Autor Wątek: Wywala korek oleju+dym z filtra powietrza  (Przeczytany 5268 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wywala korek oleju+dym z filtra powietrza
« dnia: Październik 17, 2007, 21:15:17 pm »

klimi

  • Gość
Witam!
Więc to było tak:
Idę rano odpalić samochód tak jak zwykle na gazie(ssanie) i odpalam, czuję że tak jakoś słabo mu idzie więc mu gazu dodaje i tu wielkie bum, dym spod maski aż normalnie nie wiedziałem co robić. Otwieram maskę a tam korek od oleju wywaliło i się dymi z filtra powietrza i z miski olejowej. No i moje pytanie co mogło spowodować takie zachowanie silnika. Dwa razy miałem taką sytuację i zacząłem go na benie odpalać bo normalnie się boję :twisted:

Wywala korek oleju+dym z filtra powietrza
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 19, 2007, 13:26:19 pm »

bruns

  • Gość
klimi a teraz poważnie postaram się odpowiedzieć co się stało .
Cytat: "klimi"
Idę rano odpalić samochód tak jak zwykle na gazie(ssanie) i odpalam, czuję że tak jakoś słabo mu idzie więc mu gazu dodaje i tu wielkie bum
Często tak się zdarza przy odpalaniu na gazie silnik strzeli w kolektor ssący . W Twoim przypadku gaz który się zebrał w kolektorze ssącym i w obudowie powietrza przy takim "kichnięciu w gaźnik" uległ gwałtownemu spaleniu (stąd te BUM) a dym jest ze spalenia osadów oleju . Powstałe w wyniku tego "bum" ciśnienie w obudowie filtra powietrza częściowo cofa się przez odmę łączącą filtr z silnikiem czego efektem jest wyrwanie korka . Częściej przy wystrzale wygina się pokrywa filtra ale nie ma reguły u ciebie  akurat wyrwało korek . Dla tego nie zaleca się odpalania zimnego silnika na gazie nie wspominając że znacznie skraca to żywotność parownika . Ogólnie to nie było żadnego zagrożenia bo silnik jest starej generacji i jest na takie wystrzały odporny . W nowczych takie bum potrafi narobić sporo szkód od rozerwaniania plastikowych kolektorów ssących i obudów filtra po uszkodzenie przepływomierza powietrza . U Ciebie nic takiego nie ma miejsca i nie słuchaj bajek o zapłonach pod cylindrem lub pod tłokiem , wybuchach w misce olejowej itp.

Wywala korek oleju+dym z filtra powietrza
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 19, 2007, 17:39:42 pm »

klimi

  • Gość
Dzięki za odpowiedź. Myślałem już że mi cos padło, bo ostatnio miałem uszczelkę pod głowicą wymienianą.

Wywala korek oleju+dym z filtra powietrza
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 22, 2007, 12:55:09 pm »

-Automatic-

  • Gość
Cytat: "bruns"
nie wspominając że znacznie skraca to żywotność parownika
właśnie !!! a zestaw naprawczy takiego lovato brc itd to zacz całe 30-60zł na allegro !!!
no i 1godzina roboty !!!!

Wywala korek oleju+dym z filtra powietrza
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 16, 2007, 12:15:49 pm »

klimi

  • Gość
Bruns a czy takie zachowanie mojego samochodu mogłobyc spowodowane zużytymi świecami?? Bo niedawno wymieniłem świece i kable i odpalam go rano przy mrozie bez problemu. Pozdro

Wywala korek oleju+dym z filtra powietrza
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 16, 2007, 12:19:22 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2284
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
A OD KIEDY TO SIE NA GAZIE ODPALA FACHOWCY!!!!!
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Wywala korek oleju+dym z filtra powietrza
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 16, 2007, 12:26:18 pm »

klimi

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
A OD KIEDY TO SIE NA GAZIE ODPALA FACHOWCY!!!!!

co masz na myśli??

Wywala korek oleju+dym z filtra powietrza
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 16, 2007, 12:35:55 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2284
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
a no to że moim zdaniem odpalać sie powinno na benie szcególnie w zimie dopiero  w momencie gdy poczujesz że z nawiewów zaczyna lecieć ciepłe powietrze powinno sie przełączyć na gazior. wyjątkiem są  automatyczne przełączniki powyżej określonej prędkości obrotowej ale ten specyfik można stosować w lecie w zimie zalecam to wyłączyć i przełączać samemu, no chyba że silnik jest nagrzany.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Wywala korek oleju+dym z filtra powietrza
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 16, 2007, 13:11:38 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13837
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Mariusz"
A OD KIEDY TO SIE NA GAZIE ODPALA FACHOWCY!!!!!

