FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: Kusmier w Styczeń 17, 2009, 11:02:09 am
-
Witam, chcialbym wrzucic do swojego 1.4 most od trucka, zeby przelozenie bylo krótsze. I teraz mam takie pytanie, czy moge zamienic tylko wałek z kołem talerzowym? Czy musze zmieniac cały most?
Drugie pytanie dotyczy przekłądni prędkościomierza. Wiadomo, jak zmienie przelozenie to predkosciomierz bedzie mi zawyżał. Jak zmienie tylko tą przekładnie, która jest przykręcona do skrzyni od zewnątrz, to bedzie ok? Czy musze jeszcze mieniac coś w środku w skrzyni, jakieś koło napędu prędkościomierza czy coś takiego (nie bardzo znam budowe skrzyni :oops: )?
-
Co do przekładki, to most z Trucka ma inne mocowanie resorów.. Przełozenie koła talerzowego, chyba tez takie proste nie jest... O ile sama przekładka nie stanowi problemu, to pózniejsze tego dostrojenie (do 0,025 mm) jest dośc problemowe...
-
Kusmier, nie sluchaj kolegi. przekladasz atak i walek i cieszysz sie krotkim przelozeniem. wiadomo,ze musisz to jakos dobrze zlozyc zeby nie wylo, ale jest to o wiele latwiejsze niz przerabianie truckowego mostu pod caro. a co do predkosciomierza, to Rudy mial u siebie redukcje z 4,3 i bylo ok, bo te liczniki i tak maja przeklamania
-
ja tez mam 4,55 w atu i mogę z czystym sumieniem polecić taka przeróbkę
-
a ja mam most z 1,6 przy 1,4 i licznik zaniża mi prędkość, więc przy moście trucka będzie ci zawyżać
-
Przy przekladce z rovera na trucka bedzie roznicy na predkosciomierzu jakies 6%, więc nic strasznego ;p
-
Żeby były prawidłowe wskazania trzeba rozebrać skrzynię i wymienić koło zębate napędu linki. Tylko czy warto ? Można policzyć ile będzie przekłamywać. Most to jedno a koła to drugie i jeżeli będzie to drobna sprawa to olać to...
-
Sam mam i sobie nie chwalę (ale tylko w trasie :lol: ).
A tak poważnie to przekładałem koło talerzowe i atak. Wyje nie gorzej jak fabryka.
W skrzyni mam ślimacznicę z mostu 4,3. Dodatkowo wsadziłem sobie licznik rowerowy zapięty pod przednie koło a w nim mogę sobie ustawić obwód koła i dokładnie odczytywać prędkość. Przekłamanie jest o jakieś 8-10% (jak mam 100 na cyfrowym to wskazówka ma 110 prawie).
W trucku ślimacznica nie wiem jaka jest ale truck ma większe koła więc może się okazać że wsadzenie jej do osobówki da zbliżone wartości do tej od mostu 4,3.
Z racji że borkostworku mam skrzynię N9 z forda to tam nijak nie podpasuje napędu licznika więc jestem w trakcie tworzenia czegoś nowego. Co i jak pochwalę się w swoim czasie jak skończę.
-
Sam mam i sobie nie chwalę (ale tylko w trasie :lol: ).
A tak poważnie to przekładałem koło talerzowe i atak. Wyje nie gorzej jak fabryka.
Jak to zgrywałeś potem? Szalałeś z podkładkami i jakimś mierzeniem czegoś?
-
Próbowałem ale że tryby były używane w stanie średnio złym ( a miały być nowe :evil: ) to tylko poskładałem. Teraz z miłą chęcią zamieniłbym go na niewyjące 3,9 (auto zmieniło przeznaczenie na rodzinne).
-
3,9 to z rovera? a jak tryby sa w miare dobrym stanie to jak to poustawiac?
-
3,9 to z rovera? a jak tryby sa w miare dobrym stanie to jak to poustawiac?
Nie, 3,9 to 1,6 OHV.
4,3 jest z rovera, przełożenie 10:43
-
3.9 to ze zwyklego caro. 4.3 jest z rovera
-
A ja mam takie pytanko, mam most 3.9 (1.6 ohv), zapakuję skrzynkę z poldorovera to wystarczy, że przelożę tzw. naped prędkościomierza (ślimak) z ohv do roverka i bedzie dobrze? Czy te ślimaki da się zamieniać, pasują?
-
Żeby było prawidłowe wskazanie prędkościomierza i drogomierza trzeba rozebrac skrzynie i wymienic tam jedno koło zębate, które napędza właśnie tą przekładnie. niektórzy twierdzą, że to prosta robota to rozbieranie skrzyni. Ja wolałbym miec błędne wskazanie...
