FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Szybkie pytanie / odpowiedź => Wątek zaczęty przez: nielsen w Kwiecień 29, 2021, 15:30:16 pm
-
Hej, mam pytanie do SWAP-owiczów K-serii w fiacie 125p.
Szukam dodatkowych centymetrów w komorze silnika na osprzęt, aktualnie w fiacie ląduje 1.8 k-seria z alternatorem z poloneza 1.4
1) Czy jak zdemontuję ten mechaniczny regulator zamontowany na fartuchu w komorze silnika od strony pasażera to mam zostawić rozpiętą tam instalację czy wstawić elektroniczny regulator napięcia?
2) Jak montuję długą linkę sprzęgła z poloneza 1.4 to brakuje mi około 1cm od oczka linki do pedału sprzęgła, na krótkiej lince z Fiata 125 sprzęgło działa ale jest mocno wygięta i przechodzi blisko wydechu. Pedały, serwo i podstawa serwa to org. Fiat 125p bendix
3) Chłodzenie - górny wąż udało mi się podpiąć do chłodnicy po odkręceniu wspornika rurki od bloku silnika.
Mam problem z drugim wężem od strony termostatu. Metalowa rurka praktycznie styka się z dolnym króćcem chłodnicy, a on wychodzi do góry. Widzę opcję kolanka 90 tylko musiałbym skrócić metalową rurkę z rovera o kilka centymetrów i nie mam możliwości zgrubienia końcówki obciętej rurki. Czy jak wsunę gumowy wąż na prostą rurkę i złapię opaską, dwoma opaskami to nie będzie ciekło? Inna opcja to odsunięcie rurki w tył dłuższą gumą od termostatu ale ona też dziwnie wygięta jest, nie wiem czy taką dostanę. Chłodnicę mam wąską z poloneza. A może inne rozwiązanie?
Zdjęcia mogę zrobić jutro żeby było łatwiej zrozumieć...
-
Chodzi mi dokładnie o coś takiego:
(https://7.allegroimg.com/s512/019d72/de1c775b4a7896588c596fcc2d27/Regulator-napiecia-mechaniczny-C-385-12V-RC2-12D)
Mogę to wywalić i zostawić wsuwki nie podłączone? W "powietrzu" ?
-
Jak wywalisz ten mechaniczny regulator to zostają Ci dwie luźne wsuwki. Połącz je razem i będzie git :)
-
1. Regulator masz w alternatorze w 1.4, więc wyrzucasz stary.
2. Do Lucasa linka ma krótszy odcinek pancerz - oczko. Musisz mieć linkę Rover Bendix.
3. Dokup wąż w kształcie litery S, nic nie trzeba odkręcać. Dolny można rozwiązać odwróceniem kolanka przy termostacie by odsunąć rurę do tyłu. Mieści się bez problemu i nic nie trzeba ciąć.
-
Przepraszam, popełniłem błąd i podałem złe informacje. Wsuwki należy zostawić luzem.
-
moze nie luzem, bo na jednej jest 12v, wiec lepiej,zeby do masy nie dotykala
-
W powietrzu w sensie wsuwki nie podłączone do niczego.
Jeszcze jedno pytanie gdzie mam podłączyć silniczek krokowy wężykiem gumowym (mam zewnętrzny umieszczony na kolektorze) ? Do pokrywy silnika ? Czy do Przepustnicy?
Zdjęcie jak to mam zamontowane w załączniku.
-
Jeszcze jedno pytanie gdzie mam podłączyć silniczek krokowy wężykiem gumowym (mam zewnętrzny umieszczony na kolektorze) ? Do pokrywy silnika ? Czy do Przepustnicy?
do filtra powietrza
-
Gdziekolwiek przed przepustnicą. Krócieć w przepustnicy nadaje się idealnie, ale niestety wtedy nie ma gdzie podłączyć odmę.
Co ten sterownik z 1.4 tam robi? :P
-
Symuluje sterownik 1.8 który leży sobie na boku żeby się nie zniszczył :]
-
Żeby uszkodzić ten sterownik to musiałbyś chyba go czołgiem przejechać. :D
-
pewnie nie chce porysowac obudowy ;]
-
Jak założysz wąż od krokowca na miejsce od rurki odmy, to to na odmę w deklu możesz filterek założyć, taki jak ten: https://fmic.pl/filtr-stozkowy-dolot/677-1333-filterek-odmy-czerwony.html
Jeśli walczysz o miejsce w komorze to wywal pochłaniacz par paliwa i zaślep dziurę w kolektorze.
-
Dzięki za pomoc.
Jak wywaliłem regulator to już nawet pochłaniacz się zmieści, a już nawet przeciągnąłem pod podłoga komplet przewodów metalowych paliwowych z dawcy caro.
Z filterkiem odmy dobry patent, zamawiam kolanko 90 stopni i widzę, że sprzedawca ma takie filtry zamówię też króciec plastikowy do zamontowania w obudowie filtra i zobaczę co wyląduje finalnie.
