Autor Wątek: -= LINKowisko =-  (Przeczytany 1317831 razy)

0 użytkowników i 15 Gości przegląda ten wątek.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7780 dnia: Kwiecień 23, 2021, 18:26:19 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3765
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
W takim kolorze A45 AMG szło jak świeże bułeczki.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7781 dnia: Kwiecień 23, 2021, 23:17:39 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6604
  • Płeć: Mężczyzna

Pesymista z Ciebie. Jeśli nowe europejskie auta, będą nadal tak ostro drożały, to myślę, że aż tak długo nie trzeba będzie czekać. Dobry przykład z telefonami. Jak się ludzie przekonają, że to jest w miarę ok i kosztuje połowę tego, co nasze, to szybko pójdzie. A to auto jest naprawdę ładne. Kolor nieco oczojebny w typie szybcy i wściekli, ale to nie problem.

Fiat który nam zmotoryzował Polskę i teraz niemal przestaje istnieć, już wycofał wszystkie dobre silniki z modelu Tipo, bo w tym roku wchodzi kolejny próg emisji, i już nie kupisz Tipo z trwałym motorem 1.4 95KM, ani Tipo z w miarę trwałym T-Jet 140KM, tylko wszystkie Tipo mają silnik 1.0 żeby spełnić normy.

Auta będą drożały, bo to wynika z destrukcyjnych dla motoryzacji i źle pomyślanych przepisów wd. których auto o aerodynamice cegły i warzące tony, jest ekologiczne póki jest zasilane prądem choćby i z elektrowni węglowej, a lekki aerodynamiczny samochód spalinowy musi mieć silnik od kosiarki do trawy żeby spełnić przepisy, albo być hybrydą, chociaż są poważne ekspertyzy mówiące że do 100 tys. km nawet Passat TDI jest ekologiczniejszy od elektryka, a lekki wóz sportowy z silnikiem 1.6 na pewno byłby ekologiczniejszy od 2 tonowego SUVa z napędem węglowym. No ale niestety, takie decyzje zapadają na szczytach władzy.
Poprzednia taka wtopa określała średnią emisji CO2 dla gamy modeli, co Aston Martin rozwiązał przyczepiając swój znaczek do Toyoty IQ i dodając ją z tym znaczkiem w gratisie do większych modeli, a Ferrari wypuściło 'Fiata 500 Tributto Ferrari'.
Zawsze bierze mnie rozgoryczenie jak czytam że politycy i wysocy rangą urzędnicy uchwalają takie buble jakby kopiowali przykłady "jak nie należy definiować", z zajęć na pierwszym roku filozofii, a ludzie po tym kierunku nie dostają nawet szansy żeby się w żadnej pracy wykazać.

Myślę że przy tych przepisach karierę zrobią warsztaty wykonujące przekładki i remonty generalne silników, bo wiele osób z różnych przyczyn nie chce albo nie może kupić elektryka.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7782 dnia: Kwiecień 23, 2021, 23:49:20 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 886
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Proces produkcji elektryka jest tak "ch*"owy dla środowiska w stosunku do zwykłego samochodu że eko to on dopiero staje się po przejechaniu 70-80 tyś z tego co czytałem <spoko>
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7783 dnia: Kwiecień 23, 2021, 23:52:51 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5138
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Świat staje na głowie. Te elektryki, to badziew, co chwila czytam, że coś np. z teslą jest. Ostatnio się jakaś zapaliła.
Używane auta też ponoć idą w cenę. Ludzie zaczynają kapować, co się dzieje. Tyle tylko. że nasz kochany rząd, szybko może coś na to zaradzić, żeby takich aut nie opłacało się kupować, a tym bardziej, utrzymywać. Oby nie.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7784 dnia: Kwiecień 24, 2021, 00:16:39 am »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13838
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jest ekologiczne póki jest zasilane prądem choćby i z elektrowni węglowej,
dlaczego zakladasz, ze pierwszy swiat jest tak zacofany energetycznie jak RParafialna ?
wielki ciezki ujowy suv to nie jest problem samochodow elektrycznych, tylko bogatych idiotow, ktorzy kupuja takie badziewia i to bynajmniej jako EV, bo takich jest garstka,
problemem jest, ze kioski na kolach z silnikami v8 quadro turbo pierdyliard pałer horsow beda mogly sobie wjezdzac tam ,gdzie tikaczowi nie wolno i nie chodzi mi o wysokie krawezniki, tylko np. centra miast - bo kiosk jest nowy, a tikacz stary