-
A ja mam takie pytanko, mam most 3.9 (1.6 ohv), zapakuję skrzynkę z poldorovera to wystarczy, że przelożę tzw. naped prędkościomierza (ślimak) z ohv do roverka i bedzie dobrze? Czy te ślimaki da się zamieniać, pasują?
Jak tak zrobisz to uszkodzisz ślimaka. Niestety redukcja i tryb w skrzyni idą parami (inna ilość i nachylenie zębów). Jak wymieniać to wszystko.
Sama wymiana nie jest trudna. Wystarczy odkręcić nakrętkę wałka wyjściowego skrzyni i wyjąć element zdawczy. W następnej kolejności w skrzyni jest właśnie tryb do prędkościomierza. Należy tylko uważać bo jest on osadzony na kulce i kulka ta może wpaść do skrzyni. Wyjmujemy jeden i wkładamy drugi ot całą filozofia.
Przy okazji można zmienić uszczelniacz wyjściowy skrzyni.
-
Dzieki za info Bocian_s#313 :wink: Prosto i łatwo to pewnie nie będzie, ale porządek musi być! :mrgreen:
-
nie oplaca sie zmieniac
na kolach R15 195/50 licznik bedzie pokazywal prawde ,a na seryjnych R13 185/70 bedzie zanizal 3km/h przy 100
-
KGB, nie robiles, nie udzielaj sie
a co do pytania Maxiu#1935, jest dokladnie tak jak pisze Bocian tylko uwazaj na ta kolke bo wtedy to bedziesz mial jajca :D ginekologia zaawansowana jest przy tym
-
KGB, nie robiles, nie udzielaj sie
chlopak ,czy ty potrafisz czytac ? bo co roku jakos gorzej ci to idzie
przeczytaj jeszcze 3 razy to co napisalem
-
KGB, to jeszcze pytanie do Ciebie: na jakiej podstawie to przeliczasz?
-
KGB, to jeszcze pytanie do Ciebie: na jakiej podstawie to przeliczasz?
na podstawie blachowkretow ze swojego zderzaka :D
-
na kolach R15 195/50 licznik bedzie pokazywal prawde ,a na seryjnych R13 185/70 bedzie zanizal 3km/h przy 100
mowisz ze na skrzyni FSO rovera i przy moscie 3.9 i przy oponach 185/70 R13 licznik bedzie zanizal o 3km :?: ojojoj... jestes w bledzie
-
KGB, to jeszcze pytanie do Ciebie: na jakiej podstawie to przeliczasz?
moj licznik klamie o 10km/h przy 100 na oponach 195/50 R15 - mam ,a raczej mialem juz nieduzo bieznika ,wiec przeklamanie jest na dobre 2.5% wzgledem 185/70 R13
czyli na seryjnych kolach przy wskazaniach licznika 100 bede jechal 93 - i to sparwdze ,bo mam teraz zimowki
na 195/50 R15 jechalem 90
oczywiscie pomiary z GPSa
tak wiec most 4.3 ,ktory ma krotsze przelozenie o 10% od 3.91 daje tez 10% roznicy w predkosci
zalozmy ,ze ktos u mnie zalozyl 4.3 (nawet podejzewalem ,ze tak moze byc) ,a moj licznik jest idealnie wyskalowany na most 3.91 i opony 195/50 R15 - wtedy wlasnie przy 100 na liczniku bede jechal 90
a teraz odwrocmy sytuacje i do licznika ,ktory przy 93 pokazuje 100 przy 4.3 zalozmy most 3.91 - uzyskujemy predkosc o 10% wieksza ,,czyli jedziemy 103 ,a licznik pokazuje 100
wiec jakbym mial wogole przekladac slimaczka ,to napewno nie z 1.6 ,tylko z 1.5 (4.1)
nawiasem mowiac ,to licznik Poloneza nie ma blednych wskazan w rozumieniu prawnym ,bo wszystkie liczniki zawyzaja
mam Lancie Kappe na seryjnym ogumieniu i jedzie 93 ,czasami jezdze volvem 940 i jedzie 95 ,ale ma opony o rozmiar wieksze ,mamusiowe daihatsu jedzie 100 ,ale ma opony o dwa rozmiary wieksze (5%) ,wiec na serii jechaloby 95
kiedys podczas testu w motomagazynie wyszlo ,ze astra 1.6 16v ma na liczniku juz 110 ,a jedzie 100
oczywiscie mozna zawsze odwrocic kota ogonem i powiedziec ,ze moj GPS zle wskazuje ,ale to juz sprawdzalem z innym GPSem na innym oprogramowaniu
-
u mnie na seryjnych kołach licznik zawyżał o jakieś 7km/h w porownaniu z GPS :))
-
a u mnie na moscie 4.3 i przy seryjnych kolach licznik pokazuje 160 a jade 155 wedlug GPS
-
u mnie przy 3,91 i 195/60/15 licznik pokazuje 100 a gps wbudowany w nokię 106 i kto mi wyliczy czemu ?? :> opony mają 4mm bieznika :P
-
kazdy polonez ma swoja jedyna wlasna predkosc :mrgreen: i nikt tego nie wyliczy 8)
-
Ja na moście 3.72, oponach 165/80R13 przy 3 tys na V biegu jadę wg GPS 108km/h, a wg prędkościomierza od 95-125km/h (uzależnione od temp otoczenia)
-
Dlatego u mnie będzie można kalibrować wskazania.
