Autor Wątek: Polski Fiat 125p 1980r.  (Przeczytany 32259 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #160 dnia: Marzec 01, 2017, 03:18:23 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Jest z pistoletu ale o kant dupy go rozbić muszę kupić sobie  w końcu normalny bo tym to nawet bramy nie pomaluje  już . Pod koniec ścieki robił już jak cholera (nawiększe wyszły na wlewie ;/ ).  Z 2 stron poszły 2 warstwy lakieru żebym miał jak przematowić go . Na to jeszcze pójdzie czarny mat (Bo taki lakier mam ) + Konserwacja . Tak samo Miałem robiony bak w polonezie hmmm z 5 temu (Bo jeździł jeszcze w innym poldolocie) I nadal rudy z niego nie wyłazi .
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #161 dnia: Marzec 01, 2017, 15:24:45 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6593
  • Płeć: Mężczyzna
Niestety użyłem kilka razy takiego podkładu i zrobiłem sobie dwa razy robotę. musiałem drzeć położyłem epoksyd i jest malina

Żadne reaktywne ani mieszanki. Blacha przygotowana jak najlepiej, na to podkład reaktywny "wash primer" (taki wodnisty po rozrobieniu) na to epoksyd. Jeżeli na to ma iść lakier, to ciemny epoksyd i po matowieniu baza, albo na zmatowiony epoksyd czerwony podkład akrylowy, a potem baza itd.

Robiłem tak 6 lat temu blachy Poloneza, i 3 lata temu felgi stalowe na zimę. Nic nie wyłazi.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #162 dnia: Marzec 10, 2017, 01:37:02 am »

Offline tyfer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 110
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso 125p, Fsm126p, Golf mk1 kabrio, W140 S500
Żadna znana mi technologia nie dopuszcza stosowania epoksydu na reaktywny.  Zawsze trzeba oddzielić je warstwą akrylu, chociaż tak na prawdę z reguły stosuje się albo reaktywny, albo epoksydowy.
A kolor podkładu to raczej dobiera się do koloru jaki ma mieć auto.
« Ostatnia zmiana: Marzec 10, 2017, 01:41:03 am wysłana przez tyfer »

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #163 dnia: Marzec 10, 2017, 15:18:04 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13833
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Żadna znana mi technologia nie dopuszcza stosowania epoksydu na reaktywny.
APP R-stop
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #164 dnia: Marzec 10, 2017, 15:41:42 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6593
  • Płeć: Mężczyzna
Żadna znana mi technologia nie dopuszcza stosowania epoksydu na reaktywny.

Robiłem tak wg. instrukcji Novola i jest ok.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #165 dnia: Marzec 10, 2017, 21:16:48 pm »

Offline tyfer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 110
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso 125p, Fsm126p, Golf mk1 kabrio, W140 S500
Preparaty typu r-stop to nie są podkłady reaktywne. Na podkład reaktywny nie wolno stosować epoksydu ani szpachlówek, również u Novola.
Sam jestem na etapie przygotowań do lukrowania i przeczytałem już kilkanaście kart charakterystyki, nie znalazłem takiej która dopuszcza stosowanie epoksydu na reaktywny  :(

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #166 dnia: Marzec 11, 2017, 09:54:58 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13833
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Preparaty typu r-stop to nie są podkłady reaktywne.
reaktywny to wiążący rdze najczesciej w postaci zwiazkow fosforu,
wiec Brunox , Polrust, Cortanin, R-stop jak najbardziej sa preparatami reaktywnymi,
Cortanin nie jest podkladem - jest samym srodkiem reaktywnym,
Brunox ma w nazwie epoxy, wiec chyba jest podkladem reaktywnym epoxydowym,
Polrust jest podkladem reaktywnym akrylowym,
R-stop jest podkladem reaktywnym epoxydowym - po wyschnieciu tworzy warstwe zywicy epoxydowej
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #167 dnia: Marzec 11, 2017, 10:34:54 am »

Offline tyfer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 110
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso 125p, Fsm126p, Golf mk1 kabrio, W140 S500
wiec Brunox , Polrust, Cortanin, R-stop jak najbardziej sa preparatami reaktywnymi,
Sam potwierdziłeś to co napisałem wyżej.
Podkłady reaktywne to środki dwuskladnikowe.
Są podkłady reaktywne, epoksydowe, akrylowe
Tych dwóch pierwszych nie należy stosować jeden na drugi.
Środki o których piszesz to Preparaty typu r-stop, nie są przypisane do żadnej linii produktów lakierniczych. Nie są również podkładami, stosujemy je miejscowo ma rdzę, nie pokrywamy większej powierzchni.

