Autor Wątek: Zawory  (Przeczytany 8113 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zawory
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 24, 2010, 15:48:11 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Nie wolno szlifować dźwigienek !
Są utwardzone na bardzo małej głęgokości.
jedyne co mozesz zrobic jak sa wyklepane to ustawić na słuch, ale do tego trzeba trochę doświadczenia.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Zawory
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 24, 2010, 16:24:28 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2616
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
kiedyś rozważałem możliwość nalutowania twardym lutem płytki widiowej. oczywiście odpowiednio oszlifowanej. pomysł padł bo się mnie nie chciało :) w Zaporożcu Rosjanie zastosowali utwardzone nakładki (w kształcie grzybków) na trzonki zaworów, o szerokości równej szerokości dźwigienki.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Zawory
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 24, 2010, 20:53:56 pm »

Kagan

  • Gość
To jak są wyklepane a utwardzone na znikomej głębokości to lepiej wyszlifować bo wyklepate to już i tak o dupe rozbić

Zawory
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 24, 2010, 22:07:51 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Niekoniecznie -  jak je zeszlifujesz to wytrzyma to 1000km i znowu bedzie to samo.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Zawory
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 25, 2010, 10:06:55 am »

Kagan

  • Gość
to lepiej zdemontować klawiaturke, obejrzeć mniej więcej jak poważne są wgłębienia i ustawić ewentualnie na 0.05. Panowie a tak dotykając to luzy mają być znacznie wyczuwalne czy dosłowni ledwo ledwo?

Zawory
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 25, 2010, 10:33:58 am »

Offline ARTUROO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
    • audi 80 b4 2,3 , seat alhambra 1,8 20vt , honda cbr 600f
do takiego ustawiania na ucho trzeba mieć troche doświadczenia, albo wiedzieć jak ktoś to robi i jaki jest to mniej więcej luz, luz ma delikatny taki tyci tyci :P

Zawory
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 25, 2010, 10:42:10 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2866
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
szlifowalem nie raz i jakos nie klepalo. a przejechane bylo duzo wiecej niz 1000km
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Zawory
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 25, 2010, 10:50:15 am »

Kagan

  • Gość
Czyli można szlifować? Oczywiście tak delikatnie, nikt nie będzie zdzierać nie wiadomo ile. Może być taki delikatny kamień szlifierski na wiertarke?. I po takim szlifowaniu długo wytrzyma? Niech się wypowie ten kto szlifował :)

Zawory
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 25, 2010, 13:03:50 pm »

Offline Tybek

  • 126p 1.1 SPI+ 2x 125p
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 383
  • Płeć: Mężczyzna
Szlifujesz tylko tyle żeby wyrównać powierzchnię i już. A jak nie chce Ci się szlifować (tak jak mi :mrgreen: ) to ustaw wszystkie na 0.10 szczelinomierzem, skontroluj (i ewentualnie popraw) na wyczucie łapami i też da radę :wink:
126p 1.1SPI FL 1989 (sprzedany)
125p 1.6 16v (rajdówa- niestety j.w)
125p 1.6ME (seria)
GSF1200S
www.facebook.com/coztego

Zawory
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 28, 2010, 22:29:35 pm »

Kagan

  • Gość
Wyszlifowałem dźwigienki, ustawiłem zawory ściśle na 0,15 każdy i klepią tak jak klepały a nawet głośniej. CO MAM ZROBIĆ ŻEBY BYŁY CISZEJ ?? Sprawdziłem wszystko, laski są proste, nawet nowe śruby na klawiaturze założyłem. w GLE bez hydropopychaczy to wymiana oleju na nic się nie zda? Może coś z zapłonem? zawczesny lub zapuźny?

Zawory
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 28, 2010, 23:10:21 pm »

Larry075

  • Gość
Cytat: "Neo"
Rozumiem ale wszyscy mówią że na ciepłym bardziej klepie niż na zimnym i że no gorąco luzy się zwiększają.


Chciałem zdemontować plotke. Zawór nie jest z plastiku, co oznacza że sie rozszerza cieplnie. Jak wiadomo, wybuch mieszanki generuje duzo ciepła (jak i samo sprężanie) i część tego ciepła pobiera sam zawór co sprawia że sie wydłuża. Gdyby zawory były ustawione na styk, po rozgrzaniu zawór nie domykał by się co skutkowało by jego wypaleniem.

