Autor Wątek: -= LINKowisko =-  (Przeczytany 1317821 razy)

0 użytkowników i 15 Gości przegląda ten wątek.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #8400 dnia: Październik 30, 2022, 14:14:03 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Absolutnie mnie dziwi że mogli wykorzystać podzespoły z innych aut. Mieli pokazać że są w stanie coś zaproponować, to zaproponowali.

W Płocku w FMŻ również tak robiono. Inżynierowie mieli za zadanie zaprojektować kombajn będący  następcą Vistuli. No i zaprezentowali badziew, który poza tym że nie był w stanie osiągnąć zakładanej wydajności, to psuł się podczas prezentacji. A presja była taka, że istnienie fabryki zależało od wdrożenia nowego kombajnu. Przywieziono zatem kombajny światowych producentów Fahr, Clayson, John Deere. W niedługim czasie zostały zaprezentowany Bizon Z040 a po nim Z060 Gigant. Oczywiście bazowały na powyższych firmach, łącznie ze stroną "stylistyczną". Oczywiście części zamienne pasują pomiędzy bizonem i zachodnimi modelami. Gdy New Holland (następca Clayson) kupił fabrykę w Płocku, to zezłomowano pierwszy egzemplarz Bizona, który przechowywany był w fabryce.
« Ostatnia zmiana: Październik 30, 2022, 14:16:37 pm wysłana przez utek »

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #8401 dnia: Październik 30, 2022, 17:48:40 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6604
  • Płeć: Mężczyzna
Myślę, że właśnie dlatego to się nazywa prototypem... Bo ma mieć unikatowe rozwiązania, powielane w egzemplarzach produkcyjnych. To o czym piszesz można by nazwać pojazdem badawczym.

Przedprototypem. Po co robić własne nadkole skoro z góry wiadomo jak się zachowa? To nie nowy silnik ani nowe nadwozie jako całość, tylko raptem pojedynczy element który w dodatku nie pełni funkcji nośnej.

Wars rozbił się właśnie o to, że nie było środków na wdrożenie do produkcji, czyli opracowanie docelowych elementów, dostosowanie do produckji masowej i wdrożenie.
Prawdopodobnie i tak musieliby do kogoś pójść żeby im to rozpracował, bo FSO nie zajmowało się tym od czasów wdrożenia Syreny.
W sumie ciekawie by było gdyby kasa się znalazła i próbowali to zrobić sami. Czegoś się chyba nauczyli od Fiata przy dwóch samochodach, ale wątpię żeby mieli jednak mieli dość potrzebnego personelu. Nawet jeżeli dziadki były w stanie to ogarnąć, to mówimy tu o ogromnej liczbie roboczogodzin które wypadałoby rozbić na większy zespół, i nieuniknionych obsuwach przy robieniu czegoś za pierwszym razem.

Prawdopodobnie musieliby z tym pójść do Japończyków którzy w tym czasie w Koreii zajmowali się wdrażeniem nie-swoich samochodów. Eksperymenty z turbo i kręcenie z Daihatsu oraz import Toyot i Mazd w latach 80. wręcz narzucają taki kierunek działań.

A tutaj wygląda tak, jakby pojechali na złom w RFNie, z Una wycieli podłużnice i tył, a kadetta podłogę, kielichy i ścianę grodziową. Jeszcze kilka detali z jakiś innych samochodów, złożyli to do kupy i hura mamy prototypa. Naszego, narodowego, opracowaliśmy do niego każdą część w 100% od podstaw...

A czemu nie? Jeżeli to nie pękało i w crash teście nie rozpadłoby się na kawałki, to świadczyłoby to tylko o bardzo ekonomicznym rozwiązaniu skomplikowanego problemu. I jw. w procesie wdrożenia i tak by to przerobili.
Skoro FSO było przez ponad 40 lat na tworzenie własnych (przed)prototypów, a nie było stać na wdrażanie testowanych samochodów do produkcji, to chyba oczywistym jest, co jest naprawdę bardziej skomplikowane i pracochłonne. Problem nie leży w inteligentnie i oszczęndnie opracowanym prototypie, tylko w skupianiu uwagi na czubku góry lodowej, zamiast na tym co jest pod wodą.


skopiuj ale pozmieniaj tak żeby nas za to nie pozwali https://youtu.be/0MQ9G2H8dnM?t=67 , silniki i napęd warsa pewnie powstały w ten sam sposób.

Tylko że tu dochodzimy do kolejnego problemu: ograniczonej liczby działających kombinacji.

Dzisiaj, zwłaszcza wśród popelinowych "artystów" zdarzają się pozwy które nie mają sensu.