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #168 dnia: Marzec 11, 2017, 10:39:15 am »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2233
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Można kłaść epoksyd na reaktywny, tylko nie ,,mokro na mokro". Żeby położyć epoksyd na reaktywny to reaktywny musi bardzo dobrze wyschnąć, on się długo deaktywuje, jeszcze po 2 tygodniach po nałożeniu śmierdzi, czuć z niego kwas fosforowy, czyli jeszcze 2 tygodnie po nałożeniu reaktywnego nie można dać epoksydu, bo może się zważyć. Ludzie piszą, że nie dopuszczalne, bo auto po reaktywnym a przed nałożeniem epoksydu powinno stać MINIMUM 30 dni w temperaturze co najmniej 20 stopni. Jaka lakiernia tyle trzyma auto ? Żadna, dlatego tego się nie praktykuje. Cały mój Polonez Caro 1.4 był pomalowany właśnie reaktywnym a potem epoksydem, tylko między jednym a drugim malowaniem minęło kilka miesięcy... OD tamtej pory minęło już trochę czasu i wszystko jest ok  <spoko> Cały remont przeprowadzałem w oparciu o Novola. Zresztą Novol to nasza krajowa marka więc jeśli ktoś mi nie wierzy, to można po prostu do nich zadzwonić i się zapytać ;)

Inna sprawa, że u mnie reaktywny był z nieco innego powodu - jako zabezpieczenie tuż po piaskowaniu budy, a na reaktywnym dobrze się robi blachę, w przeciwieństwie do eposkydu
« Ostatnia zmiana: Marzec 11, 2017, 10:41:50 am wysłana przez Dawid91 »

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #169 dnia: Marzec 11, 2017, 10:54:57 am »

Offline tyfer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 110
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso 125p, Fsm126p, Golf mk1 kabrio, W140 S500
Bardzo lubię produkty Novola, mają bardzo dobry stosunek ceny do jakości.
Oto cytat z karty charakterystyki podkładu reaktywnego Novola protect 340:

Pokrywamy przez:
Podkłady akrylowe.
Środki ochrony karoserii.

Uwaga
Szpachlówek poliestrowych, podkładów epoksydowych oraz lakierów akrylowych nie nakładać bezpośrednio na podkład reaktywny.
Czyli jak do nich zadzwonię to zmienią zdanie?

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #170 dnia: Marzec 11, 2017, 11:20:37 am »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2233
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Szpachlówek poliestrowych, podkładów epoksydowych oraz lakierów akrylowych nie nakładać bezpośrednio na podkład reaktywny.
Czyli jak do nich zadzwonię to zmienią zdanie?

Tu jest dwuznaczność, bezpośrednio czyli mokro na mokro. W poprzednim poście podałem Ci odpowiedź dlaczego ujęli to w ten sposób. 99% ludzi którzy robią tym auta to jednocześnie czyjeś zakłady pracy, zakład pracy nie może sobie pozwolić na to, żeby auto minimum 30 dni im schło, bo albo klient zapłaci 300% tego co zwykle albo nie zarobią. Jeśli jest istotny czas w jakim się robi, to owszem, nie można kłaść epoksydu na reaktywny. Jeśli natomiast czas nie gra roli i pomiędzy jednym a drugim malowaniem możesz odstawić auto na dłuższy czas to nie ma przeciwwskazań. Blacharz który robił mi auto konsultował się w tej kwestii z Rafałem - technologiem z Novola.