Cytat: "Kagan"
Wyszlifowałem dźwigienki, ustawiłem zawory ściśle na 0,15 każdy i klepią tak jak klepały a nawet głośniej. CO MAM ZROBIĆ ŻEBY BYŁY CISZEJ ?? Sprawdziłem wszystko, laski są proste, nawet nowe śruby na klawiaturze założyłem. w GLE bez hydropopychaczy to wymiana oleju na nic się nie zda?

 O ile sie nie myle, to luzy zaworowe to nie klepanie tylko cykanie, co do klepania, to klepią zawory tylko wtedy gdy krzywki są wytarte, i w tym kierunku bym szukał.

Zawory
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 28, 2010, 23:20:52 pm »

Kagan

  • Gość
Właśnie cykają. Może to coś z zapłonem ? Za wczesny lub za puźny?

Zawory
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 28, 2010, 23:26:21 pm »

Larry075

  • Gość
i oczekujesz że przez neta Ci sprawdze? Sprawdź lampą, no albo zrób znak na aparacie, i na bloku, po czym opóźnij troszke i sprawdź efekt. Jak sie nie uda, wróc na znaki.

[ Dodano: 28 Gru 2010 23:28 ]
a tak sie spytam, długo masz poldka? Bo takie delikatne cykanie to mam nawet na hydroszklankach, napawanym wałkiem nierządu, nowe dźwigienki... z tego co wiem to polonezy tak mają (mam też 1,5 na gaźniku w świetnym stanie). Bardzo głośne to cykanie?

Zawory
« Odpowiedź #33 dnia: Grudzień 28, 2010, 23:34:26 pm »

Kagan

  • Gość
Powiem ci tak. Mechanik ustawił mi niedawno zawory, i przez jakiś czas chodziły dosyć cicho, teraz zaczęły grać, dosyć głośno, nawet po regulacji, najbardziej jak redukuje bieg na niższy to jest koncert :)

Zawory
« Odpowiedź #34 dnia: Grudzień 28, 2010, 23:54:06 pm »

Larry075

  • Gość
Skoro juz chcesz sie dowiedzieć czy to bankowo luz zaworowy, to poprostu skasuj je całkowicie - oczywiście na chwile. Odpal samochód i zobaczy czy dalej cykają.

Zawory
« Odpowiedź #35 dnia: Grudzień 29, 2010, 00:09:48 am »

Kagan

  • Gość
najlepiej to nagram jutro i wrzuce na neta, będziesz mieć lepszy wgląd na sprawe. Cykanie zaczyna się jak łapie tak 50-70 stopni. Na zimnym nic nie słychać.

Zawory
« Odpowiedź #36 dnia: Grudzień 29, 2010, 00:21:07 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
olej to - przyjedziesz na słonne... ustawie ci to bez szczelinomierza.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Zawory
« Odpowiedź #37 dnia: Grudzień 29, 2010, 12:13:56 pm »

Kagan

  • Gość
Jestem na 100% pewny że to cykanie zaworów. Nie stukanie tylko cykanie klawiatury.
Mam nagranie : http://kagan99.wrzuta.pl/audio/2HIOrsIefGw/silnik

Zawory
« Odpowiedź #38 dnia: Grudzień 29, 2010, 13:40:09 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 785
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Kagan, Sprawdź jeszcze jakie masz smarowanie klawiatury.Odkręć korek wlewu oleju,na pracującym silniku,i zaświeć latarką pod pokrywę zaworów ,i zobacz jak smaruje się klawiatura.Bo może słabo ci smaruje,lubo w ogóle.Ważną rzeczą żeby rozrząd cicho chodził(oprócz poprawnej regulacji zaworów) jest b.dobre smarowanie.Jeśli kanały olejowe są zapchane,i olej nie dochodzi tam gdzie powinien ,wybacz, ale będziesz miał hałas.
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Zawory
« Odpowiedź #39 dnia: Grudzień 29, 2010, 13:51:17 pm »

Kagan

  • Gość
Jak wyciagałem klawiaturę to wszystko było bardzo dobrze nasmarowane, chałas się zwiększył jak jakieś miesiąc temu dolałem STP Regenerator silnika.