Autor Wątek: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020  (Przeczytany 169322 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1400 dnia: Listopad 05, 2020, 23:18:04 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3129
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Tak więc po chyba 3 miesięcznej przerwie przepchałem malucha z garażu A do garażu B, gdzie mam zainstalowane znacznie lepsze oświetlenie. Wsparłem kawałek błotnika przedniego, o dziwo dało się to całkiem przyzwoicie spasować. Natomiast spawanie, mimo że wolnole i równomierne na calej długości to i tak zaowocowało pofalowaniem blachy. No nic po wypłacie trzeba będzie zainwestować w wyprzedzenie do cynkownia. A na razie skupić się na eliminacji niedoróbek.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1401 dnia: Listopad 06, 2020, 00:00:47 am »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1312
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Jaki masz sprzęt do spawania i jakie paparmtery ustawiasz przy spawania blach karoseryjnych?

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1402 dnia: Listopad 06, 2020, 03:08:05 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
PS.: Wykręca komuś na 5tym biegu 6k rpm i więcej K-seria 1.6 16v? Tzn Na moście 3.9 i kołach 195/50- r15-7j?😁 U mnie na Blos'ie i starych kołach max 5800rpm. https://youtu.be/D-zxwmJ9uzo

Bo to panie wina Fuel Trima :D No rób tego dziada z zewnątrz żeby tak nie straszył jak na Barkowicach ;-)
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1403 dnia: Listopad 06, 2020, 10:35:19 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3129
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Magnum 210 synergia. Do "łapania" ustawiem na 16,3V, a do spawania jako takiego ok. 0,5V więcej, spawanie doczołowe. Spaw wyszedł dość bułowaty, natomiast przy wyższym prądzie blacha by się przepalała, przetop jaki taki nawet był.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1404 dnia: Listopad 06, 2020, 10:57:41 am »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1312
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Ja mam magnum 205L. W tym modelu nie ustawia się napięcia tylko natężenie prądu. Gdy spawałem blachę pod kołem zapasowym ustawiłem prad 30A. I spawało się bardzo kiepsko. Drut mam 0.8, można kupić 0.6 ale nie wiem czy byłby znaczaca poprawa. Natomiast profile stalowe ze ścianką 2 -3mm spawa mi się ta spawarką bardzo dobrze.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1405 dnia: Listopad 06, 2020, 11:07:52 am »

Offline AndrzejP

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 397
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus GSI
Po tygodniu postoju swierdziłem, że trzeba PNa przepalić i zaserwować mu małą trasę. Start 6 rano (zatem ciemno), odpalił bez problemu, załączam światła mijania a tu dupa - zapaliły się na sekundę i zgasły... Postojowe świecą. Kilka razy próba ponownego załączenia i nic. Już miałem zrezygnować i szukać nowego przekaźnika do świateł, a te zdecydowały się jednak zadziałać. Ryzyk - fizyk, jadę. Problem ponownie już nie wystąpił. Ale tak czy siak będę się musiał przyjrzeć przełącznikowi i przekaźnikowi.
Po wyjechaniu z posesji przez kilka skrzyżowań pod rząd z kolei na luzie obroty utrzymywały się na poziomie 1,5 tys. (silnik już był ciepły). To też się uspokoiło w międzyczasie.

Wygląda na to, że znów będę musiał dokładnie posprawdzać Poldolota, co go tam znów boli - a już długo był spokój :)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1406 dnia: Listopad 06, 2020, 11:29:29 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Ja mam magnum 205L. W tym modelu nie ustawia się napięcia tylko natężenie prądu. Gdy spawałem blachę pod kołem zapasowym ustawiłem prad 30A. I spawało się bardzo kiepsko. Drut mam 0.8, można kupić 0.6 ale nie wiem czy byłby znaczaca poprawa. Natomiast profile stalowe ze ścianką 2 -3mm spawa mi się ta spawarką bardzo dobrze.

A jak masz ustawioną prędkość drutu i gaz? Spawasz na mieszance?

