Autor Wątek: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020  (Przeczytany 169304 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1040 dnia: Wrzesień 06, 2020, 20:22:20 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4684
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
To stara 200-tka. Instalacja była montowana w 2007 roku, luki powstały, bo wkrętki w kolektor są umieszczone dość nieciekawie...
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1041 dnia: Wrzesień 06, 2020, 21:06:43 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13833
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
wkretki nie przeszkadzaja w tej plaszczyznie, ale chyba widze skad te krzywizny - krocce wtryskiwaczy nie mieszcza sie obok siebie,
trzeba bylo szerzej rozstawic srodkowe wtryskiwacze, najwyzej wezyki do kolektora bylyby ~1cm dluzsze,
teraz to nie wiadomo, czy  weze sie rozszeczlnia na opaskach od naciagniecia, czy najpierw peknie waz na tym kolanie od naprezen i wysokich temp.  glowicy,
przeplyw gazu przez to kolano tez taki sredni moze byc (zwlaszcza,ze w srodku sa stykajace sie krawedziami plastikowe krocce)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1042 dnia: Wrzesień 06, 2020, 21:18:45 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4684
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Pewnie i tak prędzej czy później kolektor wróci na stół celem wykonania nowych nawiertów, bo te stare wyglądają słabo:



Jest lepiej niż było w każdym razie, ta instalacja to była rzeźnia wcześniej:

« Ostatnia zmiana: Wrzesień 06, 2020, 21:21:02 pm wysłana przez Daniel22#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1043 dnia: Wrzesień 06, 2020, 21:26:11 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13833
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
widac na kazdy nawiert byl inny pomysl  <lol2>
na szczescie to fullgroup, wiec nie ma to praktycznego znaczenia
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1044 dnia: Wrzesień 07, 2020, 10:54:44 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Co sądzicie o adapterach pod wtryskiwacze? Nie trzeba wtedy wiercić w kolektorze.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1045 dnia: Wrzesień 07, 2020, 20:43:55 pm »

Offline AndrzejP

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 397
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus GSI
Dzisiaj "wykręciło się" coś takiego.

Generalnie to silnik ma już spore przedmuchy - ale mimo to bez problemu smiga. Ostatnio w weekend ~600km wycieczki krajoznawczej po PL.
Tak czy siak muszę zintensyfikować działania co do swapa - na inne 1.6 (najlepiej bez hydro) albo może coś innego.

Z innej beczki - wyprałem reflektory - jest poprawa w świeceniu. Muszę też spróbować wykonać na drukarce 3D mocowania odbłyśników reflektorów, coby zregenerować zapasowy zestaw lamp.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1046 dnia: Wrzesień 07, 2020, 22:09:35 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 648
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1047 dnia: Wrzesień 07, 2020, 22:30:51 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
To normalne, że w tym aucie trzeba robić takie cuda w stylu podnoszenia przodu na lewarku i zostawiać na długą pracę na wolnych obrotach?

Nie  nie jest to normalne . Wystarczy odkręcić przewód od powrotu do zbiorniczka do chłodnicy i zostawić żeby sobie pochodził sam się odpowietrzy jak zacznie bez przerwy i "żygania" po kawałku płynu po tym założyć wąż skręcić i bez problemu odpowietrzenie jak się układ nagrzeje to max 5 minut .
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1048 dnia: Wrzesień 07, 2020, 22:55:04 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2866
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Lub zdjac przewod od nagrzewnicy i czekac az sie pojawi płyn, zalozyc go, zdjac przelew ze zbiorniczka wyrownawczego lac plyn az i tam sie pojawi i tyle.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1049 dnia: Wrzesień 07, 2020, 22:58:23 pm »

Online Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5110
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Ja tylko raz w życiu miałem problem z odpowietrzeniem rovera, pomimo sprawnego układu. Jakiś bąbel powietrza się zrobił i nie poszło na nagrzewnicę i parownik. Pomogło popuszczenie węża wychodzącego z nagrzewnicy. Nawet myślałem, żeby sobie wstawić tam mały odpowietrznik na kawałku metalowej rurki, tak w razie czego. A tak, to przy zalewaniu pustego układu, starałem się zawsze pościskać oba grube węże chłodnicy, żeby zaworek w kolektorze ładnie pracował i wyganiało wtedy całe powietrze z układu.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1050 dnia: Wrzesień 07, 2020, 23:39:29 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2085
iskry mają większą trwałość niż OHV ;)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1051 dnia: Wrzesień 08, 2020, 00:21:18 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6593
  • Płeć: Mężczyzna
Nigdy nic nie odkręcałem przy odpowietrzaniu Rovera, poza korkiem zbiorniczka. Zalewałem pusty układ, potem rękoma ugniatałem długie węże i dolewałem, potem odpalałem i czekałem ż się zagrzeje, jak już miał 90* to zalewałem pod korek, zakręcałem i normalnie jeździłem tylko na wszelki wypadek delikatnie. Poziom płynu samoczynnie schodził do normy, układ odpowietrza się sam przez ciśnienie jakie wytwarza. Nawet podgrzewanie przepustnicy działa.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1052 dnia: Wrzesień 08, 2020, 01:04:43 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4684
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
U nas bąbel powietrza był na tyle duży, że przy zdjętych obu wężach od parownika nie chciała lecieć nawet kropla płynu, to samo po zdjęciu opaski z nagrzewnicy. W pewnym momencie chłodnica nie chciała się zagrzać w całości, jedynie sama góra się grzała. Uciskaliśmy węże, robiliśmy cuda, ale nie chciał za nic w świecie się odpowietrzyć. Dopiero w nocy po długiej pracy na wolnych udało się złapać temperaturę na nagrzewnicy i parowniku. W OHV nigdy z czymś takim się nie spotkałem, więc mieliśmy niezłą zagwozdkę, o co mu właściwie chodzi :P.

