Autor Wątek: -= LINKowisko =-  (Przeczytany 1317792 razy)

0 użytkowników i 18 Gości przegląda ten wątek.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7080 dnia: Kwiecień 21, 2020, 14:22:25 pm »

Offline AUTOSAN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Borewicz 1980
mułowate reakcje (auto z 1997 czy 1998), paskudny dźwięk silnika bez wkręcania obroty na każdym biegu. :P
Świadomie podkreślasz wady rozwiązań wdrażanych 25 lat temu więc chyba jesteś świadom faktu, że dziś wygląda to zupełnie inaczej  <cwaniak2>

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7081 dnia: Kwiecień 21, 2020, 14:26:37 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6604
  • Płeć: Mężczyzna

A ja sobie nie wyobrażam jeździć siódemką. Pomijając że nie pojmuję na co komu dwutonowa limuzyna, to to auto jest tak paskudne że wstydziłbym się w nim gdzieś pokazać, a z kolei wnętrze jest tak obrzydliwe że żeby jeździć tym autem, musiałbym cały czas brać środki przeciwwymiotne.
Godny następca Jeremiasza Klaksona?  Zacznij robić testy samochodów, nowych i starych, w formie pisanej, lub filmowej. Z taką dawką humoru, sukces gwarantowany. I nie zapomnij kilka razy kurłami rzucić. Ja na pewno bym oglądał/czytał, bo to wyżej mnie rozbawiło.


Raczej tego nie zrobię bo po pierwsze kto by mi udostępnił auto do testu, a po drugie wyczuwam tu poziom ironii powyżej: https://www.youtube.com/watch?v=PCHxU7witPA


Był taki moment kilka lat temu, że nowe BMW były naprawdę ładne, takie w stylu lat 60. Natomiast teraz znowu im coś odwaliło pod kopułą, nerki są całkowicie zaślepione, a w nowej siódemce największe w historii tej limuzyny i oczywiście też zaślepione. Wygląda to jak parodia świńskiego ryja która w dodatku nie pełni żadnej funkcji. Zawsze mnie wkurzały ślepe wloty, jak dla mnie każdy element ma być funkcjonalny albo przynajmniej nie przeszkadzać! Jak nerka ma być ślepa, to powinna być malutka i całkowicie płaska żeby nie blokować przepływu powietrza. A nie taki ślepy świński ryj w którym każda dziura jest średnicy 2x rury odpływowej od kibla.

Tymczasem jedyna nowa funkcja samochodu na którą czekam, nadal nie jest dostępna: https://www.youtube.com/watch?v=x_qiVBy0B2Y
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7082 dnia: Kwiecień 21, 2020, 14:29:56 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4693
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
mułowate reakcje (auto z 1997 czy 1998), paskudny dźwięk silnika bez wkręcania obroty na każdym biegu. :P
Świadomie podkreślasz wady rozwiązań wdrażanych 25 lat temu więc chyba jesteś świadom faktu, że dziś wygląda to zupełnie inaczej  <cwaniak2>

Może i wygląda, dlatego wpisałem rocznik auta do posta, żeby nikt nie pomyślał, że odnoszę to do współczesnych automatów - zauważyłeś? :P . Niemniej najważniejsza dla mnie wada - brak machania sobie lewarkiem i wybierania na którym biegu i jakich obrotach chcę jechać - nie zmieniła się.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7083 dnia: Kwiecień 21, 2020, 14:37:09 pm »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1328
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
Proponuję zdemontować silniczki wycieraczek i zainstalować wajchę, troszkę wysiłku w czasie deszczu. I jeszcze rozruszniki, manualnie, korbą odpalać. Kran zamiast termostatu i wyciągać rękę za okno do sygnalizowania zamiaru skrętu.
Trochę Cię poniosło, bo to dwie różne sprawy. Ale być może istnieją ludzie, którzy np. woleli by palić auto na korbę, bo rozrusznik bywa zawodny i pożera sporo prądu, nie? Ja np. wolę sam zmieniać biegi i nie lubię, jak ktoś mi wciska coś na siłę w samochodzie, bo takie teraz "standardy" są itd.