Wśród muzyków klasycznych nie było taki sporów, bo tzw. "temat", czyli to co w popie stanowi 90% kompozycji, nie był uważany za coś co do kogoś należy. "Pożyczano" je, bo po prostu wiedzieli że jest skończona liczba dobrych "tematów". W odniesieniu do samochodu, powiedzielibyśmy "projektów danej części".
Różnica jest jedynie taka, że klasycy używali tematów to tworzenia dużo bardziej skomplikowanych tworów. Tak jakbyś zamiast samochodu kompaktowego, chciałbyś stworzyć dragstera z dwudziestoma silnikami i napędem na 16 kół np.

Chyba najlepiej pasuje do tego porównania pierwsza symfonia Szymanowskiego którą nazwał "Monstrum Kontrapnuktyczne"
https://www.youtube.com/watch?v=d3EWpHP8y_I
« Ostatnia zmiana: Październik 30, 2022, 18:21:12 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #8402 dnia: Październik 30, 2022, 20:54:31 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3130
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
https://www.youtube.com/watch?v=SK34XlOSlSA&ab_channel=skaut1981
I tak oto widzięliśmy już wszystko. Skarj internetów został osiągnięty. Można się rozejść.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #8403 dnia: Październik 30, 2022, 22:38:50 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6604
  • Płeć: Mężczyzna
Skarj

Niech ktoś wezwie specjalisrów Bletchley Park, bo serio nie kumam co to za słowo.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #8404 dnia: Październik 31, 2022, 00:36:40 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3765
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Skraj.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #8405 dnia: Październik 31, 2022, 02:13:22 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6604
  • Płeć: Mężczyzna
A już myślałem że to jakiś zmasakrowany anglicyzm.
No cóż, zmęczenie i wiek dopada wszystkich. Właściwie to już powienienem się zastanawiać jak mnie najtaniej pochować.
Chciałem zapisać w testamencie "wrzućcie to ścierwo do śmieci", ale niestety przepisy nie pozwalają obchodzić się tak ze zwłokami ludzkimi.
Szkoda. Ja się muszę namęczyć żeby zarobić kilka tysięcy, a rodzina będzie musiała tyle wydać żeby to g...wno wyrzucić na pole.
« Ostatnia zmiana: Październik 31, 2022, 02:15:16 am wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #8406 dnia: Październik 31, 2022, 09:48:54 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5138
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Właściwie to już powienienem się zastanawiać jak mnie najtaniej pochować.
Chciałem zapisać w testamencie "wrzućcie to ścierwo do śmieci", ale niestety przepisy nie pozwalają obchodzić się tak ze zwłokami ludzkimi.
Szkoda. Ja się muszę namęczyć żeby zarobić kilka tysięcy, a rodzina będzie musiała tyle wydać żeby to g...wno wyrzucić na pole.
Temat akuratny do okoliczności i czasu, bo jutro 01.11. Mieszkając w tym kraju, nie mamy za dużo opcji, bo jest ustawa o pochówkach itd. a tam jest wszystko zapisane. Możesz się oddac na cele medyczne, tzn. swoje truchło, to jakieś młode laseczki (albo panowie), będą się na tobie uczyć anatomii i grzebać ci przy interesie i na tym praktyczne kończą się opcje. Co innego, gdy mieszkasz w innym kraju. Akurat zajrzałem na interię, a tam jakże pasjonujący artykuł.
https://wydarzenia.interia.pl/kraj/news-zamiast-pogrzebu-nekrobizuteria-urna-w-lesie-lub-nawoz-ze-zm,nId,6376177
Ty, to masz szczęście, idealnie się wstrzelili w twoje potrzeby  :-) A tak na poważnie, to uwierz mi, że po śmierci, będziesz miał całkowicie wyjebane na to, co się stanie z twoją "powłoką". To będzie problem tych, którzy po tobie pozostaną. Może to brzmi nieco chamsko, ale taka jest prawda. Zmarłym już nic nie potrzeba i nic im nie pomoże. Te wszystkie "wille", które ludzie stawiają dzisiaj na cmentarzach, nie służą zmarłym, tylko tym żyjącym, żeby mieli się przy czym pokazać, ten jeden dzień w roku, no bo przecież to potrzeba specjalnego dnia, żeby można było postawić znicz, jakiś kwiatek i trochę posprzątać. W każdy inny dzień, nie ma na to czasu, bo trzeba zarabiać pieniądze. To taka moja mała refleksja. Ja się prawie przekręciłem w zeszłym roku (zdaniem lekarzy) i sam wiem po sobie, że naprawdę było mi już wszystko jedno, co się ze mną stanie po śmierci. Nie chciałem tylko cierpieć, bo nie lubię bólu, choć jestem w stanie sporo znieść. Po kilku latach, najbliższa rodzina by "zapomniała", obcy ludzie, to pewnie już po roku i życie toczyło by się dalej. Tak to już jest.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #8407 dnia: Listopad 01, 2022, 11:40:29 am »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 564
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Ohv z kompresorem chyba jeszcze nie było https://www.youtube.com/shorts/nK15-Wcm9xM

