Autor Wątek: -= LINKowisko =-  (Przeczytany 1317822 razy)

0 użytkowników i 13 Gości przegląda ten wątek.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #8940 dnia: Grudzień 02, 2023, 10:29:53 am »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 564
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Właśnie czytałem o łamaniu się mostów w polonezie na rajdach, dlatego mnie zdziwiło tym bardziej że most typu jugol uważa się za delikatniejszy. Jednak sama obudowa faktycznie mogła być wytrzymalsza.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #8941 dnia: Grudzień 02, 2023, 10:48:13 am »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1683
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
jugol uważa się za delikatniejszy
Przekładnia główna i półosie jak najbardziej są delikatniejsze (btw. Polonez dostał najmocniejsze, najgrubsze podzespoły ze stajni Fiata RWD), ale obudowa tak jak pisał Gomulsky to inna para kaloszy i dlatego do mostów typu sailsbury potrzebne było wzmocnienie "cukierek".
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #8942 dnia: Grudzień 02, 2023, 23:15:24 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6604
  • Płeć: Mężczyzna
Most łady ma konstrukcję jak jugol. Spawany jest z 2 tłoczonych blach. Most w PNie składa się z odlewu żeliwnego z wprasowanymi weń stalowymi rurami - takie połączenie jest bardziej podatne na poluzowanie, ale za to zmniejsza koszt produkcji - łatwiejsza obróbka. Dlatego w PNie pojawiła się płyta, aby zmniejszyć siły występujące w najbardziej newralgicznym punkcie w/w połączenia. Czyli krótko mówiąc, w czasie rajdów mosty musiały się łamać.

Jeszcze dodajmy kształt tych mostów. Jugol ma takie łagodne łuki, a most w PN to praktycznie dwie rury przyczepione do kwadratu. Naprężenia muszą tam być srogie.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #8943 dnia: Grudzień 04, 2023, 15:45:11 pm »

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #8944 dnia: Grudzień 04, 2023, 21:32:49 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6604
  • Płeć: Mężczyzna
Skupcie się na ekranie, po sekundzie jest bardzo satysfakcjonująca scena wyciągania półosi:

https://youtu.be/2Hgwy6GBNN4?si=iAES6DEAv_KxtGIl&t=325
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #8945 dnia: Grudzień 05, 2023, 08:12:53 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3130
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Most łady ma konstrukcję jak jugol. Spawany jest z 2 tłoczonych blach. Most w PNie składa się z odlewu żeliwnego z wprasowanymi weń stalowymi rurami - takie połączenie jest bardziej podatne na poluzowanie, ale za to zmniejsza koszt produkcji - łatwiejsza obróbka. Dlatego w PNie pojawiła się płyta, aby zmniejszyć siły występujące w najbardziej newralgicznym punkcie w/w połączenia. Czyli krótko mówiąc, w czasie rajdów mosty musiały się łamać.

Jeszcze dodajmy kształt tych mostów. Jugol ma takie łagodne łuki, a most w PN to praktycznie dwie rury przyczepione do kwadratu. Naprężenia muszą tam być srogie.
To nie chodzi o łuki, tylko o znacznie większy przekrój poprzeczny mostu w miejscu połączenia półosi z mechanizmem różnicowym. W PNie, nawet kombi/cargo, to jest nieśmieszny żart. Często mosty używane cywilnie były w tem miejscu zapocone, co wskazywałoby, że coś się tam poluzowało.

A tak swoją drogą, to ktoś byłby chętny na taką płytę usztywniającą do mostu? Myślałem nad tym, aby wykonać sobie takie coś do atu, więc wykonanie kilku sztuk więcej nie powinno być problemem.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #8946 dnia: Grudzień 05, 2023, 08:43:17 am »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1683
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Mi by sie przydało coś takiego.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #8947 dnia: Grudzień 05, 2023, 09:03:07 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3130
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Ok, jak będę bliżej realizacji odezwę się na PW.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #8948 dnia: Grudzień 05, 2023, 16:50:38 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6604
  • Płeć: Mężczyzna
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #8949 dnia: Grudzień 06, 2023, 08:05:36 am »

Offline jacek2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 324
  • Płeć: Mężczyzna
    • borewicz 89
Jak dobrze kojarzę, to coś mi świta, że ludzkim szczochu występuje częściowo amoniak.... ;> <uoee>