A te Magnetyczne Mirki z aukcji wystawiają do plusa, ciepłota odpowiada FE85PS zamiast FE65PS, więc świeca pasuje raczej do GSi.

W temacie, wymieniłem wszystkie żaróweczki w lampkach pozycyjnych w drzwiach 125p na ciepłobiałe ledy, plus jest taki, że przestaną w końcu topić oprawki i już wszystkie działają, minus taki, że LEDy ledwo się mieszczą w fabrycznej oprawce i nie dochodzi do końca. To samo w w lampkach oświetlenia komory silnika i wnętrzu, jeszcze zrobię lampkę w bagażniku w ten sposób, ale najpierw muszę zamontować jakąś krańcówkę, bo w 125p jest taki sam kretynizm jak w polonezie, lampka świeci się cały czas z włączonymi światłami pozycyjnymi i mijania. Wymieniłem też obejmę tłumika na nową, bo ciągle się sam obracał i walił o śrubę resoru.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 08, 2020, 01:08:48 am wysłana przez Daniel22#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1053 dnia: Wrzesień 08, 2020, 01:39:27 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Musicie mieć przytkany układ + Parownik w kijowym miejscu . U mnie zero problemów przy otwartym zaworze od nagrzewnicy lawa z  nawiewu mimo gazu  odpowietrzanie 5 minut nigdy nie ściągałem żadnych węży z nagrzewnicy w żadnym aucie a miałem 3 Rovery w każdym po prostu zdejmowałem przewód powrotu ze zbiorniczka z chłodnicy pochodził z 5-6 minut żeby wiatrak się odpalił przepchał kilka razy płyn pompą wody jak już cały czas równo wyciekał z króćca przewód zakręcałem z powrotem i po robocie .

Jest lepiej niż było w każdym razie, ta instalacja to była rzeźnia wcześniej:


Ja nie wiem co ci gazownicy mają z tymi Roverami w Polonezach nie dość że przewody przez silnik to jeszcze w miejscu gdzie do dupy się nagrzewa parownik  bo jest strasznie wysoko i jedyne co  nie pozwala mu zamarznąć to chyba ten kolektor wydechowy. Przeglądałem ostatnio na allegro/OLXach trochę roverów i większość z gazem ma tak założoną instalacje + Valteki a w opisach gaz do "poprawek" co tu jest do poprawki jak tu wszystko jest do wydupenia z pod maski ...

Nie można zrobić raz a normlanie przy pierwszym montażu ? Tylko każdy prawie tłucze parownik od kierowcy boo panie to polonez i co z tego że w OHV tak tak montuje się i nie ma tragedii . Ludzie to nie jest do jasnej cholery silnik  OHV i najlepiej listwę i przewody pierdzielnąć po silniku ehh ręce opadają a nie można było tak od razu zrobić ? Czysto ładnie nie rzuca się w oczy i zaje*****e działa a nie pierdolnik pod maską ... Nie wiem kto to montował ale w Krakowie nawet takiej rzeźni nie robią przy zakładaniu gazu przynajmniej w firmie gdzie znajomy 5 lat temu do swojego pierwszego Caro gaz montował .Miał prawie wszystko tak jak u mnie prócz tego że komputer od gazu miał pod fabrycznym ECU i z wierzchu nie było go widać . Tak że ja nie wiem czy nie można się postarać zapłacić więcej i mieć spokój oraz nie wściekać się przy przyszłych naprawach sinika bo coś przeszkadza i trzeba demontować do jakieś naprawy a otworzysz przed kimś maskę i też wstyd bo wygląda jak druciarnia ...



« Ostatnia zmiana: Wrzesień 08, 2020, 01:50:59 am wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1054 dnia: Wrzesień 08, 2020, 06:01:17 am »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 882
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Gaz był montowany w 2007 roku i to u jednego z większych papraków w okolicy więc niema się co dziwić,największy plus jest taki że auto na nim zrobiło tylko 50 tyś od tego czasu więc nie dużo
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1055 dnia: Wrzesień 08, 2020, 07:50:31 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Jak na waldki to niezły wynik...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1056 dnia: Wrzesień 08, 2020, 11:26:30 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Słabo . Kumpel miał pandę 1.1 na pierwszej listwie Valtków zrobił 200 ponad tys ;-)  Auto ma koło 350 ale hebel straszny .
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1057 dnia: Wrzesień 08, 2020, 17:41:12 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6593
  • Płeć: Mężczyzna
Podjąłem decyzję o obniżeniu ceny sprzedaży Akwarium do 5 tys. zł, a Plus GTI jest za 2 tys. razem z workiem części wartych ponad 500zł.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1058 dnia: Wrzesień 08, 2020, 18:32:57 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1151
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Jakies informacje i zdjęcia gdzie to sprzedajesz? bo piszesz o tym a informacji brak  <co>

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1059 dnia: Wrzesień 08, 2020, 19:14:30 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 514
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Ten Plus GTI mnie ciekawi  <mysli>