Autor Wątek: silnik ohv na hydro obroty silnika 5 tyś  (Przeczytany 3526 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

silnik ohv na hydro obroty silnika 5 tyś
« dnia: Maj 12, 2017, 21:25:55 pm »

Offline Żbiku

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 488
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso Polonez 1.6GLI 95r
witam podróżuje autostradami po całej polsce  poldkiem z obrotami silnika blisko 5 tysięcy czy ten silnik wytrzyma taką jazdę na dłuższą metę czy korba pójdzie bokiem? Chodzi mi czy te silniki lubią obroty ?

Odp: silnik ohv na hydro obroty silnika 5 tyś
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 12, 2017, 21:30:42 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3439
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
A co masz napisane w mądrej instrukcji obsługi i w budowie-naprawa eksploatacja?
:)
do 5 możesz kręcić z palcem w du..........
Po coś jest zrobiony ten podziałek zielony, żółty i czerwony:).

FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: silnik ohv na hydro obroty silnika 5 tyś
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 12, 2017, 21:45:27 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 562
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Jeśli panewki już nie grzechoczą, to bez problemu, te silnik szybciej zabijają zbyt niskie obroty . Poza tym jazda autostradowa ze stałą prędkością dla każdego auta jest najmniej szkodliwa, najbardziej po dupie samochody dostają w jeździe miejskiej na krótkich dystansach.

Odp: silnik ohv na hydro obroty silnika 5 tyś
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 12, 2017, 21:49:12 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13834
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
5krpm to 170km/h,
niezle jak na abimexa ,ale troche paliwa szkoda
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: silnik ohv na hydro obroty silnika 5 tyś
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 12, 2017, 21:54:32 pm »

Offline Żbiku

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 488
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso Polonez 1.6GLI 95r
no 160 155 z nawigacją  na lpg  :D 16 tysięcy od stycznia jebłem

Odp: silnik ohv na hydro obroty silnika 5 tyś
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 12, 2017, 22:25:40 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6594
  • Płeć: Mężczyzna
Chodzi mi czy te silniki lubią obroty ?

Lepsze stałe 5 tys. niż jazda na 1.5 tys bo to w OHVce rozwala panewki. 5 tys. możesz jechać. W sumie to pewnie coś tyle miał 125p 1.5CC jak bił rekord na 50 tys. km. Panowie z FSO stwierdzili że dla silnika to lekka przejażdżka w porównaniu z normalną eksploatacją na tym dystansie.

Po coś jest zrobiony ten podziałek zielony, żółty i czerwony:).

OHVki Świętego kręciły się do 8 tys. rpm. Dobrze im to nie robiło, ale ten silnik potrafi wytrzymać spore obroty. Motorom z Plusa trochę trudniej ze względu na hydro, ale skoro Rover wytrzymuje 7, to one pewnie też by dały radę gdyby nie odcięcie 6500 i 5800.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: silnik ohv na hydro obroty silnika 5 tyś
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 15, 2017, 08:30:34 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Instrukcja mówi o tym aby unikać utrzymywania prędkości bliskich maksymalnej. A to już jest ponad max wg instrukcji, ale z drugiej strony na obrotomierzu wcale dużo nie jest.

Odp: silnik ohv na hydro obroty silnika 5 tyś
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 15, 2017, 08:36:40 am »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Sporo jeżdżę autostradami (czasem Polonezem OHV) i trudno mi wyobrazić sobie jazdę ciągłą tym autem z 5 tys obr/min na szafie  <cwaniak2>.
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: silnik ohv na hydro obroty silnika 5 tyś
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 15, 2017, 10:43:36 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3765
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Porównanie Rovera, a OHV pod kątem konstrukcji rozrządu i "odporności" na prędkość obrotową jest lekko bez sensu.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: silnik ohv na hydro obroty silnika 5 tyś
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 15, 2017, 10:56:43 am »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Ciągłe obroty 5.000? Nie realne. Przy 4.000 masz 140km.h i powyżej tej prędkości Polonez przestaje jechać. Wszystko co pow 4krpm to jazda z wciśniętym pedałem w podłogę i spalanie >30L. Czyli śmiesz twierdzić że co 150km tankujesz auto do pełna i dalej w trasę? <cwaniak2>
Druga sprawa: podejrzewam że jak większość "znafffcuf" tematu Poloneza lejesz mu olej 15W40? Przy tych obrotach o które pytasz, po 5min jazdy masz wodę a nie oliwę.
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: silnik ohv na hydro obroty silnika 5 tyś
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 15, 2017, 11:45:24 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13834
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jazda z wciśniętym pedałem w podłogę i spalanie >30L.
raczej 15-17 l/100km ,ale byles blisko... zuzycia godzinowego ;]
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: silnik ohv na hydro obroty silnika 5 tyś
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 15, 2017, 12:24:02 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6594
  • Płeć: Mężczyzna
Porównanie Rovera, a OHV pod kątem konstrukcji rozrządu i "odporności" na prędkość obrotową jest lekko bez sensu.

