Autor Wątek: Fazowanie rozrządu w DOHC FIAT  (Przeczytany 5903 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Fazowanie rozrządu w DOHC FIAT
« dnia: Listopad 14, 2010, 22:26:50 pm »

Offline waldi919

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 2.0 GSI PN 81r :-)
Czy "przyspieszenie " wałka ssącego o jeden ząbek spowoduje podniesienie momentu obr. czy tylko przesunie go w niższy zakres obrotów? I drugie pytanie- jak sie będzie zachowywał 1.6 DOHC gdy zastsuję mu taką operacje? Będzie lepiej ciągnął z dołu niż OHV-ka?
Atu+2.0 DOHC:
Klima
4x el szyby
Webasto
el lusterka

Fazowanie rozrządu w DOHC FIAT
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 15, 2010, 10:22:14 am »

Offline Roofi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 491
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuj ...
    • Był C+ 2000r 2.0 i.E.
Jeden ząbek to chyba za dużo ?

Fazowanie rozrządu w DOHC FIAT
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 20, 2010, 17:36:34 pm »

Offline waldi919

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 2.0 GSI PN 81r :-)
Nikt nie wie? Święty,a Ty działałeś już coś z regulowanymi kolami?
Atu+2.0 DOHC:
Klima
4x el szyby
Webasto
el lusterka

Fazowanie rozrządu w DOHC FIAT
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 20, 2010, 20:36:09 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Ja mam Dohca 1608. wałek wydechowy jest jeden ząbek przesunięty chyba do tyłu. Piszę chyba, bo nie pamiętam, taki silnik kupiłem i tak jeździ. nie miałem ustawione inaczej. Na plującym gaźniku na hamowni pokazało się prawie 90KM przy 6000 obr (kręcony do 6500) Max moment 115Nm przy 5000 (powyżej 100Nm 2800obr)
Obroty poniżej 2500 to słaba jazda. Ogólnie samochodem jeżdzi się lepiej niż 1,4 rovera, choć bardzo podobnie.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Fazowanie rozrządu w DOHC FIAT
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 20, 2010, 21:30:08 pm »

Offline kapsel

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 268
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo 740
Jak ssący o 1 ząbek przestawisz żeby się szybciej zawory otwierały to będzie na wysokich obrotach ciągnął, a dół będzie słaby i bedzie nabijało silnikiem na wolnych obrotach, a wszystko dlatego ze w fazie wydechu zaczynają się otwierac za szybko zawory ssące.

o a wydechowy-jak opóźnisz to chyba nic się nie stanie
ale jak przyspieszysz otwieranie wydechowych to będą się bardziej nagrzewac bo wtedy jest jeszcze płomień w cylindrze
dodatkowo będzie słabszy moment przy niskich obrotach
no i będzie silnik tracił moc przez to ze spaliny szybciej będą szły w wydech
ale przy wysokich obrotach można chyba tym poprawic opróżnianie cylindra

to chyba na tyle co wiem.  :)
OBRsOWO- ośrodek badawczo rozwojowy samochodów osobowych w obrowie

Fazowanie rozrządu w DOHC FIAT
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 20, 2010, 22:44:50 pm »

Offline waldi919

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 2.0 GSI PN 81r :-)
Cytat: "kapsel"
Jak ssący o 1 ząbek przestawisz żeby się szybciej zawory otwierały to będzie na wysokich obrotach ciągnął, a dół będzie słaby i bedzie nabijało silnikiem na wolnych obrotach, a wszystko dlatego ze w fazie wydechu zaczynają się otwierac za szybko zawory ssące.


W usprawnieniach PN czy też "malucha " można przefazowac rozrząd i przestawienie wałka do tyłu (tzn przyśpiszenie) poprawia dół a opóźnienie poprawia górę. Ale jak to się ma do silników DOHC przestawiając tylko ssacy o ząbęk w tył, podniesie to moment (Nm) czy tylko je przesunie w niższy zakres obrotów?
_________________
Atu+2.0 DOHC:
Klima
4x el szyby
Webasto
el lusterka

Fazowanie rozrządu w DOHC FIAT
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 21, 2010, 19:46:43 pm »

Offline kapsel

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 268
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo 740
jak opóźnimy troszkę na wałku ssącym  to moment może wzrosnąć przy niższych obrotach ale w nieznacznym stopniu. Za to jak opóźnimy więcej to zmniejszymy moment obrotowy, bo dojdziemy do momentu gdy w początkowej fazie ssania (gdy tłok zacznie sie poruszać od góry w dół) zawory będą zamknięte jeszcze i będzie powstawac podciśnienie w cylindrze, a na końcu suwu ssania gdy tłok będzie powracał od dołu do góry zawory będą za długo jeszcze otwarte i zamiast już spreżac mieszanka bedzie wypychana z powrotem przez zawory.  