Potrzebuję jeszcze namiar na oringi obudowy termostatu:
- jeden bezpośrednio obudowa termostatu blok silnika
- drugi obudowa termostatu kolanko gumowe do rurki wodnej dolnej ( ten w sumie to nie wiem czy konieczny)
-
Potrzebuję jeszcze namiar na oringi obudowy termostatu:
- jeden bezpośrednio obudowa termostatu blok silnika
- drugi obudowa termostatu kolanko gumowe do rurki wodnej dolnej ( ten w sumie to nie wiem czy konieczny)
Oba takie same, zmierz średnicę lub weź obudowę ze sobą i podjedź do jakiegoś sklepu z hydrauliką lub art. sanitarnymi i dobierzesz na miejscu. Chociaż pewnie i w pierwszym lepszym motoryzacyjnym znajdziesz.
-
33x3
-
Silnik zalany płynami, chłodnica zlutowana, rurki pozapinane czas na elektrykę.
W sieci są różne opisy dla różnych kolorów przewodów dlatego opisałem przewody cyframi. Zdjęcie w załączniku.
Pomożecie?
-
Odezwij się na massangerze do Tomka D-ski. Na pewno Ci pomoże. Bardzo życzliwy i pomocny człowiek. Chodząca encyklopedia jeżeli chodzi o K16. :-)
-
1 plus po stacyjce
2 obrotomierz
3 pompa paliwa
4 ladowanie
5 cisnienie oleju
-
Podpiąłem według opisu i silnik kręci ale nie pali. Paliwo do listwy dochodzi, CPWK podmieniałem na drugi i bez zmian.
Jak sterowana jest cewka? Plusem?
Podpiąłem jeden zacisk cewki do masy, a zacisk B+ do komputera.
Prawidłowo?
-
Cewka jest sterowana masa. Do zacisku 15 ma być podłączony plus po stacyjce, a do zacisku 1 masa ze sterownika (brązowo biały). Brązowo biały powinien się na cewce rozgałęziać i iść dalej jako sygnał do cewki.
Odezwij się na massangerze do Tomka D-ski. Na pewno Ci pomoże. Bardzo życzliwy i pomocny człowiek. Chodząca encyklopedia jeżeli chodzi o K16. :-)
Tak się składa, że to ja. 😬
-
Dzięki, tak czułem, że tu może być zonk. Dzisiaj albo jutro poprawię.
-
Mam taka srebrną aluminiowa cewę i ona ma tylko oznaczenie 16 B+ i druga śrubka bez oznaczenia. Cewka sprawna bo na dawcy działała.
Podpinałem plus i sygnał z komputera i tak i tak ale silnik nadal nie pali.
Czujniki położenia wału w polonezie i w roverze różnią się tylko podłączeniem? Są zamienne?
Brązowo Biały rozgałęzić i dalej jako sygnał do obrotomierza?
-
Moze nie odpala bo jest zalany? Gdzie sprawdzasz iskre? Na wyjściu z cewki czy na fajce do świecy? Moze przewody WN zamienione sa. Mogles tez uszkodzic cewke poprzez zle podpiecie. Czujniki położenia walu roznia sie tylko podłączeniem a kolejnosc pinów ma znaczenie.
Tak, brazowo bialy rozgalezic i podpiąć do obrotomierza. Tam gdzie masz B16 + to tam ma byc 12v po stacyjce. Drugi styk cewki to zapewne masa i tam podlaczas brazowo bialy. Moze byc tak, ze cewka sama z siebie potrzebuje masy, takze lepiej zeby była przykrecona do nadwozia
-
Mam kompletny brak iskry na wykręconej świecy. Kopułka i palec EPS nowe, przewody NGK nowe, cewka podmieniona - bez efektu.
Przydało by się zweryfikować kopułkę i palec ale nie mam dostępu bez podniesienia silnika, skrzyni :(
Mam nadzieję, że nie walnąłem się w konfiguracji... zamach od 1.6 pod sprzęgło 200mm , komputer od 1.8
Jak\czym sprawdzić czy na wyjściu cewki jest sygnał na palec rozdzielacza zapłonu?
-
a koło foniczne przełożone ze starego koła ? 1.4 miało innego triggera.
-
Jesli masz kompa z 1.8 to musisz miec kolo zamachowe od Rover 1.4/1.6na mems 1.9 czyli z 4 przerwami. Kolo zamachowe od PN 1.4 ma 2 przerwy na triggerze. A wtryski pracuja pod czas próby uruchomienia silnika? Wez zarowke od podswietlenia zegarow wsadz w kostke od wtryskiwacza i sprawdz czy bedzie sie migać. A i mozesz zobaczyc czy z cewki wychodzi iskra. Zdejmij przewod WN od cewki z kopulki i wsadz świece, zmasuj ja z silnikiem i zobacz czy bedzie iskra
-
To CPWK bierze sygnał z wieńca czy wycięcia w kole zamachowym? Szczerze to nie pamiętam jaki wieniec założyłem na koło zamachowe bo oba chyba były zdjęte. Sprawdzę jaki wieniec mam na wolnym kole z 1.4 czym one się różnią?
Zdjęcie koła zamachowego w załączniku, chyba jest OK.
-
Ten trigger na zdjęciu jest do mems 1.9 czyli do kompa 1.6/1.8.