w tematyce EV https://www.youtube.com/watch?v=T__9iDWgqw4&t=603s
nawet na chwile nie zwatpilem, ze to kolejny pisowki przekret
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7785 dnia: Kwiecień 24, 2021, 12:53:13 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4693
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
co chwila czytam, że coś np. z teslą jest. Ostatnio się jakaś zapaliła.

Nie tylko ostatnio: https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=tesla+po%C5%BCar
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7786 dnia: Kwiecień 24, 2021, 13:07:16 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 886
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7787 dnia: Kwiecień 24, 2021, 13:36:28 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1324
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Prowadził ktoś z Was kiedyś współczesny elektrycznych samochód? Może od tego warto by zacząć tą dyskusję.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7788 dnia: Kwiecień 24, 2021, 13:59:13 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 886
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Ja praktycznie codziennie w robocie jeżdżę samochodami marki WNA, bardzo porządna konstrukcja  <spoko>
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7789 dnia: Kwiecień 24, 2021, 14:31:49 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13838
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Prowadził ktoś z Was kiedyś współczesny elektrycznych samochód?
ale gdzie prowadzil, na szrot ?? ;>
i jaki to wspolczesny, bo Tesla S czy pierwszy Laef to juz stare sa
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7790 dnia: Kwiecień 24, 2021, 18:35:04 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6604
  • Płeć: Mężczyzna
Proces produkcji elektryka jest tak "ch*"owy dla środowiska w stosunku do zwykłego samochodu że eko to on dopiero staje się po przejechaniu 70-80 tyś z tego co czytałem <spoko>

Zależy od tego jak to obliczno. 70-80 tys. najniższe szacunki. Inne mówią o 100, czy ponad 110 tys.

jest ekologiczne póki jest zasilane prądem choćby i z elektrowni węglowej,
dlaczego zakladasz, ze pierwszy swiat jest tak zacofany energetycznie jak RParafialna ?
wielki ciezki ujowy suv to nie jest problem samochodow elektrycznych, tylko bogatych idiotow, ktorzy kupuja takie badziewia i to bynajmniej jako EV, bo takich jest garstka,
problemem jest, ze kioski na kolach z silnikami v8 quadro turbo pierdyliard pałer horsow beda mogly sobie wjezdzac tam ,gdzie tikaczowi nie wolno i nie chodzi mi o wysokie krawezniki, tylko np. centra miast - bo kiosk jest nowy, a tikacz stary

w tematyce EV https://www.youtube.com/watch?v=T__9iDWgqw4&t=603s
nawet na chwile nie zwatpilem, ze to kolejny pisowki przekret

Nie czynię założeń, tylko zauważam że te same przepisy które obowiązują dla aut w Europie Zachodniej, obowiązują całą UE, czyli także Europę środkową i kawałek wschodniej, gdzie opieramy się na węglu lub w najlepszym razie gazie.

Oczywiście problemem są użytkownicy, ale użytkowników łatwo nie zmienisz, mimo że na zachodzie też funkcjonują pogardliwe określenia na takich, np. "Traktory z Chelsea".

Dlatego przepisy powinny być pomyślane inaczej. Idiota nie kupiłby kretyńskiego samochodu gdyby istniał ogólny wymóg że nowy samochód z Cx powyżej 25 nie dostanie homologacji, podobnie jak samochód ważący ponad 1500kg. (Już słyszę w myślach wrzask forumowiczów przeciwko zakazowi który nie dotknąłby żadnego z ich samochodów), można by tylko zdjąć ten wymóg dla pojazdów wojskowych, leśników, straży i dla samochodów typowo terenowych, np. wziąć kąty i wymiary z Defendera, dać tolerancję 10% i powiedzieć że samochód nie musi spełnić wymogów współczynnika oporu jeżeli nie jest większy niż Defender, i ma napęd 4x4 z reduktorem i blokadą co najmniej jednego mechanizmu różnicującego- prawdziwe terenówki by przetrwały, a Suvy wykosiłoby momentalnie, bo większość nawet jak jest mniejsza, to nie ma takich napędów ani kątów natarcia, a głupi użytkownicy nie przesiedliby się na samochody terenowe bo są dużo mniej wygodne.