Zapewne masz rację i chętnie zapoznam się z przyczyną.
Bazuję tylko na tym, że oba silniki mają hydro i że historia zna trochę silników OHV przystosowanych do pracy przy obrotach rzędu 7-8 tys, a pochodne silnika 115c nie są do tego przystosowane i mimo to w wersji z popychaczami mechanicznymi przez chwilę takie obroty wytrzymują.
115c był w ogóle przewidziany na maks obroty 6800.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: silnik ohv na hydro obroty silnika 5 tyś
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 15, 2017, 12:40:41 pm »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Nie chodzi o to że nie jest przystosowany. Problemem jest dokładność fabrycznego wyważenia ukł. korbowo- tłokowego. Jeżeli zrobiłbyś to porządnie czyli zgodnie ze sztuką to możesz sobie kręcić ten silnik i po 9.000rpm i przy zapewnieniu dobrego smarowania nic mu nie będzie.
jazda z wciśniętym pedałem w podłogę i spalanie >30L.
raczej 15-17 l/100km ,ale byles blisko... zuzycia godzinowego ;]

15L to Polonez spali w mieście przy dynamicznej jeździe. A raczej w takich warunkach nie masz przez 99% czasu jazdy pedału w podłodze  ;p
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: silnik ohv na hydro obroty silnika 5 tyś
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 15, 2017, 13:04:35 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3765
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Nie chodzi o to że nie jest przystosowany. Problemem jest dokładność fabrycznego wyważenia ukł. korbowo- tłokowego. Jeżeli zrobiłbyś to porządnie czyli zgodnie ze sztuką to możesz sobie kręcić ten silnik i po 9.000rpm i przy zapewnieniu dobrego smarowania nic mu nie będzie.
jazda z wciśniętym pedałem w podłogę i spalanie >30L.
raczej 15-17 l/100km ,ale byles blisko... zuzycia godzinowego ;]

15L to Polonez spali w mieście przy dynamicznej jeździe. A raczej w takich warunkach nie masz przez 99% czasu jazdy pedału w podłodze  ;p

Nie zapominaj także o bezwładności układu rozrządu. Rover ma bardzo prosty mechanizm napędu zaworów - wałek, popychacz, zawór. W Polonezie masz jeszcze dodatkowo długie laski, które też "troszkę" ważą oraz dźwigienki. Pierwsze co popłynie to sprężyny, a wymiana ich na "twardsze" odbije się na szybkości zużycia reszty elementów. W Roverze hydraulika i seryjne sprężyny znoszą 7800, a o zużyciu krzywek wałków nikt nie słyszał. Zresztą silniki kręcące się po 8000-9000 w UK to nic nowego.

A co do spalania. Moje VVC pali ok. 10litrów w mieście, przy czym jeżdżę dynamicznie. Zróbcie tak w OHV. :)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: silnik ohv na hydro obroty silnika 5 tyś
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 15, 2017, 20:27:41 pm »

Offline Żbiku

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 488
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso Polonez 1.6GLI 95r
ciagłe 5000 niema ale 4500  Raczej tak. Morze głośno ale wlec się jak maluchem to wstyd B-) olej w silniku to 10 w 40
Ciągłe obroty 5.000? Nie realne. Przy 4.000 masz 140km.h i powyżej tej prędkości Polonez przestaje jechać. Wszystko co pow 4krpm to jazda z wciśniętym pedałem w podłogę i spalanie >30L. Czyli śmiesz twierdzić że co 150km tankujesz auto do pełna i dalej w trasę? <cwaniak2>
Druga sprawa: podejrzewam że jak większość "znafffcuf" tematu Poloneza lejesz mu olej 15W40? Przy tych obrotach o które pytasz, po 5min jazdy masz wodę a nie oliwę.

Odp: silnik ohv na hydro obroty silnika 5 tyś
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 15, 2017, 21:49:13 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13834
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
15L to Polonez spali w mieście przy dynamicznej jeździe. A raczej w takich warunkach nie masz przez 99% czasu jazdy pedału w podłodze  ;p
ja tam opieram sie na matematyce i fizyce, za podstawe biore wykres roverka ,a tam przy 90KM widze 22l/h  - 90KM wystarczy do 180km/h ,niech bedzie ze w PN do 170km/h,
to daje 13l/100km przy 170 roverkiem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.