FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Szybkie pytanie / odpowiedź => Wątek zaczęty przez: cinek1983 w Czerwiec 29, 2019, 06:51:14 am
-
witam. Prosze o pomoc w sprawie temp. płynu chłodniczego. po swapie na 3.2 v6 wskaźnik idzie pod czerwone pole i tak trzyma, zaniepokojony podpiołem pod komputer aby sprawdzić jaka jest temp. w rzeczywistości i okazuje się być w normie, wychodzi na to że czujnik poloneza ma inną impedancje od omegi i dla tego wskaźnik idzie tak wysoko. jeżeli ktoś ma jakieś dane na temat wartości impedancji czujników poloneza to byłbym wdzięczny, aha mój czujnik ma czarną końcówkę jeżeli to ma jakieś znaczenie, bo wiem że były jeszcze czerwone i białe.
-
A nie prościej wkręcić czujnik z poloneza? Przecierz można kupić różnego rodzaju redukcje z gwintem zewnętrznym jak w omedze a wwenętrzym jak w poldku. Tak będziesz miał najbardziej poprawne wskazania temperatury.
-
Zasada działania jest taka sama. Zakładam, że jeden czujnik masz do komputera a drugi na tablicę rozdzielczą. Rozchodzi się głównie o gwinty, mi do silnika x20sed podpasował gwintem ten z Poloneza z silnikiem 1.4 rovera. Gdyby było coś nie tak, jest jeszcze czujnik z poloneza z silnikiem 1.9 D , z tego co pamiętam ma jeszcze inny gwint.
Żeby było ciekawiej to mi ten od 1.4 trochę kłamie, natomiast ten od DU pokazywał ok 110 st w stanie normalnym (temp płynu mierzona termometrem kuchennym pokazywała kurczaka) i przy 130 jak przekraczał czerwone pole załączał wentylatory , wtedy temp na kuchennym pokazywała krowe <lol>
-
czujnik poloneza ma inną impedancje od omegi... wartości impedancji czujników...
w przypadku termistorow to rezystancja,
od razu dalem podpowiedz jak mozna sobie z tym poradzic, bo mozna zastosowac opornik jako offset, tylko trzeba troche pomierzyc, by nie bylo duzych rozjazdow - w koncu wskaznik w PN ma oznaczenia cyfrowe ,a nie czarne pole NORMAL
-
czujnik poloneza ma inną impedancje od omegi... wartości impedancji czujników...
w przypadku termistorow to rezystancja,
od razu dalem podpowiedz jak mozna sobie z tym poradzic, bo mozna zastosowac opornik jako offset, tylko trzeba troche pomierzyc, by nie bylo duzych rozjazdow - w koncu wskaznik w PN ma oznaczenia cyfrowe ,a nie czarne pole NORMAL
kolego wiem że można zastosować rezystor tylko żeby to zrobić trzeba mieć pewne dane o które pytam, no chyba że od razu wiesz jaki rezystor trzeba
-
Ale po co kombinować?Skoro zegary z poloneza to i czujnik z poloneza,jak dobrze trafisz to wykręcasz stary i wkręcasz polonezowy <spoko>
-
Ale po co kombinować?Skoro zegary z poloneza to i czujnik z poloneza,jak dobrze trafisz to wykręcasz stary i wkręcasz polonezowy <spoko>
gdyby to było takie proste to bym tematu nie zakładał, niestety czujnik omegi ma gwint m10, a poloneza m16, więc lekka lipa :(
-
https://mtcgrupa.pl/systemy-zamocowan/zlaczka-redukcyjna-z-gwintem-zewnetrznym-m10-i-wewnetrznym-m16-niczuk?utm_source=shoper&utm_medium=shoper-cpc&utm_campaign=shoper-kampanie-google&shop_campaign=5854237580&gclid=Cj0KCQjw3uboBRDCARIsAO2XcYCnzUifblwMzl5fMjzCkKLXkVoKrCUKAhhOS08_79zVKa2O13OoKKQaAuwJEALw_wcB
i cała filozofia.
-
O tym samym posałem w moim pierwszym poście w tym wątku.
