Autor Wątek: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020  (Przeczytany 169297 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1460 dnia: Listopad 09, 2020, 12:30:41 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 882
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Od jakiś 4 lat serwisuje kumplowi Hyundaia i30 2010 rok, 1.6 crdi i jedynie co robi to oleje i co jakiś czas jakieś pierdoły w zawieszeniu. Silnik sam w sobie mimo ponad 300 tyś bez zarzutu,diesel na łańcuszku i spalanie niecałe 6/100. Jak matka zajedzie swoje Clio I do reszty to też coś takiego jej będę myślał sprawić
« Ostatnia zmiana: Listopad 09, 2020, 12:32:51 pm wysłana przez Morfina »
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1461 dnia: Listopad 09, 2020, 12:33:55 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2233
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Czyli jednak istnieją w miarę solidne plastiki. Co ciekawe, to właśnie ,,nie prestiżowe" marki są najbardziej bezproblemowe. Jaki w takim razie jest sens wydawać kupę kasy na jakieś VAGi i inne ,,marki premium"  :P ?
Ja nie rozumiem, ale nie ma takiego przepisu, żeby wszystko trzeba było rozumieć ;)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1462 dnia: Listopad 09, 2020, 12:36:05 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1312
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Przez jakiś czas używałem Hyundaia i30 1.4 w dieslu 2013r. Kombi. Bardzo przyjemne w prowadzeniu auto. W dodatku ładne. Moja skoda w porównaniu z nim wydaje się toporna.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1463 dnia: Listopad 09, 2020, 12:39:07 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Oczywiście że istnieją dobre "plastiki". Problemem są auta które we flocie zrobiły 500kkm i trafiły do Kowalskiego z przebiegiem 150kkm, bo przecież niemożliwe żeby 5 letnie auto miało więcej.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1464 dnia: Listopad 09, 2020, 12:47:21 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 882
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Niestety ale dobre vagi skończyły się na passacie B5 czyli prawie 20 lat temu,teraz jedynie została sztucznie podtrzymywana przez Mirków i innych Januszy legenda
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1465 dnia: Listopad 09, 2020, 13:28:40 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2085
Od jakiś 4 lat serwisuje kumplowi Hyundaia i30 2010 rok, 1.6 crdi
Diesli nie robię. Ale benzyny są słabe. I 1.4 i 1.6 i 2.0 Częste problemy z wariatorami, wyciągające się łańcuchy i regulacja luzu zaworowego całymi szklankami co daje kosmiczne koszty w częściach. Słaba tolerancja LPG.
Ciekawe jak będzie z GDI.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1466 dnia: Listopad 09, 2020, 14:35:51 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Kolega ma takie samo Punto, tylko jeszcze Grande, od nowości natłukli nim niemalże 300tyś bo auto robi w firmie i... nic się z nim nie dzieje.