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1407 dnia: Listopad 06, 2020, 11:38:28 am »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1312
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Gaz, zgodnie z zaleceniami, czyli średnica drut x10.
Prędkość podawania dobrana intuicyjnie.
Spawam na mieszance.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1408 dnia: Listopad 06, 2020, 12:48:23 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3129
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Tylko prędkość drut też zależy od prądu spawania, jak dasz za duży posuw to będzie Ci drut wybijał dziury w sprawnym materiale, dasz za mały to się będą robić buły bez żadnego przetopu.
« Ostatnia zmiana: Listopad 06, 2020, 13:03:29 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1409 dnia: Listopad 06, 2020, 14:23:56 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2085
załączam światła mijania a tu dupa - zapaliły się na sekundę i zgasły...
U mnie w Plusie wywaliło w podobny sposób biały przekaźnik świateł w skrzynce.
Po wymianie wszystko się uspokoiło. Ale gaszenie świateł za miastem w nocy to magiczna przygoda ;)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1410 dnia: Listopad 06, 2020, 18:02:27 pm »

Offline Chosnek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 107
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro +/- 97 1.8 16V
Wziąłem się dziś za wymianę uszczelniaczy zaworowych, kompletna porażka. Samemu na każdy zawór schodziło mi się około 20 minut żeby utrafić zamki, a koniec końców wyszło że silnik nie pozwala się obrócić po dojściu do górnej pozycji 2 i 3 tłoczyska. Rozrząd na znaki idealnie, koło nie ma opcji żeby przeskoczyło, porobiłem sobie dodatkowe znaki. Nie wiem, chyba będę zrzucał głowicę w następnym tygodniu.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1411 dnia: Listopad 06, 2020, 18:33:55 pm »

Offline AndrzejP

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 397
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus GSI
załączam światła mijania a tu dupa - zapaliły się na sekundę i zgasły...
U mnie w Plusie wywaliło w podobny sposób biały przekaźnik świateł w skrzynce.
Po wymianie wszystko się uspokoiło. Ale gaszenie świateł za miastem w nocy to magiczna przygoda ;)

Jeżeli dobrze pamiętam, to ten przekaźnik wymieniałem w kwietniu/maju 2019. Aż do dzisiaj ze światłami nie było problemu - aktualnie wydaje się, że działają. Właśnie skończyłem inspekcję. Co ciekawe, mijania OK, za to teraz postojówki coś nawaliły (krzyżowo, przód i tył). Test miernikiem, nowe żarówki i znów wszystko świeci.

A co do padnięcia białego przekaźnika - mi na szczęście padł wówczas w ciągu dnia (kontrolka świeciła, więc zorientowałem się po czasie, że nie mam świateł) i na szybko podłączyłem reflektory pod aku (z dołożonym bezpiecznikiem na przewodzie) i tak wracałem 300km :)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1412 dnia: Listopad 06, 2020, 23:34:47 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4684
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Pytanie, na jaki przekaźnik wymieniłeś - chińczyki ze sklepu za 5zł potrafią czasem zrobić takie dowcipy, że hej :P W moim caro właściciel zanim go kupiłem kiedyś wymienił przekaźnik od tylnej wycieraczki na jakiegoś chińczyka (lexton, jackcon czy inny michael jackson). Do tego stopnia pożałowali w nim materiałów i zrobili wszystko z cieniutkich blaszek, że wszystko się solidnie nagrzewało. Oczywiście na obudowie chamsko wybite 40A (a czasem robią taki dowcip, że stawiają prawie niewidoczną kropkę między "40", i masz przekaźnik 4A. Patent jak z wtyczkami w castoramie, wtyczka podobna do starych polskich 16A ma kropkę pomiędzy cyframi, a końcówki, z zewnątrz metalowe są wypełnione w środku plastikiem). W efekcie po długiej pracy wycieraczki cała obudowa była stopiona i spłynęła zaklejając przekaźnik w pozycji zwartej i wybijając bezpiecznik  :d Teraz jest wrzucony czerwony "elmot" i wszystko pracuje poprawnie.
« Ostatnia zmiana: Listopad 06, 2020, 23:38:57 pm wysłana przez Daniel22#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1413 dnia: Listopad 06, 2020, 23:41:52 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2085
biały przekaźnik to urządzenie mikroprocesoworowe z wbudowanym pomiarem prądu świateł postojowych, mijania i drogowych . Wewnątrz są dwa przekaźniki firmy Relpol na PCB.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1414 dnia: Listopad 07, 2020, 00:30:17 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4684
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
To wszystko jasne, myślałem, że chodzi o zwykły przekaźnik świateł, choć fakt, biały kolor mnie zastanawiał.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1415 dnia: Listopad 07, 2020, 05:32:12 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Wsparłem kawałek błotnika przedniego, o dziwo dało się to całkiem przyzwoicie spasować. Natomiast spawanie, mimo że wolnole i równomierne na calej długości to i tak zaowocowało pofalowaniem blachy.
Jeżeli to była blacha 1,0 i leciałeś ciurkiem po całości, to raczej nie ma się czemu dziwić.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1416 dnia: Listopad 07, 2020, 12:49:13 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
ę uszczelniaczy zaworowych, kompletna porażka. Samemu na każdy zawór schodziło mi się około 20 minut żeby utrafić zamki, a koniec końców wyszło że silnik nie pozwala się obrócić po dojściu do górnej pozycji 2 i 3 tłoczyska. Rozrząd na znaki idealnie, koło nie ma opcji żeby przeskoczyło, porobiłem sobie dodatkowe znaki. Nie wiem, chyba będę zrzucał głowicę w następnym tygodniu

