Autor Wątek: Mocniejszy alternator rover  (Przeczytany 10846 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Mocniejszy alternator rover
« dnia: Grudzień 20, 2018, 13:43:39 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3129
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Szybkie pytanie.

Kupiłem sobie dziś większy alternator do Atu, taki jak z tego linku:
https://allegro.pl/oferta/rover-45-75-1-8-16v-alternator-0124225011-85a-7616882480

Pytanie: Czy podejdzie on do PNa? Prócz kabla B+ jest jeszcze podwójna kostka, czy ktoś się orientuje który pin jest od kontrolki ładowania i od czego jest ten drugi przewód?

Mam jeszcze możliwość kupna alternatora bodaj 65A Magneti Marelli, ale biorąc pod uwagę powszechną opinię o MM tojeśli mógłbym zostać przy Boschu to wolałbym Boscha.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 20, 2018, 13:49:38 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: Mocniejszy alternator rover
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 20, 2018, 13:57:41 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1295
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
też szukam alternatora, czy ten siądzie na mocowania z rovera 200/400 bez klimy? Śledzik kiedyś pisał o tym

Odp: Mocniejszy alternator rover
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 20, 2018, 15:44:44 pm »

Offline Oxej

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 132
  • Płeć: Mężczyzna
    • dużo, aktualnie Caro Plus
W mocowania oryginalne pn rovera wchodzi Bosch 0 123 320 014 montowany w fordach sierra/scorpio 2.0. 90A, przewody mocowane na gwint+nakrętkę zamiast wsuwek, dostępne całkiem niezłe regulatory Hella.

Jedyne, co trzeba zrobić to podpiłować zakres naciągu na nieco większy, pasek wchodzi 750 (taki sam jak oryginalny do wspomagania), włożyć w górne mocowanie tulejkę, by zmniejszyć jej średnicę o bodajże 1 lub 2 mm.
Złombol '23, '24, team Carozela

Odp: Mocniejszy alternator rover
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 21, 2018, 23:41:41 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 723
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Altki z Roverów/Freelanderów z pasują do Poldorovera pod warunkiem montażu wraz z łapą i napinaczem tak jak w Roverach. Łapa i napinacz musi być od wersji bez klimy.

Odp: Mocniejszy alternator rover
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 23, 2018, 11:59:18 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2866
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Tak jak napisał zacekpl. A odnośnie kostki to brązowo żółty na wzbudzenie. Drugi biało czerwony nie obsługiwany u nas
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Mocniejszy alternator rover
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 23, 2018, 13:32:15 pm »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 555
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
U siebie mam Bosch'a z Zafiry, 100A. Wystarczy delikatnie przerobić łapy i siada na mocowania z 1.4.

Odp: Mocniejszy alternator rover
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 23, 2018, 16:14:34 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2866
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
I mamy rzeźbę która zawsze będzie rzeźba. Tutaj mamy niemalże oryginał. Idziemy do sklepu i kupujemy części po freelanderze lub r200/400 bez klimy i po problemie
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Mocniejszy alternator rover
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 23, 2018, 23:44:40 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3129
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Generalnie bez różnicy, czy altek jest z rovera, opla, czy forda. Części najlepiej szukać i tak po numerach alternatora, bo z rocznikami i silnikami różnie bywa. Dla przykładu Clio mojej matki jest z pogranicza liftu i po numerze nadwozia wychodzi, że powinno mieć filtr oleju puszkowy, a ma wkład.
Problem tyczyłby się ewentualnego przyszłego właściciela, a nie osoby, która dany altek wsadzała.

W temacie, altek oddałem. Jutro spróbuje nabyć albo od scorpio, albo od zafiry (to chyba akurat ten sam co mam w kombi). A z montażem będę kombinował już po świętach.

Odp: Mocniejszy alternator rover
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 24, 2018, 08:31:50 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2866
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Rzeźba ponad wszystko :/
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Mocniejszy alternator rover
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 24, 2018, 09:03:22 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3129
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Jeśli jest tak jak pisze Oxej, to to żadna rzeźba...