Nie mogą napisać, że tak się da bo zaraz setki, jak nie tysiące ,,Januszy-blacharzy" z całego kraju zacznie stosować bez reguł, ,,bo im się spieszy" itp itd i będą setki reklamacji i spieprzonych aut, Novol napisał tak, żeby było bezpiecznie i dostępnie dla każdego i żeby była pewność, że nic się nie stanie. Epoksyd na reaktywny to ,,wyższa szkoła wtajemniczenia" ;)

Cały remont bohatera wątku z poniższego linku przeprowadziłem w ten sposób
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=35987.0
Liczę, że w tym roku auto już wyjedzie i zacznie się pojawiać na różnych wydarzeniach więc będzie można sobie obejrzeć co i jak. Lakier kładłem w wakacje 2015, jest marzec 2017, nie zauważyłem nic niepokojącego :)
« Ostatnia zmiana: Marzec 11, 2017, 11:23:00 am wysłana przez Dawid91 »

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #171 dnia: Marzec 11, 2017, 11:53:27 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13833
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
bezposrednio to bezposrednio, bez uwzglednienia czasu, bo nikt nie zalozy schniecia warstwy 30dni,
po calkowitym wyschnieciu to mozesz akryl klasc na chlorokauczuk, bo nie beda reagowaly miedzy soba,
co zreszta mam zamiar uskutecznic w swoim aucie

Sam potwierdziłeś to co napisałem wyżej.
Podkłady reaktywne to środki dwuskladnikowe.
nie potwierdzilem, nigdzie nie widze stwierdzenia, ze reaktywny musi byc  dwuskladnikowy,
podaj przyklad takiego podkladu reaktywnego
Są podkłady reaktywne, epoksydowe, akrylowe
Tych dwóch pierwszych nie należy stosować jeden na drugi.
ale sa tez mieszanki, ktore nie maja takich ograniczen
Środki o których piszesz to Preparaty typu r-stop, nie są przypisane do żadnej linii produktów lakierniczych. Nie są również podkładami, stosujemy je miejscowo ma rdzę, nie pokrywamy większej powierzchni.
NIE , Polrust jest podkladem akrylowym reaktywnym, ktorym mozesz pokryc cala powierzchnie - tak jest napisane na puszce,
R-stop dopiero mam zamiar zaczac uzywac, ale wszystko wskazuje na to, ze jest podkladem epoxydowym reaktywnym
https://jaktozrobilemwgarazu.pl/brunox-epoxy-czy-app-r-stop-test-skutecznosci/

zreszta co to za magiczny podklad reaktywny, ktorym pokryc nalezy cala powierzchnie czysta - co bedzie reaktywowal na powierzchni pozbawionej rdzy ?
przeciez to jest kwestia tylko i wylacznie wygody w stosowaniu, bo podklady nakladane natryskowo za jednym razem to znacznie mniej czasu niz poczatkowa zabawa pedzelkiem, czas na wyschniecie i dopiero natrysk epoxydu lub akrylu,
szybciej jednak nie znaczy lepiej, a jedynie taniej
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #172 dnia: Marzec 11, 2017, 12:12:03 pm »

Offline tyfer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 110
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso 125p, Fsm126p, Golf mk1 kabrio, W140 S500
podaj przyklad takiego podkladu reaktywnego
Podałem wyżej

bezposrednio to bezposrednio, bez uwzglednienia czasu
Też tak uważam, gdyby tak było dopuścili by taką możliwość w karcie charakterystyki. Jeżeli zastosujesz epoksydu na reaktywny będzie to niezgodne z technologią i producent odrzuci każde roszczenia gwarancyjne

KGB na rynku jest mnóstwo podkładów takich jak ten Novola. Stosuje się je, bo tak jak pisał Dawid91 łatwiej robić po nim blachę a zabezpiecza antykorozyjnie.
Mimo zastosowania jakiegokolwiek cudownego środka podstawą jest jak najlepsze oczyszczenie powierzchni.

A tak na marginesie wydaje mi się że nie ma co zaśmecać koledze wątku.  Każdy ma swoje racje.

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #173 dnia: Marzec 11, 2017, 13:43:30 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6593
  • Płeć: Mężczyzna
Nie jestem pewien, ale wydaje mi się że na karcie Novola kiedyś było takie dopuszczenie ale z wymogiem schnięcia tyle a tyle, w takiej a takiej temp. Mogli to zmienić żeby uniknąć reklamacji.

