Autor Wątek: Skrzynia biegów - wyciek, grzanie i dziwny dźwięk  (Przeczytany 5468 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Skrzynia biegów - wyciek, grzanie i dziwny dźwięk
« dnia: Sierpień 30, 2015, 18:28:46 pm »

Offline Bastek772

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus GSI
Cześć :-)

Niedawno kupiłem Atu Plusa GSI i mam problem ze skrzynią biegów.
Podczas jazdy bardzo nagrzewa mi się tunel środkowy - plastiki na wysokości łydki, ramka od radia (radia jeszcze nie ma także to nie od tego). Wydaje mi się, że przyczyną jest skrzynia biegów. Auto ma 74 tys. przebiegu i podobno niedawno wymieniane było już sprzęgło. Łapie od samego dołu także myślę, że jest nowe. Jak zajrzałem pod samochód to po przejechaniu kilkunastu kilometrów skrzynia była dosyć mocno rozgrzana. Może to normalne, ale wiem czy przypadkiem nie pracuje bez oleju.

1.   Pierwszy problem to wyciek oleju w miejscu gdzie ze skrzyni wychodzi wał:
http://www.fotosik.pl/zdjecie/643def2049bb9fbc
Tam chyba jest uszczelniacz, czy wymiana jest trudna?

2.   Druga rzecz to uszkodzona gumowa osłona przy wybieraku (chyba wybieraku?). Czy to duży problem?
http://www.fotosik.pl/zdjecie/c279681fbcede288

3.   Do tego mam kompletnie zjechaną nakrętkę od korka wlewu oleju, chyba ktoś się mocno z nią męczył. Nie próbowałem jeszcze tego odkręcać, być może jakoś się uda, ale i tak trzeba będzie kupić nową.
http://www.fotosik.pl/zdjecie/dd6a5c8882681795

4.   Oprócz tego pojawiło się jakieś dzwonienie kiedy pedał sprzęgła nie jest wciśnięty. Wystarczy go lekko dotknąć, jakiś 1 cm i przestaje. Jest to metaliczne dzwonienie, tak jakby coś było niedokręcone. Co to może być?

5.  No i pytanie czy rozgrzewanie się tunelu środkowego może być spowodowane tym, że w skrzyni jest już mało oleju i czy wymiana oleju i uszczelniacza wystarczy, żeby problem zniknął?

Pozdrawiam




Odp: Skrzynia biegów - wyciek, grzanie i dziwny dźwięk
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 30, 2015, 20:21:58 pm »

Offline seraf

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p
1. Wymiana to hmm 30 minut i jaskiniowiec sobie poradzi tak myślę,(koszt uszczelniacza firmy CORTECO to około 10 zł jak dobrze pamiętam),
2. Normalka i nie ma wpływu na nic (oprócz wyglądu),
3. Ktoś pewnie nie miał klucza 6-kątnego i użył przecinaka i tyle,
4. Normalka(łożysko oporowe),
5. Wystarczy na dole skrzyni odkręcić korek i sprawdzić, a to jest max minuta roboty ;)

Jak nie ma oleju to się nie zdziwię jak za jakiś czas skrzynia Ci padnie, a temperatura to normalne jak nie ma oleju ;)

Odp: Skrzynia biegów - wyciek, grzanie i dziwny dźwięk
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 30, 2015, 20:27:00 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3128
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
1. Zacznij od sprawdzenia szczelności włącznika świateł cofania, bo często tam właśnie jest źródło wycieku.
2. Ta guma była uszkodzona w większości poldków, które miałem okazję oglądać od spodu, czyli jak to wymienisz to ok, ale jak nie to też tragedii nie będzie.
3. Ciężki temat, generalnie jak już wykręcisz to koniecznie wymień.
4. Łożysko oporowe najprawdopodobniej  ma już dość.
5. Generalnie powinno, ale gwarancji nie ma.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 30, 2015, 21:21:35 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: Skrzynia biegów - wyciek, grzanie i dziwny dźwięk
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 30, 2015, 21:31:55 pm »

Offline Bastek772

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus GSI
Dzięki za odpowiedzi :-)
A możliwe jest, żeby coś z linką sprzęgła było nie tak, może przykręcona jest źle? Może ta podkładka z drugiego zdjęcia od linki sprzęgła przykręcona jest za luźno? Lekko pociągnąłem za linkę i nie jest jakoś specjalnie mocno naciągnięta.  Z tego co pamiętam w poprzednim aucie miałem do wymiany łożysko oporowe i dźwięk był niższy, jakby harczało :-) a tutaj dzwoni. Porównałbym to do jakiejś właśnie za dużej, luźnej nakładki na niedokręconej śrubie. I to stosunkowo głośno dzwoni.
Jeśli nie ma innej opcji no to zajmę się łożyskiem i przy okazji całą resztą, ale wolę wcześniej sprawdzić wszystkie możliwości.