A mówiłem nie pierdzielić się i wkładać 1.6 skoro i tak głowica poleci ;]

A co do padnięcia białego przekaźnika - mi na szczęście padł wówczas w ciągu dnia (kontrolka świeciła, więc zorientowałem się po czasie, że nie mam świateł) i na szybko podłączyłem reflektory pod aku (z dołożonym bezpiecznikiem na przewodzie) i tak wracałem 300km

A to wogóle ten biały przekaźnik do świateł to patologia  u mnie padły 3 .Kiedyś coś się mi spieprzyło w aucie i ciągle świeciły światła przeciwmgłowe z tyłu za chiny nie mogłem dojść o co chodzi  kilka kompletów tego przekaźnika i nic  a siedziałem przy tym wraz z kolegą który jest elektronikiem . Skończyło się na tym że odciął przewody od niego odpowiedzialne za przeciwmgłe tył i dorobił normalnie zwykły przekaźnik tak jak jak w wąskim Caro według schematu i wszystko działa . Jak dla mnie instalacja plusa to jest niezła patologia zwłaszcza przewody jak porównałem je z tymi co ma w wąskim caro (przerabiał instalacje pod nowszego typu licznik , silniczek od wycieraczek z nowszego caro i podświetlanie przycisków . Powiem tak wąski ma 3 razy grubsze kable od plusa i mniejsze są spadki napięć ... U niego przy odpalaniu kierunków nie przygasa w ogóle licznik co niestety ma miejsce przy szerokich jak i plusach tu w szczególności to widać jak się podłączy pod tą instalacje licznik z MR 94
« Ostatnia zmiana: Listopad 07, 2020, 12:55:41 pm wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1417 dnia: Listopad 07, 2020, 15:06:04 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5110
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Ja mam plusa prawie 7 lat i odpukać,  problemów z tymi śmiesznymi przekaźnikami nie miałem.  Ale to fakt, że plusowa instalacja,  to lipa. Kabelki jak do głośników.  W starych polonezach,  to były kable takie grube,  że można by się było na nich wieszać.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1418 dnia: Listopad 07, 2020, 16:54:05 pm »

Offline AndrzejP

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 397
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus GSI
Niestety, pełno takich przykładów, gdzie to, co najpierw zaprojektował inżynier, zostało później zastąpione przez wersję od ekonomisty / racjonalizatora.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1419 dnia: Listopad 07, 2020, 16:59:16 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13833
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Ale to fakt, że plusowa instalacja,  to lipa. Kabelki jak do głośników.
po raz kolejny sugeruje zobaczyc jakie kabelki sa w "nowoczesnych" samochodach i apeluje o skaczenie pierdolenia, jakie to cienkie kabelki sa w plusie,
jakos w innych autach zarowki 60W nie pala instalacji, ale tam wtyczki sa  idiotoodporne, a styki do zarowek sa ledwo osiagalne dla palcow - nie to co w PN, gdzie kable sa na wierzchu i kazdy "elektryko-oswietleniowiec" moze gmerac do woli i podlaczac HWC lacznie z reflektorem estradowym,
po prostu najslabszym elementem konstrukcji Poloneza jest uzytkownik z IQ rownym mocy zajezdzonej OHV
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.