Autor Wątek: Rover - 114GTI z ZASTEC TUNING  (Przeczytany 10036 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - 114GTI z ZASTEC TUNING
« dnia: Luty 12, 2006, 20:36:55 pm »

Cycu_E30

  • Gość
Witam , może nie odkryłem nowo?ci, a może tak,a mianowicie czytaj?c gazete GT natknołem sie na artukuł dotycz?cy Rovera 114GTI z ZASTEC-a przygotowanego do startów na 1/4,czytaj?c artykuł i patrz?c na zdjęcia silnika odniosłem wrażenie iż jest on taki sam jak Poldoroverze... , a a mianowicie miał tyle samo koni w serii ile "nasze" 1.4 , Czy to możliwe ze tam jest ten sam silnik co w był montowany w poldkach :?: Wła?cicel podkręcił go do  152KM i 148 Nm , zrobiono:
-wyważono układ korbowo tłokowy
-lekkie koło zamachowe
-splanowana głowica (stopien sprężania 12,5:1)
-ostre wałki rozrz?du 279st.
-mechaniczna reg. zaworów
-mocne sprężyny zaworowe
-regulowane koła  rozrz?du
-cewka zapłonowa MSD Blaster
-przewody Splitfire
-nowy kolektor dolotowy z dwiema przepustnicami o ?rednicy 70mm każda,
-pompa paliwowa Bosch
-wtryskiwacze 270cc
-"pusty" układ wydechowy
-komputer typu piggy-back Power-Tec
To tyle z silnika , zdiwiłem sie zetam jest taki sam (chyba) silnik jak w poldkach, jest to GT ze Stycznia. Pozdrawiam.

Rover - 114GTI z ZASTEC TUNING
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 12, 2006, 20:56:35 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
tak wyglada silnik rovera 114 (kiedys myslalem ze kolektor ssacy jest polski, bo ktos tak wydaje mi sie napisal gdzies, ale jak widzimy na obrazku tak chyba nie jest :mrgreen: ). Cycu co w tym dziwnego ze to ten sam silnik??
to ja, byly Marcin#839

Rover - 114GTI z ZASTEC TUNING
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 12, 2006, 21:07:00 pm »

Cycu_E30

  • Gość
zadziwilo mnie to ze w tym roverze jest ten silnik :P my?lałem ze 1.4 z poldka jest z troche nowszych roverów...

Rover - 114GTI z ZASTEC TUNING
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 12, 2006, 21:16:12 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13834
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
przeciez do dzis montuja ten silnik w 214
a 114 nie jest stary tylko maly
wyobrazacie sobie taka rakiete - troche mniejsze od punto ,ciut wieksze od cc ,a ma 103 fabryczne konie  :shock:
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - 114GTI z ZASTEC TUNING
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 12, 2006, 21:24:57 pm »

Lodówa#1826

  • Gość
to i tak nie renault 5, ktore jest takie samo a ma 150 KM  :twisted:  :twisted:  i o ile sie nie myle to 7s do setki - RAKETU :D :mrgreen:

Rover - 114GTI z ZASTEC TUNING
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 12, 2006, 21:29:16 pm »

Cycu_E30

  • Gość
ten rover ma 150KM, 700Kg (nad :mrgreen:)wagi , a na zdjęciu widać opone przedni? i jest z takiej mieszanki ze s? w ni?powbijane kamyczki :D :mrgreen:......

Rover - 114GTI z ZASTEC TUNING
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 13, 2006, 07:37:18 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
AndrewS ma fotki, albo sa tez gdzies w necie, z roverem serii 100, na silniku 1.8 rovera, ze zmienionym dolotem i ukladem wtryskowym EMERALD. Samochod ma 200 koni wiec takie Renault 5 wciaga jedna dziurka od nosa :twisted:
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - 114GTI z ZASTEC TUNING
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 13, 2006, 08:50:42 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
W sumie to może i jest 1,4 ale jako? tak mnie to nie przekonuje. Musiałbym lookn?ć w numery silnika.

Ale tak patrz?c na to wszystko to z silników 1,4 i 1,8 możnaby się pokusić o zrobienie niezłej maszynki. Zastosować układ korbowodu i koła zamachowego z 1,4 (o ile nie s? takie same). Do tego głowica  też z 1,4 minimalnie splanowana, z większymi zaworami (najlepiej od VVC) i powinno latac lepiej niż fabryka dała. Wypolerowany dolor poldroverkowy i kolektor rurowy rovera. Z pewno?cia piggipak też by nieco zmienił. No ale zaczyna to być już tuning przez duże "T".