To kolo obok jest od Poloneza 1.4
Wieniec i wycięcia w kole to to samo chyba, ze masz na myśli wieniec do rozrusznika a on do Cpwk ma sie ni jak
-
Jeśli nie masz właściwego koła fonicznego , czyli tych otworków albo blaszek to nie pojawi się iskra.
Komputer działa tak, że jak uruchamiasz silnik to ECU liczy przerwy i górki. Generuje sinusa i liczy przejścia przez zero w czasie.
Na kole widzisz przerwy. Więc komp czyta przerwę i wie że ma zacząć liczyć.
Przerwa , raz, przerwa i od tego momentu wie już w którym miejscu jest i liczy dalej 1, 2 ,3 ,4 ,5 i np przy 5 podaje iskrę i wtrysk, liczy dalej 7 ,8 ,9 ,10, 11 ,12 i oczekuje że będzie przerwa , 1,2 przerwa i znowu do 12. Jeśli czegoś mu brakuje to znowu czeka na znaczniki przerw i dopiero zaczyna liczyć.
Jeśli wsadziłeś koło z niewłaściwym kołem fonicznym to komputer nigdy nie poda iskry bo nie zgadza mu się sekwencja sygnałów.
-
Mam włożone koło to główne ze zdjęcia pod mems 1.9
Rozumiem, że przy kompie z 1.8 nic nie musiałem przekładać do tego koła z koła od 1.4 ?
-
Koło zamachowe masz dobre. W wiązce powinieneś przerobić sterowanie wtryskiwaczami na pół-sekwencję (2 przewody), ale skoro nie ma iskry to nie to jest problemem.
Po włączeniu zapłonu ECU startuje? Słychać pompę i silnik krokowy? Przy wyłączaniu zapłonu powinno być słychać, że korkowiec wraca do pozycji startowej dla rozruchu silnika. Jeśli nie - coś nie tak z połączeniem wiązki silnika z autem.
-
Pompka pompuje, silniczek krokowy słychać, jutro sprawdzę czy mam wyjście na cewce.
-
A immobiliser zdjęty?
-
Z immo by odpalał i gasł po 3 sekundach.
-
Immo zdjął Multec.
Jeśli wpinam świecę bezpośrednio na wyjściu cewki to też nie ma iskry. Z niepodpiętych rzeczy to mam jeszcze ładowanie ale to chyba nijak się ma do zapłonu.
Zasilanie komputera jest i stałe i po stacyjce, cewka i pompka podpięte, jeszcze skołuję może sobie nowy CPWK bo mam jeden gdzie był prostowany pin pomiarowy od strony koła zamachowego , a drugi z poloneza miał lutowany przewód.
Multec jak zdejmujesz immo to podłączasz kompa do auta? Może komp uwalony?
-
A prąd do tej cewki w ogóle dochodzi?
-
Tak, mam zasilanie po zapłonie na cewce.
Przed rozruchem mam wysoki stan na wyjściu z komputera do cewki, czyli jeśli sterowanie jest masą to też wygląda OK.
Nie mam podpiętego niestety obrotomierza to nie wiem co się dalej dzieje jak silnik kręci. Postaram się ogarnąć obrotomierz może jutro...
-
Po krótkiej przerwie, wracam do tematu swapa.
Szukam nowego CPWK czy NSC100390 42710A będzie pasował do silnika 1.8 przy komputerze z MG MEMS 1.9 ?
Przejściówkę do wiązki poloneza mam do niego.
-
Tak. Będzie pasował. Wszak mems 1.9 pracuje na tym czujniku w MG i Rover. Czujnik z PNa 1.4 też jest kombatybilny z mems 1.9 i nawet 2J i mems3, potrzebna jest tylko przejściówka do podłączenia
-
Mam 2 komputery, 2 cewki, 3 czujniki położenia wału w tym 1 nowy, nadal nie jestem w stanie znaleźć iskry.
Czy na pewno jak podłączę świecę bezpośrednio do cewki to zobaczę na niej iskrę bez kopułki i palca?
Podpiąłem wszystko oprócz chyba ładowania - to chyba nie ma wpływu?
Głupie pytanie ale już ręce mi opadają i chyba komuś zlecę ogarnięcie tego...
-
Czy na pewno jak podłączę świecę bezpośrednio do cewki to zobaczę na niej iskrę bez kopułki i palca?
Tak powinno być, Iskra powinna się pojawić. Przynajmniej tak jest u mnie w GLE z elektronicznym zapłonem. Iskra się pojawia....
-
Mam 2 komputery, 2 cewki, 3 czujniki położenia wału w tym 1 nowy, nadal nie jestem w stanie znaleźć iskry.
Czy na pewno jak podłączę świecę bezpośrednio do cewki to zobaczę na niej iskrę bez kopułki i palca?
Podpiąłem wszystko oprócz chyba ładowania - to chyba nie ma wpływu?
Głupie pytanie ale już ręce mi opadają i chyba komuś zlecę ogarnięcie tego...
Powinna się pojawić.
Do mnie masz względnie blisko, także zapraszam do Radomia jak się skończą pomysły.