I właśnie dla takich kretynów robi się dzisiejsze auta. Będzie taki jeździł, aż stanie na amen, albo mechanik rozłoży ręce i wtedy kupi sobie nowy, bo widocznie "tak trzeba". Kto by dzisiaj cokolwiek naprawiał? Telewizory i inny sprzęt- jednorazówka, AGD- jednorazówka, mało jest dzisiaj pełnowartościowych produktów, które wytrzymają długie lata. Oszczędność na materiałach szybko wychodzi. No i nie opłaca się produkować czegoś lepszego, a z tego szajsu, to później kupa śmieci.

Nie poniosło, skoro kierowcy automatów są uważani za leniwych. Pracowici powinni wszystko uruchamiać ręką.

Nie kupa śmieci - dąży się do tego, żeby wszystko dało się odzyskać / przerobić ponownie.
I nie dlatego, żeby konserwatystom, purystom albo biedakom uprzykrzyć życie.
Dla każdego producenta serwis to jest koszt. Kształcenie, logistyka, stoki magazynowe, sieć stacji obsługi, itd. Lepiej wyprodukować sprawny sprzęt o programowanej żywotności i po jakimś czasie wyżenić zadowolonemu klientowi kolejny produkt. Stary zmielić, przetopić i surowiec ponownie wykorzystać do produkcji.
Nie wiem czy to jest dla planety lepsze, być może kiedyś ktoś przeliczy, że lepiej produkować prymitywne ale niemal bez końca naprawialne. Na razie jest taka tendencja.

Jedyne, co można zrobić przeciwko temu to popisać na forum.
Można jeszcze sobie ponaprawiać jakieś stareńkie AGD (co często i z radością czynię).
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7084 dnia: Kwiecień 21, 2020, 14:42:26 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6604
  • Płeć: Mężczyzna
Wystarczy wprowadzić przepis, że auto ma przejechać bez remontu silnika i skrzyni pół miliona km. i być serwisowalne przez 30 lat lub 5 milionów km i wszystko wróci do normy.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7085 dnia: Kwiecień 21, 2020, 14:45:17 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5138
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
brak machania sobie lewarkiem
Lubisz sobie machać lewarkiem? Nie przejmuj się, ja też.  :d Dlatego lubię jeździć polonezem, bo tam jest czym machać i to w dodatku taki fajny, skośny, a nie jak w niektórych autach, sterczący prosto.
A poważnie, to lewarek w poldku jest naprawdę fajnie usytuowany. Nie trzeba trzeba grzebać gdzieś między siedzeniami, żeby zmienić bieg. Od zawsze mi się to rozwiązanie podobało. Jak widzę te "manetki" czy jak to nazwać od skrzyń automatycznych, to mi się z samolotem bardziej kojarzy. Ale cóż, niedługo miłośników manualnych skrzyń, będą zamykać w rezerwatach, jak indian  :-)
Nie kupa śmieci - dąży się do tego, żeby wszystko dało się odzyskać / przerobić ponownie.
I nie dlatego, żeby konserwatystom, purystom albo biedakom uprzykrzyć życie.
Dla każdego producenta serwis to jest koszt. Kształcenie, logistyka, stoki magazynowe, sieć stacji obsługi, itd. Lepiej wyprodukować sprawny sprzęt o programowanej żywotności i po jakimś czasie wyżenić zadowolonemu klientowi kolejny produkt. Stary zmielić, przetopić i surowiec ponownie wykorzystać do produkcji.
Nie wiem czy to jest dla planety lepsze, być może kiedyś ktoś przeliczy, że lepiej produkować prymitywne ale niemal bez końca naprawialne. Na razie jest taka tendencja.
Nie chodziło mi tyle o możliwość naprawiania co o to, że dawniej samochody po prostu więcej wytrzymywały i jak ktoś dbał, to psuły się rzadko. Teraz już z góry jest to pomyślane tak, że ma wytrzymać tyle i tyle i klient ma kupić nowy, żeby interes się kręci. A to odzyskiwanie surowców, to chyba tylko w teorii jest takie super, bo to zależy od stacji demontażu, a tam różnie bywa. Metal, to wiadomo, ale reszta raczej nie idzie do ponownego przerobu, tylko do utylizacji.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7086 dnia: Kwiecień 21, 2020, 14:47:08 pm »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1328
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7087 dnia: Kwiecień 21, 2020, 14:49:40 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1324
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Spoko, może niedługo będą auta w pelni elektryczne które nie będą miały sprzęgła ani skrzyni więc nie będzie też czym machać. No i będą tylko dwa pedaly: jazda i hamowanie.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7088 dnia: Kwiecień 21, 2020, 15:04:34 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13838
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Spoko, może niedługo będą auta w pelni elektryczne które nie będą miały sprzęgła ani skrzyni więc nie będzie też czym machać. No i będą tylko dwa pedaly: jazda i hamowanie.
<rotfl2> <hahaha>
z ktorego roku to piszesz, z 2008 czy wczesniej ?? <lol2> 
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7089 dnia: Kwiecień 21, 2020, 15:23:40 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6604
  • Płeć: Mężczyzna
Spoko, może niedługo będą auta w pelni elektryczne które nie będą miały sprzęgła ani skrzyni więc nie będzie też czym machać. No i będą tylko dwa pedaly: jazda i hamowanie.