ODKAD MONTUJE SIE INSTALACJE GAZOWE W SAMOCHODACH
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Wywala korek oleju+dym z filtra powietrza
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 16, 2007, 16:24:55 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "Mariusz"
a no to że moim zdaniem odpalać sie powinno na benie szcególnie w zimie dopiero w momencie gdy poczujesz że z nawiewów zaczyna lecieć ciepłe powietrze powinno sie przełączyć na gazior. wyjątkiem są automatyczne przełączniki powyżej określonej prędkości obrotowej ale ten specyfik można stosować w lecie w zimie zalecam to wyłączyć i przełączać samemu, no chyba że silnik jest nagrzany.


TE FACHOWIEC, odpalanie na gazie w zimę nic Ci nie popsuje, poza skróceniem (i o nie aż tak strasznym) żywotności membran w parowniku. Ja odpalam auto tylko na gazie i to już piąty rok i problemów nie ma :twisted:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Wywala korek oleju+dym z filtra powietrza
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 16, 2007, 16:31:38 pm »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
Ja rowniez tylko na gazie - nawet przy -20 odpalam i jade ;) Parownik znosi to calkiem dobrze.
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

Wywala korek oleju+dym z filtra powietrza
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 16, 2007, 18:57:28 pm »

klimi

  • Gość
A ja czekam na odpowiedź czy zmiana świec mogła miec wpływ na wywalanie korka...

Wywala korek oleju+dym z filtra powietrza
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 16, 2007, 18:58:43 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13837
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "klimi"
A ja czekam na odpowiedź czu zmiana świec mogła mie wpływ na wywalanie korka...
bez przesady
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Wywala korek oleju+dym z filtra powietrza
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 09, 2008, 17:25:46 pm »

klimi

  • Gość
Znalazłem prosty sposób na strzelanie. Ponieważ u mnie zdarzało się to rano przy zimnym silniku więc na noc przełączam ustawienie centralki na "0". I rano wsiadam włączam zapłon i przełączam na gaz i odpalam normalnie. Może to się komuś przyda  :lol:

Wywala korek oleju+dym z filtra powietrza
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 09, 2008, 19:13:35 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
to znaczy że ci nie trzyma eletrozawór od gazu, to co jest w przewodzie schodzi sobie cała noc, otem zapłon i bum. a jak wyłaczysz na 0 to wypalisz z węzai niby po kłopocie.

trzeba do tego zajrzeć
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Wywala korek oleju+dym z filtra powietrza
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 09, 2008, 20:17:57 pm »

klimi

  • Gość
Więc dokładnie to robię tak że nie gaszę go kluczykiem tylko przełączam na zero aż się z gaźnika wypali gaz i tyle. Rano nie ma bum :twisted:

Wywala korek oleju+dym z filtra powietrza
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 09, 2008, 21:16:25 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3414
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "klimi"
Więc dokładnie to robię tak że nie gaszę go kluczykiem tylko przełączam na zero aż się z gaźnika wypali gaz i tyle. Rano nie ma bum :twisted:

To jest tylko półśrodek! Tak jak napisał Zoltanno, należy elektrozawór niezwłocznie skontrolować bo nie trzyma!
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Wywala korek oleju+dym z filtra powietrza
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 10, 2008, 18:41:40 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "jimo#1921"
To jest tylko półśrodek! Tak jak napisał Zoltanno, należy elektrozawór niezwłocznie skontrolować bo nie trzyma!


i to jak najszybciej, bo jak wstawisz gdzieś do garażu/parkingu i ktoś podejdzie z kiepem, to może ładnie pie/r.d#@$ąć :!:  :!:  :!:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Wywala korek oleju+dym z filtra powietrza
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 11, 2008, 09:05:10 am »

klimi

  • Gość
Heh ale to chyba normalne że po zgaszeniu silnika w gaźniku zostaje gaz. A ja jak go wypale to rano nie mam problemu ze strzałami. W dzień normalnie zapalam i nie śmierdzi gazem więc nie uważam że to elektrozawór

Wywala korek oleju+dym z filtra powietrza
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 11, 2008, 11:01:59 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3414
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "klimi"
Heh ale to chyba normalne że po zgaszeniu silnika w gaźniku zostaje gaz. A ja jak go wypale to rano nie mam problemu ze strzałami. W dzień normalnie zapalam i nie śmierdzi gazem więc nie uważam że to elektrozawór

w gaźniku nie zostaje gaz. wyłączasz elektrozawór (zapłon) gaz jest odcinany. niedopalonej resztki jest bardzo mało i się szybko ulatnia - chodźby przez nieszczelności gaźnika, połączenia mikser/gaźnik, filtr powietrza.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;