Ile za wymianę łożyska może wziąć mechanik?

Odp: Skrzynia biegów - wyciek, grzanie i dziwny dźwięk
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 30, 2015, 22:04:20 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3128
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
To na pewno nie podkładka, pedał sprzęgła ma sprężynę kasującą luz na lince, a skoro kasuje luz to podkładka nie ma prawa wydawać z siebie żadnego dźwięku. Tak btw to nie wiem po co jest tam ta podkładka skoro masz tą zaokrągloną podłużną nakrętkę na lince.

Odp: Skrzynia biegów - wyciek, grzanie i dziwny dźwięk
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 30, 2015, 23:35:22 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1679
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Z tą wymianą oleju to ktoś popłynął - ten korek to jest jakiś otwór technologiczny. Właściwy korek wlewowy to ten na dole po prawej. Jak będziesz spuszczał olej to pamiętaj że są dwa korki spustowe. Głowny w pokrywie dolnej oraz dodatkowy w pokrywie tylnej z prawej strony skrzyni. Wymiana uszczelniacza jednak nie takie hop-siup. Potrzebny będzie ściągacz no i trzeba wrzucić dwa biegi naraz żeby zblokować skrzynię i odkręcić nakrętkę na końcu wałka głownego. Żeby to zrobić trzeba zajrzeć do środka skrzyni albo jakoś zblokować wał korbowy. Dopiero wtedu można będzie zdjąc tą koncówkę do ktorej mocuje się łącznik gumowy. Sprawdź czy się nie poci z włącznika świateł cofania tak jak pisał Gomulsky oraz napęd prędkościomierza - tam też lubi ciec i to całkiem solidnie.
Jeżeli chodzi o nagrzewanie się tunelu to szczerze powiedziawszy jaką temperaturę musiała by osiągnąć skrzynia aby nagrzać elementy wokoło do tego stopnia aby to było aż czuć na konsoli środkowej - jakby nie było oleju to raz: było by napewno słychać, dwa: raczej już byś nie mogł jeździć bo wszystko by staneło w miejscu od takiej temp. Skrzynia skrzynią ale sprawdź czy masz szczelne wszytskie przewody od nagrzewnicy jak i jej całą obudowę oraz czy nie spadła linka sterująca klapka kierująca powietrze na nagrzewnicę - mimo ustawieniu na panelu na "zimne" faktycznie może być na odwrót, a plusy nie mają zaworka odłączającego nagrzewnicę. 
« Ostatnia zmiana: Sierpień 31, 2015, 00:13:17 am wysłana przez Sławek »
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Skrzynia biegów - wyciek, grzanie i dziwny dźwięk
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 03, 2015, 09:39:22 am »

Offline Bastek772

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus GSI
Samochód u mechanika, po wstępnej diagnozie do wymiany łożysko oporowe tak jak pisaliście. Od razu zrobią tez ten uszczelniacz, mam nadzieję, że nic innego nie wyjdzie w trakcie ;-)

Tunel środkowy najprawdopodobniej rzeczywiście grzeje się od nagrzewnicy. Od razu po ruszeniu sprawdzałem parę razy i nagrzewa się od góry. Poza tym mam też problem z elektryką. przyciski od świateł awaryjnych, halogenów i przeciwmgielnych nie działają, radio też nie, poza tym chyba nawiew lekko dmucha cały czas i stad problem z grzaniem. Ale to nie ten dział także po kolei wszystko :-)


EDIT: To jednak nie łożysko. Jeden dzień było cicho, ale potem znowu zaczęło dzwonić. Ciszej, ale dzwoni. Wystarczy lekko ruszyć pedałem w górę lub w dół i przestaje. Poprzednie było niedawno montowane razem ze sprzęgłem, ale i tak wg mechanika było już uszkodzone. Mówił, że nawet podrapane czy pozadzierane jakoś było. Chyba cała skrzynia będzie do wymiany, bo wydaje mi się, że każdy tryb w niej słyszę jak pracuje niezależnie czy jest na biegu czy na luzie. Poziom oleju jest ok.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 09, 2015, 08:57:24 am wysłana przez Bastek772 »

Odp: Skrzynia biegów - wyciek, grzanie i dziwny dźwięk
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 27, 2020, 14:45:48 pm »

Offline Bastek772

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus GSI
Odkopię temat, bo dalej mam ten sam problem.

Ad. 4
Ostatnio wymieniłem kompletne sprzęgło, wcześniej zmieniałem linkę (pękła, jest oryginalna), jakiś czas temu nie wiem jak, ale pękła łapa sprzęgła, też naprawione.

Sprzęgło zrobiłem jakiś tydzień temu, było cicho, a teraz znowu coś dzwoni podczas jazdy, na razie na biegu jałowym jest cicho - przed wymianą sprzęgła dzwoniło też na jałowym.

Ma ktoś pomysł co to może być?