Można by też wprowadzić przepisy podobne do Japońskich, gdzie wysokość podatku jest uzależniona od wymiarów i mocy samochodu, tym samym promując używanie ekonomicznych i ekologicznych aut, bez uderzenia w najbiedniejszych, a samochody zabytkowe i historyczne całkowicie zwolnić z opłat.

Tymczasem w Europie kierunek jest odwrotny, najlepiej mają najbogatsi i ich kretyńskie samochody, a wprowadzane przepisy uderzają głównie w uboższych oraz entuzjastów, jak np. strefy miejskie które pozwalają wjechać dwutonowym SUVem który zatruwa świat codziennie, i jego produkcja była bardzo energochłonna, ale już wjazd ważącym 600 kilo Triumphem czy Maluchem sprzed 50 lat wyprowadzanym raz na miesiąc, jest niedozwolony.

Prowadził ktoś z Was kiedyś współczesny elektrycznych samochód? Może od tego warto by zacząć tą dyskusję.

To nie jest kwestia prowadził czy nie, tylko kwestia rzeczywistych skutków pewnych regulacji.
Bo SUV o ogromnej powierzchni czołowej, współczynniku CX będącym przy projektowaniu sprawą drugorzędną względem stylistyki, i ważący dwie tony jest pod każdym wzgledem nieekologiczny, a spełnia przepisy tylko dlatego że ma napęd elektryczny, który jak udowodniono zaczyna zwracać się emisyjnie dopiero po ok. 100 tys. km, w porównaniu do silnika diesla, i to zakładając że elektrownia jest atomowa lub np. słoneczna, a gwarancja na współczesne baterie np. u Nissana czy Tesli to 8 lat i ok. 160 tys. km. Szacowana trwałość to 10-20 lat.

Gdybym ja, czy moja matka, kupilibyśmy samochody elektryczne to przy naszych przebiegach, 10 tys. rocznie te samochody nigdy by się nie zwróciły nawet na zachodzie. Benzynowa, czyli ekologiczniejsza od diesla, Panda mojej matki dowoziła ją codziennie do pracy i przez 16 lat przejechała zaledwie 160 tys. km.
Rolnik który był pierwszym właścicielem mojego Poldrovera, przez 13 lat przejechał nim 153 tys. km, a przez następnych 10 lat, ja zdążyłem nim przejechać jakieś 20 tys. km. Z punktu widzenia przeciętnego użytkownika na Zachodzie, który zmienia samochód na nowy co 5 lat, za rok należałoby już piąty raz zaprząc hutę i fabrykę żeby złożyć dla nas piąte auto, a produkcja hutnicza i fabryczna to też są emisje i to ogromne. Zwłaszcza produkcja stali przeniosła się do krajów które swoją energetykę w dalszym ciągu opierają na węglu i innych paliwach kopalnych.