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #8408 dnia: Listopad 01, 2022, 11:52:57 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5138
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Pewnie nie było, kto tam wie? Fakt faktem, że jednak coś nowego jeszcze idzie zrobić. Brawa za pomysł. Akurat tam miejsce jest, bo jak wiemy, kompresor klimy dali w tym miejscu, a ten jest trochę dłuższy, a wielkościowo nie jest jakiś bardzo obły, żeby się nie zmieścił.Ciekawe tylko, ile zabierze koni w stosunku doi tych dodanych? No bo przecież trzeba go napędzić. Zresztą, każde dodatkowe urządzenie, zawsze generuje jakieś tam straty. W przyrodzie nic nie ginie i tak już musi być.
P.S. Jak słyszę ten rozrusznik w ohvce, to mi się słabo robi, jak zarzynana świnia. Niema to jak rover, jeden kop i pali. Mi się tylko raz w życiu zdarzyło, ze GSI mi zapaliło jak rover, gdy wsadziłem mu świeżo przejrzany i wyczyszczony rozrusznik. Nawet odgłos był jak w roverze i dosłownie pół obrotu i załapał. Jakiś błąd w matrixie chyba czy coś, bo potem już było "normalnie"  :-)

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #8409 dnia: Listopad 01, 2022, 21:33:33 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
GLE odpali szybciej. Oczywiście gdy paliwo nie cofnie się do baku 😉

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #8410 dnia: Listopad 01, 2022, 22:53:14 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1683
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Niema to jak rover, jeden kop i pali.
Fullgrupa, psika paliwem co obrót wału, nie trzeba długo czekać na paliwo po synchronizacji CPWK. GSI już półsekwencja i trwa to chwilę dłużej. A i tak najlepszy gaźnik pod tym względem bo nie czeka na elektronikę tylko daje paliwo jak tylko ruszy się powietrze w dolocie :P

Ohv z kompresorem chyba jeszcze nie było https://www.youtube.com/shorts/nK15-Wcm9xM
Puki co, to widzę tylko powieszony kompresor, teraz zacznie się trudniejsza część zabawy, żeby to sensownie jeździło.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #8411 dnia: Listopad 01, 2022, 23:11:56 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3765
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Niema to jak rover, jeden kop i pali.
Fullgrupa, psika paliwem co obrót wału, nie trzeba długo czekać na paliwo po synchronizacji CPWK. GSI już półsekwencja i trwa to chwilę dłużej. A i tak najlepszy gaźnik pod tym względem bo nie czeka na elektronikę tylko daje paliwo jak tylko ruszy się powietrze w dolocie :P

Rover na półsekwencji/sekwencji też pali od dotknięcia kluczyka. Typ triggera też ma wpływ, bo sterownik szybko rozpoznaje w jakim położeniu jest wał.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #8412 dnia: Listopad 01, 2022, 23:17:55 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1683
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Typ triggera też ma wpływ, bo sterownik szybko rozpoznaje w jakim położeniu jest wał.
No wiadomo. W sekwencji to jeszcze czujniki wałka/ów dochodzą etc., bardziej mi chodziło o rozwiązania seryjne w PN.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #8413 dnia: Listopad 02, 2022, 00:51:53 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13838
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
niezla odklejka z tym Warsem,
Gomulsky ostatnim razem mial taka faze jak tankowal 5.4693 litra benzyny i liczyl srednia spalania ;>

niby jakim problemem jest wykorzystanie gotowych elementow z innych samochodow ?
mieli zaprojetowac nowy model, ktory docelowo musi byc sensownie zbywalny za granica, czyli ma jak najbardziej przypominac zagraniczna konkurencje,
ma byc chciany na rynku krajowym, a wiec.... ma jak najbardziej przypominac zagraniczna konkurencje ;] ,
wiec trzeba sprawdzic jak jest zrobiona zagraniczna konkurencja,
raczej nie jezdzili po niemieckich szrotach, tylko po prostu kupili najpopularniejsze modele w tym segmencie, czyli uniacza, swetra i kadeta,
rozkrecili, pomierzyli, porownali, pocieli i poskladali w najlepszej konfiguracji jaka uznali,
czesci podlogi sa przeciez istotne pod wzgledem mocowania elementow zawieszenia i roznych osprzetow,
na czyms trzeba zbudowac prototypy, zeby moc je objezdzic i sprawdzic co wymaga poprawek,
w wersji produkcyjnej elementy blacharskie raczej nie bylyby zamienne z zagranicznymi "inspiracjami"