Raczej w tej chwili badania sugerują że powinno się zakazać produkcji samochodów elektrycznych, bo są bardziej szkodliwe dla środowiska niż stary Passat TDI.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7090 dnia: Kwiecień 21, 2020, 15:28:06 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6604
  • Płeć: Mężczyzna
Automatic   <serducho>

https://youtu.be/PM8c0h5qvtU

No i z tego fragmentu mamy niemal definitywny dowód że Polonez był robiony na technologii ESV: https://youtu.be/PM8c0h5qvtU?t=115
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7091 dnia: Kwiecień 21, 2020, 15:30:43 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1324
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Raczej w tej chwili badania sugerują że powinno się zakazać produkcji samochodów elektrycznych, bo są bardziej szkodliwe dla środowiska niż stary Passat TDI
Muszą halasowac jak auta z silnikami benzynowymi bo w Bruskeli zdecydowali że auto elektryczne jest za ciche i może być przez to niebezpieczne w ruchu miejskim.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7092 dnia: Kwiecień 21, 2020, 18:05:08 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Wgram sobie ścieżkę z V12...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7093 dnia: Kwiecień 21, 2020, 18:39:31 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Widać po prostu, że niektórzy tutaj nie lubią postępu w motoryzacji.

Ja też kiedyś myślałem, że Polonez jest autem super na co dzień. Nieprawda. Jak codziennie robisz kilkadziesiąt/kilkaset kilometrów, w różnych warunkach, w obcych miastach to doceniasz, że rano wsiadasz i jedziesz. Nie myślisz czy odpali (tak wiem, zaraz tłum ludzi napisze, że ich Polonezy zawsze odpalają), nie gotujesz się w lato, nie czekasz na ciepło w zimie, nie myślisz o biegach, itd, tylko przemierzasz kolejne km.
Polonez jest super autem, ale NIE na co dzień. Na co dzień ma być auto bezawaryjne, bezproblemowe, bezobsługowe.
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7094 dnia: Kwiecień 21, 2020, 20:10:43 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13838
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
auto bezawaryjne, bezproblemowe, bezobsługowe.
opis Poloneza w trzech slowach  <ok>
Jak codziennie robisz kilkadziesiąt/kilkaset kilometrów,
to jest kierowca zawodowo, wiec dostajesz samochod sluzbowy, albo masz cos w lizingu,
Polonez nie wystepuje w zadnej z tych odmian, dlatego nim nie jezdzisz

Wgram sobie ścieżkę z V12...
cienizna, ja bym zapodal cos ciekawszego
https://www.youtube.com/watch?v=k85mRPqvMbE
tylko w oryginalnej wersji, bez gliniarza - mialem kiedys w mp3, ale teraz trudno namierzyc
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 21, 2020, 20:15:02 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7095 dnia: Kwiecień 21, 2020, 20:14:22 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1324
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Mam dokladnie takie samo zdanie. Lubię jeździć polonezem ale tylko wtedy jak jest mały ruch na drogach i fajna pogoda. W innym przypadku kurwicy można dostać. Ani to to nie przyspiesza ani nie jest zbyt komfortowe, głośne, przełożenia biegów są wg mnie źle dobrane. Nie wiadomo po co tak długa dwójka i krótka trójka. Może sytuację poprawiło by zmiana przełożenia w moście z 3.9 na 4.1i wtedy nie trzeba by co chwila redukować do dwójki.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7096 dnia: Kwiecień 21, 2020, 20:17:50 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13838
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
przełożenia biegów są wg mnie źle dobrane.
najwyrazniej sie na tym nie znasz, bo przelozenia sa dobrane idealnie,
kiedys musial to policzyc i tak wlasnie wyszlo