Z drugiej strony je?li robiła to profesjonalna firma tuningowa to kto wie moze i faktycznie dało się wycisn?ć tyle z 1,4.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - 114GTI z ZASTEC TUNING
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 13, 2006, 09:16:15 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
ja już widziałem civic 1,6 300 kucyków. Tez profesjonalna firma robiła

Rover - 114GTI z ZASTEC TUNING
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 13, 2006, 10:12:02 am »

Wafel

  • Gość
co to za problem wyci?gn?ć olbrzymie moce z małych silników?? kwesti? jest wytrzymało?ć :)

Rover - 114GTI z ZASTEC TUNING
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 13, 2006, 12:34:32 pm »

Cycu_E30

  • Gość
do hardcore-owych modyfikacji najlepiej nadaj? sie moim zdaniem japońce...  system V-TEC , przykładem moze byc CRX z blokiem silnika B18C6 z intergy... 564KM i 515Nm  :mrgreen: co przy niskiej masie CRX-a to jest jakby granat bez zawleczki  :mrgreen: , .....

Rover - 114GTI z ZASTEC TUNING
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 13, 2006, 13:10:39 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - 114GTI z ZASTEC TUNING
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 13, 2006, 15:40:46 pm »

Wafel

  • Gość
a moze skyline :) 3.0 r6 o ile sie nie myle i podobno była seryjna wersja około 800 czy 900 koni :)

Rover - 114GTI z ZASTEC TUNING
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 13, 2006, 15:46:21 pm »

Cycu_E30

  • Gość
supra 1200PS :P nie ta o której wszyscy my?licie (nie ten kameleon słynny z 1/4...) in ojeszcze jaka? firma polska ma srebrn? tysz 1200 z 3 litrów :D :P

Rover - 114GTI z ZASTEC TUNING
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 13, 2006, 15:54:43 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
no tak ale to jest 3 litry  :P  a my mówimy o pojemno?ciach o połowe mniejszych

Rover - 114GTI z ZASTEC TUNING
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 13, 2006, 18:22:04 pm »

Cycu_E30

  • Gość
to podzielimy na 0,5 i mamy z 1.5 600KM  :mrgreen:

Rover - 114GTI z ZASTEC TUNING
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 01, 2007, 10:00:55 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Chcialbym wrocic do pierwszego posta z tego watku. CyCu napisal ze ten silnik ma ostre walki. Ktos potrafi mi odpowiedziec czy tylko po takiej modyfikacji czyli po zamianie standardowych na ostre potrzebna jest modyfikacja softu kompa, stosowanie piggy backa czy cos w tym stylu czy nie? Wprawdzie zmieniane sa tylko parametry zasysania i wydechu.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - 114GTI z ZASTEC TUNING
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 01, 2007, 10:24:05 am »

Wafel

  • Gość
nie wiem jak u was, ale z tego co rozmawiałem ze znajomym, zmiana wałków z nubi, i poprawka oprogramowania w silniku może dać nawet do 130 koni (znaczy tyle będzie po przeróbkach) :) a jako że roverki są analogicznej konstrukcji więc kilka koni wiecej dałoby sie wykrzsesać :)

[ Dodano: 2007-02-01, 10:30 ]
właśnie spojrzałem u świątka - ma wałki do nubi 1.6 :) przy najsłabyszm nie ma wykresu, ale przy średnim jest 130 koni, a przy najwyższym 150 :) za 1500 zł 45 koni więcej :D (no tylko to raczej już do kjsów :) )

Rover - 114GTI z ZASTEC TUNING
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 01, 2007, 10:37:31 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
No wlasnie Wafel napisales zmiana walkow i poprawka oprogramowania. Mi chodzi o to czy sama zmiana walkow przy takich samych parametrach komputera cos wniesie i czy wogole bedzie to chcialo chodzic.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - 114GTI z ZASTEC TUNING
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 01, 2007, 10:42:05 am »

alex1916

  • Gość
Obawiam sie ze wymiana walkow na az tak ostre jak te w 114 Zastec moze wymusic zawirusowanie silnika.