Przynajmniej dla jednej prędkości np 100km/h
-
u mnie przy 3,91 i 195/60/15 licznik pokazuje 100 a gps wbudowany w nokię 106 i kto mi wyliczy czemu ?? :> opony mają 4mm bieznika :P
masz opony wieksze o ponad 4% ,czyli potwierdzasz moja wersje ,gdzie powinienes miec 107 przy takim ukladzie
-
u mnie przy 3,91 i 195/60/15 licznik pokazuje 100 a gps wbudowany w nokię 106 i kto mi wyliczy czemu ?? :> opony mają 4mm bieznika :P
masz opony wieksze o ponad 4% ,czyli potwierdzasz moja wersje ,gdzie powinienes miec 107 przy takim ukladzie
A reduktorek w skrzyni od mostu 4,3 zapewne bo to rover :lol: :lol: :lol: .
-
u mnie przy 3,91 i 195/60/15 licznik pokazuje 100 a gps wbudowany w nokię 106 i kto mi wyliczy czemu ?? :> opony mają 4mm bieznika :P
masz opony wieksze o ponad 4% ,czyli potwierdzasz moja wersje ,gdzie powinienes miec 107 przy takim ukladzie
A reduktorek w skrzyni od mostu 4,3 zapewne bo to rover :lol: :lol: :lol: .
no wiem ,ze to rover i skrzynia od rovera - wszystko sie zgadza
-
krotkim mostem zyskam lepsze przyspieszenie i mniejsza predkosc max? (przelozenie od trucka do rovera)
czy tylko tyle mi to da ze bede mogl uciagnac wiekszy ciezar, a na przyspieszenie sie to nie przelozy?
-
na przyspieszeniu na kresce zyskasz niewiele(jezeli dobrze machasz biegami)
ale na zakręcikach auto bedzie ciągle na wysokich obrotach gotowe do ostrego wyrwania do przodu
-
A czy ktoś z roverkiem 1.4 seryjna skrzynka i mostem 4.3 moglby mi powiedziec jaka predkosc powinien pokazywac licznik przy 3000obr na 4 biegu ?
OStatnio jechałem z GPSem i az mi sie wierzyć nie chciało że licznik mi zawyża wskazania o jakies.. 10-13km/h !
-
licznik mi zawyża wskazania o jakies.. 10-13km/h !
Jesteś pewien że zawyża. Przy skrzyni od mostu 4,3 spiętej z mostem 3,9 licnzik będzie zaniżał wartość rzeczywistą A te 10-13km/h w połączeniu z "fabrycznym" przekłamaniem licnzika jest jak najbardziej realne.
Ja z ciekawości ostatnio sprawdzałem borkostworka i dobręciłem go prawie do 6000RPM na V biegu. Szybkie liczenie i wyszło dobre 180km/h. Licnzik pokazywał coś w tej okolicy więc całkiem senswonie pokazuje ten prędkościomierz od saxo. Nie wiem tylko co na to GPS bo nie miałem.
-
Jak zmienie w moście koło i wałek na inne bez żadnego ustawiania to stanie się coś oprócz tego że będzie wyło?
-
Zasadniczo to jeszcze możesz ugotować olej jak będzie za ciasno spasowane.
-
Szybkie pytanko. jako ze walka z wyjacym mostem roverowskim nie wyszla, zmienilem spowrotem most od waskiego Caro 1.5GLE. Tam jest chyba przelozenie 3.9. Skrzynia roverkowska, nie przerabialem nic w niej, zostalo jak jest. Sa na pewno jakies przeklamania i mam pytanko jakie? Np jak jade 50km/h to pokazuje nieco mniej? Albo jak jade 100 to pokazuje 90?
