FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Szybkie pytanie / odpowiedź => Wątek zaczęty przez: CieniaczRider w Grudzień 16, 2019, 20:43:20 pm

Tytuł: Minimalna wysokość szczotek alternatora
Wiadomość wysłana przez: CieniaczRider w Grudzień 16, 2019, 20:43:20 pm
Witam, jaka jest minimalna wysokość szczotek alternatora w Poldku Plusie 1.6

Jedna ma 4mm, druga 5mm-czy to już czas na wymianę i czy mogło to powodować żarzenie kontrolki ładowania, narastające wraz z obciążaniem odbiornikami?

Czy filtr przeciwzakłóceniowy mógł takie świecenie powodować (a dokładniej poszarpany przewód przy oczku)?
Tytuł: Odp: Minimalna wysokość szczotek alternatora
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Grudzień 16, 2019, 21:46:47 pm
kontrolka to nie zawsze wina alternatora.
Równie może być to powolny koniec kostki stacyjki, słabego plusa na zegarach i kilku innych opcji.
Trzeba zmierzyć napięcie ładowania i dopiero wtedy ruszać. Jeśli pierścienie ślizgowe są ok to granica szczotek to jakieś 2 mm.
Tytuł: Odp: Minimalna wysokość szczotek alternatora
Wiadomość wysłana przez: CieniaczRider w Grudzień 16, 2019, 21:58:38 pm
Ok graty mam na podmianę jakieś, co prawda kostka była zmieniana i doszedł przekaźnik, ale może to jego koniec nadszedł?Najwięcej dłubania z tymi zegarami.

Szczotki z regulatorem mogę w sumie z jakiegoś starego altka podmienić.

Dobra, będę działał.
Tytuł: Odp: Minimalna wysokość szczotek alternatora
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Grudzień 16, 2019, 22:45:40 pm
najpierw zmierz ładowanie i zmierz napięcie na styku D+  względem masy. A potem można dopiero robić dochodzenie.
Tytuł: Odp: Minimalna wysokość szczotek alternatora
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Grudzień 16, 2019, 23:32:27 pm
Czasem kontrolka lubi się żarzyć przy padniętej jednej diodzie, wtedy ładowanie masz w normie, a kontrolka się świeci i zwiastuje problemy. Tak jak napisał Dioda, zmierz ładowanie.
Tytuł: Odp: Minimalna wysokość szczotek alternatora
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Grudzień 17, 2019, 01:03:24 am
No problemów można zrobić więcej. W starym typie sam sobie zrobiłem problemy i nieuważnie przykręciłem kondesator zwierając jedną fazę do masy obudową kondensatora. Też się długo szukałem co jest grane. Awaria diody wzbudzenia faktycznie może się też objawiać jarzeniem kontrolki. Reszta diod mocy daje gwałtowne objawy od pożaru uzwojenia do braku ładowania.
Tytuł: Odp: Minimalna wysokość szczotek alternatora
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Grudzień 17, 2019, 11:53:21 am
szczotki alternatora mają około 15 mm długości. jeśli starły się na 5 mm to rowki jakie poczyniły w pierścieniach wirnika są głębokie i uniemożliwiają solidny kontakt. zacznij od rzeczy najprostszych- wymiany pierścieni i szczotkotrzymacza. spójrz tu-
https://allegro.pl/oferta/szczotkotrzymacz-alternatora-fso-fiat-125p-polonez-7231754971
Tytuł: Odp: Minimalna wysokość szczotek alternatora
Wiadomość wysłana przez: CieniaczRider w Grudzień 17, 2019, 19:20:34 pm
Wrzuciłem szczotki z regulatorem z innego sprawnego altka (wysokość szczotek ponad 10mm), po włączeniu świateł mijania, przeciwmgłowych przód i tył oraz grzania szyby ładowanie na WOLNYCH obrotach poniżej 13V.

Jedna rzecz mnie zastanawia-oczywiście, wraz z włączaniem kolejnych odbiorników lampka ładowania żarzy się coraz mocniej, natomiast największą różnicę robi wciśnięcie hamulca-czy światła stop aż tyle pożerają, czy może to wskazywać na jakiś problem z czujnikiem świateł stop lub okablowaniem?
Tytuł: Odp: Minimalna wysokość szczotek alternatora
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Grudzień 17, 2019, 23:10:21 pm
zbyt mały kontakt szczotek z pierścieniami. przetocz jeśli się jeszcze da lub wymień pierścienie wirnika. to normalne- światła "stop" pożerają dużo prądu.
Tytuł: Odp: Minimalna wysokość szczotek alternatora
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Grudzień 18, 2019, 00:11:32 am
po pierwsze to właściwe ładowanie nigdy nie jest mierzone przy pełnym obciążeniu i wolnych obrotach.
Na każdym alternatorze masz napisane przy jakich obrotach osiąga on moc znamionową.
Dokonaj pomiaru między D+ a masą i B+ a masą bez obciążenia na wyższych obrotach. Wtedy dowiesz się co jest grane.
Co do teorii że światło stop zabiera dużo energii to :
w Caro 2x21= 42W w Atu pewnie jest jeszcze 3 stop czyli 3x21=63W
Jedna żarówka świateł mijania ma 55W, czyli dwie 110W plus 2 x 5 tablica, 2x5 postojowe tył i 2x5 postojowe przód. Daje to 140W Więc jeśli WRB miał by rację to kontrolka świeciła by jeszcze mocniej po włączeniu świateł mijania. O szybie nie wspomnę bo ona bierze jeszcze więcej.
Także teoria z kosmosu nie trzyma się kupy .
Tytuł: Odp: Minimalna wysokość szczotek alternatora
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Grudzień 18, 2019, 08:24:29 am
Ale faktem jest że przygasają światła. Może to pochodna zwiększonego podciśnienia w układzie dolotowym i delikatnego spadku obrotów silnika. Trzeba by to sprawdzić na obrotach lub zgaszonym silniku...
Tytuł: Odp: Minimalna wysokość szczotek alternatora
Wiadomość wysłana przez: Bartek GSi w Grudzień 18, 2019, 12:08:30 pm
U mnie też żarzy się kontrolka ładowania (widać raczej tylko w nocy). Wymienione szczotki z regulatorem i łożyska. Dalej się żarzy :) Jeżdżę już tak parę lat. Ładowanie jest dobre.
Tytuł: Odp: Minimalna wysokość szczotek alternatora
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Grudzień 18, 2019, 20:41:06 pm
światła mijania i drogowe zaopatrywane są w prąd przez przekaźniki a kable do nich są krótkie. do świateł "stop" prowadzą ponad 3 metrowej długości cienkie kabelki przez marny włącznik. zauważ panie diodalodz że włączenie silnika wentylatora chłodnicy nie powoduje przygaśnięcia świateł mimo że ten silnik ma ponad 100 W mocy. ale kable zasilają go przez przekaźnik i są krótkie.
Tytuł: Odp: Minimalna wysokość szczotek alternatora
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Grudzień 18, 2019, 22:30:51 pm
Brak przekaźnika w tym miejscu wynika zapewne z faktu, że światła stop są zapalane tylko na chwilę podczas hamowania, lub rzadko podczas postoju pod górkę, ale w minusie ze sprawną instalacją nie powodują one żadnego przygasania czegokolwiek, nie wiem, jak w plusie.

Posprawdzajcie wszyscy masę, stan nakrętki i połączeń przy alternatorze, plecionkę przy skrzyni biegów, stan masy przy silniku itd.