gorzej z napedem, nie wiadomo co to za silniki,
malo prawdopodobne, zeby zostaly wykonane od podstaw, bo odlanie bloku i glowicy, czy kucie walu korbowego to powazne procesy technologiczne,
jezeli chcieliby skopiowac silnik, to na zachodzie raczej by nie przeszlo i nici z importu,
pewnie musieliby kupic licencje, a wtedy te R4 pewnie od fiata, bo raczej nie wieswagena to maly sens (fiat OHC 1.1 60KM i 1.3 65KM),
wtedy mieli kontakty z Japonczykami z dajhajsu i taki R3 1.0 bylby swietnym rozwiazanie, pewnie tez korzystnym finansowo,
rozwiniecie go samemu do 1.2 nie stanowiloby problemu

Ohv z kompresorem chyba jeszcze nie było https://www.youtube.com/shorts/nK15-Wcm9xM
kompresor nadaje sie do silnikow z mocnym dolem, bo tam marnowanie kilkunastu/kilkudziesieciu KM na wale nie ma znaczenia,
albo takie polowiczne rozwiazanie, czyli doladowanie 0.2-0.3 bara w celu poprawy napelniania w gornych partiach obrotowych,

polskie OHV nie spelnia tych warunkow, bo szkoda marnowac kazdego KM na wale, a doladowac trzeba konkretnie, zeby nie marnowac kasy wydanej na przerobki,
a wiec jedynym slusznym rozwiazaniem jest turbosprezarka, ktora nie sprawia wiekszych problemow technicznych w montazu i jest na nia miejsce pod maska,

kiedys kompresory byly tak drogie, ze nie warto bylo sie z nimi bawic, ale teraz mocno stanialy, bo na szroty trafia sporo mercedesow z okresu, gdy bardzo duzo modeli sprzedawalo sie z silnikami doladowanymi kompresorem,
kompresor w dobrym stanie mozna kupic na alledrogo za 400-500pln, a przy takiej cenie i latwej adaptacji bedzie sporo pomyslow ich adaptacji,
generalnie najwiekszym problemem jest znalezenie pod maska miejsca na ten nienajmniejszy element,a reszta to juz pikus,
w przypadku OHV pomysl jednak nietrafiony - chyba ze w formie takiej jak zrobil podlaski samozwanczy profesor, czyli napedzil kompresor silnikiem elektrycznym (rozrusznikiem)

« Ostatnia zmiana: Listopad 02, 2022, 00:53:54 am wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #8414 dnia: Listopad 02, 2022, 10:41:56 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3130
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
ostatnim razem mial taka faze jak tankowal 5.4693 litra benzyny i liczyl srednia spalania
Jak lubisz być odszukiwany i płacić więcej niż powinieneś to twoja sprawa. Ja za ciężko pracuję na swoje pieniądze żeby tracić je głupio tracić na nieuczciwych stacjach.

w wersji produkcyjnej elementy blacharskie raczej nie bylyby zamienne z zagranicznymi "inspiracjami"
Chyba przeceniasz wesołą brygadę FSO. taki FSM przy 126p NP wprost powiedział,  że przedni zawias wziął z Uno,  a tutaj walenie w "ch*"a,  że zrobili go od a do z od podstaw "tymi recami"... Ich zdolności do tworzenia i wdrażania własnych pomysłów widać dobrze na kombi, raz że 10 lat za późno, a dwa,  że poszycie z włókna bo trzeba było szkłem dupe utrzeć  zamiast zrobić jeszcze jeden tłocznik.

gorzej z napedem, nie wiadomo co to za silniki,
malo prawdopodobne, zeby zostaly wykonane od podstaw, bo odlanie bloku i glowicy, czy kucie walu korbowego to powazne procesy technologiczne,
jezeli chcieliby skopiowac silnik, to na zachodzie raczej by nie przeszlo i nici z importu,
pewnie musieliby kupic licencje, a wtedy te R4 pewnie od fiata, bo raczej nie wieswagena to maly sens (fiat OHC 1.1 60KM i 1.3 65KM),
wtedy mieli kontakty z Japonczykami z dajhajsu i taki R3 1.0 bylby swietnym rozwiazanie, pewnie tez korzystnym finansowo,
rozwiniecie go samemu do 1.2 nie stanowiloby problemu