W każdym razie robiłem taki numer na dwóch samochodach i nawet na komplecie felg stalowych. Nic się nie zważyło.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #174 dnia: Marzec 11, 2017, 13:57:17 pm »

Offline tyfer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 110
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso 125p, Fsm126p, Golf mk1 kabrio, W140 S500
Może tak było,  w chwili obecnej nie znalazłem takiego dopuszczenia w żadnej z firm, a chciałem właśnie tak zrobić.

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #175 dnia: Marzec 22, 2017, 04:08:42 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Czas troszkę odświeżyć temat . Dawno nic nie pisałem miałem trochę problemów rodzinnych i do tego znowu mnie chwyciła choroba . Jedyne co udało mi się ostatnimi czasy w fiaciorze zrobić to , nowa instalacja pod radio prostu z aku  na grubych przewodach w 90% instalacje elektryczną do wentylatora bo brakło mi cyny  ;p . BTW mam 2 pytanka . Jaki bezpiecznik zastosować do płaskiego wentylatora od Szesnachy ? A 2 pytanie jest ktoś może na forum co przerabiał w fiaciorze elektryczne przekaźniki na plasiki albo posiada u siebie takie auto i był by w stanie mi podać jakiego typu są zamontowane (prócz wiatraka)  do danej fukncji (typu np przekaźnik do świateł ? ) Mam ciągle jaja z tą cholerną elektryką i chcę w końcu to ogarnąć . Wydaje mi się że po prostu jak się zrobiło zwarcie w instalacji to ujarało któryś z nich przez to mam problemy z elektryką .   
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #176 dnia: Marzec 23, 2017, 20:13:50 pm »

Offline tyfer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 110
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso 125p, Fsm126p, Golf mk1 kabrio, W140 S500
Pod wentylator chłodnicy to przeważnie są 25 do 40A myślę że 30 będzie ok. Co do przekaznikow to chętnie pomogę, tylko nie bardzo rozumiem o co chodzi.  Szukasz odpowiedniego numeru przekaźnika czy jak?
Cały pic z przekaźnikami polega na tym żeby miał tyle amper co stary i styki w tych samych miejscach wyprowadzone.  Tak naprawdę nawet jeśli nie ma to można je pozamieniac w kostce o ile wiesz gdzie co jest w starym.
Nowe przeważnie mają schematy na obudowie. Może być też tak że przekaźnik będzie miał tylko jeden rodzaj styku bo generalnie są trzy typy: zwierne, rozwierne i przełączające ( te mają i zwierne i rozwierne)
Podeślij mi opisy wyprowadzeń twoich to dobierzemy odpowiednie

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #177 dnia: Marzec 24, 2017, 21:48:20 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Co do przekaźników chodzi mi właśnie jakie typy były oryginalnie w nowszych Fiatach z silnikiem poloneza.  U mnie  są metalowe i się  chyba przez nie  jaja dzieją.   Dokładniej to chodzi  mi  np : Światła długie -  typ,  Światła drogowe -typ a co do  elektryki to już  jakoś to podłącze.  Mam po prostu  całe pudło sprawnych przekaźników wymontowanych z polonezów i mam dylemat jaki  do  czego użyć
« Ostatnia zmiana: Marzec 24, 2017, 21:50:17 pm wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #178 dnia: Marzec 24, 2017, 22:06:48 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Światła długie -  typ,  Światła drogowe
To jest chyba to samo :P A to robisz od podstaw wiązke czy jak ? Przecież czy metalowe czy plastikowe przekaźniki to są te same typy, a jak nie wiesz który jest który to najprościej spojrzeć na schemat na nich narysowany. W Polonezie i zapewne też we fiacie są tylko 2 typy, czarne 541 i żółte 545 (wyjątkowo czerwone w abimexie).

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #179 dnia: Marzec 24, 2017, 22:54:37 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Przecież czy metalowe czy plastikowe przekaźniki to są te same typy,
nie do końca, chyba w 83 nastąpiła zmiana z takich https://4.allegroimg.com/s400/019a49/abbea434464096946d73e6efd0b4 na małogabarytowe.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...