Odp: Mocniejszy alternator rover
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 24, 2018, 11:03:48 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2866
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Skoro to dla Ciebie nie rzeźba to ja wysiadam :)
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Mocniejszy alternator rover
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 24, 2018, 14:18:29 pm »

Offline AUTOSAN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Borewicz 1980
Altki z Roverów/Freelanderów z pasują do Poldorovera pod warunkiem montażu wraz z łapą i napinaczem tak jak w Roverach. Łapa i napinacz musi być od wersji bez klimy.
Jakie ten właściwy pasujący alternator z rovera nosi oznaczenie? Mamy jakieś zdjęcia?


Odp: Mocniejszy alternator rover
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 24, 2018, 14:42:22 pm »

Offline Mariusz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 674
    • 1.5 GLE
Piłowanie tych alternatorów z Zafiry to lipa. Miałem takie dwa i przyłożyłem się do tego przerabiania uchwytu, ale i tak po jakimś czasie osłabione ucho pękło. Jeśli jest opcja posadzenia normalnego alternatora na łapach z innych roverów to polecam, co fabryka to fabryka. Jeśli już przeróbki to ewentualnie jakaś tulejka/dystans. Piłowanie i przycinanie fragmentów obudowy altka to loteria.

Odp: Mocniejszy alternator rover
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 24, 2018, 15:18:03 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2866
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
. Jest to taki jak w linku w pierwszym poscie
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Mocniejszy alternator rover
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 24, 2018, 15:25:11 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Alternator z Roverów 200/400/MGF (bez klimy) ma oznaczenie CA1318, 65A.



Na tych zdjęciach akurat jeszcze z paskiem 4PK, bo wtedy nie miałem jeszcze wspomagania i koło pasowe wału było oryginalne z jedną bieżnią.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Mocniejszy alternator rover
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 24, 2018, 16:21:34 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1295
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Jeżeli ten który kupił Gomulsky (z pierwszego linku) pasuje pod mocowania które pokazał Maćko to odkupię go od Ciebie, mam mocowania bez alternatora.

Odp: Mocniejszy alternator rover
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 24, 2018, 18:05:15 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3129
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Powiem tak, jak znajdę inny alternator od rovera to założę roverowy. Dziś niestety nic nie załatwiłem, po świętach szukam dalej.
Stara sierra to właściwie to samo co oryginał od poldorovera, więc montaż takiego to nie rzeźba. Scorpio to tylko odświeżona wersja sierry więc też nie rzeźba.
W sumie to wsadzenie OEM rovera to też rzeźba bo trzeba przerobić przewody pod nowszy alternator. ]:->

Odp: Mocniejszy alternator rover
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 24, 2018, 20:15:54 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3765
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Piłowanie tych alternatorów z Zafiry to lipa. Miałem takie dwa i przyłożyłem się do tego przerabiania uchwytu, ale i tak po jakimś czasie osłabione ucho pękło. Jeśli jest opcja posadzenia normalnego alternatora na łapach z innych roverów to polecam, co fabryka to fabryka. Jeśli już przeróbki to ewentualnie jakaś tulejka/dystans. Piłowanie i przycinanie fragmentów obudowy altka to loteria.

Tak to jest jak się robi szlifierka albo pilnikiem. Ja ucho w swoim altku od Zafiry obrabiałem na frezarce. I jeździ od 2011 do dziś niezawodnie.

Altki z Rovera trzeba kupować razem z łapą i napinaczem dolnym. W MEMS3 czyli altku takim, jak ma Gomulsky fajnie jest zaopatrzyć się we wtyczkę. Jeśli interesuje Cię który pin to żółto brązowy to mogę obadać, bo mam gdzieś taką wiązkę luzem.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Mocniejszy alternator rover
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 24, 2018, 21:27:35 pm »

Offline Mariusz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 674
    • 1.5 GLE
Masz łatwy dostęp do maszyny to spoko, czemu nie. Preferuję maksimum fabrycznych elementów, które łatwo się podmienia w razie uszkodzenia, a nie za każdym razem rzeźbić od nowa.

Odp: Mocniejszy alternator rover
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 24, 2018, 22:41:00 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3765
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Nie miałem łatwego dostępu do maszyny, po prostu znalazłem kogoś kto mi to zrobi. Pękanie łapy przy ręcznej obróbce jest niemal oczywiste...

Tak czy tak, jestem zwolennikiem fabrycznego Lucasa, najlepiej Plusowego 65A. Koszt wszystkich nowych części 100zł, robi się go mega prosto i też pracuje niezawodnie.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...