Moim zdaniem opel, dla odwrócenia uwagi stylizowany na Fiata.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #8415 dnia: Listopad 04, 2022, 13:33:51 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4693
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #8416 dnia: Listopad 04, 2022, 16:43:13 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13838
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
12km z buta w czasie pracy, zakladajac ze 4km/h to predkosc szybkiego spaceru, to lazila przez 3h,
teraz jezdzi samochodem i konczy przed 14:00, co od 8:00 daje maks 6h dziennie razem z dojazdami - karta nauczyciela to straszny wyzysk ludzi...ktorzy na to łożą
z tymi 3h lazenia to raczej nie nauczycielka matematyki (oby nie), ale fakultet wuefisty moze sobie zdobyc

no i samochod jakis stary, widac ze ma 21lat i drzwi sie nie otwieraja (ale przeszedl przeglad - dziwne) - no ale nie narzeka poza tym, ze stary i drzwi sie nie otwieraja, ale gdyby dostala nowy to tez by nie narzekala, no chyba ze kolor bylby nie taki ladny, jakby mogl byc,
no i jakby nie byl suvem to tez narzekac nie mozna, ale no nie bylby suvem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #8417 dnia: Listopad 04, 2022, 19:36:18 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6604
  • Płeć: Mężczyzna
Na karcie nauczyciela nie ma biura, nie ma zapewnionych potrzebnych materiałów czy sprzętu. Płacone są tylko godziny przy tablicy.
Płaca bardzo niska, więc nie ma sensu się do tego przykładać.

Sam się nawet zapisałem na studia podyplomowe żeby mieć uprawnienia, ale jak dokładnie sprawdziłem ile się dostaje i za co, to zmieniłem zdanie.

Tylko głupi pójdzie nauczać do szkoły na obecnych warunkach.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #8418 dnia: Listopad 04, 2022, 20:45:50 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2870
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Lub ten co umie i lubi przekazywać wiedze. Gdyby wszyscy kierowali sie tylko zarobkiem to bedzie prawie 100% nierobów, którzy beda woleli leciec na zmywaki do innych krajów. A całość i tak sprowadza sie do polityki bo kasjerka w Żabce ma wieksze wynagrodzenie niz Policjanci czy tez nawet nauczyciele. Najgorsze jest to, ze prawie każdy studiowal czy co tam jeszcze sie robi aby miec te fakultety a i tak malo kto pracuję w wyuczonym kierunku/zawodzie
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #8419 dnia: Listopad 05, 2022, 17:37:09 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6604
  • Płeć: Mężczyzna
Tylko że pensja tzw. nauczyciela-stażysty jest na granicy możliwości przeżycia. Niewiele lepiej ma kontraktowy. Awans na mianowanego zajmuje kilkanaście lat, i w tej chwili jest to pensja na poziomie pracownika biurowego najniższego stopnia, a podwyżki nie są uzależnione od zapotrzebowania czy wyników, tylko od widzimisię polityka, podczas gdy cała grupa zawodowa jest traktowana przez państwo jako zło konieczne.
Do tego młodzież, nie oszukujmy się; wredna i ma skłonność do nieodpowiedzialnych i agresywnych zachowań. Jeżeli byś np. dojeżdżał samochodem do pracy, to prędzej czy później ucznowie by Ci urwali wycieraczki, wrzucili coś do tłumika czy porysowali złośiwie lakier. Jeżeli rowerem, to musiałbyś uważać gdzie go zostawiasz. A zostawiając na mieście, musiałbyś być gotowy na to że jacyś uczniowie rozpoznają że to Twój, i go skopią w "zemście" za to że wystawiłeś im złą ocenę.

Można pracować dla idei, tylko co jak stale będziesz musiał oszczędzać na jedzeniu i nie będzie Cię stać na dentystę? O szansie odłożenia na wkład własny w tym zawodzie można w ogóle zapomnieć. Kobieta musi znaleźć sobie lepiej zarabiającego męża, a facet zostać starym kawalerem mieszkającym z rodzicami.

Lub ten co umie i lubi przekazywać wiedze.

To wtedy zamiast tracić czas na studia podyplomowe i często płatne kursy do awansu zawodowego, pracuje się jako korepetytor.
Dużo niższe wymagania, lepsza płaca, dużo lepsze warunki pracy, dużo mniejsza odpowiedzialność.
« Ostatnia zmiana: Listopad 05, 2022, 17:40:14 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E