-
https://mtcgrupa.pl/systemy-zamocowan/zlaczka-redukcyjna-z-gwintem-zewnetrznym-m10-i-wewnetrznym-m16-niczuk?utm_source=shoper&utm_medium=shoper-cpc&utm_campaign=shoper-kampanie-google&shop_campaign=5854237580&gclid=Cj0KCQjw3uboBRDCARIsAO2XcYCnzUifblwMzl5fMjzCkKLXkVoKrCUKAhhOS08_79zVKa2O13OoKKQaAuwJEALw_wcB
i cała filozofia.
no dzięki kolego, nie głupie, może nie będzie dużych przekłamań przez tą redukcję
-
O tym samym posałem w moim pierwszym poście w tym wątku.
nie wiem co mnie otumaniło że nie zwróciłem na to uwagi
-
więc tak czujnik wkręcony na redukcji i niestety jest problem, bo podczas jazdy są przekłamania, na postoju ok, czyli pokazuje poprawnie, ale podczas jazdy temp. spada do 60-65st. chyba pęd, albo jakieś zawirowania powietrza go studzą, bo troszkę wystaje ponad głowice. Trzeba chyba będzie spróbować z jakimś rezystorem, albo może rozwiercić i przegwintować otwór <co>
-
A jesteś pewien że to czujnik. Może termostat nie trzyma.
-
A jesteś pewien że to czujnik. Może termostat nie trzyma.
termostat jest nowy, pompa wody nowa, chłodnica nowa, nowy czujnik temp., jestem pewien że to czujnik, podpinając pod kompa temperatura jest w normie, a wskaźnik pokazuje głupoty
-
To, że termostat jest nowy nie znaczy, że jest sprawny.
-
Jeśli faktycznie komputerem odczytujesz poprawną temperaturę w czasie jazdy to rzeczywiście może być że w tym zaułku co jest teraz czujnik płyn może słabiej krążyć i się bardziej wychładzać niż reszta...
-
To, że termostat jest nowy nie znaczy, że jest sprawny.
podpinając pod kompa temperatura w normie, wiatrak startuje bez problemu, nie widzę też powodu aby markowy termostat do v6 opla miał by być nie sprawny(to nie te czasy)
-
Jeśli faktycznie komputerem odczytujesz poprawną temperaturę w czasie jazdy to rzeczywiście może być że w tym zaułku co jest teraz czujnik płyn może słabiej krążyć i się bardziej wychładzać niż reszta...
niestety ale właśnie się tak dzieje, więc tego patentu nie polecam
-
to zaślep to miejsce i przenieś czujnik w inne miejsce. tam gdzie nie ma dużego przepływu powietrza podczas jazdy
-
markowy termostat do v6 opla
a skad wiesz, co Ci Marek sprzedal ? do opla to lepsze czesci moze miec Adam ;D
czujnik zawsze mozna okrecic jakas gąbką izolujaca cieplo
-
Ale dale będzie problem jak z zatoką na rzece. W nurcie jest inna temperatura jak w zatoczce. Trzeba umieścić czujnik w głównym nurcie...
-
jezeli nie bedzie chlodzony, to nie ma potrzeby jego intensywnego grzania, by wskazywal temp. cieczy,
problemem takiej tulejki jest brak ruchu cieczy w otworze, dlatego latwo schlodzic taka jej ilosc
-
wykręć ten czujnik razem z tulejką i zobacz czy końcówka czujnika wystaje ponad tulejkę czy się w niej chowa, jeśli się chowa to może być przekłamanie. żeby było dobrze powinna wystawać na tyle aby płyn mógł ją opływając ogrzewać.
-
markowy termostat do v6 opla
a skad wiesz, co Ci Marek sprzedal ? do opla to lepsze czesci moze miec Adam ;D
hehe, nie jednak Marek ma i zawsze miał lepsze niż chińczyk Adam;D
-
wykręć ten czujnik razem z tulejką i zobacz czy końcówka czujnika wystaje ponad tulejkę czy się w niej chowa, jeśli się chowa to może być przekłamanie. żeby było dobrze powinna wystawać na tyle aby płyn mógł ją opływając ogrzewać.
niestety ale czujnik dużo wystaje ponad króciec wodny, więc tak jak ktoś napisał nie ma nurtu i czujnik zostaje za szybko schładzany, metoda KGB może się udać, ale wydaje mi się że choć owinę to szczelnie jakąś gąbką lub pianką to i tak będą przekłamania(ale spróbuję zobaczymy), jeżeli to nie pomoże to będę musiał pobawić się z rezystorem lub rozwiercić króciec wodny i nagwintować tak aby czujnik poldka pasował
-
czujnik owinięty szczelnie gąbęczką i o dziwo przekłamania są bardzo niewielkie, zamiast pokazywać i trzymać podczas jazdy 90 to trzyma 80 <mysli>