-
licznik będzie zaniżał 10 %
Czyli, żeby otrzymać prędkość rzeczywistą = wskazanie+(10%wskazania)
a w praktyce to będzie tak wyglądać, że weźmiesz gps i będzie prawie idealane wskazanie, ale drogomierz będzie oszukiwał.
-
jesli to 1.5 to powinno byc 4.1, bawiłem sie kiedys w obliczanie prędkosci i powiem Ci ze przekłamanie nie będzie duze (ok 5km) i teraz licznik bedzie Ci dopiero pokazywał prawidłowe wartosci.
-
ale drogomierz będzie oszukiwał.
duzo? jak przejade 100km to ile bedzie mniej? Jest to dla mnie istotne, bo jezezli duzo to wtedy bedzu ewychodzilo inne spalanie :D
no mierzylem tak, ze ojceic jechac z przodu samochodem, ja zanim, najpierw 40 i mialem 40, pozniej 60 i mialem rowne 60. takze nie wiem
wiem ze teraz przy 60km/h mam obroty 3tys na 3 biegu. 2 biegiem ciagne praiwe do 50 zeby zmienic bieg "ekonomicznie". Tj nie za niskie obroty. I starcil o wiele na przyspieszeniu. Na trasie 5 rzadko jest wbijana, jezeli podorozuje przepisowo oczywiscie.
-
Maxiu#1935, na moscie 4.3 licznik pokazywał zaduzo, jak załozysz dłuzszy most to przekłamanie sie zmniejszy :wink:
-
jak 3.9 10% jak 4.1 5%
-
GPS prawdę ci powie. pożycz od kogoś nawigację to sobie potestujesz. Ew. w okolicy poszukaj jakiegoś "radaru" z wyświetlaniem prędkości i sprawdź. Często spotykane koło szkół czy niebezpiecznych przejść dla pieszych.
-
A nie dało by rady sprawdzić prędkości na 4tym biegu? Bo wtedy wskazówka obrotów idzie równo z wskazówką licznika
-
Teoretycznie tak bo gdzieś kiedyś była tabelka przeliczeniowa, ale jak to z suchym liczeniem bywa wartości matematyczne czasem znacznie odbiegają od rzeczywistości.
-
ja uwarzam że Gps nie jest wyznacznikiem predkości bo to w żaden sposób nie jest urządzenie pomiarowe... nie wiem jaki by trzeba mieć Gps żeby dokładnie pokazał predkość... jadąc samochodem już 100 to ma przekłamanie ok 10 mniej a powyżej tej predkości może wiecej.... ja mierzyłem na takim "radarze drogowym" który pokazuje predkość i przy predkości ok 80km Gps pokazywał ~`76 a Radaz jakieś 81 (bo samochod nie miał tempomatu i predkość mogła sie wahać...)
-
może warto spróbowac z licznikiem rowerowym?
-
Jak już tak się uczepiliśmy dokładności to i te wszystkie radary jakie są dostępne mają swoją skończoną dokładność pomiaru.
może warto spróbowac z licznikiem rowerowym?
W sumie to to powinno być najdokładniejsze bo sam licznik to najzwyklejszy w świecie komputer zliczający impulsy. największy błąd może wynikać z dokładności wykonania tego licznika oraz dokładności pomiaru obwodu koła.
Miałem swego czasu i całkiem dawało radę ale tylko przy pomiarach statycznych ale to w związku z częstotliwością odświeżania (2x na sekundę).
-
ja nie wiem co jest z moim licznikiem. Powinien zaniżać (albo chodzic dobrze)? a tutaj wychodzi na to ze zawyza ;/ no przy "zielonym" zakresie 3 bieg wbijam przy 60km/h? cos tutaj nie halo... niecale 3 tys na obrotomierzu na 2 biegu 60km/h i ja wbijam dopiero 3 bieg. A wydaje sie jakbym jechał z 35... nie wiem czy po prostu tej predkosci nie czuc, czy jak. 4 bieg wrzucam dopiero przy 80km/h, zeby nei bylo za niskich obrotów dla silnika.
-
w wolnym czasie zrobiłem taką tabelke, mozę komuś sie przyda:
http://www.speedyshare.com/files/24432308/do_oblicznia_predkosci.xls
czerwonych i żółtych pól nie ruszajcie bo nie wyjdzie wynik
w zielonych wpisuje sie predkosc obrotowa silnika, przełożenie danego biegu, przełożenie tylnego mostu i średnice koła. teoretyczną srednice można wyliczyć tutaj:
http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/
niebieskie pole to wynik, czyli prędkość samochodu na danym biegu przy danych obrotach silnika.