FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => CAŁA POLSKA => Wątek zaczęty przez: wrb#1974 w Wrzesień 16, 2022, 22:41:53 pm
-
kiedyś spotkałem artykuł pod takim tytułem. było w nim opisane jak dokonując przeróbek układu wydechowego obniżyć obroty maksymalnego momentu. obrotowego. zanotowałem ten tekst ale gdzieś zaginął. czy ktoś ma ten tekst?
-
Chodzi o to żeby przenieść zakres max momentu na niższe obroty. Tak pół żartem, pół serio to silniki z turbiną mają max moment na niższych obrotach, lub inaczej mają wypłaszczoną charakterystykę. Montaż turbiny to przeróbka układu wydechowego.🙂
-
niewątpliwie masz rację. w artykule opisano sposób obniżenia obrotów max. momentu za pomocą doboru średnic i długości rur w układzie wydechowym.
-
strumienice trzeba przesuwac wzdluz ukladu - od dlugosci kanalu przed strumienica zalezy przy jakich obrotach wystapi zjawisko doladowania dynamicznego,
efekt raczej marginalny, a pierdzielenia sie z rurami raczej sporo
-
Chodzi o to żeby przenieść zakres max momentu na niższe obroty. Tak pół żartem, pół serio to silniki z turbiną mają max moment na niższych obrotach, lub inaczej mają wypłaszczoną charakterystykę. Montaż turbiny to przeróbka układu wydechowego.🙂
TYlko że to się nie bierze z przeróbki układu, tylko z tego że turbina ładuje i można to tak zestroić żeby uzyskać taki efekt... Zwłaszcza dawniej było wręcz odwrotnie. Nie dość że turbodziura, to jeszcze i Audi Quattro i Polonez turbo były wystrojone pod ładowanie w wysokie obroty, a nie w niskie.
-
koledzy, ja nie proszę Was o rady, tylko pytam czy macie ten tekst gdzieś zanotowany i zechcecie mi go udostępnić.