FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: tomi222 w Wrzesień 09, 2022, 22:23:18 pm
-
Witam.
Poszukuję króćca filtra paliwa do Poloneza caro Plus silnik 1.6 gli wielopunktowy wtrysk.
Jest to króciec wkręcany w filtr metalowy (np filtr filtron PP 859)
Konkretnie potrzebuję króciec na wyjściu z filtra, ten kątowy.
Może ktoś z Was posiada taki króciec na sprzedaż lub wie gdzie taki mogę dostać ewentualnie czy pasuje z jakiegoś innego samochodu.
Będę wdzięczny za pomoc bo mi się ułamał i auto w tej chwili stoi.
Pozdrawiam
Tomek
-
Wszystko inne tylko nie filtron . TO dziadostwo się rozpada i zapycha wtryskiwacze . 4 pod rząd mi się rozpadły w Roverze a są identycznie jak te tu na zdjęciu. Najłatwiej było by ci znaleźć właśnie linie paliwową od Rovera przy ścianie grodziowej są identyczne końcówki. Szukaj z rovera nawet nie Poloneza z ściany grodziowej miały identyczne króćce.
-
a tak jak masz trochę czasu i chęci to proponuje całkowicie przerobić to gówniane rozwiązanie i zmienić lokalizacje dla tego filtra -wsadź go jak w jedno-punkcie na fartuch
-
w jednopunkcie jest w tym samym miejscu, ale na wezach nakladanych na gladkie krocce,
i tak najlepiej przerobic w GSI, tak robilem i dla pewnosci zakladalem po dwie opaski zaciskowe na krociec, ale generalnie takiej potrzeby nie ma
P.S.
przez umiejscowienie nadal jest problem przy wymianie filtra, bo weze trzeba sciagnac, a sa zazwyczaj mocno przyklejone do krocca, a ciasno tam na rozne manewry,
jednak w GSI nie ma miejsca pod maska, by jakos rozsadnie wcisnac ten filtr
-
jednak w GSI nie ma miejsca pod maska, by jakos rozsadnie wcisnac ten filtr
Pozwolę sobie się nie zgodzić. Ja dawno wywaliłem to pod maskę i umieściłem nieopodal pompy hamulcowej, a połączyłem to na wężach z rovera, bo jak ktoś tu przytomnie zauważył, gwinty są te same. Nie pokażę zdjęcia, bo go nie mam, a teraz i tak siedzi roverek. Umieszczenie tego filtra w fabrycznym miejscu, to nieporozumienie, delikatnie mówiąc. Wszystko koroduje na potęgę, a i z odkręceniem problem, bo trzeba się nagimnastykować.
-
jednak w GSI nie ma miejsca pod maska, by jakos rozsadnie wcisnac ten filtr
Ej no bez przesady, ja nie dość że mam wciśnięty filtr paliwa, to za nim dodatkową pompę paliwa robiącą właściwe ciśnienie na listwie. Także sam filtr można spokojnie zmieścić tylko trzeba ciut inaczej poprowadzić przewody.
(https://images90.fotosik.pl/617/f5c1d02bf8005f8bmed.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/f5c1d02bf8005f8b)
I spokojnie można to zrobić na opaskach.
-
tylko fabrycznie, gdy tam jest obudowa filtra powietrza i ida przewody do chlodnicy oleju wspomagania, a trzeba miec miejsce na parownik gazu,
to juz miejsca na filtr benzyny nie ma,
a w dodatku trzeba rzezbic przy przewodzie doprowadzajacym paliwo do listwy,
miejsce filtra beny w Plusie moze nie jest najszczesliwsze pod wzgledem wymiany, ale raz na kilka lat to nie jest uciazliwe,
szukac nowego trzeba, gdy chce sie zamontowac zewnetrzna pompe paliwa, bo tam jest akurat jedno z lepszych miejsc na pompa - wtedy brakuje miejsca na filtr :p
-
No na razie sobie poradziłem, tzn. podłączyłem przewody na złączkach hydraulicznych.
Natomiast nadal wolałbym bez rzeźby żeby to zostało także pewnie będę jeszcze szukał tego króćca
-
Odpisałem Ci na twój post ale w innym dziale ;/ nie zauważyłem, że złożyłes temat w dwóch miejscach.
Króciec oczkowy prosty chyba na M14, do tego śruba i 2 podkładki miedziane i założyć na to przewód gumowy i porzadny cybant i będzie bez żadnej rzeźby typu drut