Autor Wątek: Niuton21, MR93, 1.6 Turbo  (Przeczytany 78820 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #60 dnia: Listopad 13, 2007, 15:09:01 pm »

sebek

  • Gość
Czas otwarcia to czas pomiedzy zboczem narastajacym impulsu a opadającym (przebieg jest prostokątny o zmiennym wypełnieniu, moze trochę mało jasno się wcześniej wyraziłem, sorki )

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #61 dnia: Listopad 16, 2007, 21:23:15 pm »

niuton21

  • Gość
Co jest Panowie?? Nikt nigdy nie zakładał do swojego bolidu miedzianej uszczelki pod głowice :?:  :?:  :?:  Wychodzi na to ze znów będę przecierał szlaki...... 8)

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #62 dnia: Listopad 16, 2007, 21:39:46 pm »

Fistasz

  • Gość
no wiedzisz ktos musi byc pionierem :D

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #63 dnia: Listopad 17, 2007, 00:19:29 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "niuton21"
Co jest Panowie?? Nikt nigdy nie zakładał do swojego bolidu miedzianej uszczelki pod głowice    Wychodzi na to ze znów będę przecierał szlaki......  

Poszukaj na forum malucha - tam czesto laduja takie- tyle ze do wolnossacych, ale na pewno beda mogli na ten temat powiedziec wiecej. Mozna ja dorobic samemu- tylko blacha musi byc prosta i bez rys. Taka uszczelke zaklada sie tez pomiedzy dwie normalne uszczelki pod glowice podczas odprezania silnika pod turbo - dosc mocno ogranicza to  mozliwosc wydmuchania uszczelki pod glowica .Zobacz tez na tym forum : http://motonews.pl/sh_forum.php?op=fvf&f=25
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #64 dnia: Listopad 18, 2007, 21:41:46 pm »

niuton21

  • Gość
Grzebałem po różnych forach i nie uzyskałem odpowiedzi na moje pytania... :(
Sprawa ma sie tak: moja uszczelka zrobiona jest z dwóch blach grubości 0,56mm, plus okuwki wokół cylindrów. Silnik odprężony jest na poziomie tłoków i głowicy. Teraz pytanie brzmi: jak ją zahartować i jakim momentem ją dokręcic?? czy trzeba bedzie ją dokręcac po pewnym czasie??( mi sie wydaje ze chyba tak)
Z tym hartowaniem to bedzie problem, gdyz trzeba dobrze nagrzac całą uszczelkę a potem wrzucic ją do wody. Jeśli bedzie nie równo zmiękczona to nierówno sie wyłoży i nieszczęście gotowe.... Odpada grzanie na kuchence gazowej itp.
Jeśli ma ktoś jakiś sensowny sposób lub pomysł to chętnie posłucham.

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #65 dnia: Listopad 18, 2007, 21:49:13 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "niuton21"
Z tym hartowaniem to bedzie problem, gdyz trzeba dobrze nagrzac całą uszczelkę a potem wrzucic ją do wody
Jezeli ma to byc równomiernie to musi to byc w specjalnym piecu. Pierwszy raz słysze  o hartowaniu miedzi  :shock:  a juz zwłaszcza pod uszczelke- ona musi byc miekka gdyz ma sie odkształcic plastycznie i uszczelnic glowice z cylindrem. Poza tym to miała byc uszczelka czy podkladka odprezajaca silnik ?
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #66 dnia: Listopad 18, 2007, 21:55:56 pm »

niuton21

  • Gość
Hartowanie miedzi powoduje jej zmiękczenie.... ( Taki sam proces technologiczny co np.ze stalą tylko efekt inny - stąd nazwa )
Ma to być uszczelka bo silnik jest juz odprężony.

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #67 dnia: Listopad 19, 2007, 08:06:29 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Kiedyś 1,4 turbo miaŁo wkŁadaną uszczelkę miedzianą międz dwie seryjne dla odprężenia. O ile mi wiadomo byŁa wycięta laserem na zwór eryjnej i wŁożona do silnika bez jakiegoś specjalnego obrabiania. Jaki byŁ efekt nie wiadomo bo po tamtym zabiegu auto zmieniŁo wŁaściciela a ten po kilku postah tutaj zamilkŁ. Kto wie czy wogóle auto jeszcze istnieje...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #68 dnia: Listopad 29, 2007, 17:44:12 pm »

niuton21

  • Gość
I dopiąłem swego:D Oto moja miedzianka przed hartowaniem i okuciem.....


A tak wygląda gotowa uszczelka...


Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #69 dnia: Listopad 29, 2007, 18:36:46 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13834
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ladnie zrobiona
podkladka Morpaka - czyzby okuwali ci w morpaku ?
jaki koszt calkowity ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #70 dnia: Listopad 29, 2007, 19:56:54 pm »

Offline mis

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 51
    • 1,6GLE
wow :shock:  jak dla mnie rewelacja napisz jaką sumę mam szykować :)
1.6 GLE

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #71 dnia: Listopad 29, 2007, 22:00:59 pm »

niuton21

  • Gość
Całkowity koszt miedzianki to 200 zł. Znalazłem gościa który zajmuje sie robieniem takich uszczelek, dogadałem sie i mam :D
Podkładka jest z morpaka bo jako wzór dałem fabryczną uszczelkę.
Za jakieś 2-3 tygodnie zagości pod głowicą nowego projektu OHV :mrgreen:
Projekt ma tajemniczy kryptonim "140KM" :mrgreen:  ale o tym później..... 8)

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #72 dnia: Listopad 29, 2007, 23:40:40 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Brawo :) uszczelka profi :)

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #73 dnia: Listopad 30, 2007, 00:30:09 am »

LODÓWA

  • Gość
Cytat: "Van#1860"
szczelka profi


pod warunkiem że głowica i blok są proste w 105%

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #74 dnia: Listopad 30, 2007, 00:39:30 am »

vox+241

  • Gość
Cytat: "LODÓWA"
Cytat: "Van#1860"
szczelka profi


pod warunkiem że głowica i blok są proste w 105%

jak są krzywe to uszczelka i tak profi  :P  tyle ze nic nie pomoze

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #75 dnia: Grudzień 01, 2007, 02:05:05 am »

niuton21

  • Gość
Panowie chyba nie myślicie ze zainwestowałbym 200 zł w uszczelkę a nie zadbałbym o głowice i blok.... Głowica i blok są proste na 120% bo są po planowaniu w najlepszym zakładzie w Radomiu. Teraz już 1bar doładowania nie będzie taki straszny.... :twisted:

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #76 dnia: Grudzień 01, 2007, 09:56:19 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
teraz będziesz do 1,5 próbował :D Panie miej panewki w opiece :D

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #77 dnia: Grudzień 01, 2007, 19:35:17 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "Van#1860"
teraz będziesz do 1,5 próbował  Panie miej panewki w opiece  


i wyskakujące bokami tłoki :mrgreen:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #78 dnia: Grudzień 01, 2007, 20:09:12 pm »

niuton21

  • Gość
Panowie trochę optymizmu, mam nadzieję ze nie bedzie tak źle.... Jak wszystko dobrze pójdzie to bedzie  chyba najmocniejsze seryjne OHV  8) , ale o tym później.......... jeszcze troche pracy przede mną.

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #79 dnia: Grudzień 01, 2007, 23:39:43 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13834
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "niuton21"
Panowie trochę optymizmu, mam nadzieję ze nie bedzie tak źle.... Jak wszystko dobrze pójdzie to bedzie  chyba najmocniejsze seryjne OHV  8) , ale o tym później.......... jeszcze troche pracy przede mną.

chyba maloseryjne  :P
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.