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #8950 dnia: Grudzień 06, 2023, 09:28:24 am »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 678
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
Pewnie wielu widziało, ale jeśli nie to garść info o Coupecie :-)

https://www.youtube.com/watch?v=ffWxgLZpGTg
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #8951 dnia: Grudzień 06, 2023, 09:31:36 am »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 886
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
A tak swoją drogą, to ktoś byłby chętny na taką płytę usztywniającą do mostu? Myślałem nad tym, aby wykonać sobie takie coś do atu, więc wykonanie kilku sztuk więcej nie powinno być problemem.
A co na taką modyfikację nasi dzielni stróże stanu technicznego przy corocznym spotkaniu? Bo nomen omen to jednak dość spory kawał żelaza podwieszony pod autem
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #8952 dnia: Grudzień 06, 2023, 10:34:00 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3130
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
A tak swoją drogą, to ktoś byłby chętny na taką płytę usztywniającą do mostu? Myślałem nad tym, aby wykonać sobie takie coś do atu, więc wykonanie kilku sztuk więcej nie powinno być problemem.
A co na taką modyfikację nasi dzielni stróże stanu technicznego przy corocznym spotkaniu? Bo nomen omen to jednak dość spory kawał żelaza podwieszony pod autem
Odp. na nurtującą Cię kwestie brzmi... gówno ;) Nie ma ingerencji w zawieszenie, ani w konstrukcje układu napędowego, ani w zawieszenie. Szansa na wypadnięcie tej sztaby z pod samochodu, też jest nieprzyzwoicie mała. Dlatego wszelkie rozterki targające i budzące w Tobie wątpliwości są mocno na wyrost.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #8953 dnia: Grudzień 06, 2023, 20:54:33 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6604
  • Płeć: Mężczyzna
Jak dobrze kojarzę, to coś mi świta, że ludzkim szczochu występuje częściowo amoniak.... ;> <uoee>

Amoniak jest odpadem metabolizmu i w wątrobie jest przerabiany na mocznik, po czym wydalany przez nerki.

A tak swoją drogą, to ktoś byłby chętny na taką płytę usztywniającą do mostu? Myślałem nad tym, aby wykonać sobie takie coś do atu, więc wykonanie kilku sztuk więcej nie powinno być problemem.
A co na taką modyfikację nasi dzielni stróże stanu technicznego przy corocznym spotkaniu? Bo nomen omen to jednak dość spory kawał żelaza podwieszony pod autem
Odp. na nurtującą Cię kwestie brzmi... gówno ;) Nie ma ingerencji w zawieszenie, ani w konstrukcje układu napędowego, ani w zawieszenie. Szansa na wypadnięcie tej sztaby z pod samochodu, też jest nieprzyzwoicie mała. Dlatego wszelkie rozterki targające i budzące w Tobie wątpliwości są mocno na wyrost.

Ogólnie to jest skręcane na śruby w 5-10 minut więc w najgorszym przypadku można demontować na pół godziny...
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #8954 dnia: Grudzień 07, 2023, 12:37:16 pm »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Amoniak jest odpadem metabolizmu i w wątrobie jest przerabiany na mocznik, po czym wydalany przez nerki.
Na Ad Blue znaczy sie;)

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #8955 dnia: Grudzień 07, 2023, 21:22:04 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6604
  • Płeć: Mężczyzna
Nadaje się również do zastosowania jako gaz bojowy
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #8956 dnia: Grudzień 08, 2023, 07:50:12 am »

Offline jacek2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 324
  • Płeć: Mężczyzna
    • borewicz 89
Może jeszcze coś wymyślimy na temat jego innego zastosowania przy tak owocnej burzy mózgów... hehe <ok>

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #8957 dnia: Grudzień 08, 2023, 18:37:16 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3060
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
No i nie wiem czy się chwalić, ale znalazłem to czego szukałem.... ubezpieczyłem swojego 125 w compensie za 179 zł. to jest składka roczna płacona jednorazowo...
Jestem zadowolony. W d...ie mam teraz P....U. <lol>
Też się napaliłem na tę rzekomaą taniochę...
Za trucka policzyli mi dzisiaj coś koło ośmiuset złotych 😂
Nawet nie chciałem znać dokładnej kwoty... Bo oni nie wiedzą, czy ja nie będę tym jeździć zarobkowo, a to, że samochód nie ma ważnego badania technicznego, kompletnie do gościa nie docierało, mam wrażenie. Co najmniej dwukrotnie to powiedziałem - i jakby w ogóle tego nie usłyszał. 🙄
A informację w cytowanym poście potraktował jako żart albo jedną z sześciu rat.
Po dzisiejszej rozmowie telefonicznej z doradcą, skądinąd dość sympatycznym, Compensę z czystym sumieniem odradzam.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #8958 dnia: Grudzień 08, 2023, 19:33:41 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13838
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
bo Truchła juz od kilku lat widnieja jako samochod ciezarowy, wiec cena jest dwa razy stawka bez promocji,
gdy ubezpieczalem swojego, to moglem sam wybrac opcje i wybralem osobowy z przyczyn oczywistych,
pozniej kontynuowalem, wiec nikt nie zmienial kwalifikacji, a dwa ostatnie lata to juz automatycznie w kalkulatorach wyskakiwal jako ciezarowy, wiec gdybym chcial zmienic ubezpieczyciela, to byloby przewalone , bo nie pamietam zeby bylo taniej niz 650pln (a jako osobowy najdrozej placilem 450pln, z czego najczesciej niecale 400)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #8959 dnia: Grudzień 08, 2023, 20:33:19 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3060
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Punkta przysłała mi propozycję, do której nie chciało mi się zaglądać. Teraz patrzę - Wiener... 446 zł. :P