Pół biedy gdyby, te auta rzeczywiście miały szansę się zwrócić, ale np. w UK przez podatek emisyjny i wysokie koszty robocizny przeciętny przeg samochodu złomowanego to 170 tys. km.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 24, 2021, 19:12:34 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7791 dnia: Kwiecień 30, 2021, 10:52:47 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5138
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
https://www.youtube.com/watch?v=E2xFiHmVC4A
Znów nasze ulubione muzeum. Kupili sanitarkę ze złomu.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7792 dnia: Kwiecień 30, 2021, 13:16:53 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6604
  • Płeć: Mężczyzna
Ta karetka nie jest taka najgorsza, ale po filmach widzę że kupili nawet Fiata Sienę... A tego już nie rozumiem. Ten samochód nie był nawet produkowany w Polsce, a obejrzeć sobie go jeszcze można praktycznie na każdym osiedlowym parkingu.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7793 dnia: Kwiecień 30, 2021, 13:59:56 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 886
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
"ch*"a tam nie znacie się, przecież Siena ma bardzo dużo wspólnego z fso  <lol2> W następnym odcinku może wystąpi golf 3 albo jakiś inny nic nie znaczący śmietnik
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7794 dnia: Kwiecień 30, 2021, 14:16:24 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2093
Pomyślcie, że takie auto kupujsz teraz za 1000 zł w ładnym stanie. za 10 lat nie będzie ich wcale, bo jak piszecie są nic nie znaczące. Wtedy ceny będą wyższe i dostępność mniejsza. A tak sobie postoją i nabiorą wartości. Pamiętam jak zrobiłem prawko to Syrenę kupowało się za 50 zł a Warszawy oddawali na wagę. Nikt tego nie chciał i w rezultacie 80% populacji wymarła. A jakoś W124 ludzie szanują choć to taki sam bubel jak Siena.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7795 dnia: Kwiecień 30, 2021, 15:15:20 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6604
  • Płeć: Mężczyzna
Kto szanuje ten szanuje. Ogólnie temat jest dość złożony ale o ile ludzie chodzą do muzeów żeby zobaczyć np. wnętrza pałacowe z odpowiednimi meblami, raczej nikt w przyszłości nie będzie oglądał starych mebli z Ikei. Może za 300 lat w jakimś skansenie i będzie to współczesna dekoracja, a nie 300 letnia masówka z Ikei.

Jednocześnie ludzie niszczą lub wyrzucają przedmioty mające autentyczne zadatki, bo nie chce im się sprawdzić co mają, albo jak sprawdzą to sobie zaczynają wyobrażać że to jest nie wiadomo ile warte. A koniec końców i tak to ląduje na śmietniku, albo zostaje bezpowrotnie zniszczone w wilgotnym garażu, bo cena była za wysoka.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7796 dnia: Kwiecień 30, 2021, 15:19:07 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
To z kategorii za 700 nie sprzedam. Szybciej zezłomuję...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7797 dnia: Kwiecień 30, 2021, 15:25:25 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4693
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Pomyślcie, że takie auto kupujsz teraz za 1000 zł w ładnym stanie. za 10 lat nie będzie ich wcale, bo jak piszecie są nic nie znaczące. Wtedy ceny będą wyższe i dostępność mniejsza. A tak sobie postoją i nabiorą wartości. Pamiętam jak zrobiłem prawko to Syrenę kupowało się za 50 zł a Warszawy oddawali na wagę. Nikt tego nie chciał i w rezultacie 80% populacji wymarła. A jakoś W124 ludzie szanują choć to taki sam bubel jak Siena.

Do syreny ludzie mają zupełnie inne podejście, niż np. do fiata 127 II serii, którego praktycznie w Polsce nie było, nigdy nie był/nie będzie klasykiem a tylko ciekawostką, i którego miałem problem sprzedać po kompletnym remoncie blacharskim za 3000zł w 2015 roku. I takie samo mają podejście do fiata 131 i innych z tamtego okresu - "jakaś dziwna ta łada". Do sieny, peugeota 104, renault 14 będzie podejrzewam podobne podejście, wzbudzi w 95% oglądających ekscytację jak przy wyjmowaniu ze skrzynki na listy reklamy darmowego badania słuchu. Pozostałe 5 procent świrów podnieci się Sieną.

Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7798 dnia: Kwiecień 30, 2021, 16:20:05 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2093
Jedyny koszt muzeum to miejsce. Ani za przegląd ani za OC płacić nie muszą. Więc ...

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7799 dnia: Kwiecień 30, 2021, 16:38:41 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 886
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Tyle że w124 mimo że gnije tak samo jak Siena to zyskał szacunek za wytrzymałą mechanikę i zrobił karierę nie tylko w części Europy a na całym świecie. Osobiście jeździłem przez chwilę totalnym gruzem w124 2.0 d który miał udowodnione 1.5 miliona bez remontu (była taryfa), pokażcie mi teraz Sienę po takim przebiegu skoro to taki sam bubel <spoko>
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali