zapomina sie ze silnik chodzi.
Aktualnie niestety zamontowany katalizator, ale jakoś zaraz zamówię/kupię zwykły wydech zamiast kata, a kat na skup :] I jeszcze planuję zapłon elektroniczny z Poldka w miejsce obecnego fiatowskiego ;)
fotki:
https://www.dropbox.com/sh/3c6i8pqrhnifr25/AABMsH_Un3tc5elbQB9QJSita?dl=0

Edit; w ogóle nie potrzeba żadnego powrotu do baku - gaźnik zamyka dopływ plywakiem i gra - pompka chodzi, ale auta nie zalewa ;)
« Ostatnia zmiana: Listopad 11, 2014, 22:00:35 pm wysłana przez Michu125p »

Odp: 1.6 GSI na gaźniku.
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 11, 2014, 23:00:21 pm »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1328
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
w ogóle nie potrzeba żadnego powrotu do baku - gaźnik zamyka dopływ plywakiem i gra - pompka chodzi, ale auta nie zalewa ;)
Chyba jednak osłabia pompę.
Ja już kupiłem nową pokrywkę polonezowskiego gaźnika wyposażoną w rurkę powrotu, więc nie mam dylematu ale można jeszcze łatwiej i taniej kupić "przelew"/"odstojnik" od skody favorit i/lub golfa 1 i 2. Numer katalogowy: 115 940 153. Aktualnie po 19zł za oryginał i 3,50zł za podróbkę.

p.s.
po co zostawiłeś elektrozawór benzyny?
« Ostatnia zmiana: Listopad 11, 2014, 23:04:50 pm wysłana przez lesor »
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: 1.6 GSI na gaźniku.
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 11, 2014, 23:39:55 pm »

Offline Michu125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 188
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jeśli FSO, to tylko z dwoma wałkami rozrządu :)
    • 125p 1.4 16V / Caro 1.4 16V
Elektrozawór zostawiłem, gdyż tak doradził mi kumpel ;)

Odp: 1.6 GSI na gaźniku.
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 05, 2015, 23:44:51 pm »

Offline Adriano

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 32
  • Płeć: Mężczyzna
    • fso gsi
dobrze ci doradzil <ok>