Nie poniosło, skoro kierowcy automatów są uważani za leniwych.
jezeli kots szuka kogos/czego by go wyreczyl to czym jest powodowany, pracowitoscia ??
bynajmniej, wiec powiazanie automatycznej skrzyni z lenistwem jest sluszne - kazdy element tzw. komfortu jest skoligacony z ludzkim lenistwem,
nie nalezy jednak tego mylic z ulatwieniem korzystania dla kogos niepelnosprawnego,
nie ma sie o co burzyc

« Ostatnia zmiana: Kwiecień 21, 2020, 20:32:19 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7097 dnia: Kwiecień 21, 2020, 21:02:25 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 514
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Ta idealnie... Do miasta, na trasę, czy do czego?Trzy biegi za długie, ledwo przyspiesza, a 4 i 5 niewiele się różnią-nie wiem, co w tym idealnego?

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7098 dnia: Kwiecień 21, 2020, 21:13:34 pm »

Offline Bartek GSi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 739
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSI 1998r Zielono- Granatowy metalik 42U
Nie wiem w jakim stanie macie te auta. Jedynka w Polonezie nie jest długa, trójki też tak bym nie nazwał. Różnica między 4 a 5 biegiem jest, przyspiesza dobrze (GTi, GSi, Abimex), a głośno to jest, ale od 120-130. W zimę można jeździć w krótkim rękawku jeżeli ma się życzenie. Mowa o Plusie.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7099 dnia: Kwiecień 21, 2020, 21:32:20 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6604
  • Płeć: Mężczyzna
Widać po prostu, że niektórzy tutaj nie lubią postępu w motoryzacji.

Ja też kiedyś myślałem, że Polonez jest autem super na co dzień. Nieprawda. Jak codziennie robisz kilkadziesiąt/kilkaset kilometrów, w różnych warunkach, w obcych miastach to doceniasz, że rano wsiadasz i jedziesz. Nie myślisz czy odpali (tak wiem, zaraz tłum ludzi napisze, że ich Polonezy zawsze odpalają), nie gotujesz się w lato, nie czekasz na ciepło w zimie, nie myślisz o biegach, itd, tylko przemierzasz kolejne km.
Polonez jest super autem, ale NIE na co dzień. Na co dzień ma być auto bezawaryjne, bezproblemowe, bezobsługowe.

Mamy kolegę który przejechał Polonezem ponad 440 tys. km i to raczej bezawaryjnie, mieliśmy kolegę który przejechał 378 tys. i też nie narzekał, przy tym przebiegu auto w GLIździe na Boschu i z gazem rozpędzało się bez problemu do 150km/h.

Nie ma powodu żeby Polonez nie odpalał, zwłaszcza że jest mało odbiorników prądu, rozrusznik odpala z półobrotu nawet na akumulatorze dużo mniejszym od fabrycznego, wersje z klimatyzacją też były.

Problem z Polonezem jest taki, że brakuje części, a na mechanikach nie można polegać. W aucie na gwarancji masz ten komfort że wprawdzie co roku płacisz na przeglądzie tyle ile w Polonezie kosztuje awaria uszczelki pod głowicą, ale za to jak coś spartolą to muszą naprawić jeszcze raz, a w międzyczasie dostajesz samochód zastępczy.

Trzy biegi za długie, ledwo przyspiesza, a 4 i 5 niewiele się różnią-nie wiem, co w tym idealnego?

Powiedz mi jak za długie skoro różnica między biegami wynosi koło 1000 obrotów, krótszych biegów to nawet w autach wyścigowych nie ma. Różnica między 4, a 5 jest taka jak w wielu autach z silnikami 1.4
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E