Dźwięk dosłownie jakby coś dzwoniło - porównałbym to do luźnej, za dużej podkładki założonej na pręt, która po prostu lata. Podczas jazdy wystarczy delikatnie nawet nie wcisnąć, tylko dotknąć pedału sprzęgła i jest cisza.
Nie mam już pomysłu co to może być, a delikatnie irytuje to podczas jazdy, wyjący most już mi wystarczy ;-)

Odp: Skrzynia biegów - wyciek, grzanie i dziwny dźwięk
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 27, 2020, 19:54:44 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Łożysko oporowe skacze lub kreci sie po tulei. Jest sprezyna na pedale sprzęgła?
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Skrzynia biegów - wyciek, grzanie i dziwny dźwięk
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 27, 2020, 20:46:35 pm »

Offline Bastek772

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus GSI
Łożysko oporowe skacze lub kreci sie po tulei. Jest sprezyna na pedale sprzęgła?

Nie wiem, jutro sprawdzę.
A jak się zerwie linka sprzęgła to pedał wpada w podłogę czy ta sprężyna powinna go trzymać?

Odp: Skrzynia biegów - wyciek, grzanie i dziwny dźwięk
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 27, 2020, 20:59:14 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w PN wcisniesz w podloge i sam nie odbije
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Skrzynia biegów - wyciek, grzanie i dziwny dźwięk
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 27, 2020, 21:18:29 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Powinna byc sprezyna, ktora naciaga wstępnie linke wlasnie po to aby dociskac lozysko do sprezyny docisku aby właśnie uniknac takiego terkotania
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Skrzynia biegów - wyciek, grzanie i dziwny dźwięk
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 28, 2020, 18:40:25 pm »

Offline Bastek772

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus GSI
Sprężyna jest, ale jest dosyć miękka i jeden zwój odgięty na końcu.
Wymienię ją, mam nadzieję, że to będzie to.

Odp: Skrzynia biegów - wyciek, grzanie i dziwny dźwięk
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 29, 2020, 21:31:15 pm »

Offline Bastek772

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus GSI

Odp: Skrzynia biegów - wyciek, grzanie i dziwny dźwięk
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 29, 2020, 22:24:22 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3437
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Powinna byc sprezyna, ktora naciaga wstępnie linke wlasnie po to aby dociskac lozysko do sprezyny docisku aby właśnie uniknac takiego terkotania

Cos w tym jest tylko to nie terkotanie a pisk i nawet jak ręką dociśniesz to jest cisza......... W łapię sprzęgła jest otwór ale zawsze myślałem że to miejsce na sprężynę jak jeszcze w Polonezie linka miała regulację u góry.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Skrzynia biegów - wyciek, grzanie i dziwny dźwięk
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 29, 2020, 22:27:36 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3437
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Łożysko oporowe skacze lub kreci sie po tulei. Jest sprezyna na pedale sprzęgła?


W pedale czy jak w starym Polonezie na łapie sprzęgła? Bo zrozumiałem że na łapię sprzęgła

FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Skrzynia biegów - wyciek, grzanie i dziwny dźwięk
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 29, 2020, 22:39:04 pm »

Offline Bastek772

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus GSI
Ja zrozumiałem, że chodzi tu o tą w pedale, nr 4 na zdjęciu.
To będzie ta sprężyna? https://sklep.regmot.com.pl/sprezyna-pedalu-sprzegla-fso-fiat-125p-026125,3,15979,1527
U mnie jest inna, dużo luźniejsze zwoje ma i nie wiem jaką zamówić.

Odp: Skrzynia biegów - wyciek, grzanie i dziwny dźwięk
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 30, 2020, 10:14:55 am »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 555
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
To jest na 99% ta sprężyna. U mnie jak delikatnie nacisnę pedał sprzęgła (nie ma w tej chwili założonej linki), to dość szybko leci w dół.

Odp: Skrzynia biegów - wyciek, grzanie i dziwny dźwięk
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 30, 2020, 12:16:01 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to jest obrazek od DFa, gdzie sprzezyna odciagala pedal sprzegla,
w PN jest zaczepiona w innym miejscu i delikatnie (bo to slaba sprezyna) napina pedal w strone wcisniecia,
a to dlatego,ze w PN i DF pedal sprzegla dziala inaczej (w szczegolach)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Skrzynia biegów - wyciek, grzanie i dziwny dźwięk
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 30, 2020, 17:13:45 pm »

Offline AUTOSAN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Borewicz 1980
to jest obrazek od DFa, gdzie sprzezyna odciagala pedal sprzegla
To jest zdjęcie FSO Poloneza ze starym typem przed 1984 - tzw."górna regulacja" linki sprzęgła (INNE: łapa sprzęgła 4337416 ze sprężyną odciągową 4394655 ; linka 4355910 ; podstawa serwa 4355912 ; sprężyna 4195190 z pedałem sprzęgła)