To na niezły egzemplarz trafił twój kolega. Facet który wynajmuje od moich rodziców budek gospodarczy miał u siebie w flocie jedno Grande punto . Kiedyś jak wróciłem z pracy zastałem ten samochód z doszczętnie spalonym przodem spytałem go co się stało dowiedziałem się że alternator zrobił zwarcie przeładowało akumulator który wybuchł poszło po kablach po  izolacji i wszystko doszczętnie wszystko się spaliło pod maską . Podobne cyrki miał z poprzedniej roboty mój znajomy który od ojca odkupił Grande Punto bo było w miarę świeże miało nie duży przebieg (miało coś około 140 tys ) i jakąś topową wersję wyposażenia  na pewno to nie był żaden Abarth ale jakaś bardziej wypasiona wersja tłumaczył mi to kiedyś ale za cholerę nie pamiętam już jak to się nazywało.Gdy go odkupił to zaczął tym autem jeździć na codzień i trzaskać trochę kilometrów bo z Wieliczki do Balic to pewnego razu jak dojeżdżał do pracy  coś mu dziwnie  zaczęło piszczeć pod maską a pod robotą auto zgasło jak dojechał na parking a gdy  chciał go odpalić to ciężko strasznie kręcił i nie palił (zaznaczam że auto nie było katowane a użytkowane wcześniej przez jego ojca  i serwisowane w ASO  wzięte z salonu Polska i dbane bo  był to 2 samochód w rodzinie więc nie trzaskał aż tylu kilometrów a  wszystkie wymiany olei i filtrów jak i przegląd całej reszty robiony regularnie co 10 tys )pojechał z nim na lawecie do zaufanego warsztatu który prowadził jego znajomy okazało się że alternator prawie stał dęba zrobił zwarcie czym sfajczył komputer silnika  , przytarło też pompę wody gdzie tak łożyska prawie stały dęba że ledwo to się trzymało kupy  przez że to tak wszystko chodziło z oporem to jeszcze szlag  trafił kompresor klimatyzacji . Okazała się to bardzo droga zabawa bo jedyne co pasowało od zwykłego Punciaka z tym silnikiem benzynowym co on miał to tylko rozrząd i Kompresor klimy (ale tylko w ASO dostępny) . Auto było jeszcze na końcówce gwarancji Fiat odrzucił ją. Naprawa  tego cholerstwa była sakramencko droga bo trzeba było wymienić ECU ,przeprogramować kluczyki  zrobić cały rozrząd nowy alternator (Nie chciał starego naprawiać po tej akcji bo się bał że się powtórzy akcja znowu z tym starym i jeszcze mu auto sfajczy) a jeszcze  okazało się że w tej wersji był jakiś z innym mocowaniem i te pospolite nie pasują występujący tam model był o wiele droższy od tych które były pospolicie dostępne  do tego kompresor klimy do wymiany.  Auto naprawił i nim jeździł jeszcze jak z nim pracowałem ale co  się dalej działo z tym samochodem później  czy go sprzedał czy jeździł nim dalej to nie tego nie wiem bo się zwolniłem stamtąd i kontakt się nam urwał ale coś jest na rzeczy z tymi alternatorami fiatowskimi bo znajomy ma pandę 1.1 od 2004 roku (auto kupione jako roczne) ma narąbane teraz pół milona i ma w niej 7 albo 8 alternator z rzędu . Prawie za każdym razem jak alternator był wyjmowany to kończyło się na kupnie nowego bo obudowa była pęknięta . Ja w maluchu gdzie mam silnik od Punto też miałem problemy z alternatorem okazało że dziad przeładowywał bo ładowanie było ponad 15,5 V a po wyjęciu dziada odkryłem że obudowa centralnie na środku jest pęknięta a nie była wcześniej .Tak że z tym jest coś na rzeczy . Ogólnie taki Punciak fajne auto i nawet mi się podoba wyglądem ale po tym jak widziałem z sfajczoną całą komorą silnika i po tych cyrkach co znajomy z mojej poprzedniej roboty miał to jakoś się zraziłem do tego modelu fiata .
« Ostatnia zmiana: Listopad 09, 2020, 14:52:10 pm wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1467 dnia: Listopad 09, 2020, 16:22:48 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3129
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Ale benzyny są słabe. I 1.4 i 1.6 i 2.0 Częste problemy z wariatorami, wyciągające się łańcuchy i regulacja luzu zaworowego całymi szklankami co daje kosmiczne koszty w częściach. Słaba tolerancja LPG.
A w którym silniku że zmiennymi fazami nie ma takich problemów? Ople, VW, BMW/PSA, Toyoty VVTi to można powiedzieć kołatki, a jak już ktoś leje do nich cos innego niż 0W lub 5W to zabija wariatory momentalnie. Czasy gdy samochód z łańcuszkiem rozrządu robił 200k km do pierwszej wymiany rozrządu też już dawno minęły.
Niestety prawda jest taka, że już nie ma idiotoodpornych samochodów, dlatego w Polsce wszyscy narzekają na "nowe samochody", jak ktoś ma choć odrobinę nie czeka z każdą naprawą do ostatniej chwili to raczej nie narzeka.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1468 dnia: Listopad 09, 2020, 16:28:22 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3033
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Ciekawe jak będzie z GDI.
U mnie w firmie jest ok 20 i30/ceedów 1.6 GDI lata 2015-2018 i póki co bardzo dobrze sie spisują. Całkiem dynamiczne i oszczędne samochody. Póki co po 160 tyś km rozleciał się jeden silnik, ale ten akurat był mocno eksploatowany w trasie (180km/h non stop) i po 29tyś km zabrakło oleju do smarowania to się zatarł i spuchł. Silnik wymieniony na gwarancji, jedyne co może je zniszczyć to longlife. Pozostałe auta póki co bezproblemowe. Teraz przychodzą 1.4 T-GDI zobaczymy jak im pójdzie.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1469 dnia: Listopad 09, 2020, 16:29:06 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1312
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Prawda jest taka że producenci świadomie nie produkują "wiecznych" samochodów. Rynek i wymagania klientów się zmieniły. Często zmieniają się trendy. Weźcie pod uwagę że samochody nowe nie są projektowane pod polaka zarabiającego 3tys zł tylko dla bogatszego zachodnioeuropejczyka, a ten nie chce jeździć autem starszym niż 10-letnie. Zasadniczo uważam że najlepiej kupić auto ok 4-letnie. Kosztuje ~połowę tego co nowe a nadal jest w miarę świeże.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1470 dnia: Listopad 09, 2020, 16:51:59 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2233
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Ogólnie, produkty nie mają być wieczne, chociaż społeczeństwo jest tak konsumpcyjne, że i tak kupowaliby nowe, nawet gdyby stare było dobre. Szkoda bo ja na przykład chętnie kupiłbym np pralkę, taką, żeby posłużyła mi z 30-40 lat. Gdybym nie interesował się motoryzacją, a auto traktował tak samo jak każdy inny sprzęty typu pralka właśnie, to kupowałbym samochody 2-3 letnie, jeździł nimi kolejne 2-3 lata, sprzedawał i kupował znowu 2-3 letnie. Tak się najbardziej opłaca, chcąc podejść logicznie. Chociaż z perspektywy kogoś, kto większość swojej kariery kierowcy przejeździł autami z lat 90', to dla mnie auta 10 letnie są bardzo świeże  :P

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1471 dnia: Listopad 09, 2020, 18:59:26 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2085
np pralkę, taką, żeby posłużyła mi z 30-40 lat
Chyba że pojawia się coś znacznie lepszego. Tak było np z telewizorami i kineskopy same umarły ... 
Natomiast z samochodami tak nie jest. Wymieniasz je bo musisz. Ograniczają dostęp do części po kilku latach, np Citroen, w którym 5 letnie auta czasami maja problemy z dostępnością  części nie eksploatacyjnych.
To samo robią ze sprzętem RTV , gdzie specjalnie zawyża się tak ceny części i utrudnia naprawy by nikt się w to nie bawił. Np część producentów telefonów przypisuje wyświetlacz do płyty głównej i wymiana na nowy nic nie daje. To samo jest już w samochodach grupy VW. Wg nich ma to ograniczyć kradzieże aut na części.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1472 dnia: Listopad 09, 2020, 19:21:18 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
To samo jest już w samochodach grupy VW. Wg nich ma to ograniczyć kradzieże aut na części.

O czym piszesz i jak się to odbywa?

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1473 dnia: Listopad 09, 2020, 19:38:31 pm »

Offline Chosnek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 107
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro +/- 97 1.8 16V
Roverek poskładany, wszystko chodzi jak trzeba, szklanki muszą się nabić olejem po czyszczeniu ale raczej nie dam mu nabić się tym oleum tylko przejdę na Penrite. Okazało się, że wpadła mi do 3 cylindra nakrętka ze ściągacza do sprężyn zaworowych i dlatego nie mogłem obrócić wałem, szkód nie stwierdziłem żadnych bo ruchy robiłem kluczem, a nie rozrusznikiem.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1474 dnia: Listopad 09, 2020, 20:12:44 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3129
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
To samo jest już w samochodach grupy VW. Wg nich ma to ograniczyć kradzieże aut na części.

O czym piszesz i jak się to odbywa?
Tak jest, we współczesnych samochodach każdy moduł ma zaszyty w sobie nr VIN, jeśli wymienisz część na inną, sprawną, ale używaną to dany moduł zostanie zablokowany. Nasi magicy oczywiście opanowali sztukę zerowania VINu w używanych sterownikach, natomiast założenie było takie, że taka "ochrona komponentów" raz ograniczy kradzieże samochodów na części, a dwa wymusi kupowanie tylko nowych części i tylko w ASO. Części te trzeb kodować, a kodowanie najbardziej istotnych z punktu widzenia bezpieczeństwa musi się odbyć tylko przez autoryzowane połączenie z serwerem producenta tzw. Pass Thru, płatność za to połączenie jest naliczana godzinowo, np. Skoda z tego co pamiętam liczy 15 jurków za godzinę. Aha no i uzyskanie dostępu do takiej autoryzacji to też nie jest bułka z kanapką, bo trzeba spełnić szereg, często dość dziwnych wymagań, podobno najbardziej cuduje VW.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1475 dnia: Listopad 09, 2020, 20:40:09 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6593
  • Płeć: Mężczyzna
Rzeczywiście, był taki przypadek że złodzieje porzucili w lesie nowe części o wartości salonowej ponad miliona zł, bo zajumali kontenery, a dopiero potem się dowiedzieli o szyfrowaniu.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1476 dnia: Listopad 09, 2020, 20:49:46 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
To samo jest już w samochodach grupy VW. Wg nich ma to ograniczyć kradzieże aut na części.

O czym piszesz i jak się to odbywa?
Tak jest, we współczesnych samochodach każdy moduł ma zaszyty w sobie nr VIN, jeśli wymienisz część na inną, sprawną, ale używaną to dany moduł zostanie zablokowany. Nasi magicy oczywiście opanowali sztukę zerowania VINu w używanych sterownikach, natomiast założenie było takie, że taka "ochrona komponentów" raz ograniczy kradzieże samochodów na części, a dwa wymusi kupowanie tylko nowych części i tylko w ASO. Części te trzeb kodować, a kodowanie najbardziej istotnych z punktu widzenia bezpieczeństwa musi się odbyć tylko przez autoryzowane połączenie z serwerem producenta tzw. Pass Thru, płatność za to połączenie jest naliczana godzinowo, np. Skoda z tego co pamiętam liczy 15 jurków za godzinę. Aha no i uzyskanie dostępu do takiej autoryzacji to też nie jest bułka z kanapką, bo trzeba spełnić szereg, często dość dziwnych wymagań, podobno najbardziej cuduje VW.

Myślałem że mówicie o czymś nowym, że inne elementy poza elektroniką będą jakoś kodowane.

Pierwszy raz się z tym spotkałem, podczas serwisu i weryfikacji akcji serwisowej w jeepie.
« Ostatnia zmiana: Listopad 09, 2020, 20:51:46 pm wysłana przez utek »

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1477 dnia: Listopad 09, 2020, 21:31:30 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2866
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Co czlowiek wymyślił czlowiek ominie. Proste
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1478 dnia: Listopad 09, 2020, 23:20:19 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5110
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Co czlowiek wymyślił czlowiek ominie. Proste
Uniwersalna zasada, która zawsze działa, w każdej dziedzinie życia. A Polacy głównie są znani z "innowacji" w dziedzinie wszelakich przestępstw. A to coś podrobią, a to ukradną i zalegalizują itd. Żebyśmy to w innych dziedzinach byli tacy "prężni".

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #1479 dnia: Listopad 10, 2020, 07:25:40 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2866
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Jestesmy, tylko ze, cudze chwalimy swego nie znamy
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)