Znowu ważny jest czas współotwarcia zaworów ssących i wydechowych na poprawę momentu. W początkowej fazie ssania gdy tłok znajduje się na górze cześciowo otwarte są zawory ssące i wydechowe (jest koniec suwu wydechu i początek ssania) Spaliny wypływajac z cylindra tworzą podcisnienie które to zasysa swieże powietrze do cylindra przez zawory ssące. Powietrze to w najlepszym przypadku wypłukuje całą komorę spalania, chłodzi ją a także chłodzi zawór wydechowy wypływając aż do kolektora wydechowego. Wszystko to dzieje sie gdy tłok znajduje się na górze. Tak wiec bawiac sie czasem współotwarcia zaworów oraz dobierając odpowiednio wydech tak aby wystepujące w nim zjawiska falowe wspomagały wysysanie spalin z cylindra możemy poprawic charakterystykę silnika.
OBRsOWO- ośrodek badawczo rozwojowy samochodów osobowych w obrowie

Fazowanie rozrządu w DOHC FIAT
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 27, 2010, 18:00:02 pm »

Offline waldi919

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 2.0 GSI PN 81r :-)
Nie chcę zakładac nowego tematu ale zwrócił ktoś uwagę na to  iż według Croft-a w mocniejszych odmianach DOHC są większe tylko zawory ssące, wydechowe są bez zmian we wszystkich odmianach tego silnika czyli 36mm. Czy zmiana tych zaworów(wydechowych) nie ma sensu?
Atu+2.0 DOHC:
Klima
4x el szyby
Webasto
el lusterka

Fazowanie rozrządu w DOHC FIAT
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 27, 2010, 18:16:26 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Większe zawory ssące dają lepszą sprawność przy napełnianiu :Wink: widocznie nie ma sensu lub miejsca dawać większych wydechowych.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Fazowanie rozrządu w DOHC FIAT
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 27, 2010, 18:30:28 pm »

Offline waldi919

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 2.0 GSI PN 81r :-)
Wychodzi z tego że tak, wcześniej czytałem tu na forum o wymianie również wydechowych... U Croft-a oczywiście wydechowe są obrabiane ale zostają seryjne. Wychodzi na to że to byłby zbędny wydatek...
Atu+2.0 DOHC:
Klima
4x el szyby
Webasto
el lusterka

Fazowanie rozrządu w DOHC FIAT
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 27, 2010, 18:36:55 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Pamiętam że Elwood#1887 pisał o zmianie ssących powołując się na Crofta.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Fazowanie rozrządu w DOHC FIAT
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 27, 2010, 18:52:29 pm »

Offline waldi919

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 2.0 GSI PN 81r :-)
O wydechowych również...
Atu+2.0 DOHC:
Klima
4x el szyby
Webasto
el lusterka

Fazowanie rozrządu w DOHC FIAT
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 01, 2010, 21:07:05 pm »

Offline Grzesiek

  • elektryk wysokich napięć
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO Podlasie
    • Caro R4 Turbo EMU Black 500+
    • 12.09 Performance
Fazujcie ile chcecie, pamiętając oczywiście o tym, że tłok w GMP ma mniejsze przyspieszenie, niż zawór w momencie otwarcia. Nie muszę chyba dalej pisać o co chodzi.

Croft, wspominał o modyfikacji zaworów dolotowych dla przeróbek "ulicznych".
Ingerencja w większe zawory, oczywiście poprawi obieg w cylindrze, ale przeniesie krzywe charakterystyki ku górze, kosztem dołu.
Zabawę z większymi zaworami wydechowymi Croft stosował do silników typowo wyczynowych, gdzie wolne obroty oscylowały na 2500-3000 obr/min, a użyteczne zaczynały się bardzo wysoko.
Silniki te kręciły się do 10-12000obr/min.
banned napisał: spędziłem tyle a tyle dni, budując coś co działało źle, ale za to mogłem się pochwalić na forum
>>500.6KM/562.7Nm https://youtu.be/pUEHL-NOYAI
Polonez R4T 100-200km/h w 5,5s
1/4 ET: 12.384s@195.12 km/h 13,192s @189,8km/h 13,015s @177,4km/h
Polonez? Tylko w Turbo.

Fazowanie rozrządu w DOHC FIAT
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 13, 2010, 16:26:55 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
panowie - z racjie tego ze i tak bede zzucal glowice. ( wogule wyjmowal caly silnik) to po poznijeszym go zamontowaniu wlasnie zastanawiam sie nad przefazowaniem nieco rozrządu.. tylko teraz tak. silnik to 2.0 dohc dmuchniety na 0.3 - 04 bara. i teraz jak poprzestawiac wałki aby osiagnąc ładny ciag auta w momencie kiedy cisnieie doladowania zaczyna byc najlepiej wykozystywane  czyli zeby auto ladnie jechalo miedzy 2800 a te 4500 -moze 5. jest sens ruszac wogule? jesli to jakas roznica to paliwo to zawsze lpg
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Fazowanie rozrządu w DOHC FIAT
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 15, 2010, 19:22:07 pm »

Offline pit

  • dawny Piotrek#389
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 79
nie wiem, czy jest sens. wolnossacy na standardowych fazach mial max momentu przy okolo 3k rpm. jak chcesz przeniesc o jakies 500obr w gore to daj po jednym zabku w lewo na wydechu i w prawo na wdechu. zakładając, ze masz czapke z normalnym uklladem kolektorow.
FSO Padlina '95 2.0 8V - było :(
Sprinter max 2.3D - był
Sprinter max 2,9TD - był
BMW E34 540 V8 - jest :]
Opel Combo 1.4 B+G - jako skuter :D

Fazowanie rozrządu w DOHC FIAT
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 16, 2010, 21:11:48 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
ok a czy jak prestawie jak piszesz moment nie zrobi sie mnieszy/slabszy?
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk